Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nadané dítě ve školní třídě
Marková, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nadanými dětmi ve školní třídě. Hlavním obecným tématem mé práce je: Jaké to je být nadaným dítětem ve školní třídě? Výzkumná témata, na která jsem hledala odpověď, jsou následující: 1. Jak se lidé nejbližší nadanému dítěti podílí na rozvoji jeho nadání v kontextu školní třídy? 2. Jak jsou nadané děti vnímány svými vyučujícími, rodiči a jakým způsobem je tím ovlivňována jejich pozice ve školní třídě a průběh jejich vzdělávání? 3. Jaký vztah mají děti projevující výjimečné nadání se svými spolužáky a třídní učitelkou? V teoretické části předkládám základní přehled současného výzkumu nadání a jeho rozvoje. Velkou pozornost v práci věnuji sociálním faktorům ovlivňujícím rozvoj nadání, kam zahrnuji ve shodě s Mönksem (1993) rodinu, vrstevnickou skupinu a školu. Praktická část práce je koncipovaná formou kvalitativní více-případové studie se třemi nadanými dětmi, jejich matkami a třídními učitelkami. Sběr dat probíhal formou semi-strukturovaného rozhovoru. Získaná data byla následně analyzována prostřednictvím kategorizace a kódování. Hlavním zjištěním výzkumu je, že rodina hraje klíčovou roli při rozvoji nadání, zároveň se také podílí na pozici nadaného dítěte ve školní třídě a to především tím nakolik rodiče své dítě "nálepkují" jako nadané. Z výzkumu dále vyplynulo, že...
Experiences of gym members with Performance Enhancing Drugs
Macho, Juraj ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Harbichová, Ivana (oponent)
Názov: Skúsenosti klientely komerčnej sféry fitness centier s látkami dopingového charakteru. Ciele: Cieľom práce je zistiť prevalenciu podporných prostriedkov v prostredí dvoch konkrétnych fitness centier, konkretizovať najčastejšie užívané podporné látky, frekvenciu a formu užívania, spôsoby získavania a definovať dôvody, pre ktoré sa cvičiaca verejnosť obracia k užívaniu týchto substancií. V neposlednom rade si práca kladie za cieľ zistiť, aké účinky užívania, či už žiaduce, alebo nežiaduce, najčastejšie uvádzajú jedinci s praktickou skúsenosťou. Metódy: Hlavnou metódou zberu dát je anketa v rozsahu 25 otázok, ktorá je rozdelená do troch častí a ktorej úlohou je zmapovať rôzne aspekty užívania dopingových prostriedkov medzi návštevníkmi dvoch vybraných fitness zariadení. Výsledky: Z celkovej vzorky respondentov (n=187) uviedlo 8% jedincov pozitívnu skúsenosť s anabolickými steroidmi, 5,3% s diuretikami a 3,7% s rastovými hormónmi. Najčastejšie užívanými látkami sa ukázali nandrolon a stanozolol (53,3%) nasledované oxadrolonom a testosteronom (46,7%). Okrem týchto respondenti priznali aj užívanie látok metandienon, trenbolone, oxymethanol, clenbuterol, durinabol a boldenone. Kľúčové slová: doping, anabolické steroidy, postoje, rekreační športovci
Artist's journey: a biographical analysis of the development of students of art
Botková, Mariana ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je zmapovať vývoj umeleckého nadania. Hľadanie odpovedí na otázky týkajúce sa vývoja začína psychologickým i historickým pohľadom na umenie resp. umelcov svet. Práca pokračuje súčasným vymedzením pojmu nadanie prostredníctvom dvoch multidimenzionálnych modelov nadania. Po získaní náhľadu na tieto pojmy je oblasť umenia a nadania ďalej prepojená jedným z uvedených modelov vývoja nadania. Tento model je následne aplikovaný ako teoretický rámec praktickej časti práce. Naplneniu cieľa slúžia v empirickej časti vlastné prípadové štúdie mladých umelcov. Prípady sú analyzované a následne diskutované z informácií získaných prostredníctvom pološtrukturovaných interview. Najdôležitejšie zistenie vyplývajúce z predloženej práce sa viaže na rodinu umelca. Ukázalo sa, že podporný výchovný prístup rodičov, akcentujúci slobodu svojich detí a hodnoty miesto pravidiel vytvára v súčinnosti s osobnostnými charakteristikami jedinca ideálne podmienky pre rozvoj umeleckých schopností. Kľúčové slová: umelecké nadanie, umenie, nadanie, vývoj, faktory nadania
