National Repository of Grey Literature 21 records found  beginprevious12 - 21  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Specifics of the use of digital technologies in the process of visual i
Zikmundová, Vladimíra ; Slavík, Jan (advisor) ; Šamšula, Pavel (referee) ; Horáček, Radek (referee)
K problematice, kterou rozpracovávám ve své disertační práci jsem se dostala již při ukončování magisterského stupně ve své práci diplomové. Tato oblast mě natolik zaujala, že jsem se rozhodla dále jí studovat, a protože jsem zjistila, jak široké téma, skýtající mnoho možných rovin pohledů, jsem si vybrala, ráda bych se mu věnovala i do budoucna. Multimediální tvorba jako prostředek pro vyjadřování ve výtvarné výchově u nás doposud nebyla analyzována. Tento fakt ovlivnil strukturu mojí práce. Na jedné straně jsem vyšla ze studia převážně zahraniční literatury a studia současných domácích kurikulárních dokumentů. Na straně druhé jsem se pustila do sběru dat, které se staly základem pro kvalitativní výzkum, ve kterém jsem se věnovala procedurám a kontextům vzniku vizuálně obrazného vyjádření za pomoci počítače. Při sběru dat byla použita metoda pozorování, rozhovoru a srovnávací srovnávací analýzy obrazu. Jako základ jsme použila Zakotvenou teorii Strasse - Corbinové a metodu otevřeného kódování textů.
Between image and reality: art education at a four-year high school and RVP GV
Kitzbergerová, Leonora ; Slavík, Petr (advisor) ; Šamšula, Pavel (referee) ; Horáček, Radek (referee)
Ve své práci se zaměřují především na postižení změn funkcí a cílů výtvarné výchovy, jak se projevují v každodenní praxi. Snažím se zachytit dynamiku procesu komunikace a poznávání v jednotlivých vyučovacích hodinách či v rámci tematických celků, které, ač nejsou explicitně definovány v žádném z dokumentů školního kurikula, jeví se jako podstatné pro výchovně vzdělávací obsah výtvarné výchovy. Zaměřuji se především na otázky týkající se vzájemného dorozumění a z něj vyplývající věrohodnosti týkající se předávaných hodnot a stanovisek. Jedná se především o dynamiku postupné orientace studentů v oblasti vnímání, uvědomování si a vytváření symbolických významů. Zaměřuji se na způsoby rozvíjení dovedností rozpoznávat kulturně, historicky, sociálně i individuálně podmíněné významové struktury, v jejichž rámci chápeme, reflektujeme a posuzujeme nejen díla výtvarného umění a produkty své vlastní tvůrčí činnosti, ale také svoje úsudky, výroky a postoje k nim vztažené. Má práce je tvořena třemi vzájemně propojenými a úzce souvisejícími obsahovými celky. První je věnován reflektivnímu dialogu jako základní metodě komunikace a vzdělávání a výchovy v hodinách. Druhým tématem je nacházení a reflexe vztahů mezi obrazy a skutečností v podobě a rozsahu, které umožňuje prostředí gymnázia. Ve třetí části se zaměřuji na práci...
Art Education in Japan/School - ethnographic study
Karpetová, Barbora ; Slavík, Jan (advisor) ; Horáček, Radek (referee) ; Babyrádová, Hana (referee)
Tato práce zkoumá japonskou výtvarnou výchovu jako vyučovací předmět. Reflektuje jak po stránce formální, tak obsahové japonský vzdělávací systém a rovněž umožňuje vhled do různých vrstev japonské kultury. Výzkum byl veden kombinací metod pedagogicko-etnografických a kulturně- antropologických. Informace čerpal především z terénního výzkumu prováděného v Japonské škole v Praze a v některých školách v Japonsku v Ósace v letech 1986-2006. Kromě podrobné analýzy osnov, učebnic, náplně práce učitele a historie vývoje výtvarné výchovy se tato práce věnuje odlišnému chápání tvořivosti, která je v Japonsku vnímána především jako kolektivní kontinuální proces, jemuž mohou být nápomocni všichni členové společnosti. Iniciaci tvořivých "mechanismů" napomáhají mimo jiné i metody výuky, které se nezasvěcenému pozorovateli jeví jako netvořivé kopírování. Právě v tomto bodě dochází nejčastěji k nedorozumění a konfrontaci se západním pojetím. Jedním z cílů t é to práce je tento problém osvětlit, a obohatit tak naše znalosti geneze tvořivých procesů. S postupující globalizací a asimilací kultur vyvstává potřeba "mezinárodní výchovy". Nutnost hledání základních postupů vedoucích k poznání a pochopení jiných kultur. Výchova k empatii vůči příslušníkům jiných národů a jejich specifickým projevům. I v tomto směru tato práce...
