Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace zdravotnického školství v České republice
Pucholtová, Romana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou transformace zdravotnického kolství v eské republice. Hlavní d raz je kladen na reflexi systému celo ivotního vzd lávání v eobecných sester, a to ve stávající i p ipravované koncepci. Práce shrnuje poznatky o systému vzd lávání v eobecných sester. Sou asný stav byl nastaven zákonem . 96/2004 Sb. a jeho pozd j ími úpravami a novelizacemi. V sou asné dob je p ipraven nový zákon o neléka ských povoláních. Analýza obou dokument je výchozí pro teoretickou a praktickou ást práce. V praktické ásti byla provedena empirická sonda, ve které autor práce zji uje názory a postoje vybraných skupin neléka na sou asnou i p ipravovanou koncepci zdravotnického vzd lávání.
Školní vzdělávání sportovně nadaných žáků a studentů
Orlová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá školním vzděláváním sportovně nadaných žáků v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část popisuje problematiku nadání a talentu od obecného pojetí ke specifikám sportovního talentu. Zabývá se podmínkami pro vzdělávání nadaných žáků bez zaměření na konkrétní druh nadání a následně směřuje ke specifikám školního vzdělávání sportovců. Popisuje zvláštnosti sportovce jako žáka, faktory ovlivňující jeho vzdělávací dráhu a problematiku dvojí kariéry. V závěru charakterizuje podmínky vzdělávání sportovců v evropském kontextu a systém vzdělávání sportovců v České republice. Teoretická část je zdrojem východisek pro empirické kvalitativní šetření, jehož výsledky ukazují, jak sportovci popisují a hodnotí podmínky školního vzdělávání. Zkoumání výzkumného problému pomocí hloubkového rozhovoru zachycuje způsob vnímání tohoto jevu z pohledu sportovců.
Výuka cizích jazyků a proces přípravy učitelů cizích jazyků v období 1990-2012
Čermáková, Helena ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na změny ve výuce cizích jazyků a na nové požadavky na vzdělávání a přípravu učitelů cizích jazyků po roce 1989 včetně krátkého přehledu historie výuky cizích jazyků a vývoje přípravy učitelů. Sleduje změny v oblasti cílů výuky, změny vztahů učitele a žáka, změny užívaných metod práce. Zabývá se novým přístupem k výběru a využití učebních materiálů a zařazením nových technologií do výuky. Pojednává o zavedení Společného evropského referenčního rámce jazyků a Evropského jazykového portfolia. Práce předkládá formou rozhovoru i osobní zkušenosti vyučujících cizích jazyků s výukou a s možnými cestami k dosažení požadované kvalifikace.
Počítač a internet v procesu školního učení (se zaměřením na využití znaků rozvojetvorného učení)
Řehoř, Jiří ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá úlohou moderní informační technologie, zejména počítačů a internetu, v procesu školního učení. Vymezuje základní pojmy a snaží se zachytit, jak se proměnila role počítače ve vyučování během posledních let. Bakalářská práce si stanovuje za cíl zabývat se problematikou počítačů a internetu ve školství ze dvou hledisek: a) zaměřit se a upozornit na základní nedostatky a případná rizika v užívání počítače a internetu v procesu školního učení. b) možnosti využití počítačů a internetu s přihlédnutím k principům rozvojetvorného učení a vymezení efektivních způsobů a strategií a jejich zapojení do procesu učení. Úvodní kapitola práce stručně shrnuje historii počítačů od prvních předchůdců až po nejnovější trendy v informačních technologiích, představuje některé první slavné světové i domácí počítače a v závěru shrnuje některé základní pojmy. Druhá kapitola představuje počítače ve školním prostředí, ukazuje příklady průniku počítačů a internetu do různých oblastí školství a nastiňuje rozdílné postoje k využívání počítačů. Třetí kapitola se zabývá internetovými možnostmi úkolových situací, zabývá se práci se zdroji a nabízí tři konkrétní modelové situace efektivního zapracování práce s informačními technologiemi a internetem přímo do vyučovacích hodin. Ve čtvrté kapitole se...
