Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Areál VUT Kraví hora
Trčálková, Miroslava ; Dvořák, Miloš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Dvořák, Miloš (vedoucí práce)
Podstatou diplomové práce je podrobné zpracování studie areálu VUT na Kraví Hoře a to do měřítka 1:200. Cílem je skloubit zájmy VUT a města Brna v tomto mimořádném území k prospěchu obou subjektů. Pro potřeby města jsem vytvořila veřejně přístupný park, do kterého jsem umístila objekty muzea VUT a prostory pro propagaci jednotlivých fakult VUT, které Vysoké učení technické postrádá. Dále jsem zde umístila objekt kreativního podnikatelského centra. Jedná se o prostory s možností pronájmu zejména pro absolventy a zaměstnance VUT, kteří chtějí podnikat s kreativním zaměřením. Oba objekty s pochůzí zelenou střechou jsou zapuštěné do terénu tak, aby nerušily celkový dojem krajiny a byl vytvořen přirozený přechod mezi objekty a městským parkem.
Vzduchotechnika kina
Kučírek, Pavel ; Jelínek, Ondřej (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh tří vzduchotechnických zařízení pro potřeby kina a přilehlých prostor, zázemí pro pracovníky a galerie. Jednotky jsou navrženy tak, aby splňovaly provozní, hygienické a funkční požadavky na vnitřní mikroklima. Úkolem vzduchotechnických zařízení je zajištění vzduchu pro návštěvníky v dostatečné míře, v teplých měsících pokrytí tepelných zisků, v zimních pokrytí tepelných ztrát a dovlhčování vzduchu. Teoretická část je zaměřena na vnitřní mikroklima.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Sychrová, Eva ; Hrabec, Josef (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Revitalizace předpolí Květné zahrady v Kroměříži. Bakalářská práce, Fakulta architektury VUT BRNO, 2009 Cílem bakalářské práce je vytvořit návrh úpravy a funkčního využití celé plochy předpolí Květné zahrady v Kroměříži včetně stávajících staveb a návrhu projektu návštěvnického centra.
Přestavba domu
Mironiuková, Iveta ; Vlček, Ing Karel (oponent) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována na úrovni projektové dokumentace pro provádění stavby. Tématem je projekt přestavby domu bývalé školy z roku 1890 v obci Třešť, který je momentálně nevyužíván. V budově se nově sloučí prostory knihovny, infocentra, multifunkčního sálu, ZUŠ a výstavní prostory. Projekt řeší přestavbu stávajícího objektu včetně sanace vlhkosti zdiva chemickou injektáží a novou přístavbu hygienického zázemí a únikové cesty.
SEFO Olomouc
Abrhámová, Tereza ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvořit architektonickou studii Středoevropského fóra v Olomouci (SEFO). SEFO vznikne rekonstrukcí areálu Muzea moderního umění v Denisově ulici a přístavbou v sousední proluce, která vznikla odstraněním pěti měšťanských domů v roce 1969. SEFO bude soustředěno na sbírkotvornou, expoziční a publikační činnost a vůbec na podchycování různorodých projevů výtvarné kultury středoevropského regionu zejména z hlediska moderního a současného umění. Forum je širší pojem než například muzeum nebo galerie – vedle hlavní náplně zde budou organizována také různá diskusní setkání, přednášky, sympozia a další podobné akce. Řešené území se nachází v samotném jádru města Olomouce v městské památkové rezervaci, a proto bylo důležité přistupovat při návrhu s ohledem na okolní zástavbu. Hlavní hmota s průčelím do Denisovy ulice navazuje na budovu muzea. Odstupňováním dvorních křídel v závislosti na svažitost pozemku došlo k citlivému vyplnění proluky a výraz historické zástavby zůstal zachován. Dostavbou nové budovy došlo k vytvoření nových výstavních a shromažďovacích prostor, depozitářů, ateliérů, technického zázemí, šaten a hygienického zařízení personálu.
