Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Školní metodik ICT v mezinárodním kontextu
Blažek, Jiří ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce
Bouchner, Jan ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce AUTOR: Jan Bouchner KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je využití digitálních technologií pro podporu vyprávění příběhů ve výuce. Práce si klade za cíl představit vyprávění příběhů jakožto inovativní metodu vycházející z principů moderní pedagogiky, především sociálního konstruktivismu, a vymezit postavení této metodiky v současném kurikulu. Dalším cílem je poskytnout ucelený přehled metod a aktivit digitálního vyprávění příběhů a také předložit příklady hardwarových a softwarových nástrojů, jejichž hodnota pro praktické využití v digitálním vyprávění byla v rámci této práce také ověřena. V teoretické části bylo využito analýzy odborné literatury. Práce dále obsahuje návrh modelové implementace metody a popis její realizace. V závěru jsou formulována doporučení pro další využití digitálního vyprávění příběhů v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: vyprávění příběhů, metodika, konstruktivismus, tvorba, vzdělávací technologie
Podcast jako didaktický prostředek učitele
Khas, Miloslav ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Podcast jako didaktický prostředek učitele AUTOR: Bc. Miloslav Khas KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Klíčovým a zásadním tématem této práce je využití podcastu jako výukového prostředku. Diplomová práce se zabývá historií a vývojem tohoto fenoménu a ukazuje možnosti využití na základní škole. Cílem této práce je ukázat nejen výhody a přínos podcastu pro žáka a učitele, ale poukázat i na možné problémy při jeho používání a zavádění. Teoretická část se dotkne aspektů využívání podcastu ve školách a nabídne přehled existujících výzkumů. Další část se zaměří na přehled existujících řešení a příkladů dobré praxe u nás i ve světě. Stěžejní částí je popis experimentu s vlastním řešením podcastu na Základní škole ve Staňkově. Práce může posloužit i jako průvodce podcastem pro případné další zájemce snažící se o podobné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA: Podcast, iPod, informační a komunikační technologie, MP3, zvuk, video, audio nahrávky, vzdělávání, kompetence, školní rádio.
Autorská prostředí pro tvorbu multimediálních výukových objektů v rámci přípravy učitele
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimediálních výukových objektů a autorských systémů pro jejich tvorbu. Formou kvalitativního výzkumného šetření zjišťuje nejčastější požadavky na tyto objekty a systémy kladené ze strany učitelů z praxe. Následně práce realizuje teoretickou analýzu běžně dostupných autorských systémů určených pro tvorbu multimediálních výukových objektů a provádí jejich zhodnocení z hlediska zjištěných požadavků. Práce poté konstatuje, že se takový autorský systém, který by dostatečným způsobem vyhovoval zjištěným požadavků, na trhu nevyskytuje, a proto se přistupuje v rámci práce k jeho navržení a zrealizování. Realizovaný systém je poté nasazen v reálném edukačním prostředí a jeho přínos pro učitelovu práci je ověřen provedeným akčním výzkumem.
Podpora vzdělávání v Diagnostických ústavech pomocí ICT
Pokorný, Michal ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na průzkum zájmu o propojení výuky pomocí informačních komunikačních technologií mezi dětským diagnostickým ústavem (dále jen DDÚ) a kmenovou školou žáka, který přišel do DDÚ na dobrovolný diagnostický pobyt. Cílem této práce je zjišťování zájmu o tento projekt u učitelů, jak z DDÚ, tak učitelů ze základních škol, jejichž žáci absolvovali pobyt v DDÚ. Metodou zjišťování výsledků je online dotazníkové šetření mezi pedagogy z DDÚ a pedagogy ze škol mimo dětský diagnostický ústav, kteří mají zkušenosti s těmito dětmi. Výsledky jsou vyhodnoceny zvlášť pro pedagogy z DDÚ a pedagogy z ostatních základních škol, které mají s těmito žáky zkušenosti.
Výukové aplikace v prostředí www
Revenda, Václav ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
NÁZEV: Výukové aplikace v prostředí WWW ABSTRAKT: Cílem této práce je analyzovat dostupnost výukových www stránek zaměřených na výuku multimédií, evaluovat je na základě zvoleného souboru kritérií a zmapovat situaci na středních školách z hlediska využívání výukových programů na www. Ná- sledně vypracovat metodiku práce s dříve navrženými výukovými stránkami, nasadit a ověřit je ve výuce a získat tak zpětnou vazbu, která poslouží k dalšímu rozvoji tohoto prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: − zvuk, obraz, video − interaktivita, multimedialita, zpětná vazba, mobilita, jazyk, komplexnost
Nové směry v oblasti využití digitálních technologií
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou digitálních technologií v rámci ISCED 2 vzdělávání. Teoretická část mapuje situaci výuky těchto technologií v České republice a dvou státech Evropské unie, Irské republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Praktická část obsahuje návrh řešení k výuce digitálních technologií včetně metodické příručky pro učitele a pracovního prostředí pro žáky, ověření navrženého řešení v praxi a vyvození závěrů.
Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí
Kalinová, Ivana ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí AUTOR: Ivana Kalinová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí" se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na způsob trávení volného času dětí a mládeže. Práce obsahuje porovnání několika výzkumů zabývajících se touto problematikou. Součástí je též vymezení možného vlivu ICT na vývoj dětí, a to především v souvislosti s hraním počítačových her a zapojením do sociálních sítí. Praktickou část představuje průzkumné šetření provedené na základní škole u dětí ve věku 7-15 let s následnou interpretací výsledků a shrnutím. Závěr práce obsahuje doporučení pro minimalizaci rizik, která pro děti informační a komunikační technologie mohou představovat. KLÍČOVÁ SLOVA: Internet, počítačové hry, vliv technologií na děti, volnočasové aktivity
Závislost na médiích -příčiny, projevy a možnosti nápravy
Ostřížek, Kristian ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
3 Název: Závislost na médiích - příčiny, projevy a možnosti nápravy Abstrakt: Tato práce pojednává o vlivu moderních informačních a komunikačních technologií na ko- munikaci a změny v jejich formách. Cílem práce je zmapovat pozitivní a negativní efekty využívání těchto technologií, porovnat výsledky s již existujícími daty, pojmenovat možné příčiny vedoucí k závislosti na nových formách komunikace a navrhnout možná opatření. Práce prezentuje dostupné teoretické poznatky týkající se společenské komunikace, role ko- munikace a moderních informačních a komunikačních technologií a výsledky empirického výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou formulovány příčiny změn v komunikačním chování. Klíčová slova: Komunikační technologie, média, vývoj forem komunikace, závislost, změny v komunikač- ním chování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.