Fakulty UK (VŠKP)

Fakulty UK (VŠKP) Nalezeno 191,614 záznamů.  začátekpředchozí191474 - 191483dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regionální politika EU, postavení regionů v EU, zastoupení španělských regionů a českých krajů při EU
Grimová, Kateřina ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Říchová, Blanka (oponent)
Evropská unie má mnoho podob. Jednu z nich představuje mozaika stovek rozmanitých regionů - územně správních jednotek, z nichž se členské země skládají. Zvýšený zájem 0 evropské regiony se spojuje především se sílícím tokem finančních prostředků ze strukturálních fondů a s vývojem regionální politiky, která pro jejich využívání vytváří pravidla. Ze studia této politiky vyplývá, že se jedná o složitý proces, v jehož rámci chudší země a regiony získávají velmi významnou pomoc, ale ze kterého těží také regiony vyspělé. Regionální politika přesto sehrála významnou roli při vyrovnávání zaostalých regionů a jejich plném začlenění do jednotného vnitřního trhu. 1přes mnohé úspěchy přetrvávají nadále mezi regiony značné rozdíly. Rozšíření EU o 10 nových členských států odlišnou životní úroveň nadále posílilo. Růst členů z 15 na 25 sice zvýšil počet obyvatelstva o 20 %, ale znamenal nárůst HDP pouze o 5 %. Jaké je tedy postavení evropských regionů? Jaká je "Evropa regionů" dneška? Jak se vyvíjela evropská regionální politika v této otázce? Výrazným trendem uvnitř Unie je tedy zvláště v posledních letech právě posilování pozice jednotlivých regionů. Pro mnoho institucí jsou už dnes regiony silnějšími partnery než samotné státy. Je velmi pravděpodobné, že po rozšíření EU v roce 2004 se tato tendence ještě prohloubí....
Ekonomická diplomacie v 21. století
Sláma, Tomáš ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Ekonomická diplomacie prochází od pádu bipolárního uspořádání světa hlubokou proměnou. Nejdůležitějším implulsem k proměně je samozřejmě nové geopolitické uspořádání světa, jež vyústilo v zapojení většího množství zemí do globálního ekonomického systému a jež urychlilo proces ekonomické globalizace. Mezinárodně-ekonomické vztahy díky vyšší míře propojení ekonomik nabývají na důležitosti a nabývají charakteru mocenské politiky, kdy jsou jejím nezpochybnitelným instrumentem. Globalizace, jež stojí v pozadí těchto změn do značné míry transformovala mezinárodni vztahy. Tento fenomén, živen revolucí informačních technologii a komunikace, má za následek větší propojení ekonomik, ale i celých společností. Výsledkem tohoto propojení, umocněného liberalizací světové ekonomiky po uzavření jednání Uruguayského kola a vzniku WTO v roce 1994, je vyšší komplexita mezinárodních ekonomických vztahů a tedy i ekonomické diplomacie. Vyšší komplexitou je míněn dramatický nárůst agendy ekonomické diplomacie, jež se již nemůže omezovat pouze na mezinárodní obchod. Mnohem důležitější roli pak v současné globální ekonomice hrají přímé zahraniční investice a kapitálové toky. Agenda se pak nejen prohlubuje a rozrůstá, ale jednotlivé body se stávají globální problematikou: ochrana životního prostředí, regulace globální ekonomiky a...
Sportovní a rekreační možnosti v oblasti Kokořínska
Podařil, Martin ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Poskočil, Tomáš (oponent)
Cíl práce: Sportovní a rekreační možnosti v oblasti Kokořínska Sports and recreative possibilities in Kokořín area Seznámit se s problematikou cestovního ruchu, charakterizovat vymezený region, představit jeho sportovní a rekreační možnosti, pokusit se vlastními nápady vylepšit stávající situaci a především zaujmout potenciální návštěvníky této oblasti. Dále navrhnout víkendový program pro tři rozdílné sociální skupiny. Metoda: V největším rozsahu byla použita metoda popisné analýzy objevených dokumentů a dále pak dotazování, především formou osobních neformálních rozhovorů, ale také dotazování elektronické.Využit byl i dotazník a především pak práce s internetem. Výsledky: Mohou pomoci k lepší propagaci regionu a nabízejí možnost seznámit se s touto oblastí nejen pro turisty a návštěvníky. Klíčová slova: Cestovní ruch, destinační management, turistika, cykloturistika, sportovní možnosti, ubytovací služby, kultura, Kokořínsko. V Praze, dne 1O. dubna 2006.
