Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Laboratorní práce ve výuce biologie jako prostředek rozvoje vybraných klíčových kompetencí žáků
Nováková, Monika ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tématem diplomové práce je Laboratorní práce ve výuce biologie jako prostředek rozvoje vybraných klíčových kompetencí žáků. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část je členěna na pět kapitol. První kapitola shrnuje problematiku kurikulárních dokumentů České republiky. Druhá kapitola je věnována výukovým metodám s podrobnějším popisem metod využitých v empirické části práce. Zbývající kapitoly jsou orientovány na téma pohybového aparátu a popisují jednotlivé typy jeho dysfunkcí. Hlavním cílem empirické části práce je vytvořit návrh laboratorního cvičení, s tématem: Dysfunkce pohybového aparátu. Tato laboratorní práce je navržena tak, aby rozvíjela vybrané klíčové kompetence žáků a zároveň umožnila zjistit, zda žáci zvolenými klíčovými kompetenci disponují. Přítomnost odpovídajících konkrétních dovedností žáků je zjišťována metodou dotazníkového šetření určeného pro učitele, účastnících se výzkumu. Druhá část empirické práce vyhodnocuje vlastní laboratorní měření 85 žáků a umožňuje orientační zjištění procentuálního zastoupení jednotlivých dysfunkcí pohybového aparátu u žáků středních škol. Výsledky práce ukazují nejnižší četnost osvojení dovedností odpovídajících kompetenci komunikační. Analýza naměřených dat pohybového aparátu pak zjistila fyziologický stav bez přítomnost...
Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh
Suldovská, Eva ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvořit a prakticky ověřit čtyři sady komplexních učebních úloh pro žáky druhého ročníku SŠ zaměřené na rozvoj přírodovědné gramotnosti a využívající téma biomimetiky. Východiskem pro tvorbu učebních úloh byla literární rešerše na téma biomimetiky, integrace předmětů, přírodovědné gramotnosti a učebních úloh. Biomimetika je multidisciplinární vědní obor, jehož podstatou je pozorování přírody a hledání inspirace v přírodě za účelem nalézt řešení problémů, se kterými se lidé v životě potýkají. Vzhledem k aktuálnosti, praktickému přesahu a interdisciplinární podstatě tohoto oboru je téma biomimetiky skvělým prostředníkem k aplikaci integrovaného výukového konceptu (např. konceptu STEM) do výuky či k rozvoji přírodovědné gramotnosti. V rámci práce byly vytvořeny komplexní učební úlohy obsahující vždy tři podúlohy, jejichž praktické ověření proběhlo ve třech třídách druhých ročníků SŠ. Odpovědi žáků na vytvořené úlohy i odpovědi z postojových dotazníků byly zpracovány pomocí smíšeného výzkumu. V rámci kvantitativního výzkumu byly použity statistické metody, konkr. aritmetický průměr, relativní četnost a úspěšnost. Pro kvalitativní výzkum byla zvolena metoda induktivní analýzy písemných dat získaných od respondentů. Práce zkoumala úspěšnost žáků v sadách i jednotlivých...
Ekologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav: Projekt pro střední odbornou školu
Špicarová, Adéla ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na průzkum ekologicky zajímavých oblastí ve městě Mladá Boleslav, propojuje teoretické poznatky z oblasti kurikulárních dokumentů a výuky ekologie na školách s projektovým přístupem. Teoretická část analyzuje klíčové pojmy spojené s projektovou metodou a výukou, zkoumá průběh řešení projektu a typologii projektů. Dále se věnuje kurikulárním dokumentům, zejména Rámcovému vzdělávacímu programu a Školnímu vzdělávacímu programu, a mapuje výuku ekologie s důrazem na konkrétní školní kontext. Praktická část podrobně analyzuje projekt "Ekologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav". Zkoumá skupinu žáků, cíle projektu, jeho zapojení do školního plánu a rozvoj klíčových kompetencí. Zabývá se interaktivním přístupem žáků k ochraně životního prostředí a jejich přímým přínosem k udržitelnosti města. Diskuze shrnuje výsledky, řeší případné problémy a navrhuje budoucí možnosti rozvoje podobných projektů ve vzdělávacím kontextu. Celkovým cílem této práce je motivovat žáky ke aktivnímu zapojení do ekologických otázek ve svém okolí a zároveň vytvořit materiál, který upozorní na ekologické problémy ve městě, kde žáci Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v Mladé Boleslavi studují a v mnoha případech také žijí.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Pavlasová, Lenka ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití parcely na nároží ulic Bratislavská a Stará. Návrh reaguje na okolní hustou zástavbu obytných domů, nedostatek veřejných prostranství v lokalitě a vývojové trendy této problematické oblasti. V místě parkoviště je navržen polyfunkční dům s převažující funkcí bydlení.
