Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Válka ve Vietnamu v letech 1964-1975 z pohledu Rudého práva a New York Times
Matoušek, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zaměření se na klíčové události konfliktu známého jako vietnamská válka pohledem československých a amerických dobových periodik, tedy Rudého práva a New York Times. Zkoumání novinových článků zaměřujících se na nejdůležitější události pomůže pochopit, nakolik se lišila subjektivní interpretace československých komunistických médií oproti těm americkým, a následně tyto informace objektivně zasadit do historického kontextu. Vzhledem k období, ve kterém se válka odehrávala, se pracuje s předpokladem, že obě média do jisté míry podléhala propagandě a své čtenáře neinformovala objektivně. Práce se skládá ze tří hlavních částí, v první z nich nastiňuje historickou a politickou situaci ve Vietnamu a Spojených státech. Dále pak analyzuje zkoumaná periodika v historickém kontextu. Druhá část se zaměřuje na kvalitativní analýzu vybraných novinových článků z obou periodik a jejich následné porovnání. Třetí, závěrečná část se pak zaměřuje na analýzu dat získaných ve druhé části a vyhodnocuje, s jakou přesností se shodovaly informace v článcích s historickým kontextem a zda byla periodika ve svém informování objektivní.
Dopisy Milady Horákové - jejich cesta a následná medializace po r. 1989
Váchová, Nina ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Vlček, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje dopisům Milady Horákové, jejich cestě od napsání až po předání pozůstalé rodině a následné publikaci, a s tím související medializaci po roce 1989. Práce si tak klade za cíl popsat jednotlivé fáze cesty dopisů Milady Horákové a odkrýt i část jejich cesty, která není veřejnosti známá. Dále pak zanalyzovat medializaci dopisů po roce 1989 až do současnosti pomocí kvalitativní obsahové analýzy dokumentárních filmů a sérií, které zmiňují poslední dopisy a byly natočeny po roce 1989, a článků celostátních tištěných médií publikovaných po roce 1989, jež poslední dopisy zmiňují. Zároveň pak porovnat, jak je v analyzovaných materiálech cesta dopisů zmiňována, s tím, jak je popsána v této práci. V úvodu práce je téma zasazeno do kontextu doby a představen je také život Milady Horákové i vykonstruovaný politický proces, tedy události vedoucí k napsání dopisů. Následující kapitoly se věnují obsahům jednotlivých dopisů a jejich publikaci v roce 1990. V práci je dále podrobně popsána cesta dopisů spolu s faktem, že tyto písemnosti byly dvacet let před předáním pozůstalé rodině tajně vyneseny z Generální prokuratury a bezpečně ukryty JUDr. Lubomírem Štěpánem, což jsou veřejnosti dosud neznámé informace, které nebyly nikdy kompletně zpracovány. Praktická část práce přináší vhled do...
Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989
Vančura, Sebastian ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989 se zaměřuje na prvky komunistické propagandy v celostátní kampani proti československému undergroundu 70. let. V práci jsou za pomoci kvalitativní diskurzivní a obsahové analýzy zkoumány filmové a televizní obsahy, které propaganda o undergroundovém hnutí natočila v 70. letech minulého století. V teoretické části jsem vycházel z literatury a dobových novinových článků pro doplnění historického kontextu. Dále zde prezentuji události, které měly dopad na vývoj hudebních žánrů v socialistickém Československu a na vytvoření undergroundu, jakožto i způsobu života. Významné kapely hudebního undergroundu představuje krátkou historii kapel The Plastic People of the Universe a DG 307 a přibližuje okolnosti utajené akce Státní bezpečnosti Kapela. Poslední kapitoly teoretické části jsou věnovány propagandě a jejímu využití ve filmu. V praktické části práce analyzuji film Atentát na kulturu a díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z analýzy a porovnány propagandistické prvky obou analyzovaných snímků. Práce si dává za cíl ukázat čtenářovi hlavní prvky komunistické propagandy namířené proti undergroundovému hnutí 70. let.