Analýza sportovního výkonu v běhu na 100m mužů a žen
Lazarovová, Jana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Název: Analýza sportovního výkonu v běhu na 100 m mužů a žen Jméno a příjmení: Jana Lazarovová Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo analyzovat a porovnat strukturu sportovního výkonu v běhu na 100 m žen a mužů na M ČR v Olomouci 2003, v Plzni 2004 a v Kladně 2005. Porovnání se týká dosaženého času jednotlivých fmalistů, jejich časový úsek, rychlost, počet, délky a frekvenci kroků. Zjištěné údaje z časových analýz by nám měly ukázat, jaké mají vybraní závodníci nedostatky či rezervy pro zvyšování sportovm'ho výkonu. Metodika práce: V metodice práce analyzujeme sportovní výkon v běhu na 100 m prostřednictvím 6 faktorů podle způsobu, kterým provádíme záznam ze závodu (videozáznam- 25 obrázků za sekundu- 6 faktorů). Hodnoty faktorů determinují úroveň rychlostních schopností sprintera ( rychlost reakce, akcelerace, maximální rychlost, rychlostní vytrvalost). Při analýze sportovního výkonu zjišťujeme podíl sledovaných faktorů na rychlosti běhu závodníka ( délka a frekvence kroků atd.). Běh na 100 m je vyhodnocován na desetimetrových úsecích, což umožňuje poměrně detailní údaje o analyzovaných faktorech: 1. Průběžné časy po 10m (s) 2. Časy na 10m úsecích (s) 3. Rychlost běhu na 10m úsecích (mls) 4. Počet kroků na 1Om úsecích ( n) 5. Délka kroku na 10m úsecích ( m) 6. Frekvence kroků na 10m úsecích (...
Výběr sportovních talentů v ledním hokeji a porovnání jejich výsledků v závislosti na sociálním zázemí
Soukup, Martin ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Dovalil, Josef (oponent)
Resumé Název práce: Výběr sportovních talentů v ledním hokeji a porovnání jejich výsledků v závislosti na sociálním zázemí. Cíle práce: Cílem této práce bylo získání a vyhodnocení informací o možnosti vlivu sociálního zázemí na rozvoj mladých talentovaných sportovců hrajících extraligu juniorů na území ČR a porovnat také jejich úspěšnost prosadit se do vyšší věkové kategorie nebo do reprezentace. Metoda: Nejprve bylo provedeno shromáždění literatury a poté byl vytvořen seznam otázek souvisejících jak se sociálním zázemím sportovců, ale i jejich úspěšností prosadit se do reprezentace nebo do vyšší věkové kategorie.. Do dotazníku bylo z tohoto seznamu vybráno celkem 34 otázek. Takto zpracovaný dotazník byl předložen všem sportovcům hrajících lední hokej extraligu juniorů na území ČR. Dále byl vytvořen seznam otázek týkající se rovněž sociálního zázemí sportovců a následně bylo provedeno kvalitativní dotazování - interview (standardizovaný rozhovor-blízký dotazníku) s hokejovými manažery, hokejovými agenty a aktivně hrajícími hokejisty, kteří mají zkušenosti s výběrem mladých talentovaných sportovců. Výsledky: Získané údaje z vyplněných dotazníků jsou interpretovány pomocí tabulek a grafů. U vybraných sportovců jsou shrnuty charakteristické znaky sociálního zázemí na základě převažujících odpovědí z dotazníku....
