Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  začátekpředchozí193 - 202dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti školy a lokální komunity v systému prevence delikventního chování mládeže
Kadlecová, Julie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou prevence delikventního chování mládeže v České republice. Teoretické základy tvoří charakteristika jedince v období dospívání a popis systému prevence delikventního chování mládeže. Část věnovaná období dospívání popisuje jedince ve věku 15-18let, charakterizuje jeho psychologická a vývojová specifika. Pozornost je věnována i příčinám delikventního chování mládeže. Část věnovaná prevenci vysvětluje teoretické základy, na kterých je vytvořen systém prevence v České republice. Diplomová práce celý systém popisuje a poukazuje na spojitost a provázanost mezi jednotlivými články celého systému. Zvláštní pozornost je věnována prevenci na úrovni školy a lokální komunity. Empirická část je věnována zjišťování názorů a postojů respondentů na oblast prevence. Ke zjišťování je použito dvou metod kvalitativního výzkumu - dotazníkového šetření a brainstormingu. Klíčová slova mládež, adolescence, delikvence, prevence, státní instituce, nestátní instituce, škola, místní lokalita, streetwork, nízkoprahové zařízení, dotazník, brainstorming
Úzkost a strach ve škole
Rybářová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...
Role předškolního vzdělávání při práci s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Šrejberová, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Diplomová práce objasňuje roli, kterou hraje předškolní vzdělávání pro úspěšné zařazení sociokulturně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část charakterizuje podmínky současného předškolního vzdělávání s ohledem na specifika rodin pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Výzkumná část se zabývá zjišťováním názorů a postojů rodičů a pedagogických pracovníků na danou problematiku a sleduje pokroky v rozvoji dětí během výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole.
Klima školní třídy v alternativní a tradiční škole
Kubátová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Předmětem diplomové práce je klima třídy v alternativní a tradiční škole. Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji vysvětlení základních pojmů týkajících se tématu. Dále se práce zabývá metodami diagnostiky třídního klimatu. Praktická část je tvořena výzkumem, který je realizován ve třídách škol alternativního a tradičního typu. Výzkum má kvantitativní charakter a jeho výzkumným nástrojem je dotazník. Praktická část je koncipována jako porovnání třídního klimatu mezi třídami obou typů škol. Cílem práce je porovnat třídní klima v alternativní a tradiční škole a interpretovat zjištěná data.
Vzdělávání českých menšin v rumunském Banátu
Lejskeová, Jana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje, jak je zřejmé již z názvu, na edukaci českých menšin v oblasti rumunské části Banátu (druhá část Banátu je srbská a žijí tam také české menšiny, ty však v této práci zahrnuty nejsou), popisuje vzdělávání již od založení českých vesnic až po současnou situaci v základních školách, zmiňuje v historickém kontextu změny, které tamější školství zásadně ovlivňovaly v průběhu let, jsou zde popsány zásadní části z rumunského vzdělávacího systému i spolupráce s ČR. Důležitou součástí je také výzkum, který proběhl na Banátských školách. V přílohách jsou fotky dětí z gernické základní školy, rozvrhy hodin gernické školy a část zpracovaných dotazníků.
Možnosti rozvoje kognitivně nadaných žáků v rámci 1. stupně běžných základních škol
Šlapalová, Klára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivně nadaných žáků na 1. stupni běžných základních škol a je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku kognitivně nadaného žáka a vymezení možností rozvoje jeho nadání v rámci 1. stupně základní školy. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký je přístup škol a jejich pedagogů ke vzdělávání kognitivně nadaných žáků a které metody práce a strategie jsou ve vzdělávacím procesu využívány.
Škola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředí
Procházková, Romana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.
Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin
Křiklánová, Vendula ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin" pojednává o negativních dopadech rozvodu na děti. Zaměřila jsem se především na problémové až delikventní chování, změnu školního prospěchu, problematiku záškoláctví a celkovou úspěšnost dětí z rozvedených rodin. Přináší ale také odpovědi na důležité otázky: Proč přibývá rozvodů? Jak minimalizovat tyto negativní dopady rozvodu na děti? Tato práce je výhradně teoretická, vychází však z dostupných zahraničních výzkumů, jež poskytují této práci potřebná fakta a dlouhodobé výsledky.
Vzdělávání dobrovolníků v Hospici sv. Štěpána
Stejskalová, Zuzana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním dobrovolníků v Hospici sv. Štěpána v Litoměřicích. Vytváří přehled o školeních, kterými musí dobrovolník projít a o pravidelných supervizích, kterými musí procházet po celou dobu svého působení v této organizaci. Poukazuje i na možnosti vzdělávání a rozvíjení osobnosti, které dobrovolník v Hospici sv. Štěpána má - workshopy, přednášky, semináře a mnohé další. V práci jsou obsaženy i výsledky dotazníků od dobrovolníků, ve kterých lze najít jejich vlastní zkušenost s prací dobrovolníka, motivaci pro tuto práci a v neposlední řadě jejich vyjádření ke vzdělávání dobrovolníků. Cílem této práce je na konkrétním příkladu přiblížit hospicové hnutí v České republice a důležitost vzdělání dobrovolníků pro tuto činnost, kterou vykonávají.
Pedagogické aspekty v přípravě budoucích pěstounů v ČR
Vondrovicová, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu přípravných kurzů pro žadatele o pěstounskou péči. Cílem práce je zmapovat průběh odborných příprav budoucích pěstounů a doplnit jej o jejich subjektivní názory. V teoretické části poukazuje na aktuální legislativní změny ovlivňující oblast náhradní rodinné péče v ČR. Dále se zabývá tématy úzce spjatými s pěstounskou péčí, jako například příbuzenská pěstounské péče, kontakt s biologickými rodiči nebo identita dětí v pěstounské péči. Následující část práce je zaměřena na analýzu dostupných vzdělávacích programů pro pěstouny, jejich specifika a dále s nimi související metodická doporučení Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky. Praktická část práce byla realizována za podpory DC Paprsek. Formou polostrukturovaných rozhovorů s žadateli o pěstounskou péči byl zkoumán jejich subjektivní náhled na efektivitu a důležitost vzdělávacích kurzů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   začátekpředchozí193 - 202dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.