Czechoslovak modernist Illustration of the 1950s and 1960s and Its Influence on the Identities of Contemporary Czech Artists>
Šrámek, Jan ; Horáček, Radek (referee) ; Sylvestrová, Marta (referee) ; Pospiszyl, Tomáš (referee) ; Stratil, Václav (advisor)
A doctoral thesis “Czechoslovakian modernist illustration of the 1950s and 1960s and its influences in the contemporary Czech visual culture” is focused on how a modernist illustration of the 1950s and 1960s influences Czech contemporary authors, especially illustrators. We can witness a particularly strong influence of the above mentioned modernist illustration and visual culture of that period in general among producers employing digital tools and vector graphics served. The thesis contains a historical study which follows developments of the visual language of graphic arts (illustration in particular) in the 1950s and 1960s in relation to fine arts. There is a special focus on a position of the 1960s’ modernist illustration within the applied arts of the period. Biographical study dedicated to illustrator M. Šašek introduce key figure of the (late) modernist period.
Nursery school
Horáček, Radek ; CSc, Dan Mrkos, (referee) ; Sedlák, Jiří (advisor)
Subject of my master’s thesis is to make project documentation for new building of nursery school. The building is single-storey, without basement and its capacity is 60 children divided into 4 classes. As foundation system of the building are used foundation strips. Floor plan of the building is irregular, main buildings orientation is to the south. Building is covered partially by a flat roof and partially by a truss roof.
Kindergarten in the passive standard
Horáček, Radek ; Mrkos,, Dan (referee) ; Sedlák, Jiří (advisor)
The subject of my bachelor thesis is making project documentation for new kindergarten in the passive standard. The object is single-storey, without basement, capacity of this object is 50 children and 4 members of personal. Floor plan of the object is in a shape of irregular wave, main orientation of the object is to the south. Whole object is covered by extensive green roof.
Internet as a source of marketing information
Urban, Michal ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Horáček, Radek (referee)
This thesis describes various ways of obtaining information using the Internet in business environment. The first part defines the term information and then continues with its division from different perspectives - the type of media the information is available on, originality, expertise, price and accessibility. The second chapter analyzes the global Internet communications network while focusing on available sources of information - from companies, public registries, state portal, statistical and legal information, business and export support, customer information and last but not least the information from news servers. It also deals with ways of evaluating information sources and obtaining data for Internet marketing research. Third chapter uses the Internet to show examples of obtaining specific information needed when managing a business - legislative information, e-shop statistics, market price evaluation and advertising systems data.
Meaningless citizens identifier in the Czech Republic
Horáček, Radek ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Vašáková, Lenka (referee)
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat současný stav identifikace obyvatel v České republice a poté navrhnout novou strukturu bezvýznamového identifikátoru obyvatel. Součástí této práce jsou také možné varianty, jak nejlépe využít tento nový identifikátor obyvatel při elektronické komunikaci. Z možných variant je pak vybrána ta nejvýhodnější varianta z hlediska rychlosti a náročnosti zavádění či finančních nákladů. Návrh řešení vychází ze získané teorie a z vypracované detailní analýzy týkající se identifikace obyvatel a elektronické komunikace. Byly vypracovány také odhady finančních nákladů a časový harmonogram zavádění nového identifikátoru obyvatel v České republice, díky kterému čtenář získá představu o časové náročnosti implementace navrhovaného řešení. Tato práce může sloužit jako důležitý zdroj informací při návrhu identifikátoru obyvatel v České republice.

National Repository of Grey Literature : 21 records found   beginprevious12 - 21  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.