Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí155 - 164dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kauza Cervanová: od reality a novinových zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Zajíčková, Monika ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Kauza Cervanová: od reality a novinových zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze" pojednává o kriminálním případu, který se stal v létě roku 1976. Došlo k únosu, znásilnění a vraždě mladé studentky Ľudmily Cervanové. Pachatelé byli dopadeni až v roce 1981 a soudní procesy se táhly až do roku 2006. Na toto téma vyšlo několik literárních děl a byly natočeny dva filmy, Bolero a Kauza Cervanová. Práce se zaměřuje na literární díla i oba filmy, kde zkoumá, v jakém kontextu autoři příběh podali a jak pracovali s fakty. U obou filmů je zároveň kladen důraz na to, jak byly přijaty a hodnoceny médii a veřejností, práce tedy zkoumá recenze i názory diváků. Důraz je kladen i na dobová periodika a jejich interpretaci případu. Výzkumný vzorek obsahuje všechna relevantní data. Tedy červen 1981 až říjen 1982 (doba zatýkání a odsouzení pachatelů), společně s dubnem 1983 (rozhodnutí v odvolacím řízení). Výzkumný vzorek této doby obsahuje čtyři hlavní deníky, které v té době vycházely: Mladá fronta: deník mladých lidí; Lidová demokracie: Orgán československé strany lidové; Rudé právo: Orgán Československé sociálně demokratické strany dělnické a Svobodné slovo. Dalším relevantní dobou pro zpravodajství je leden 2004 a prosinec 2006, kdy vyšly rozsudky v obnoveném procesu. V této době se...
Pořad Prostřeno jako zrcadlo celospolečenských a politických jevů v české společnosti
Karták, Vít ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Pořad Prostřeno! se v české televizní zábavě stal fenoménem, který je každodenně vysílán, a sledují ho statisíce diváků. Tato kulinářská show by měla být z principu apolitická a měla by se věnovat především vaření a s ním spojeným stolováním. To se však neděje a do pořadu vstupují celospolečenská témata. Na tato témata se v pořadu vážou různé stereotypy, předsudky a dramaturgické zásahy, které způsobují konflikty nejen mezi soutěžícími, ale působí i na diváky u obrazovek. V této práci se snažím tyto stereotypy zachytit v kontextu tří zkoumaných témat (homosexualita, romské etnikum a muslimové), která od roku 2015 významně rezonovala v české společnosti. Práce se snaží předložit relevantní pohled na to, jestli a případně jakým způsobem jsou tyto stereotypy, předsudky a postoje prezentovány v pořadu Prostřeno! Vzhledem k vysokému počtu diváků, kteří tento pořad sledují, je totiž pravděpodobné, že se samotný pořad do jisté míry spolupodílí na utváření postojů, stereotypů či předsudků, jež se v české společnosti vyskytují.
Vliv zahraniční televizní tvorby na produkci českých kriminálních seriálů
Šindelářová, Tereza ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce analyzuje vlivy zahraniční televizní tvorby na podobu českých krimiseriálů. Soustředí se na současnou produkci krimi seriálů ve světě a na nejdominantnější trendy z různých zemí, které formují tvorbu českých autorů. Snaží se nalézt průsečíky, které spojují kriminální žánr obecně, i specifické prvky, které se objevují výhradně v české tvorbě specializující se na kriminální žánr. Na základě rozhovorů s českými režiséry a scénáristy krimiseriálů a analýzou tří vybraných českých kriminálních seriálů, Kriminálka Anděl, Policie Modrava a Labyrint, a jejich komparací s další českou i světovou seriálovou tvorbou v rámci kriminálního žánru jsou vyvozovány skrze užité prvky či metody, které autoři seriálů zapojují, vlivy, které se projevují v této produkci v českém prostředí.
Kauza Olgy Hepnarové v českém filmu: od reality a novinových zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Kotoučová, Ditta ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem "Kauza Olgy Hepnarové v českém filmu: od reality a novinových zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze" pojednává o kriminálním případu Olgy Hepnarové, která v úterý 10. července 1973 úmyslně najela nákladním automobilem do skupinky lidí postávající na stanici tramvaje a osm jich usmrtila. Jejím motivem byla pomsta společnosti za údajná příkoří, kterých se na ní měla dopustit. Olga Hepnarová byla odsouzena k trestu smrti a popravena v březnu 1975 jako poslední žena v Československu. V roce 2016 měl v kinech premiéru celovečerní hraný film Já, Olga Hepnarová režisérů Petra Kazdy a Tomáše Weinreba, který byl natočen na motivy této kriminální kauzy. Práce se zaměřuje jak na tento film a jeho adaptaci skutečnosti, tak na recenze, které vyšly ve vybraných denících a odborných filmových magazínech po premiéře snímku. Práce dále představuje dobové zpracování tématu ve vybraných denících v týdnu následují po zločinu, tedy od 10. do 17. července 1973. Cílem práce je komplexně popsat informování o kriminálním příběhu Olgy Hepnarové, který se zapsal do historie Československa.