Role zprávařů v rozhlasovém zpravodajství, případová studie ČRo Radiožurnál
Gálová, Gabriela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
V diplomové práci se věnuji pozici zprávařů na celoplošné veřejnoprávní zpravodajské stanici Radiožurnál, která je součástí Českého rozhlasu. Cílem je zmapovat jejich roli ve vysílání a popsat faktory, které zprávaře ovlivňují při výběru událostí a sestavování jednotlivých relací. Pokusím se také definovat pozice, které se na vzniku celého zpravodajství podílejí. Hlavním východiskem v teoretické části je koncept gatekeepingu. Představím také možné organizační struktury redakcí, definici pojmu zpravodajství nebo ukotvení Českého rozhlasu v tuzemském mediálním systému. Výzkumná část je založena na analýze dvaceti polostrukturovaných rozhovorů se zprávaři a jednotlivými pozicemi, které na výrobě zpravodajství participují. V práci odpovídám na otázku, jak vzniká zpravodajství stanice Radiožurnál. Věnuji se také roli zprávařů z pohledu profesních požadavků a míry novinářské autonomie. V neposlední řadě pak analyzuji faktory, které zprávaře ovlivňují v jejich práci, a to z pohledu mediální organizace, mediální rutin a individuální úrovně.
Produkční proces českých podcastů se zaměřením na výtvarné umění
Jelínková, Eva ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými podcasty se zaměřením na výtvarné umění. První část práce je věnována teorii přibližující podcasting a mapující stav domácí podcastingové scény. V rámci této části jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem. Druhá část je zaměřena na kvantitativní obsahovou analýzu vybraných podcastů, která zodpoví otázku podobnosti v obsahu českých podcastů o výtvarném umění - jaký formát je v podcastech nejpoužívanější, jaká jsou nejčastější témata, a jakým tématům je věnován nejdelší čas. Tato analýza bude doplněna o doplňkovou část, která bude založena na rozhovorech s pěti vybranými podcastery. Ti mimo jiného přiblíží samotný proces tvorby podcastu, a pomůžou tak kontextualizovat výsledky z obsahové analýzy.
Metody narace v českých podcastech
Melmuková, Anna ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou metody narace v českých podcastech. Zabývá se analýzou podcastových formátů ve formě drama podcastu a podcastového dokumentu v kontextu české podcastové scény. Cílem práce je oba tyto žánry definovat, charakterizovat jejich znaky a zhodnotit, jakými způsoby vyprávějí příběhy. K rozboru bylo vybráno celkem dvanáct podcastů, na nichž se budou metody narace zkoumat. Jedná se o podcasty Zkouškový, Stopař, Neklid, Rozchod, Rituál, Hrana, Hranice násilí, Zhasni!, Svatebky, Základka, Pohřešovaná a Anatomie strachu, jenž budou rozebrány na základě audionaratologické analýzy, která je založená na zkoumání verbálních i neverbálních znaků v kontextu zvukového média. Z výsledků analýzy hraných podcastů vyplývá, že v jejich případě velmi záleží na zvukovém designu. Především v podobě hudebního podkresu a zvukových efektů odkrývajících další roviny vyprávění. Ve všech případech je jejich záměrem poskytnout autentický zážitek a vybudovat atraktivní prostředí pro posluchače. Naopak analýza podcastových dokumentů ukazuje, že existují dvě skupiny dokumentů s odlišným přístupem. První skupinu tvoří dokumenty postavené pouze na výpovědích bez velkého využití zvukového designu, kdy jde hlavně o předání informací a zaznamenání reality. Druhou skupinou jsou pak dokumenty opírající se o...
Vztah Jaira Bolsonara a tradičních médií
Jinochová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Vztah Jaira Bolsonara a tradičních médií se zabývá zkoumáním a popisem vývoje mediálního systému v Brazílii. Tradiční masová média v Brazílii byla během historie považována za hegemonistická, tento náhled se ale s nástupem prezidenta Bolsonara k moci proměňuje. Práce se zabývá vlastnickou strukturou tradičních médií, vlivem evangelikálních církví na politickou i mediální scénu v Brazílii a věnuje se i krátkém úvodu do historického kontextu fungování tradičních médií v zemi. Zaměřuje se především na dva největší celostátní deníky, O Globo a Folha de São Paulo, které mají v zemi nejvyšší dosah. Oba tyto deníky patří tradičním mediálním společnostem, které na brazilském mediálním trhu figurují již od počátku 20. století. Pomocí diskurzivní analýzy článků deníků O Globo a Folha de São Paulo a twitterových příspěvků Jaira Bolsonara se práce snaží popsat vývoj vztahu médií a prezidenta od jeho kandidatury po současnost.
