Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Státní maturity: deklarované záměry z pohledu aktérů
Biolek, Jiří ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zasazena do kontextu vzdělávací politiky jako jedné ze subdisciplín politiky veřejné. Rozkrývá problematiku maturitní zkoušky a zejména představí některé z aktuálních myšlenkových proudů v oblasti maturitní zkoušky, a sice z pohledu aktérů vzdělávací politiky. Perspektivou teorie advokačních koalic si klade ambice na odhalení ideových konsenzů v maturitním diskursu napříč segmentem zvolených odborných účastníků. Za tímto účelem je při výzkumu aplikovaná Q metoda, která je ve své podstatě schopna tyto myšlenkové shody rozkrýt a identifikovat tak hledané koalice. Významnou částí práce se následně stává kapitola s výstupy z Q faktorové analýzy, která jednoznačně odhaluje dva nezávislé myšlenkové proudy. Součástí provedeného terénního výzkumu byly i explorační rozhovory, jejichž výstup významně napomohl k popisu zjištěných faktorů respektive advokačních koalic.
Změna důchodové politiky v rámci severského státu blahobytu
Šmídová, Michaela ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Má diplomová práce se zabývá změnou důchodové politiky v rámci severského státu blahobytu. Zaměřuji se na období mezi lety 1990 až 2014, během kterého musely severské státy Finsko, Norsko, Švédsko a Dánsko zareagovat zejména na demografické problémy, jako je stárnutí populace, úbytek ekonomicky aktivních obyvatel, nárůst závislosti starých osob a další problémy. Ve své práci se zaměřuji především na uskutečněné reformy a na nová opatření, která v rámci důchodové politiky jednotlivé státy přijaly. Hlavním cílem mé práce je zjistit, jestli je možné sledovat výrazně odlišnou reakci a přijetí rozdílných změn a opatření ve zvoleném období 1990 - 2014 v rámci důchodové politiky těchto zemí, nebo jestli země zareagovaly obdobně. Druhým cílem mé práce je provedení komparace důchodové politiky v rámci jednotlivých zemí, a to z hlediska finanční udržitelnosti důchodových systémů (budoucí očekávané výdaje na penze v % HDP), přiměřenosti penzí (dle náhradového poměru) a možnosti čerpání důchodů (řádného, předčasného) a odkladu čerpání důchodů. Ve své práci využívám metodu sekundární analýzy dat (zejména statistik vydaných OECD a Eurostatem, legislativních dokumentů a odborných textů). Dále využívám komparativní metodu pro srovnání situace v jednotlivých zemích dle zvolených kritérií a metodu analýzy událostí.
Státní maturity: deklarované záměry z pohledu aktérů
Biolek, Jiří ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zasazena do kontextu vzdělávací politiky jako jedné ze subdisciplín politiky veřejné. Rozkrývá problematiku maturitní zkoušky a zejména představí některé z aktuálních myšlenkových proudů v oblasti maturitní zkoušky, a sice z pohledu aktérů vzdělávací politiky. Perspektivou teorie advokačních koalic si klade ambice na odhalení ideových konsenzů v maturitním diskursu napříč segmentem zvolených odborných účastníků. Za tímto účelem je při výzkumu aplikovaná Q metoda, která je ve své podstatě schopna tyto myšlenkové shody rozkrýt a identifikovat tak hledané koalice. Významnou částí práce se následně stává kapitola s výstupy z Q faktorové analýzy, která jednoznačně odhaluje dva nezávislé myšlenkové proudy. Součástí provedeného terénního výzkumu byly i explorační rozhovory, jejichž výstup významně napomohl k popisu zjištěných faktorů respektive advokačních koalic.
Inovativní škola pohledem rodičů: případová studie Scioškoly
Havlíček, Petr ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce "Inovativní škola pohledem rodičů: případová studie Scioškoly" se zabývá způsobem, jakým se rodiče zapojují do vzdělávací politiky jako aktér v souvislosti s jejich strategiemi, které činí při výběru školy a podobou interakcí, které mezi rodiči a Scioškolou probíhají. Dále se snaží identifikovat problémy, se kterými se rodiče setkali. Obecně tato práce nabízí odpověď, jaké důvody mohou vést rodiče k výběru inovativní školy na případu Scioškoly.
Změna důchodové politiky v rámci severského státu blahobytu
Šmídová, Michaela ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Má diplomová práce se zabývá změnou důchodové politiky v rámci severského státu blahobytu. Zaměřuji se na období mezi lety 1990 až 2014, během kterého musely severské státy Finsko, Norsko, Švédsko a Dánsko zareagovat zejména na demografické problémy, jako je stárnutí populace, úbytek ekonomicky aktivních obyvatel, nárůst závislosti starých osob a další problémy. Ve své práci se zaměřuji především na uskutečněné reformy a na nová opatření, která v rámci důchodové politiky jednotlivé státy přijaly. Hlavním cílem mé práce je zjistit, jestli je možné sledovat výrazně odlišnou reakci a přijetí rozdílných změn a opatření ve zvoleném období 1990 - 2014 v rámci důchodové politiky těchto zemí, nebo jestli země zareagovaly obdobně. Druhým cílem mé práce je provedení komparace důchodové politiky v rámci jednotlivých zemí, a to z hlediska finanční udržitelnosti důchodových systémů (budoucí očekávané výdaje na penze v % HDP), přiměřenosti penzí (dle náhradového poměru) a možnosti čerpání důchodů (řádného, předčasného) a odkladu čerpání důchodů. Ve své práci využívám metodu sekundární analýzy dat (zejména statistik vydaných OECD a Eurostatem, legislativních dokumentů a odborných textů). Dále využívám komparativní metodu pro srovnání situace v jednotlivých zemích dle zvolených kritérií a metodu analýzy událostí.
Sociální bydlení v České republice, aneb příběh jednoho zákona
Šrédlová, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Sociální bydlení v České republice, aneb příběh jednoho zákona" se zabývá identifikací snah českých vlád zavést zákon o sociálním bydlení. Práce vychází z přístupu historického institucionalismu a identifikuje vývoj institucionálního prostředí, které ovlivňovalo a doposud přispívá k formulaci návrhů řešení systému sociálního bydlení. Stěžejní metodou práce je analýza diskurzu jakožto prostředek pro pochopení názorových proudů, které ovlivňují podobu tvorby a způsob nahlížení na problematiku potřebnosti sociálního bydlení. Tato metoda vychází z teorie sociálního konstruktivismu a přistupuje k sociálnímu bydlení jako ke zkonstruovanému problému vytvořeného aktéry sociální bytové politiky. Z analýzy vyplynuly dva dominující diskurzivní rámce soupeřící v otázce zavádění systému sociálního bydlení, tím je rámec liberální a sociální. Sociální bydlení je tak viděno z jedné strany jako pomoc státu, která by měla být směřována především na nerizikové skupiny obyvatel (senioři, mladé rodiny, matky samoživitelky) s ohledem na šetrnost a efektivnost, na straně druhé, rámec sociální chápe sociální bydlení jako primární předpoklad pro boj se sociálním vyloučením. Tyto premisy vysvětlují dosavadní jednání aktérů sociální bytové politiky a implikují možné kontroverze i do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.