Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vyhledávání informací v oborových databázích s přihlédnutím k praxi na České zemědělské univerzitě v Praze
Pešková, Lenka ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Rigorózní práce analyzuje situaci ohledně využívání oborových databází na České zemědělské univerzitě a vychází při tom z všeobecných teoretických poznatků o problematice vyhledávání informací v databázích. První oddíl teoretické části rigorózní práce pojednává o informacích v elektronickém prostředí obecně - seznamuje se základními pojmy. Druhý oddíl teoretické části rigorózní práce je věnován teoretické analýze rešeršního procesu v bibliografické databázi. Praktická část rigorózní práce zahrnuje soubor příkladů rešerší v databázích z praxe na České zemědělské univerzitě, analýzu možností rešeršní činnosti v oborových bibliografických databázích Biological Abstracts a CAB Abstracts z hlediska rešeršéra podle předem stanovených kritérií a dotazníkové šetření míry využívání oborových databází uživateli. V závěru rigorózní práce jsou na základě získaných výsledků formulována konkrétní doporučení pro zlepšování služeb uživatelům na České zemědělské univerzitě.
Informační podpora oboru hutnictví a její perspektivy
Kocurová, Jana ; Škandera, Boris (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Rigorózní práce se zabývá analýzou stavu informačního zabezpečení hutního průmyslu v České republice. V práci je nastíněn stručný vývoj informačního zabezpečení hutnictví v posledních dvaceti letech, zejména s důrazem na změny po roce 1989. Je zde analyzována současná situace hutního průmyslu v ČR včetně specifických vlastností tohoto průmyslu a působnosti asociace Hutnictví železa, a.s. sdružující hutní podniky v ČR a na Slovensku. Teoretická část popisuje roli informační podpory a managementu znalostí ve firmách. Praktická část je zaměřena na popis a analýzu služeb technické knihovny v TŘINECKÝCH ŽELEZÁRNÁCH, a.s., technické knihovny společnosti ArcelorMittal Ostrava, a.s. a působnost zájmového sdružení Informetal se sídlem ve VÚHŽ, a.s. v Dobré u Frýdku-Místku včetně popisu vývoje hutnické databáze METAL. V závěru práce jsou nastíněny vybrané elektronické informační zdroje s tematikou hutního průmyslu.
Informační politika USA v konfrontaci tří prezidentů s důrazem na informační politiku dvojice Clinton - Gore
Poljaková, Anežka ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Tématem práce je charakteristika historických aspektů informační politiky USA a jejích specifických rysů, dále také přehled životopisných údajů Billa Clintona a Alberta Gorea. Cílem práce je detailní popis a definování informační politiky Spojených států za období úřadu Clintona - Gorea, podrobný přehled a popis jednotlivých iniciativ. Práce se následně zabývá nástinem informační politiky Spojených států po nástupu George W. Bushe a v roce 2009 Baracka Obamy do prezidentského úřadu. V závěru práce je uvedeno shrnutí a porovnání jednotlivých zmiňovaných informačních politik.
Řízení znalostí. Nástroj pro zvyšování hodnoty firmy
Parkosová, Denisa ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent) ; Basl, Josef (oponent)
Práce se zaměřuje na koncept managementu znalostí. Jeho základem je zjištění, že kromě hmotných a nehmotných aktiv jsou ve firmě i další aktiva (bohatství), která nelze zachytit běžnými účetnickými metodami, a přesto mnohdy mají obrovskou hodnotu. V úvodu práce je popsán teoretický základ znalostního managementu a dále jsou rozpracovány jednotlivé důležité prvky systému pro řízení znalostí - procesní a technologická podpora a zdroje. Zvláštní kapitola je věnována lidským zdrojům, oblasti motivace a rozvoje. Pojem řízení znalostí (knowledge management) často provází skepse ze strany odborné i laické veřejnosti. Práce předkládá argumenty a příklady z firemní praxe, které existenci a správnost rozhodnutí věnovat se tomuto tématu, obhajují. V závěru jsou uvedeny případové studie a příklady úspěšných realizací, které dokládají tezi, že vědomostní základ firmy se může velmi rychle stát jeho konkurenční výhodou.
Aplikace metod projektového managementu na projektech VTEI před a po nástupu internetových technologií se zaměřením na Českou republiku.
Lipková, Helena ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent) ; Königová, Marie (oponent)
Disertace se zabývá aplikacemi metod projektového managementu v informačních institucích v České republice, se zvláštním důrazem na odlišnosti, které do této specializační disciplíny vnesl nástup internetových technologií. Disertace mapuje významné projekty realizované v informačních institucích ve sledovaném období, analyzuje a hodnotí metodiky projektového managementu používané na projektech VTEI v pre-internetovém období, formuluje dominantní rysy projektů před a po nástupu internetových technologií, analyzuje dopady změn společensko-ekonomických podmínek a technologického vývoje na formu implementace projektového managementu a identifikuje klíčové aspekty projektového managementu v éře po nástupu internetových technologií. Časové období sledované v rámci této disertační práce je ohraničeno lety 1960-2000
Role informačních systémů škol v podpoře řízení
Basl, Josef ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Rigorózní práce se zabývá problematikou informačních systémů škol, které je věnována pozornost v kontextu těchto konceptů - znalostní management, manažerské informační systémy, školský management a systémová integrace. Informační systémy škol představují softwarový nástroj podporující činnost škol z administrativního i výukového hlediska. Vývoj oblasti informačních systémů škol je charakterizován prostřednictvím praktických zkušeností ze zemí, které mají s využíváním těchto informačních systémů nejrozsáhlejší zkušenosti (Velká Británie, Nizozemsko, Hong Kong, Nový Zéland). Dále jsou přiblíženy aplikace určené základním a středním školám v České republice. Vlastním přínosem autora je návrh základních aspektů modelové informační politiky školy a formulování vize možnosti využití konceptu systémové integrace v oblasti řízení škol v České republice. Klíčovou složku navrhované informační politiky školy i vize systémové integrace představuje informační systém školy.
