Název:
Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole
Překlad názvu:
Comparison of pubescents'achievement in leisure time activities and in school
Autoři:
Žlábková, Iva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Stuchlíková, Iva (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název disertační práce: Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole Autorka: Mgr. Bc. Iva Žlábková Školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Rok odevzdaní práce: 2012 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra pedagogiky Disertační práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se řešením problému srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole. Cílem práce bylo zmapování teoretických východisek problému a jejich ověření prostřednictvím výzkumného šetření. V teoretické části práce je nejprve analyzována úspěšnost v edukačních procesech z pohledu sociologických teorií a výzkumů. Následně je proveden rozbor příčin školní úspěšnosti a neúspěšnosti pubescentů, na jehož základě jsou vyvozeny předpoklady pro úspěšnost pubescentů v organizovaných volnočasových aktivitách. V empirické části práce je popsán kvantitativně orientovaný výzkum, v jehož rámci je řešen výzkumný problém: "Jaký je vztah mezi úspěšností pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole?" Pro jeho řešení byla použita metoda dotazníku a sémantického diferenciálu. Výzkumný vzorek tvořili žáci druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií z Jihočeského kraje. Výsledky výzkumu ukazují, co žáci považují za úspěch ve volnočasových aktivitách a co ve škole, jak...Title: Comparison of pubescents' achievement in leisure time activities and in school Author: Mgr. Bc. Iva Žlábková Doctoral advisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Year of submission of dissertation: 2012 Faculty of Arts of Charles University in Prague, Department of Education The dissertation has a theoretically-empirical character and deals with the solution to the problem of comparing the pubescents' achievement in leisure activities and in school. The aim of the work was to map out the theoretical solutions of the problem and their authentication via the research survey. In the theoretical part of the work, first of all, the achievement in education processes is analyzed from the point of view of sociological theories and researches. Subsequently the analysis of the causes of school pubescents' achievement and underachievement follows. On the basis of the analysis the assumptions are deduced for pubescents' achievement in organized leisure time activities. The empirical part of the work describes a quantitatively oriented research which includes a solution to the research problem: "What is the relationship between the pubescents' achievement in their leisure time activities and in school?" The questionnaire method and the semantic differential have been used to solve the research problem. The...