Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků dual-task ve fyzioterapii u pacientů s roztroušenou sklerózou
Kollmerová, Denisa ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Kulich, Václav (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Denisa Kollmerová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Název bakalářské práce: Využití prvků dual-task ve fyzioterapii u pacientů s roztroušenou sklerózou Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se věnuje využití prvků dual-task v rehabilitačních intervencích u pacientů s roztroušenou sklerózou. Práce je teoreticko-praktická. Hlavním cílem práce je využití prvků dual-task ve fyzioterapii u pacientů s různým stupněm postižení roztroušenou sklerózou. U každého pacienta je následně popsáno a zdokumentováno pět vybraných dual-task cviků. Vedlejším cílem je zmapování problematiky dual-task na větším vzorku pacientů. Teoretická část se zabývá tématem roztroušené sklerózy a dual-task. Praktická část popisuje využití fyzioterapeutické intervence s prvky dual-task formou kazuistik 3 pacientů s různou mírou neurologické disability. Záměrem terapií je zlepšení subjektivního vnímání potíží při dual-task a snížení deficitů detekovaných v rámci komplexního kineziologického rozboru, vybraných funkčních testů a dotazníků. Z výsledků výstupního vyšetření je patrný pozitivní efekt terapie, u pacientů převažuje zlepšení ve funkčních testech (někde dokonce s klinicky významnou změnou), v některých položkách se ovšem výkon či vjem pacientů nezměnil nebo došlo ke zhoršení. V...
Vliv menstruačního cyklu a hladin kortizolu a testosteronu na silové schopnosti u sportovkyň
Novotná, Kateřina ; Heller, Jan (vedoucí práce) ; Pěkný, Martin (oponent)
Tato diplomová práce přináší komplexní pohled na fyziologické a hormonální změny v těle sportovkyň během menstruačního cyklu a jejich vliv na výkonnostní trénink a regeneraci. Zabývá se přehledem fyziologie menstruačního cyklu, vlivu endogenních steroidních hormonů na reprodukční systém žen, zkoumáním sekrece kortizolu a role testosteronu ve fyziologii žen. Dále analyzuje vliv jednotlivých fází menstruačního cyklu na silové schopnosti sportovkyň a studuje vztah sekrece kortizolu a testosteronu k těmto schopnostem. Diskutuje vliv folikulární fáze na výkon ve Wingate testu, negativní korelaci mezi koncentrací kortizolu a silovým výkonem sportovkyň a rozdíly v maximálním výkonu mezi sportovkyněmi s pravidelným a nepravidelným cyklem. Zdůrazňuje obecné limitace výzkumu na ženách, které je nutné brát v úvahu. Celkově tato práce přispívá k diskusi o vztahu mezi hormonálními změnami a silovou výkonností u sportovkyň s potenciální budoucí aplikací v oblasti tréninku a výkonnostního sportu. KLÍČOVÁ SLOVA menstruační cyklus, hormony, silové schopnosti, kortizol, testosteron, fyzická zátěž
Cvičení s prvky dual-task tréninku jako kompenzace sedavého zaměstnání
Fišarová, Gabriela ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Gabriela Fišarová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Název bakalářské práce: Cvičení s prvky dual-task tréninku jako kompenzace sedavého zaměstnání Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá problematikou sedavého zaměstnání a jeho kompenzací pomocí cvičení s Kommo® tyčí. Sedavý způsob života má za následek mnoho zdravotních problémů a ovlivňuje fyzické i duševní zdraví. Dlouhodobé sezení, často spojené s nevhodným posturálním nastavením, patří mezi nejčastější příčiny bolestí zad. Jejich terapie i prevence vzniku je důležitou součástí práce fyzioterapeuta. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda má nový typ kompenzačního cvičení u jedinců se sedavým zaměstnáním vliv na bolest a pohyblivost páteře. Do bakalářské práce se zapojila skupina osob s kancelářskou prací se sedavým zaměstnáním, které mají zkušenosti s bolestmi zad (nyní však netrpí akutními bolestmi). Cvičební program trval 8 týdnů a zahrnoval 1 hodinu skupinového cvičení týdně. Cvičení využívalo speciální pomůcku Kommo® tyč spolu s motorickými i kognitivními tzv. dual-task úkoly. Efekt terapeutické intervence byl hodnocen pomocí testů pohyblivosti páteře (Schober, Stibor, Čepoj, Otta, Thomayer), funkčních testů hybnosti (Timed Up and Go test, Five Times Sit to Stand test) a pomocí...