Socioekonomické aspekty pohybových aktivit u pražských seniorů
Batelka, Ondřej ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Socioekonomické aspekty pohybových aktivit u pražských seniorů Cíle: Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou socioekonomické aspekty chůze a jiných pohybových aktivit populace pražských seniorů. Konkrétně najít odpovědi na otázky, zda má pravidelná chůze u této populace vliv na kvalitu života ve stáří, zda si lidé přinášejí svůj pohybový standard z dřívějších etap života, jaké jsou jejich motivy provádění pravidelné chůze, zda provozují i jiné pohybové aktivity, než chůzi a zda lze vymezit ucelené kategorie chodců. Metody: V práci byly použity kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody. Zdrojem kvantitativní analýzy byl dotazník WHOQOL-OLD s doplňující anketou týkající se chůze. Vzorek čítal 156 respondentů a byl rovnoměrně rozdělen na chodce a nechodce. Byly využity metody deskriptivní statistiky a statistického testování hypotéz. Pro kvalitativní analýzu byl s částí respondentů-chodců proveden rozhovor, zjišťující jejich socioekonomický status, motivy pro provádění chůze a doplňkové aktivity a byla provedena jejich segmentace. Výsledky: Statisticky signifikantně vyšší kvalitu života (na hladině významnosti 95%) v doménách Nezávislost, Naplnění, Blízké soužití a Sociální zapojení, vnímali pražští senioři, kteří pravidelně provozovali chůzi. Ve zbylých doménách Smrt a umírání a Fungování...
Pohybové a volnočasové aktivity seniorů v Praze 6
Gruber, Jan ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Pohybové a volnočasové aktivity seniorů v Praze 6 Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zmapování nabídky volnočasových programů a venkovních cvičebních možností pro seniory v Praze 6 a posléze poukázání na opatření, která by vedla k jejich zlepšení. Metody: Případová studie, osobní dotazování, obsahová analýza, analýza primárních a sekundárních dat. Výsledky: Analýza pohybových a volnočasových aktivit pro seniory v Praze 6 ukázala na bohatou nabídku programů pro seniory. Bariérou a motivací seniorů při využívání této nabídky byl především jejich zdravotní stav. Na základě získaných informací byla navržena opatření pro městskou část Praha 6. Klíčová slova: senioři, aktivní stárnutí, veřejná sportoviště, obecní úřad, Praha 6
Příběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učení
Pražáková, Kateřina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Téma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.
Příběhy přírodovědného nadání - kvalitativní studie vývoje nadaných mladých dospělých
Holčáková, Martina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vhled do problematiky nadaných studentů, konkrétně se zaměřuje na specifičtější oblast přírodovědného nadání. Jedná se o kvalitativní studii a z toho důvodu čítá výzkumný vzorek pouhé čtyři jedince. Použita je metoda případové studie, prostřednictvím které jsou detailně analyzovány konkrétní případy. V teoretické části se zaměřuji na představení základních východisek týkajících se tématu nadání. Na tato teoretická východiska navazuje empirická část. V té jsou zpracovány výpovědi jednotlivých studentů a studentek nadaných v oblasti přírodních věd, kteří vyprávějí vlastní dosavadní životní příběh. Cílem práce je analyzovat faktory, které mohou utvářet vývoj nadaných mladých dospělých projevujících v některé oblasti přírodní vědy výjimečné nadání. Dalším stanoveným cílem je popsat jaký význam může získávat nadání v jejich životě a jaká je jejich perspektiva budoucnosti v oblasti jejich nadání.