Využití a ověření účinnosti internetu v marketingu profesionálních fotbalových klubů
Klozar, Jan ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent)
Název: Využití a ověření účinnosti internetu v marketingu profesionálních fotbalových klubů Název v angličtině: Application and testing of the effectiveness ofthe internet in the marketing area ofprofessional football clubs Cíle práce: Analýza současného stavu využívání internetu v marketingu profesionálních fotbalových klubů a následné zpracování doporučení pro české kluby, jak lépe internet v marketingu využívat. Metody: Práce byla vypracována na základě popisné a komparativní analýzy, analýzy SWOT a dotazm'ku. Výsledky: Práce popsala současnou situaci ve využívání internetu v marketingu českých fotbalových klubů. Tato situace byla nejprve porovnána se stavem využívání internetu zahraničními kluby. Následně byly zpracovány názory uživatelů internetu na oficiální stránky českých klubů získané z provedeného průzkumu. Z výsledků porovnání zahraničních stránek a názorů respondentů vyplynulo doporučení optimálru'ho zpracování využívání internetu pro tuzemské kluby. Klíčová slova: marketing, internet, marketingový mix, internet a marketing, popisná analýza, komparativní analýza, analýza SWOT, fotbal, profesionální kluby JanKlozar 31.3..2006 2
Marketingová koncepce České florbalové unie
Veselý, Petr ; Malecha, Petr (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Název: Marketingová koncepce České florbalové unie Marketing conception ofthe Czech floorball union Cíle práce: Analyzovat současnou marketingovou koncepci ČFBU a na základě výsledků analýz navrhnout novou marketingovou koncepci pro následující období. Metoda: Analýza bude provedena prostřednictvím modelu BCG a analýz SWOT a STEP. Výsledky: Vytvoření komplexního pohledu na současnou marketingovou koncepci České florbalové unie, zanalyzování všech faktorů, které na ní mají vliv. Vytvoření návrhu nové marketingové koncepce ČFBU pro následující období. Klíčová slova: analýza SWOT, analýza pomocí modelu BCG, analýza STEP, marketingová koncepce, Česká florbalová unie 1
Využití internetu v českém basketbalu
Kapitulčin, Petr ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název: Problematika využití internetu v českém basketbalu. Anglický název : Dilemma of taking advantage of internet in the czech basketball. Cíl práce: Analyzovat kvality prezentace ženského basketbalu na svazových a klubových internetových stránkách , doporučení pro lepší využití internetu. Metoda : Pozorování Výsledky : Kvalita prezentací stoupá, nadále je však velmi slabá, největší rezervy na oficiálních klubových stránkách. Doporučení pro lepší využití by měla prospět. Klíčová slova : Basketbal, internet, marketing, návštěvnost.
Detekce přestaveb genů pro imunoreceptory u akutní lymfoblastické leukémie a u zdravých krevních buněk
Froňková, Eva ; Trka, Jan (vedoucí práce) ; Živný, Jan (oponent) ; Penka, Miroslav (oponent) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Lidský imunitní systém se setkává s miliony nejrůznějšíc h antigenll a antigenních epitopu. Sch pnost ly mfocy tů specificky reagovat na tylO podnět y je zaj ištěn a obrovskou rozmanitostí anti genn ě-specifických receptorů - imuno g lo bulinů (lg) Ll B lymfocy tll a I-b uně č n ých re c eptorů (TeR) u T lymfocytů. Kdyby byl celý tento repertoár kódován o ddělenými geny, zabral by většinu genomu. Namísto toho vznikl v průbě h u evoluce systém, který pomocí přeskupování omezeného množství genových segmentu dokáže vy tvořit kombinace, které jsou jedinečné pro každý lymfocyt nebo lymfocytárn í klon. Povrchové i sekretované imunoglobuliny B I ymfocytů se skládaj í ze dvou těžkých (lgH) a dvou lehk ' ch (TgL) řetězců , spoj ených disulfidovou vazbou. Geny kódující 19B řet ězce se nacházej í v genovém komplexu na chromosomu 14q32.3 v oblasti pokrývaj ící asi 1250 kb. ento komplex obsahuje v závislosti na haplotypuna 5 ' konci skupinu 46-52 fu nkčních sekvenčně podobných úsekl'l V ("variabil ita"), rozděle ných na základě homologie do 6-7 rodin. Dále následuje skupina 27 úseků D ("diversita"), pak skupina 6 laátkých úseků J ("joining") a na 3' konci jsou uspořádány genové segmenty konstantní část i těžkého řetězcc ce), jejichž použitím jsou definovány jednotlivé třídy imunoglobulinů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Fakulty UK (VŠKP) : Nalezeno 191,614 záznamů.   začátekpředchozí191474 - 191483dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.