Jak přispěly tuzemské hudební časopisy k procesu komercionalizace elektronické taneční hudby?
Vacek, Vojtěch ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí tištěných hudebních médií v procesu komercionalizace elektronické taneční hudby v České republice v nultých letech. Vlastní výzkum se opírá o teoretický přístup subkulturálních studií, přesněji o Chicagskou školu. Teoretická část je zaměřena na definici pojmů jako subkultura, morální panika, subkulturní kapitál a komercionalizace. Empirická část je zaměřena na kvalitativní výzkum vybraných médií složený z obsahové analýzy dobových periodik a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými redaktory médií. Celkem bylo v rámci výzkumu analyzováno 134 vydání a byli realizovány čtyři rozhovory s respondenty. Ze získaných výsledků vyplývá role vybraných časopisů jako subkulturních médií, které se významně zasloužili za rozvoj elektronické taneční hudby u nás. Za využití získaných výsledků práce definuje hlavní události a významy, kterými vybraná média ovlivňovala tehdejší scénu taneční hudby. 1
Využívání narativních technik v českých zpravodajských podcastech
Kaiserová, Daniela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze české scény zpravodajských podcastů se zaměřením na jejich kategorizaci a analýzu používaných narativů. Ty ve zpravodajství hrají roli nástrojů, díky nimž je možné využívat techniky a struktury známé z literatury, a tak vytvářet přitažlivější obsah pro publikum. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretickém úvodu jsou vymezeny pojmy podcast a podcasting, jenž je pro účely této práce definován jako médium, které je vhodné pro distribuci audio obsahů prostřednictvím RSS kanálů. Následuje představení vybraných zahraničních studií, které staví teoretický základ pro praktickou část práce. Ta je pro naplnění cílů práce rozdělena na kvantitativní analýzu a obsahovou analýzu narativů. Nejprve jsou populární české zpravodajské podcasty a jejich producenti kategorizováni za pomocí kvantitativní analýzy a následně je pozornost věnována podrobné analýze narativů u vybraných zpravodajských podcastů se zaměřením na identifikaci narativních technik a jejich vliv na podobu zpravodajského obsahu.
Zpravodajství on demand. Srovnávací studie zpravodajských podcastů v Česku
Pávová, Lucie ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou české zpravodajské podcasty tvořené tradičními médii. Zkoumá jejich znaky a odlišnosti, taky přináší perspektivu jejich posluchačů. Analyzován byl nejprve obsah 61 epizod tří podcastů: Vinohradské 12, Studia N a E15 Castu. Každý z nich byl charakterizován na základě předem stanovené sady kritérií. Následně byly tyto znaky porovnány s definicemi zpravodajství a publicistiky. Poté proběhlo celkem 20 polostrukturovaných rozhovorů s posluchači zpravodajských podcastů. Předmětem výzkumných otázek byly jejich motivace, preference a vývoj jejich vztahu k jiným formám zpravodajství. Získané odpovědi byly následně v praktické části vysvětleny na základě kvalitativního výzkumu s využitím metody zakotvené teorie. Ze všech získaných dat vyplývá, že zpravodajské podcasty nenaplňují současné definice zpravodajství, obzvlášť pak ty z kategorie tzv. deep dive podcastů. Z šetření s posluchači vyšlo najevo, že většina z nich také přistupuje ke zpravodajským podcastům spíše jako k publicistickým obsahům. Dále, že třemi pilíři zpravodajského podcastu jsou: jeho moderátor, obsah, a nakonec technické zpracování a postprodukce. Zpravodajské podcasty podle získaných výpovědí nezastupují konzumaci jiného zpravodajství, spíše ji doplňují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.