Psychosomatika a její role při chronických bolestech zad
Horáková, Zuzana ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Šebková, Natálie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Zuzana Horáková Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. et Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Název bakalářské práce: Psychosomatika a její role při chronických bolestech zad Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá psychosomatikou a jejím propojením s chronickými bolestmi zad. Práce má formu teoreticko-praktickou. Teoretická část práce obsahuje ucelený souhrn informací k problematice psychosomatiky jako oboru. Vysvětluje koncept psychosomatické medicíny, její hranice a roli v rámci medicíny. Část je věnována rozboru bolesti, jejím typům, možnostem hodnocení a individualitě při jejím vnímání. Dále se práce zaměřuje na problematiku stresu, jeho vznik, podstatu a dopady na fungování člověka. V práci je také rozebrán psychosomatický přístup a jeho klíčové aspekty. Praktická část práce sestává z výzkumného šetření zabývajícího se výskytem rizikových psychosociálních faktorů u pacientů, kteří dochází na fyzioterapii s dlouhodobými chronickými bolestmi zad nespecifického charakteru. Praktická část obsahuje rovněž kazuistiku pacientky, která trpí chronickými bolestmi zad v oblasti krční páteře, a u níž byl zjištěn rizikový vliv psychosociálních faktorů. Výsledkem práce je zhodnocení vlivu fyzioterapeutické intervence na psychosomaticky podmíněné bolesti zad prostřednictvím...
Motivace mladých dospělých k pohybu a zdravému životnímu stylu
Doubravová, Petra ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Táborská, Silvie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Petra Doubravová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Název bakalářské práce: Motivace mladých dospělých k pohybu a zdravému životnímu stylu Abstrakt bakalářské práce: Tato teoreticko-praktická bakalářská práce se zabývá tématem motivace mladých dospělých k pohybu a zdravému životnímu stylu. Hlavním cílem práce je zmapovat motivaci k pohybu a zdravému životnímu stylu u mladých dospělých ve věku 20-40 let a jejich přístup k těmto oblastem. Teoretická část se zaměřuje na problematiku zdravého životního stylu, pohybu a pohybových doporučení v rámci životního stylu. Důležitou částí je motivace k pohybu a zdravému životnímu stylu a její důležitost ve fyzioterapii. V závěru okrajově zkoumá motivaci k pohybu a zdravému životnímu stylu během pandemie Covidu-19 a změny návyků způsobené různými opatřeními. Ke sběru dat pro praktickou část bylo využito dotazníkové šetření. Otázky v dotazníku se týkají tématu životního stylu, fyzické aktivity a pocitů spojených s fyzickou aktivitou. Bylo jich celkově 33. Byly sestaveny podle nastudované literatury a některé otázky byly převzaty z knihy "Psychologie aktivitního způsobu života" od Marcuse a Forsyth z roku 2010. Dotazník byl vytvořen na platformě Google Forms a byl distribuován na sociálních sítích jako je Facebook a...
Připravenost žáků pedagogiky na pedagogickou praxi z hlediska formativního hodnocení
Tůmová, Lucie ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na připravenost žáků z oboru vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogiky na pedagogickou praxi z hlediska formativního hodnocení. Práce poukazuje na důležitost využívání formativního hodnocení ve výuce a potřebu připravit budoucí učitele na jeho provádění. Teoretická část uvádí do problematiky formativního hodnocení a pedagogické přípravě budoucích učitelů, neboť tyto dvě problematiky jsou úzce spjaty s výzkumným šetřením práce. V kapitolách o hodnocení je představena základní koncepce školního hodnocení, jeho význam v pedagogickém procesu a formativního hodnocení. Kapitola o pedagogické přípravě učitelů je orientována především na kompetenční rámec absolventa učitelství a na komplexní popis kompetencí učitele. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního empirickému výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda jsou žáci připraveni na pedagogickou praxi z pohledu formativního hodnocení. V rámci výzkumu vyplynulo i zjištění, v jakém rozsahu má střední odborná pedagogická škola zařazený tento typ hodnocení do kurikulárního dokumentu v souvislosti s nutností zařazovat formativní hodnocení do škol.
Rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků 1. stupně: akční výzkum
Mostecká, Sabina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce jsou popsána specifika čtenářské a pisatelské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje, jež je neodmyslitelně spojen s tréninkem jednotlivých dovedností, které souvisí se čtením a psaním. Cílem praktické části diplomové práce je popsat souvislost mezi rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u vybraných šesti žáků z pátého ročníku základní školy. K tomu, aby mohl být výzkum uskutečněn, bylo sestaveno šest čtenářských lekcí, které byly realizovány v hodinách českého jazyka a literatury (Popletená říše, Nekonečný příběh, Limeriky, Strado a Varius, Listonoš vítr, Nedokončené pohádky). V těchto šesti čtenářských lekcích byly cíleně propojovány a rozvíjeny čtenářské a pisatelské dovednosti. Každá z šesti realizovaných čtenářských lekcí měla pisatelský výstup. Použitými výzkumnými metodami (obsahová analýza žákovských produktů, pozorování, nestrukturovaný rozhovor) bylo zjištěno, že spolu rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností úzce souvisí. Žáci, kteří mají rozvinuté čtenářské dovednosti většinou tvoří i kvalitní texty. Dále jsem zjistila, že rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností souvisí také s vnitřní motivací daného žáka. Na základě realizovaných...
Dílna čtení v 1. třídě: akční výzkum
Malínská, Dorota ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést a podporovat žáky ve čtenářství již od počátku povinné školní docházky. Teoretická část se zabývá pojmem čtenářství, rozvojem čtenářské gramotnosti a dále popisuje metody a možnosti další podpory a rozvoje čtenářství. Nedílnou součástí pro rozvoj čtenářské gramotnosti jsou knihovny, o kterých je taktéž v práci zmínka. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na různé možnosti a pohledy na dílnu čtení. Cílem akčního výzkumu je popsat pomocí pozorování, jakým způsobem je možné zařadit dílnu čtení pevně do rozvrhu již od 1. ročníku základní školy na základě vlastní zkušenosti, a navrhnout, jakými dalšími metodami je možné ještě více podpořit čtenářství u žáků 1. a 2. ročníku. Pomocí poznatků z rodiči vyplněného dotazníku empirická část odpovídá na dané výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že díky brzkému zařazení dílny čtení byli žáci již na počátku 2. ročníku schopni se soustředit na danou četbu a plynule navázat na již zvládnutou organizaci dílny čtení v rámci 1. ročníku. V neposlední řadě se ukázalo, že zásluhou konání dílen čtení se u žáků hojně projevuje prožitek z četby již ve 2. ročníku základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářství, čtenářská gramotnost, motivace, knihovny, dílna čtení, mladší školní věk, akční výzkum
Energetická krize a její možnosti řešení v rámci vybrané obce v České republice
NOVOTNÁ, Karolína
Diplomová práce se zaměřuje na energetickou krizi a její alternativní řešení v rámci vybrané obce. V práci byly použity tři výzkumné metody, a to dotazníkové šetření, šetření o reálné spotřebě domácností a polostrukturovaný rozhovor. Cílem práce bylo nalezení alternativního řešení a následné zjištění ochoty obyvatel vybrané obce jej akceptovat za předpokladu vyšší cenové nabídky, a to v souvislosti s dokončeným vzděláním jedince a jeho příjmovou kategorií. Jako alternativní zdroj elektrické energie se nabízela bioplynová stanice nacházející se nedaleko vybrané obce, kde byl veden i zmíněný rozhovor. Rozhovor sloužil ke zjištění proveditelnosti tohoto navrhovaného řešení. Práce byla vedena jako model komunitní energetiky, kde by největším zdrojem byla bioplynová stanice.
Optimalizace laboratorního denitrifikačního testu
Novotná, Klára ; Pániková, Kristína (oponent) ; Malá, Jitka (vedoucí práce)
Smyvem ze zemědělské půdy se dostávají do povrchových i podzemních vod nejen vysoké koncentrace dusičnanů, ale také např. pesticidy. Cílem této bakalářské práce je optimalizace vstupní koncentrace dusičnanů pro laboratorní denitrifikační test, který umožní studium vlivu různých pesticidů na průběh denitrifikace a zároveň sledování jejich osudu v průběhu denitrifikačního procesu. Teoretická část práce popisuje koloběh a formy dusíku, podrobněji je rozebrána denitrifikace a faktory, které mají vliv na její průběh. V praktické části byl proveden 28denní laboratorní denitrifikační test, práce obsahuje popis použitých analytických metod, průběh a výsledky laboratorního měření. Na základě vyhodnocení průběhu chemické spotřeby kyslíku, koncentrace N-NOx a denitrifikační rychlosti, byla jako vhodnější doporučena vstupní koncentrace dusičnanů 15 mg.l-1.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.