Název:
Zkušenosti s distanční výukou na vybrané konzervatoři a základní škole
Překlad názvu:
The Experiences of the distance education in conservatory and elementary school
Autoři:
Řehák, Vojtěch ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na zkušenosti s distančním vzděláváním v pokročilé době pandemie COVID-19. Popisuje, jak se vyvíjelo distanční vzdělávání na dvou vzdělávacích institucích - na konzervatoři a na základní škole. Teoretická část bakalářské práce bude zaměřena na vytvoření vhodného konceptuálního rámce a bude se zabývat základní terminologií vztahující se k formám vzdělávání, popisem distančního vzdělávání, platforem a analýzou České školní inspekce i MŠMT k distančnímu vzdělávání. V teoretické části bude dále periodizace průběhu školního roku 2020/2021 s uvedenými výsledky vzdělávání. Cílem bakalářské práce je popsat průběh distančního vzdělávání a vybrat příklady pozitivní zkušenosti během distanční výuky na vybrané ZŠ a konzervatoři a identifikovat jejich možné využití v tradiční výuce. Výsledková část definuje pět různých kategorií popisující průběh distančního vzdělávání. Detailně popisuje zkušenosti s distanční výukou z hlediska organizace, z hlediska absence, výsledků vzdělávání, technologického zázemí a osobnosti pedagoga jako člověka. Dále charakterizuje základní kladné zkušenosti, které dotazovaní respondenti vyhodnotili jako využitelné v běžné výuce. Mezi takové kladné zkušenosti patří aktivní využívání kombinace prezenčního i distančního vzdělávání, stálé využívání platforem...This bachelor's thesis deals with the issue of distance education in an advanced stage of pandemic COVID-19. It depicts the development of distance education in two different educational facilities - conservatoire and elementary school. The theoretical part is focused on establishing a suitable conceptual framework, deals with basic terminology, deals with the description of distance learning, used platforms and analysis of distance education by ČŠI (Czech School Inspectorate) and MŠMT (Ministry of Education, Youth and Sports). In the theoretical part, there will be a periodization of the school year 2020/2021 with the results of education. The empirical part of this thesis aims to illustrate distance learning in both facilities and to elect effective experiences which could be also used in standard education. The results section defines 5 different categories describing of the distance education. It describes in detail the experience with distance learning in terms of organization, in terms of absence, educational results, technological background and the personality of the teacher as a person. It also characterizes the basic positive experiences that the interviewed respondents evaluated as useful in regular teaching. Such positive experiences include the active use of a combination of full-time...
Klíčová slova:
distanční výuka; konzervatoř; online výuka; pandemie; platformy; conservatory; distance education; e-learning; pandemic; platforms