Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešené úlohy z optiky pro elektronickou sbírku
Homolová, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo doplnit Elektronickou sbírku řešených úloh, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky, o úlohy z vlnové optiky a rozšířit tak nově otevřenou oblast Optika. V rámci práce bylo vytvořeno celkem 22 úloh. Úlohy jsou zařazeny do jednotlivých podkapitol v kapitole Vlnová optika. Každá úloha obsahuje strukturované řešení a ve většině úloh jsou nově vytvořené obrázky. V textu práce je stručně popsána sbírka z pohledu uživatele i tvůrce úloh a je zde uvedena krátká charakteristika všech mnou vytvořených úloh. V příloze práce jsou pro ukázku uvedeny čtyři úlohy včetně strukturovaného řešení. Další úlohy s jejich řešeními naleznete na přiloženém CD nebo na webových stránkách Elektronické sbírky: http://fyzikalniulohy.cz/.
Řešené úlohy z elektromagnetismu pro elektronickou sbírku
Pošta, Petr ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ledvinka, Tomáš (oponent)
Práce volně navazuje na jiné bakalářské a diplomové práce, které se věnovaly tvorbě úloh pro Elektronickou sbírku řešených úloh z elektřiny a magnetismu. Jedním z cílů této diplomové práce bylo zmapovat internetové zdroje úloh z této oblasti. Druhým cílem bylo vytvořit soubor náročnějších úloh z tohoto tématu, které by vhodně doplnily ta témata ve sbírce, která zatím měla malé zastoupení. Úlohy budou součástí této elektronické sbírky úloh dostupné na webovém serveru Katedry didaktiky fyziky MFF UK. V rámci této práce vytvořeno celkem 30 řešených úloh včetně strukturovaných nápověd, komentovaného řešení a vhodných obrázků. Úlohy jsou doplněny o metodické poznámky.
Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu - stejnosměrný elektrický proud
Snětinová, Marie ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ošťádal, Ivan (oponent)
Práce volně navazuje na bakalářskou práci Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu I, obhájenou na konci akademického roku 2007. Cílem této práce bylo do elektronické sbírky do části stejnosměrný elektrický proud vypracovat a doplnit řešené úlohy tak, aby tato část obsahovala typové úlohy odpovídající úrovni na pomezí střední a vysoké školy a co nejlépe pokryla danou oblast učiva na střední škole. Úlohy v této kapitole byly tematicky rozděleny do několika podkapitol. Kromě tvorby úloh se práce zaměřila na monitorování použitelnosti sbírky, zejména členění a struktury řešení úloh, které sbírka obsahuje. Průzkum byl proveden za pomoci elektronického dotazníku, který vyplňovali uživatelé sbírky, zvláště posluchači prvního ročníku oboru fyzika na MFF UK, kterým byla tato sbírka představena. Dále byl proveden rozbor učební látky stejnosměrný elektrický proud na středoškolském a vysokoškolském stupni vzdělávání. Ukázka vypracovaných úloh, dotazník a jeho vyhodnocení jsou k této práci přiloženy.
Elektronická učebnice k předmětu Úvod do matematických metod fyziky
Kolář, Petr ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Koupilová, Zdeňka (oponent)
Název práce: Elektronická učebnice k předmětu Úvod do matematických metod fyziky Abstrakt: Cílem této práce je vytvořit studijní text, který je určen nejen pro studenty prvního ročníku učitelství fyziky na MFF UK, ale který by měl také dalším stu- dentům fyzikálních a technických oborů na VŠ pomoci s úvodem do vysokoškolské matematiky potřebné ve fyzice. Hlavní část této práce vychází z příprav a textů dr. A. Hladíka, prof. J. Podolského a dr. V. Žáka k přednáškám a cvičením před- mětu Úvod do matematických metod fyziky. Reflektovány jsou samozřejmě také autorovy zkušenosti, zejména čerstvá zkušenost s věkovou skupinou, jíž je text věnován. Zároveň byla provedena částečná rešerše dalších studijních opor, které se zabývají danou problematikou. Některé zdroje jsou v práci doporučeny. Vytvo- řený text by měl čtenáři pomoci se základní problematikou systémů souřadnic, limitního počtu a derivací, se zvláštním zřetelem k jejich aplikacím ve fyzice. Přínos této práce studentům bude předmětem dalšího zkoumání. Stejně tak se předpokládá rozšíření textu o další partie základních matematických metod ve fyzice.
