Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010
Ďuríčková, Monika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010 se věnuje vizuální stránce volebních kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přináší seznámení s konceptem komplexního komunikátu a jeho specifiky, popisuje spolupráci obrazu a textu, věnuje se fotografii jako prostředku politické reklamní komunikace, manipulaci, retuši a dotýká se objektivity a vnímání fotografií. Praktická část seznámí s vizuální stránkou volebních kampaní stran ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV. Tyto strany dostaly ve volbách více než pět procent hlasů, a získaly tak poslanecké mandáty. Kampaně proběhly na jaře v roce 2010. Práce se zaměřuje zejména na venkovní reklamy jako billboardy, citylighty, plakáty a letáky. Kampaně v jednotlivých kapitolách popisuje pomocí kombinace metod kvalitativní analýzy a to podle Rolanda Bartha (Rétorika obrazu) a Gillian Rose (Visual Methodologies). Kapitoly pojednávají zejména o barvách, textu, značce, fotografii, osobách, kompozici a celkové jednotnosti. Na závěr práce srovnává kampaně mezi sebou.
Fotografie jako prostředek instantní komunikace
Drahoňovská, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato práce sleduje postupné proměny základních funkcí fotografického média, a to jak v historii, tak i v současné době. Teoretická část se věnuje vývoji fotografie v souvislosti s formováním její komunikační funkce a klade důraz na změny, které způsobily částečné přehodnocení základních funkcí fotografického obrazu. Práce pojednává také o problematice vlivu konceptu Webu 2.0 a rozšíření sociálních sítí na přístup k fotografii a nakládání se snímky. Dále rozebírá také rozmach nových funkcí fotografického média, které se v současnosti začínají rozvíjet. Do této kategorie se řadí zejména sebeprezentace a komunikační funkce. Praktická část potom srovnává vnímání fotografie a práci s ní v rámci sociálních sítí Facebook a Flickr a snaží se odhalit konkrétní změny, které v poslední době ovlivňují přístup k fotografii.
Redakční postupy při práci s multikulturními tématy
Lávičková, Adéla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá redakčním zpracováním multikulturních témat v tištěných médiích. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem postupují novináři z různých typů médií, když vytvářejí mediální produkt týkající se multikulturního tématu. Teoretická část práce v první fázi objasňuje multikulturalismus a jeho vývoj, pojmy užívané v souvislosti s multikulturní oblastí a situaci v České republice. Druhá část pojednává o výskytu a zpracování multikulturních témat v médiích a dále se věnuje redakčním postupům novináře, jak obecně, tak ve spojení s multikulturními tématy. Praktická část se zaměřuje na hloubkové rozhovory s novináři, kteří danou tématiku zpracovávají. Rozhovory jsou dále analyzovány pomocí otevřeného kódování, které je součástí zakotvené teorie.
Apropriace a recyklace mediálních obrazů
Černá, Iveta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv.
Fotografie a nová média - změny v obrazové narativitě.
Zoulová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá změnami, které do fotografie přinesla nová média. Ve stručnosti přináší náhled do historie od prvních pokusů na tomto poli až k objevu a vývoji digitálního fotoaparátu. Dále se zabývá prezentací fotografie v době nových médií. Zejména věnuje pozornost internetu, který výrazně přispěl k masovému šíření snímků jak profesionálních fotografů, tak i těch amatérských. Poukazuje na to, že dostupnost digitálních fotoaparátů a internetu jsou hlavní příčinou změn jak v pořizování, tak prezentaci. Rozebírá jednotlivé způsoby online prezentace, od starších jakými jsou osobní webové stránky či blogy, až po nejnovější - sociální sítě. Právě na sociální sítě je kladem důraz, neboť díky nim šíření fotografií zaznamenalo velký nárůst a největší odklon od prezentace profesionální, jakou jsou galerie. Poslední část práce se zabývá příklady z novinářské praxe. Týdeník Respekt slouží jako ukázka média, které z nejvíce strohé podoby, tedy černobílých novin, prošlo vývojem k barevnému magazínu i webovým stránkám. Je tedy na něm možno porovnávat změny způsobené jak přechodem z jedné technologie na druhou, tak i souběžnou prezentací na webu. Druhým příkladem je fotografická agentura Magnum Photos. Zde jsou rozebírány změny způsobené přechodem agentury z klasického papírového archivu na digitální, který...