Kulturní centrum Brno
Slunečková, Magdaléna ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Berková, Petra (vedoucí práce)
Práce se věnuje návrhu kulturního centra v Brně na dosud nezastavěné proluce oproti Obilnému trhu na ulici Údolní. Urbanistické řešení zachovává všechny stávající užívané budovy a novostavbou doplňuje uliční čáru okolní historické zástavby. Širší vstupní předprostor kulturního centra je tvořen vyloženou konstrukcí. Ústředním prvkem návrhu je vnitřní dvůr, neboli velké atrium symetricky zaobleného tvaru, umožňující denní osvětlení a propojení vnitřních prostor. Architektonický návrh je dán pojetím kulturního centra jako „naklíčeného zrnka“, neboli místa projevování talentů a společného růstu. Komunikační prostory a foyer jsou soustředěny kolem atria, dynamika prostor je posílena kruhovým schodištěm. Budova kulturního centra sestává ze dvou částí: předního (severního) celku s atriem a zadní jižní části s velkým víceúčelovým sál se zázemím, zapuštěným do svahu. Přední část tvoří několik místností mnohostranného využití (malý sál, cvičebny, klubovny) a ateliérů, jejichž propojením mohou vzniknout výstavní prostory, plus hygienické, technické zázemí a zázemí pro zaměstnance. Z uličního parteru kulturního centra jsou vstupy do prostor pro komerční využití a literární čajovny. Uliční fasáda (severní) je navržena jako předsazená, prosklená ve střední části s kruhovým schodištěm a s výplní tenkými mramorovými panely po stranách. Kolem vnitřního dvoru je použito strukturální zasklení v kombinaci s tenkými mramorovými deskami.
Konverze obilního sila ve Zlíně
Klímová, Radka ; Svoboda, Jiří (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je konverze obilního sila ve Zlíně-Prštném. Stavební pozemek se nachází mezi ulicemi třída Tomáše Bati, Přímá a Jateční. V blízkosti objektu se nachází železniční stanice Zlín-Prštné. Cílem návrhu bylo vytvoření kreativního centra pro umělce, designery, architekty a další. Bude jim zde umožněn pronájem prostor pro realizace jejich ideí. Součástí návrhu bylo také vytvoření náměstí na řešeném území.
Kulturní park Brno
Tesařová, Zuzana ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh novostavby kulturně-společenského centra v Brně na Mikuláškově náměstí ve Starém Lískovci. Základní myšlenkou návrhu nebylo pouze navrhnout stavbu, která spolehlivě vyhoví svému účelu, ale také vytvořit živé prostředí pro setkávání lidí a společné trávení volného času. Na daném pozemku uprostřed panelového sídliště navíc nebylo žádoucí ubírat zelených ploch, a tak došlo k utvoření parku na střechách objektů. Tím získal tento původně zapomenutý pozemek svůj charakter a nabyl významu. Navrženy byly dva objekty kulturního centra vetknuté pod terén a přemostění, které podporuje kontinualitu parku. Před hlavními vstupy z jižní strany vzniká předprostor, jehož součástí je mimo jiné i venkovní jeviště s hledištěm, které navazuje na širokou rampu klikatící se mezi oběma objekty. Umístění této rampy do centra návrhu bylo podstatné pro upřednostnění imobilních občanů. Před nástupem do objektů se dále nachází tzv. parkové náměstí tvořené nepravidelnými travnatými plochami a cestami vedoucími různými směry, jež vyplynuly z analýzy pohybu lidí na tomto prostoru. Jsou zde vysázeny stromy a cesty lemují dlouhé dřevěné lavičky ve tvarech kvádrů.