Informační podpora v medicínském a farmaceutickém prostředí s důrazem na firemní sféru
Burský, Ondřej ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Rigorózní práce Informační podpora v medicínském a farmaceutickém prostředí s důrazem na firemní sféru se zabývá informačními potřebami, službami v medicínské a farmaceutické oblasti se zřetelem na producenty, vydavatele, zprostředkovatele a uživatele informací. Práce uvádí přehled základních informačních zdrojů v medicínské a farmaceutické oblasti. Pozornost je také věnována informačním potřebám a základním informačním zdrojům v oblasti farmaceutického výzkumu. Zdůrazněny jsou informační potřeby v klinické praxi, význam medicíny založené na důkazu a základní informační zdroje pro tuto oblast medicíny. V rigorózní práci je rovněž specifikován farmaceutický průmysl z hlediska svých historických kořenů, legislativy a cílových skupin marketingových aktivit. Text dále popisuje obecnou strukturu farmaceutické firmy v celosvětovém i národním kontextu, zabývá se možnými rolemi informačního profesionála ve farmaceutické firmě, požadavky kladenými na jeho osobu a zavedenými postupy při zpracování rešeršních požadavků v lékařském informačním servisu společnosti AstraZeneca, která je také stručně představena. Podstatnou součástí práce je i případová úloha vycházejí z reálné praxe. V přílohách je obsažena rešerše zpracovaná při řešení případové úlohy, dva formuláře lékařského informačního servisu společnosti...
Digitální informační zdroje v oboru psychologie
Kotrlová, Jindřiška ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Cílem rigorózní práce je analyzovat a vyhodnotit digitální informační zdroje v oboru psychologie komerčně nebo volně dostupné v prostředí World Wide Web. Úvodní část práce obsahuje charakteristiku oboru a jeho informační potřeby. Jsou zmíněny instituce, kde vědecká informace vzniká a kde je využívána. V druhé části je pojednáno o problematice elektronického publikování a o terminologických otázkách. Třetí stěžejní část je věnována prezentaci výsledků analýzy a hodnocení vybraných reprezentantů jednotlivých typů digitálních informačních zdrojů z oboru psychologie, kterými zde jsou online časopisy, elektronické archivy a digitální knihovny, bibliografické a plnotextové databáze, elektronické slovníky, elektronické knihy, kolaborativní systémy typu wiki, blogy a osobní stránky, katalogy a rozcestníky. V dílčích částech jsou zdroje charakterizovány a zhodnoceny z hlediska způsobu zpřístupňování obsahu uživatelům. V závěrech je diskutováno o problematice důvěryhodnosti digitálních zdrojů, jsou shrnuty a vyhodnoceny analýzou získané poznatky a formulována doporučení pro využívání zdrojů v ČR
Analýza využití competitive intelligence v podnicích v ČR
Větrovec, Milan ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Diplomová práce Analýza využití competitive intelligence v podnicích v ČR se zabývá metodami competitive inteligence, jejich historií a zejména využíváním v ČR. Cílem práce je přinést přehled dostupných zdrojů, producentů a v neposlední řadě i metod, které mohou podniky v ČR využívat. Součástí je i analýza vytvořená na základě rozeslaného dotazníku mezi větší a střední firmy v ČR. Práce přináší i základní přehled metod, které jsou užívány mezi specialisty dle studie provedené organizací " A Competitive intelligence foundation" v roce 2006. Následuje stručný popis těchto metod. V přílohách jsou obsaženy ukázky výstupů z informačních zdrojů popisovaných producentů a poskytovatelů produktů z oblasti CI.
Vzdělávací aspekty informační vědy a informační profese
Landová, Hana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Königová, Marie (oponent) ; Smetáček, Vladimír (oponent)
Práce se zaměřuje na témata informační vědy a informační profese související s problematikou vzdělávání. Klíčovým se jeví zejména rozvoj informační gramotnosti a informačního vzdělávání v různých typech informačních institucí. Vzdělávací aspekty informační vědy jsou zasazeny do kontextu jiných oborů a je zdůrazněna potřeba mezioborové diskuse a spolupráce. Teoretické zázemí disertační práce tvoří studie vycházející nejen z informační vědy, ale i filozofie, teorie kulturních institucí a z oblasti vzdělávání. Jsou definovány nejnovější koncepty popisující role a kompetence tzv. učících knihovníků. Podrobně je zpracována problematika úlohy informačních pracovníků v prostředí základních, středních a vysokých škol. Pozornost je věnována i vzdělávacím aktivitám v prostředí informačního průmyslu. Závěrečná kapitola se věnuje otázce přípravy budoucích informačních pracovníků na plnění úlohy při vzdělávání klientů informačních institucí. Závěry disertační práce mají oporu v analýze výsledků uskutečněných dotazníkových průzkumů. Popsány jsou i výsledky relevantních řešených grantových projektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.