Mediální pokrytí teroristických útoků v Evropě a ve světě na příkladu zpravodajství ČT 24
Musil, Jakub ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Teroristické útoky jsou v poslední době v Evropě opět na vzestupu a stávají se proto vděčným mediálním tématem. Zajímavou skutečností je však na první pohled patrný výrazně větší mediální prostor, který dostávají v českých médiích útoky v evropských zemích na rozdíl od teroristických útoků jinde ve světě. A to i v případě, že počet obětí takových útoků je často mnohanásobně větší než v Evropě. Tato práce se zaměřuje na mediální pokrytí teroristických útoků ve zpravodajské televizi ČT24. V první části práce se autor nejprve zaměřuje na teoretická východiska terorismu, na jeho charakteristiku a definice. V další části se pak věnuje televiznímu zpravodajství se zřetelem ke zpravodajství stanice ČT24. Autor charakterizuje ČT24 jako národní zpravodajskou stanici a popisuje její běžné i mimořádné vysílací schéma. V analytické části práce se pak autor zabývá pokrytím vybraných teroristických útoků v Pákistánu, Španělsku, USA a Egyptě a snaží se zjistit, jak se ČT24 těmto útokům věnovala. Důraz klade především na kvantitativní obsahovou analýzu mediálního pokrytí a na kvantifikaci typů zpravodajských příspěvků, které ke zpravodajskému pokrytí útoků ČT24 využívala.
Talk show jako televizní žánr bavící USA i ČR
Průšová, Denisa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce Talk show jako televizní žánr bavící USA i ČR je talk show coby žánr spjatý se vznikem a vývojem americké televizní zábavy, který po Sametové revoluci pronikl i na naše televizní obrazovky. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se práce zabývá definicí a vysvětlením pojmu talk show, dále se zaměřuje na talk show jako na televizní žánr i formát, vymezuje blíže klíčové a identifikační charakteristiky tohoto žánru a kategorizuje ho na tři hlavní subžánry - late- night talk show, daytime talk show a informational talk show. Oblastí zájmu této práce jsou také jiné žánry, které talk show předcházely, či jejich prvky, které si vypůjčuje. Teoretickou část uzavírá historie talk show ve Spojených státech amerických, v zemi vzniku tohoto televizního žánru, spolu se stopou, kterou talk show zanechala v české mediální krajině. Praktická část si klade za cíl pomocí komparativní analýzy rozpoznat případné shodnosti a rozdíly v pojetí a provedení konkrétního subžánru - late-night talk show - v České republice a Spojených státech amerických. Zástupcem české talk show je v analýze pořad Show Jana Krause, zástupcem z amerického televizního prostředí je pořad The Tonight Show Starring Jimmy Fallon.
Oběť, nebo hrozba: reprezentace šílenství v české filmové a televizní detektivce od 60. do 80. let
Raisová, Angelika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem reprezentace duševně nemocných postav v českých detektivních filmech od 60. do 80. let. V rámci sémiotické analýzy jsou zkoumány postavy, které vykazují prvky duševní nemoci či jiné abnormality. Následně je doplněna narativní analýzou, která se zaměřuje na roli vybraných postav v ději, způsob narace, styl, syžet a celkové vyznění psychicky nemocných postav. Cílem práce je získání širšího povědomí o způsobu reprezentace šílenství a poskytnout ucelenější informace o charakteristikách takových postav. První část práce se zaměřuje na teoretický podklad podstatný pro následnou analýzu - mediální reprezentace, konstrukce reality, stereotypy, kinematografie nové vlny a normalizace, vývoj šílenství. V druhé polovině práce je analyzováno celkem 10 snímků s následnou interpretací výsledků analýzy.
Filmová videorecenze jako formát internetové žurnalistiky
Roháčková, Kristina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Nástup internetu a digitálních médií nenávratně smazal rozdíly mezi mediálními producenty a jejich konzumenty. Nejspíš na žádné platformě to přitom není více očividné než na videoslužbě YouTube, kam svými videy od roku 2005 nezávisle na sobě přispívají profesionální mediální organizace i amatérští tvůrci. Diplomová práce Filmová videorecenze jako formát internetové žurnalistiky se zabývá fenoménem videorecenzí - tedy videí, v nichž jeden či více filmových kritiků představuje a hodnotí snímek, který právě přichází do kin -, jejichž popularita přímo souvisí s celosvětovým dosahem a komunitní funkcí zmíněné sociální sítě. Cílem práce je charakterizovat filmové videorecenze jako soběstačný formát internetové žurnalistiky, a to na základě porovnání tvorby vybraných videorecenzentů, kteří zastupují jednak česká a zahraniční média, jednak také platformy participativní žurnalistiky. První kapitola nabízí obecný přehled toho, co by měla formálně splňovat filmová recenze a kritika, druhá pak shrnuje názory odborníků na krizi filmové kritiky a údajnou smrt filmového kritika. V poslední kapitole teoretické části jsou následně představeny základní poznatky o videorecenzi a jí příbuzné videoeseji. Další část potom seznamuje čtenáře s necelou dvacítkou vybraných autorů videorecenze, čímž rovněž stručně nastiňuje...
Adaptace televizních formátů: Britská panelová show v českém prostředí
Bašusová, Martina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá přebíráním televizních formátů v českém televizním prostředí se zaměřením na britský formát panelové show. Popisuje vývoj televizních formátů od kulturní globalizace přes začátky televizních formátů v 50.letech až po současnost adaptace v českém prostředí. Výzkum je zaměřen na hledání důvodů toho, proč je přebírání typicky britského formátu panelových show do českého prostředí často neúspěšné. Zkoumá dvě adaptované show, jednu úspěšnou a jednu neúspěšnou, a porovnává je na základě vytyčených kategorií. Práce ukazuje, že lokalizační prvky jsou důležitým aspektem pro úspěch formátu, stejně tak obsazení panelistů a charakter dané panelové show.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí155 - 164dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.