Zážitková pedagogika ve fyzikálním vzdělávání
Kerepecká, Zuzana ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Tato práce se věnuje využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky. Nabízí příklady publikací, které se zabývají touto tematikou. Dále je text zaměřen na organizaci delších zážitkových akcí, tedy akcí sestavených z více jednotlivých aktivit: Popsán je ideální prů- běh přípravy takové akce, pozornost je věnována i tzv. "dramaturgii", tedy tomu, jakým způsobem je vhodné jednotlivé aktivity vybírat a sestavovat do větších celků. Práce uvádí dvě nové fyzikální zážitkové aktivity, "Šifrování s LED" a "Jací ti fyzici asi jsou", a tip na výrobu pomůcky pro výuku s fyzikálním obsahem. Také byla autorkou dříve vytvořená aktivita zaměřená na pozorování hvězdné oblohy ozkoušena v praxi. Stěžejní část práce se soustředí na plánování, realizaci a reflexi dvoudenní zážitkové akce s fyzikou, která byla v rámci této práce organizována: Ukazuje využití teoretických principů přípravy delší zá- žitkové akce v praxi, především je ale úspěšným příkladem toho, kdy byl díky zážitkové pedagogice vytvořen prostor pro pozitivní ovlivnění postoje žáků k fyzice. 1
Úlohy pro práci s aplety - axiom o měření v kvantové mechanice
Landa, Martin ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kapsa, Vojtěch (oponent)
Náplní bakalářské práce bylo vyhledání apletů zaměřených na axiom o měření v kvantové mechanice a následné vytvoření sekvence úloh a jejich řešeních využívající konkrétní aplety. Celkem bylo vybráno 5 apletů a ke každému byly vypracovány konceptuální úloh. Úlohy jsou svoji náročností cílené na vysokoškolské studenty účastnící se úvodního kurzu z kvantové mechaniky. Součástí práce je také část zabývající se využíváním apletů ve výuce fyziky, zejména ve výuce kvantové mechaniky.
Bohrův model atomu
Hřebík, Lukáš ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kácovský, Petr (oponent)
Název práce: Bohrův model atomu Autor: Lukáš Hřebík Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato bakalářská práce je zaměřena na Bohrův modelu atomu z roku 1913. Kromě tohoto modelu jsou zde krátce rozebrány též modely, které mu předcházely, zejména Thomsonův a Rutherfordův. U Rutherfordova modelu je uveden výpočet stability takto popsaného atomu. Jsou zde uvedena původní odvození z historických článků, která čtenářům pomohou porozumět vývoji Bohrova modelu. Celá práce je zasazena do fyzikálně-historického kontextu. Jsou zde zmíněny jak fyzikální jevy, které tento model pomohl objasnit, tak ty, které vysvětlit nedokázal. Cílem práce je seznámit čtenáře s celkovým "životem" Bohrova modelu, od jeho vzniku, přes jeho rozvinutí až do jeho opuštění. Klíčová slova: modely atomu, Bohrův model atomu, studijní text
Fyzikální pokusy a gamebook
Tarakjiová, Jasmína ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Koupilová, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením metodického materiálu, gamebooku, který poutavou a nenásilnou formou přiměje dítě přemýšlet nad zajímavými fyzikálními problémy. Řešení těchto problémů se dají snadno předvést na domácích experimentech, jejichž návody jsou taktéž součástí práce. Náměty pro experimenty jsou voleny nevšední a překvapivé, proto mohou zaujmout nejenom děti, ale zároveň i rodiče. Na provedení experimentů jsou potřeba pouze jednoduché pomůcky, které se nachází v téměř každé domácnosti. Učitelé je tak mohou zadávat i jako samostatnou domácí práci. Struktura příběhu Fyzikálního gamebooku je zachycena v mapě, která naznačuje jednotlivé křižovatky a možnosti vývoje příběhu. Cílovou skupinou, pro kterou byl Fyzikální gamebook sepsán, je 2. stupeň základních škol a odpovídající stupně gymnázií. Nedílnou součástí práce je i shrnutí vyplněných záznamníků s názory a postřehy dětí.
Interaktivní prvky v GeoGebře pro Sbírku řešených úloh z fyziky
Broža, Ondřej ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Název práce: Interaktivní prvky v GeoGebře pro Sbírku řešených úloh z fyziky Autor: Bc. Ondřej Broža Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vytvářením interaktivních prvků a rešených úloh z elektřiny a magnetismu pro Sbírku řešených úloh. Práce se také zaměřuje na využitelnost interaktivních prvků při výuce. V rámci této práce bylo vytvořeno celkem 22 nových interaktivních prvků a 13 nových úloh. K interaktivním prvkům byl vytvořen popis a otázky pro práci s nimi. Součástí práce je také návod na vytváření interaktivních prvků v systému GeoGebra, návod na integrování těchto prvků do Sbírky řešených úloh a knihovna dílčích konstrukcí v systému GeoGebra. Poslední část práce se zabývá oveřením využitelnosti interaktivních prvků, které bylo provedeno prostřednictvím pozorování žáků při práci a zpětnovazebního dotazníku. Klíčová slova: fyzika, řešené úlohy, GeoGebra, aplet, elektřina a magnetismus

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.