Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dysfunkční rodinné prostředí z pohledu adolescenta
Potužníková, Kristýna ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá adolescenty, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Obsah literárně-přehledové části diplomové práce bude věnován dysfunkčním rodinným systémům, ve kterých nedochází k naplňování základních potřeb dítěte. Dále se bude zabývat stěžejním oblastem vývoje pro pochopení prožívání dítěte v rámci jednotlivých věků vývoje až do období adolescence. Pozornost bude věnována také copingovým strategiím a zdrojům podpory dítěte v průběhu vývoje. Výzkumné šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat prostřednictvím rozhovoru pomocí návodu s adolescenty. Cílovou skupinou budou adolescenti, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Cílem tohoto výzkumného šetření bude popis prožívání adolescentů v rámci dysfunkčních rodinných systémů. Zpracování této diplomové práce může především díky výzkumné části být nástrojem k pochopení pocitů a prožívání dětí, kteří v tomto prostředí vyrůstali. Může tak být aplikovatelná v práci s adolescenty, ale také s rodiči těchto dětí. Zároveň může být i zdrojem pro prevenci psychické dekompenzace i případného rozvoje závažnějších psychických obtíží. Klíčová slova rodina; dysfunkce; vývoj; adolescenti; coping
Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Potužníková, Kristýna ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá empatií u dětí předškolního věku a přispívá k poznatkům o emocionálním vývoji předškolního dítěte. Také vysvětluje vztah mezi empatií a prosociálním chováním a upozorňuje na význam empatie v sociálních dovednostech. Dále se také snaží shrnout současné možnosti rozvíjení této schopnosti, a to nejen v rámci působení rodinného prostředí, ale také v rámci působení učitelek v mateřských školách. Tato bakalářská práce také opírá teoretické poznatky v jednotlivých kapitolách o výsledky zahraničních výzkumů. Návrh výzkumu je zaměřen přímo na podporu empatie u dětí předškolního věku, a to jak v rámci rodinného prostředí, tak v rámci prostředí mateřské školy. Jeho cílem je zmapování celého tohoto fenoménu a jeho možností z pohledu rodičů a učitelek mateřských škol. Mimo jiné se snaží především zmapovat, jestli rozvoj této schopnosti je součástí edukačních cílů v těchto prostředích a také jakým způsobem se snaží rodiče i učitelky o rozvinutí této schopnosti. Klíčová slova Empatie, předškolní věk, učitelky mateřských škol, rodinné prostředí

Viz též: podobná jména autorů
2 Potužníková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.