Příběhy hudebního nadání - kvalitativní studie vývoje profesionálních hudebníků
Vejvodová, Táňa ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Studená, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem profesionálních hudebníků. V rámci této práce byla realizována kvalitativní vícepřípadová studie s profesionálními muzikanty, kteří se se mnou podělili o své příběhy, a ty byly dále analyzovány. Hlavním cílem práce bylo vyhodnotit faktory, které profesionální hudebníci vnímají jako rozhodující pro svůj dosavadní vývoj a budoucí kariéru v oblasti hudby. Dále také poukázat na překážky, se kterými se v průběhu svého vývoje setkávali, a pokusit se přiblížit perspektivu jejich budoucnosti v oblasti hudby. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o hudebním nadání a jeho zkoumání, poté se orientuje na hudební vývoj jedince a výzkumy, které byly na toto téma provedeny. Dále zde představuji faktory obvykle zmiňované jako důležité pro optimální rozvoj nadání a také studie zabývající se výzkumy profesionálních hudebníků. Praktická část se věnuje popisu realizovaného výzkumu a jeho metodologii, způsobu, jakým probíhal sběr dat, v krátkosti je uveden výzkumný vzorek a analýza rozhovorů. Následuje část s výsledky, kde jsou odprezentována získaná data. Diskuze pak shrnuje získané výsledky a porovnává je se studiemi či hypotézami uvedenými v části teoretické. Závěr přináší jak kritické zhodnocení práce, tak celkový pohled na její...
Dysfunkční rodinné prostředí z pohledu adolescenta
Potužníková, Kristýna ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá adolescenty, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Obsah literárně-přehledové části diplomové práce bude věnován dysfunkčním rodinným systémům, ve kterých nedochází k naplňování základních potřeb dítěte. Dále se bude zabývat stěžejním oblastem vývoje pro pochopení prožívání dítěte v rámci jednotlivých věků vývoje až do období adolescence. Pozornost bude věnována také copingovým strategiím a zdrojům podpory dítěte v průběhu vývoje. Výzkumné šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat prostřednictvím rozhovoru pomocí návodu s adolescenty. Cílovou skupinou budou adolescenti, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Cílem tohoto výzkumného šetření bude popis prožívání adolescentů v rámci dysfunkčních rodinných systémů. Zpracování této diplomové práce může především díky výzkumné části být nástrojem k pochopení pocitů a prožívání dětí, kteří v tomto prostředí vyrůstali. Může tak být aplikovatelná v práci s adolescenty, ale také s rodiči těchto dětí. Zároveň může být i zdrojem pro prevenci psychické dekompenzace i případného rozvoje závažnějších psychických obtíží. Klíčová slova rodina; dysfunkce; vývoj; adolescenti; coping
Postoje a motivace mladých lidí ke kurzovému sázení na sport
Kovář, Filip ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Postoje a motivace mladých lidí ke kurzovému sázení na sport Cíle: Zjistit, jaké faktory se podílejí na skutečnosti, že mladí lidé v ČR ve věku 18-30 let sázejí na sport a které z těchto faktorů jsou nejvýznamnější. Metody: Vzhledem ke kvantitativnímu charakteru průzkumu bylo jedinou metodou elektronické dotazování. Dotazník vycházel z teorie plánovaného chování. Primárně zjišťoval informace o nezávislých proměnných (prediktorech) v rámci této teorie, jimiž jsou postoje, subjektivní norma a vnímaná kontrola (v souvislosti s kurzovým sázením). Tato část dotazníku byla převzatá ze zahraničního výzkumu na podobné téma. Záměr a chování respondentů jako vysvětlované proměnné byly rovněž zjišťovány za účelem popsání vztahů mezi nezávislými a vysvětlovanými proměnnými. Vzorek obsahoval 122 respondentů, jednalo se především o aktivní sázkaře. Statistické zpracování proběhlo pomocí korelační a regresní analýzy, na něž navazovala finální path analýza s modelem znázorňujícím vzájemné vztahy hlavních proměnných. Výsledky: Všechny ze zkoumaných prediktorů v rámci teorie plánovaného chování mají vliv na záměr sázet - zjištěné hodnoty vlivu dle path analýzy jsou pro postoje 0,241, pro subjektivní normu 0,335 a pro vnímanou kontrolu -0,410. Ze záporného znaménka vyplývá, že respondenti s vyšší vnímanou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.