Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,352 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

User Interface – National Repository of Grey Literature
Kocourek, Pavel
Informace o změnách v systému FAST ESP a uživatelském rozhraní v porovnání s rokem 2009. Architektura a funkcionalita systému FSIS. Design uživatelského rozhraní NTK a plánované změny.
Prezentace: nusl-42875_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: Stáhnout plný textMP4

Návrh a volba uživatelského rozhraní
Šild, Vladimír ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Vývoj přístupů k interakci počítače s uživatelem od počátků kybernetiky až do současnosti závislým především na vývoji operačních systémů. Zhodnocení současného komponentního přístupu k tvorbě grafického uživatelského rozhraní a jeho využití v komerčních a nekomerčních aplikacích. Hlavní psychologicko-filozofické principy, které jsou podmínkou každého úspěšně navrženého či zvoleného uživatelského rozhraní.

Mobilní aplikace pro správu DNS
Galajda, Denis ; Ovšonka, Daniel (oponent) ; Kováčik, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá možnosťami a špecifikami tvorby vlastnej mobilnej aplikácie pre správu DNS na systém Android. Cieľom je vytvorenie prehľadnej aplikácie, jednoduchej na ovládanie, ktorá používateľovi umožní manažovať zóny a záznamy DNS doménového serveru BIND9. Tento problém rieši manipuláciou zónových súborov cez SSH pripojenie, ktorá je ovládaná moderným používateľským rozhraním. Výsledný program umožňuje používateľom pohodlne spravovať DNS server zo svojho chytrého telefónu prakticky hocikde.

Nástroje používané pro grafický návrh mobilních aplikací
Jäger, Marcel ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kupec, Michael (oponent)
Tato práce popisuje rozdíly mezi grafickými editory, které jsou používány grafickými designéry při návrhu uživatelského rozhraní aplikací a webových stránek. Nejdříve jsou popsány zásady správného uživatelského rozhraní, který by měl designér při návrhu dodržovat. V další části jsou definovány rozdíly mezi vektorovou a bitmapovou grafikou. V praktické části jsou porovnávány funkce čtyř grafických editorů. Na závěr je vytvořena tabulka, shrnující výsledky tohoto porovnání.

Webová aplikace pro e-learning češtiny
Lam Van, Duyet ; Vodňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Neznalost českého jazyka znamená pro cizince žijící v České republice vážný problém. Čeština jim má sloužit ke komunikaci, při podnikání, studiu, ale pro některé je také nutnou podmínkou pro získání trvalého pobytu. Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace, která má sloužit jako zdroj učení českého jazyka pro cizince. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve provedena analýza již existujících řešení pro e-learning češtiny. Na jejím základě je proveden návrh webové aplikace, uživatelského rozhraní a také struktury databázového modelu. Po návrhu aplikace následuje její vývoj, při němž je použita klient/server architektura a vybrané webové technologie, a to především Laravel Framework, jQuery a databázový systém MySQL. Výstupem práce je přehledná webová aplikace, která poskytuje uživatelům majícím potřebu se zlepšit v českém jazyce přístup k naukovým lekcím, návodům a cvičením, kde si můžou otestovat své znalosti a podle toho zjistit svoji jazykovou úroveň.

Porovnání výkonnosti linuxu a windows při síťové komunikaci
Novotný, Radek ; Burget, Radim (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnání výkonnosti serverů, tedy změření zatížení jejich procesoru, fyzické paměti a celého operačního systému při síťové komunikaci přes UDP protokol. K tomuto účelu jsou použity vlastní programy. Teoretická část je zaměřena na obecný pohled na počítačovou síť a její základní rozdělení podle síťových modelů ISO OSI a TCP/IP. Je zde vysvětlen hlavní rozdíl síťového rozhraní obou modelů a popsána jejich struktura, komunikace, vrstvy a protokoly TCP a UDP. Pro samotné měření je jako Linuxový server zvolena distribuce Linux SUSE 10.3 a pro Windows server je to Windows server 2003 R2. Pomocí dalšího vlastního programu posílají klienti data přes UDP protokol na servery. Její funkce je také měření ztrátovosti paketů, která vzniká zátěží serverů samotnou komunikací. Proto je potřeba vědět, který operační systém tento problém lépe eliminuje a hodí se pro datový server. Z naměřených údajů jsou vypracovány grafy pro srovnání jejich zatížení a ztrátovosti dat, při připojení určitého množství uživatelů.

Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Skrbek, Jan (oponent) ; Jurášková, Olga (oponent)
Multimédia jsou formou sdělování informací a sdílení znalostí prostřednictvím synergického efektu paralelně propojených komunikačních rovin. Jejich hlavní uplatnění je v tvorbě komunikací coby produktů i služeb a v tvorbě uživatelských rozhraní. Hlavním cílem této disertační práce je vytvořit model multimediální komunikace pro pochopení významu a smyslu použití multimédií v komunikačním procesu. Model popisuje návaznosti prvků a parametrů multimediální komunikace v rámci vnitřního i vnějšího kontextu. Dále je cílem práce vytvořit metodiku multimediální komunikace, která slouží pro návrh, tvorbu a vyhodnocování konceptů multimediálních komunikací. Metodika je vytvořena aplikací modelu multimediální komunikace. Disertační práce vychází ve své teoretické části z analýzy různých definic a přístupů vybraných k řešení modelu multimediální komunikace. Na to navazují rozbory teorií komunikace, pojmů média, multimédia, doručovací platformy a funkce komunikace. Na teoretickou část navazuje popis výzkumu v praxi čtyřech odlišných oblastí využití multimédií. Získané poznatky jsou v následujících částech práce analyzovány za účelem vytvoření modelu multimediální komunikace a odvozené metodiky multimediální komunikace. Metodika je dále ověřena prostřednictvím případové studie a jsou formulována doporučení pro její další rozvoj. Model a metodika multimediální komunikace vytvořené v této práci prezentují ucelený pohled na problematiku multimediální komunikace jako na nástroj využitelný pro konkrétní komunikační účel. Práce tak přináší nástroj pro řešení a studium multimediálních komunikací a zároveň definuje prostor pro rozvoj metodických postupů v této oblasti.

Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Dvorský, Petr ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jungmannová, Barbora (oponent)
První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky. Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny. Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již podařilo v Kooperativě aplikovat. První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení.

Náhrada fosilních paliv ve velkých energetických zdrojích
Hájek, Zdeněk ; Popela, Pavel (oponent) ; Touš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na aktuální problematiku energetického využití obnovitelných zdrojů v podmínkách ČR, a to převážně na spoluspalování biomasy a fosilních paliv ve velkých energetických zdrojích. V úvodní části je uveden přehled systémů pro spoluspalování. Dále je představeno využití optimalizace pro řešení problému integrace biomasových paliv do stávajících zařízení a pro plánování provozu těchto zařízení. Hlavním bodem práce je vytvoření uživatelského rozhraní pro modelovací a optimalizační nástroj. Jeho funkčnost je ověřena při řešení případové studie zahrnující analýzu možností náhrady fosilních paliv při omezené dostupnosti uhlí na trhu.

Prototypování mobilních aplikací a jejich testování v reálném prostředí
Ornst, Zdeněk ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Michaličová, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem mobilních uživatelských rozhraní s ohledem na jejich kontext užití. V této souvislosti se věnuje oboru prototypování a jeho využití při návrhu. Dále se zabývá uživatelským testováním použitelnosti mobilních aplikací. Na základě teoretických poznatků je navrženo řešení pro testování prototypů v reálném prostředí s cílem zefektivnit proces návrhu kvalitních mobilních aplikací. Toto řešení je zrealizováno na praktickém případu a je vyhodnocena jeho úspěšnost.