Učitel praktického vyučování
Čechová, Olga ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
(česky): Práce se zabývá problematikou pedagogických pracovníků v oblasti středního odborného školství. Obory vzdělávání SOU jsou vedle služeb zaměřeny převážně na řemeslné zpracování materiálů. Důležitou složkou vzdělávání je odborný praktický výcvik, při kterém se žáci učí samostatné řemeslné výrobě pod vedením učitelů praktického vyučování. Přípravu a kvalifikaci učitelů praktického vyučování upravuje Zákon o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb.). Pedagogickými pracovníky v pozici mistrů odborné výchovy a učitelů odborného výcviku v oblasti SOU se stávali převážně lidé z praxe, často jen s úplným středním vzděláním a vyučením v příslušném oboru. V programech doplňujícího studia pak získávali i pedagogické vzdělání. Snaha o zvyšování úrovně vzdělávání pedagogických pracovníků vedla k požadavku vysokoškolského vzdělání v bakalářských a magisterských studijních programech odpovídajícího charakteru vyučovaného oboru. Odborná způsobilost pro mistry odborné výchovy byla původně stanovena vyhláškou č. 139/1997 Sb. v rozsahu vzdělání stanoveného pro učitele předmětu praxe, vyučení v odpovídajícím oboru a nejméně roční praxe v příslušné profesi. Vyhláška pozbyla účinnost 1. 1. 2005, kdy vstoupil v platnost zákon č. 563/2004 Sb. Na základě tohoto předpisu došlo k úpravám označení...
Žákovská knížka a její proměny
Lešková, Andrea ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
8 Abstrakt Tato práce je zaměřena na charakteristiku žákovské knížky. Cílem je zjistit, kdy byla zavedena do škol v České republice a jak či zda vůbec je legislativně ukotvena, jakou má strukturu, k čemu je využívána a jaké jsou nové trendy. Přínosem této práce je ucelený obraz o žákovské knížce, který obsahuje charakteristiku prvních žákovských knížek z 50. let minulého století, používaných v České republice a v kontrastu je uvedena i charakteristika žákovské knížky ve školním roce 2014/15. Dále je zde kapitola věnovaná hodnocení v žákovských knížkách. Práce obsahuje vyhodnocení dotazníku pro přiblížení postoje žáků, učitelů a zákonných zástupců k žákovské knížce. Klíčová slova Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížky
Spolupráce učitelů při proměně výuky
Soldátová, Jitka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Bc. Jitka Soldátová Spolupráce učitelů při proměně výuky Cooperation between teachers during education transformation Vedoucí práce: 2014 Doc. PhDr. Kasíková Hana, CSc. Anotace Spolupráce učitelů při proměně výuky Tématem diplomové práce je spolupráce učitelů při proměně výuky. Věnuje se problematice spolupráce na úrovni školy a jednotlivým formám spolupráce učitelů, které vedou ke zkvalitnění výuky. Dále se zabývá rolemi, kompetencemi učitele, požadavky na jeho práci a také faktory, které zařazování inovativních prvků do výuky ovlivňují. Proměna výuky je zaměřena na organizační formy a vyučovací metody. Empirická část uvádí konkrétní úroveň a formy spolupráce učitelů při zařazování nových organizačních forem výuky a vyučovacích metod na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti v Milevsku. Klíčová slova: spolupráce, škola, učitel, výuka, organizační formy výuky, vyučovací metody červen 2014
Klima školní třídy
Vacková, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Klima školní třídy" je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá obsahovým vymezením pojmu školní klima a následným rozborem a charakteristikou oblastí s ním souvisejících. Jedná se především o analýzu sociálního klimatu školní třídy a zmapování faktorů, které se na daném klimatu podílejí. Zmiňované mechanismy podílející se na tvorbě školního klimatu blíže analyzuji zejména z hlediska samotných aktérů, tedy učitelů a žáků. Dále se v této části práce zabývám vymezením a popisem přístupů ke zkoumání sociálního klimatu se stručným rozborem konkrétních diagnostických metod. Součástí práce je taktéž rámcové vymezení výsledků dosavadní výzkumné činnosti domácích i zahraničních výzkumů ve výše zmiňované oblasti. Empirická část se zaměřuje na diagnostiku klimatu školních tříd na vybraných středních školách okresu Tábor. Výzkum je zaměřen na zmapování klimatu s důrazem na kvantitativní zkoumání prostřednictvím zvolených diagnostických metod. Cílem této části je zjištění, do jaké míry se, z pohledu žáka, liší klima školních tříd y na SOU a SOŠ. Závěr empirické části je věnován významu třídního klimatu společně s možným využitím poznatků o něm a způsoby jeho ovlivňování. Klíčová slova: Klima školy, klima třídy, sociální interakce, učitel, žák, třída,...
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Seltenhoferová, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou roli zaujímají rodiče ve spolupráci se školou s inkluzivním pojetím, jaké mají názory na inkluzi, a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole, na vzdělávací přístupy a potřeby v inkluzivním vzdělávání a na učitele a rodiče jako aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část obsahuje případové studie ve třech vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií jsou rozhovory s učiteli a rodiči o zapojování rodičů do inkluzivního vzdělávání.
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.