PŘÍMĚSTSKÁ REKREAČNÍ ZÓNA – AREÁL PŘÍRODNÍHO KOUPALIŠTĚ
Pavlasová, Lenka ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh areálu přírodního koupaliště. Cílem je vytvořit prostor, kde se lidé budou cítit příjemně a bezpečně. V areálu jsem navrženy čtyři objekty, vstupní budova s pokladnou, šatny, občerstvení a wellness. Dále je areál vybaven několika hřišti a pískovišti. Terén je profilován a osázen vegetací.
Vybrané směry alternativního stravování
Bittnerová, Lenka ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Bakalářská práce "Vybrané směry alternativního stravování" se zabývá nekonvenčními směry stravování. Jejím cílem je vymezit jednotlivé nekonvenční směry výživy a shromáždit a utřídit dostupné informace. Je zde popsán původ a princip makrobiotické, syrové, vegetariánské a organické stravy. Pojednává o jejich filozofii, cílech, motivacích a složení jídelníčku. Mapuje pozitiva i negativa alternativního způsobu stravování, včetně nejčastějších důvodů, které vedou k rozhodnutí pro takovýto způsob stravování. Jsou v ní uvedena rizika a výhody jednotlivých typů stravování z hlediska jejich působení na zdravotní stav člověka. Klíčová slova alternativní výživa, makrobiotická strava, syrová strava, vegetariánství, organická strava
Rozvoj profesního vidění budoucích učitelů chemie
Honskusová, Linda ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Schopnost učitelů reflektovat výuku je jeden ze základních atributů, které zvyšují její kvalitu. Proto je nutné se dlouhodobě věnovat jejich profesnímu rozvoji učitelů a kultivovat jejich profesní vidění (PV). PV je důležitý soubor diskurzivních praktik umožňujících vidět smysluplnou událost, a je spjaté s výběrovým zaměřením pozornosti a s uvažováním založeném na znalostech. Tato disertační práce se zaměřuje na tři hlavní cíle: (1) popis aktuálních zjištění o rozvoji PV učitelů a vybrat prostředky, jejichž prostřednictvím bude PV rozvíjeno u budoucích učitelů chemie, (2) zjistit, jaké jsou dovednosti studentů učitelství chemie v oblasti profesního vidění, a které faktory jeho rozvoj ovlivňují, (3) navrhnout vhodné inovace výuky. Pro zjištění míry rozvinutosti PV budoucích učitelů chemie a možnosti jeho rozvíjení prostřednictvím systematicky vedených reflexí byly analyzovány vstupní a výstupní psané reflexe studentů s využitím metodologie vycházející ze systému Sherinové a van Es (2009) a doplněny o informace z dotazníku osobně vnímané zdatnosti učitele. Ovlivňující faktory byl zjišťovány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum byl proveden na třech skupinách studentů učitelství chemie UK PedF v akademických letech 2018/2019-2020/2021. Byl zjištěn pozitivní efekt systematického...
Lidské tlusté střevo a variabilita jeho mikrobiálního osídlení z hlediska adaptací na různé podmínky prostředí
Peterová, Lucie ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání lidského tlustého střeva a variabilitu jeho různými podmínkami prostředí. Lidské tlusté střevo je erý je osídlen rozmanitým společenstvem mikroorganismů, známých jako střevní mikrobiom. Střevní mikrobiom hraje klíčovou roli ve fyziologii hostitele, přičemž ovlivňuje trávení, imunitní systém i energetický metabolismus. Tato práce shrnuje současný stav poznatků z literatury týkajících se lidského tlustého střeva a jeho mikrobiálního osídlení se zaměřením na adaptaci střevní mikroflóry na různé podmínky prostředí jako je strava, užívání antibiotik či výskyt nemocí. Dále analyzuje vliv životního stylu ironmentálních faktorů na střevní mikrobiotu včetně účinků stresu, fyzické aktivity a čtenáři komplexní přehled o střevním mikrobiomu a zdůrazňuje ní střeva představuje fascinující fenomén, který si zaslouží důkladného studia a porozumění. Porozumění těmto procesům může přispět k vývoji nových strategií pro udržení a obnovu zdravé střevní prevenci a léčbě různých onemocnění spojených se střevem a celkovým zdravím hostitele KLÍČOVÁ SLOVA Tlusté střevo, mikrobiom, zdraví, imunita, choroby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.