Občanský fotožurnalismus - amatéři v roli fotoreportérů.
Votavová, Barbora ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Občanský fotožurnalismus - amatéři v roli fotoreportérů se zabývá rostoucí aktivitou běžných občanů na vytváření obrazového mediálního obsahu, která zaznamenala v posledním desetiletí obrovský nárůst, a to především díky rozvoji komunikačních a informačních technologií. Práce je rozdělena do tří částí. První část se soustředí na teoretické vymezení fenoménu občanské žurnalistiky a občanského fotožurnalismu. Zároveň zobrazuje, jaký vliv mají nové technologie na amaterizaci žurnalistiky a rovněž poukazuje na vztah mezi amatéry zasahujících do médií a profesionály. Druhá část bakalářské práce charakterizuje sociální sítě a internetové služby umožňující publikování a následné sdílení fotografií, a které se zasloužily o rozvoj občanské obrazové žurnalistiky. Jsou jimi například weby Flickr, Twitter nebo fotografická agentura Demotix. Třetí část práce se zabývá konkrétními případy, kdy se amatérské fotografie dostaly do médií jako plnohodnotný zpravodajský materiál - například teroristické útoky v Londýně v roce 2005 nebo Arabské jaro v roce 2011. Ve všech třech částech je kladen důraz na tištěná a elektronická média.
Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)
Maňasová, Martina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)" se zabývá grafickou úpravou tohoto časopisu, přičemž zkoumá celkové i dílčí změny v jeho typografii. Časopis vycházel téměř polovinu století, od ledna roku 1949 do července roku 1995, kdy byla jeho produkce ukončena z finančních důvodů. Práce si klade za cíl tuto dobu rozdělit na úseky, které byly z hlediska grafické podoby časopisu něčím přelomové. Zaměřuje se nejprve na historický kontext, technické aspekty dobové typografie a vliv marxismu-leninismu na grafickou úpravu periodik. Obsahuje také stručný slovníček základních pojmů. V analýze grafické podoby časopisu se práce zaměřuje na fyzické vlastnosti, sazbu, písmo, titulky, obálku nebo reklamy, vždy v rámci příslušných období. Dále je pro srovnání zařazen také stručný nástin grafické podoby nejznámějších světových módních časopisů, které vycházely ve stejné době jako Žena a móda. Práce si všímá také nové konkurence Ženy a módy po roce 1989 a je doplněna obrazovým materiálem. Klíčová slova Typografie, grafická úprava, móda, časopis, design, sazba, písmo, titulní strana, odstavec, titulek, ilustrace, fotografie
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
Využití fotomontáže v českých médiích - fotografie na titulních stranách časopisu Týden a Reflex
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Bakalářská práce Využití fotomontáže v českých médiích - fotomontáže na titulních stranách časopisů Reflex a Týden se zabývá formou fotografické ilustrace a její rolí v médiích. V práci je předestřeno, proč je fotografie od svého vzniku nazírána jako realistické médium, jak byl tento koncept ovlivňován manipulací klasických fotografií v historii a jak je ovlivňován digitálními úpravami dnes. Fotomontáž se s nástupem digitální éry používá čím dál tím víc na titulních stranách zpravodajských a společenských časopisů. Tato práce prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tvůrci montáží a analýzy obrazového materiálu, hodnotí stav současné české mediální fotomontáže na příkladu časopisů Reflex a Týden. Tyto dva časopisy využívají fotografickou ilustraci na svých titulních stranách v unikátním množství. Analýza se zaměřuje na obsah a formu jednotlivých montáží stejně jako se snaží definovat redakční praxi obou periodik. Zohledněny jsou i etické aspekty digitální úpravy fotografií a uveřejňování fotografických ilustrací, v této oblasti je stěžejní především rozdíl mezi zpravodajskou fotografií a fotografickou ilustrací. Práce se věnuje i popisu základních praktických postupů tvorby fotomontáže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.