Obnova staré pošty Rousínov
Chovanečková, Nikol ; Vaněk, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je obnova objektu bývalé pošty na náměstí v Rousínově, a k ní přiléhající přístavba. Tento projekt vychází z ateliérového projektu zpracovaného v letním semestru 2. ročníku bakalářského studia. V minulosti byl v patře budovy poštovní úřad, telegrafní a telefonní ústředna. V přízemí byl byt a prodejní krámky. V průčelí holič Svoboda, sběr hader a kostí, schodiště do patra a dále obydlí chudých. V dřívější době, při obraně městských hradeb v objektu bylo ubytováno dvanáct najatých vartýřů s rytmistrem. Objekt byl dlouhou dobu nevyužíván, což se podepsalo i na jeho nynějším technickém stavu. V současné době není možné objekt využívat ke stejným účelům jako v minulosti, proto je třeba najít jeho nové funkční využití. Samotný objekt je poměrně malý, jednoduchého půdorysného tvaru obdélníku. Spolu s kostelem a opravenou starou radnicí tvoří důležité body na rousínovském náměstí. Vzhledem k poloze stavby je do objektu bývalé pošty navrženo v 1. NP informační centrum, služby pro veřejnost, jako je kadeřnictví, kosmetika, manikúra, pedikúra. Ve 2. NP jsou pronajímatelné prostory pro administrativu. V podkroví se nachází společenské prostory, jako promítací sál či prostory pro rodinné oslavy nebo firemní setkání. Důležitým požadavkem bylo zachovat charakter prvků baroka – šambrány, římsy, okenní otvory, mansardovou střechu a lomené oblouky, arkády v interiéru. Nově navržený objekt je koncipován do dvou celků – spojovacího proskleného krčku a objektu sloužícího jako výstavní prostory s veřejnými toaletami. Z důvodu nedostatku veřejného, společenského vyžití v městě Rousínov, je navrženo v 1. PP novostavby sportovní centrum se dvěma víceúčelovými sály, masážemi a recepcí. Všechny prostory, jak u novostavby, tak u stávající budovy jsou zcela závislé na proskleném krčku, ve kterém je situováno jednoramenné schodiště a výtah pro snadný a plynulý provoz. Vše je řešeno bezbariérově. Cílem práce je nové využití staré rousínovské pošt
LABORARTORY BRNO
Krajčová, Petra ; Mléčka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Pri hmotovej skladbe som dbala na oslnenie, pohľadové osy, negatívne vplyvy (ako prach a hluk z dopravy) a chodca, ako základnú jednotku života v meste. Začala som uzavretím bloku. Vznikla príliš veľká hmota. Kultúrna inštitúcia ako stavba pre obyvateľov celého mesta by podľa mala byť odlíšená od svojho okolia. Mala by byť výrazna, a iná skladbou konštrukcie, ako aj celým výrazom. V minulosti sa takéto stavby umiestňovali na výrazne miesta, do zelene, kde bol na stavbu dobrý výhľad zo všetkých svetových strán. To sa pri našom pozemku nedá dosiahnuť. Ale možno je to tak dobre. Odhľahčenie hmoty bolo nutné, prerazením zadnej časti mi vzniklo vo dvore malé námestíčko (pretože som oddelila celú hmotu, a nielen priechod). Blok uzatváram len opticky, dvor je otvorený verejný priestor, prepája sa zeleň Triedy Kapitána Jaroše so zeleňou na Kolišti. Vzniknuté slepé fasády susedných domov je však potrebné ukončiť. Dosielila som 3 hmoty. Jednu hlavnú, galériu a dve vedľajšie. Nazvala som ich štúdia, alebo ateliéry. Je tu možnosť bývania. Každá ateliérova jednotka je vybavená jedinečným priestorom, nachádza sa tu kuchynka malé hygieniské jadro. Zbytok voľného priestoru je určený pre voľné využitie a kreatívnu tvorbu. Filozofia návrhu je založená na prelínaní hmoty a nehmoty, tvorení bariéry a zaroveň otvorenosti. Už samotné miesto je dosť kontrastné a nevyvážené. Telo, hmotná konštrukcia tvorená železobetónovými stĺpmi, rozvetvuje sa a znovu spája. Obopína a chráni si svoj priestor vo vnútri seba. Chráni svoju dušu, neuchopiteľnú a premenlivú, priehľadnú, čistú a tajomnú. Takýmto spôsobom vybudovania tela a vdýchnutia mu ducha som sa snažila postupovať vo svojom návrhu. Všetky budovy od čias antiky vychádzali z ľudskej mierky, rôznym násobením prvkov, modulu a konštrukčno- statických vlastností materiálu. Ja som videla v ľudskom tvare najmä nepravidelnost a nestálosť, chyby, ktorých sa dopúšťame. Môžeme sa v živote vydať rôznymi cestami, ale nie vždy sa môžeme vrátiť naspäť. Rozvetvovanie. Rast. Mnohotvárnosť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.