Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tištěná média jako zprostředkovatel vlivu PR
Laňková, Eva ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Tato práce vychází jak z oblasti teorie médií, tak z marketingu a sociologie. Cílem je ukázat, že je vliv Public relations v tištěných médiích prokazatelný a že je možné objevit stejné vlivy v médiích pro různé cílové skupiny. První část práce je zaměřena teoreticky a věnuje se médiím, vybraným teoriím vlivu médií, přehledu mediálního tištěného trhu v ČR a samotnému Public relations, které autorka zasazuje do širších marketingových souvislostí. Druhou, praktickou část práce tvoří zaprvé ukázka vlivu Public relations navazujícího na dvě vybrané tiskové konference (autorka měla osobní přístup k informacím), a zadruhé hledání jeho působení v rámci dvou vybraných ženských časopisů zaměřených na životní styl, neboť tyto měsíčníky obsahují ve velké míře tzv. produktové Public relations, které je dobře rozpoznatelné i v případě, že nejsou k dispozici všechny informace určené pro média.
Technoimaginace a moderní věk
Čecháková, Lucie ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Mucha, Ivan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou techno-imaginace v moderním věku. Techno-imaginace je zde popisována v rámci "čtení" či "psaní" technických obrazů, které už ze své vlastní způsobilosti" kladou jiné nároky na recepci než klasické obrazy. Fenomén vidění autorka pojednává tedy jako techniku a způsob mediace obrazů, v zásadě jako ukázku analyzování a syntetizování struktur zobrazování pro formální myšlení. Autorka v tomto ohledu rozlišuje mezi technicky zprostředkovanými, ve smyslu aparátů, a tradičními typy obrazů. Hlavní část práce se opírá o názory V. Flussera na změnu paradigmatu konceptu imaginace, zejména na rozvoj, fungování a ideovou funkci technických obrazů.
Marketing jako způsob zprostředkování ekonomického a kulturně hodnotového řádu
Kleprliková, Lucie ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Diplomová práce "Marketing jako způsob mediace ekonomického a kulturně hodnotového řádu" pojednává o procesech marketingového zvýznamňování reklamovaných produktů na základě teoretických koncepcí médií a zprostředkování, které se odehrávají ve společnosti strukturované ekonomickým a kulturním kapitálem. Východiskem tohoto pohledu na zprostředkování významu v takto komplexních společensko-kulturních jevech bylo rozdělení a abstrahování celého procesu na jednotlivé úrovně mediace, na nichž se mediace odehrává se specifickými aspekty, vstupy a výstupy. Taková abstrakce umožňuje popsat si, jaké kvality spolu přicházejí do kontaktu. Definujeme zprostředkování na úrovni myšlení, technologie a instituce. Práce představila asymetrický vztah jedince společnosti a vlastníka ekonomického a kulturního kapitálu, mytologický systém zvýznamňování reklamovaných produktů a vliv médií a motivaci ekonomického kapitálu na toto zprostředkování.
Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů.
Vlček, Milan ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů" pojednává o porovnání devíti různých fotbalových agentur, které jsou v práci rozděleny do dvou skupin. První, čtyřčlenná skupina, se od té druhé odlišuje tím, že v ní agentury na svých webových stránkách evidují více jak padesát hráčů. Pět dalších agentur eviduje padesát hráčů a méně. Na stránkách těchto devíti agentur byla provedena sémiotická analýza, v níž byly znaky rozděleny do tří různých oblastí. Do první oblasti spadají znaky jako fotografie, ve druhé oblasti byly zařazeny znaky s ikonickou povahou, ve třetí pak znaky s čistě lingvistickou povahou. Všechny sledované znaky byly nato v rámci kvalitativní analýzy rozčleněny do šesti kategorií. Práce byla postavena na třech hypotézách, které se všechny potvrdily. V té první větší agentury, které zastupují více jak padesát hráčů, se ukázalo, že se prezentují ve větší míře jako ty úspěšné agentury. Druhá hypotéza se týkala skutečnosti, že se každá prezentuje nějakými znaky evokujícími dojem výjimečnosti. Třetí hypotéza poté poukázala na to, že se znaky skromnosti více objevují u agentur menších.
Film jako médium
Vodrážková, Katrin ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou filmu jako média, jež vychází v širším slova smyslu z konceptu filosofie médií, stěžejního oboru elektronické kultury, v užším slova smyslu je téma zasazeno do oblasti filosofie filmu. Poukazuji zde na význam a fungování filmu jako média, které přináší nový rozměr vidění, prostoru a času. Toto médium je myslícím a vnímajícím médiem, prostředím nastolující nové formy vidění a pojmy, toto médium potřebuje vidění, a to zase vyžaduje myšlení. Člověk se dříve snažil vysvětlit okolní svět pomocí symbolů, které sestavoval do obrazů, postupně se však pro něj staly obrazy příliš složitými. Následně se pokusil obrazy vysvětlit pomocí textů a lineární charakter písma vnesl do myšlení nový prvek - čas. Nyní se však člověk ocitá v situaci, kdy se setkává s návratem obrazů, a to z důvodů složitosti moderní doby. Vynálezem je technický obraz, který dokáže text vysvětlit a stává se skutečností. Je potřeba umět se podívat pod povrch mechanismům tohoto typu, mezi něž patří fotografie a film, a nevidět tak pouze vstupy a výstupy. S tím jsou dále spojeny nové formy sekvenčního a vizuálního zobrazení, jiná technika a způsob vidění, nebo také komparace mezi okem diváka a kamerou.
Intermedialita a komiks
Balvín, Jaroslav ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá intermedialitou jako přístupem, který tematizuje především vzájemné vztahy mezi médii. V další části práce jsou intermediální východiska využita k analýze morfologie komiksu, autor vychází zejména ze současných vizuálních teorií (Mitchell, Flusser ad.) a vizuální sémiotiky (Barthes, Eco ad.), zkoumá slovo a obraz, čas, pohyb a další fenomény komiksu, ve kterém jsou právě tato média dříve chápaná jako jednotlivé entity propojená do funkční jednoty. Při tomto zkoumání se autor vrací ke kořenům znakové tvorby skutečnosti, a to při zkoumání "kryptokomiksů" v éře před tiskem. Věnuje se i problematice tvorby elektronických obrazů, kyberkultury, multimediality a nových médií, když zkoumá stav a proměnu komiksu v současnosti, charakteristické transformací starších textových, vizuálních ad. kódů na jedinou bázi kódu digitálního.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.