Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizační metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni vybrané základní školy
Menclová, Kateřina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce na téma Aktivizační metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni vybrané základní školy se zabývá aktivizačními vyučovacími metodami a jejich využíváním ve výuce výchovy ke zdraví na vybrané základní škole. Teoretická část se věnuje základní terminologii a jsou v ní blíže popsány jednotlivé metody, způsob jejich třídění a je zde také popsán samotný obor výchova ke zdraví. Praktickou část tvoří vlastní kvantitativní výzkum. Jako výzkumný nástroj bylo zvoleno dotazníkové šetření na 2. stupni Základní školy Karla Jeřábka v Roudnici nad Labem, a to konkrétně v 8. a 9. ročnících. Cílem výzkumu bylo zmapovat míru používání aktivizačních metod ve výuce výchovy ke zdraví na dané škole. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké jsou nejpoužívanější aktivizační metody ve VkZ na dané škole, rozdíl v subjektivním vnímání aktivizace mezi žáky a učitelem daného předmětu, porovnat zastoupení aktivizačních metod mezi jednotlivými vyučujícími a zjistit míru využívání ICT technologií jako aktivizačního prvku. Výsledky výzkumu ukázaly, že používání aktivizačních metod ve výchově ke zdraví na dané škole je poměrně na dobré úrovni, zejména co se týče ICT technologií. Nejpoužívanějšími metodami jsou skupinové práce a diskuse. Nejméně používané jsou naopak hry a z tohoto důvodu je v práci obsažen i výstup pro...
Didaktika výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté
Vávrová, Rút ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem didaktiky Výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části popisuje pojem didaktika, předmět Výchova ke zdraví, mentální postižení a jeho specifika při výuce, praktickou školu jednoletou v systému vzdělávání a didaktické prostředky, jež učitel ve vyučování užívá, se zvláštním zaměřením na výuku Výchovy ke zdraví a žáků s mentálním postižením. V další, výzkumné, části práce představuje výsledky výzkumné sondy, která měla za cíl pomocí dotazníku zjistit názor učitelů Výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté na dostupnost pomůcek, druh používaných pomůcek a způsob získávání materiálů pro specifickou výuku tohoto předmětu. Zjištěné výsledky jsou prezentovány v grafech a potvrzují předpoklady, že didaktických materiálů pro výuku výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté nemají dotazovaní dostatek. Poslední část diplomové práce je praktická. Cílem celé práce byla autorčina výroba didaktických materiálů pro výuku předmětu Výchova ke zdraví v praktické škole jednoleté. V této části práce je tedy představen soubor 21 didaktických materiálů. Veškeré materiály byly při výuce Výchovy ke zdraví odzkoušené v praxi pro danou cílovou skupinu, v případě nutnosti upravené tak, aby vyhovovaly nárokům a požadavkům na...
Možnosti využití kinestetických výukových metod do plánu výchovy a péče v dětské skupině
Petrouová, Lenka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost využití kinestetických výukových metod do ročního plánu výchovy a péče v dětské skupině. Teoretická část se věnuje základní terminologii, vymezení stěžejních pojmů, jako je zdraví a jeho podpora v předškolním vzdělávání a charakteristiku dětských skupin jako specifické formy preprimárního vzdělávání. Následující kapitoly seznamují s věkovými zvláštnostmi předškolního věku s orientací na motoriku. Teoretickou část zavírá kapitola věnovaná kurikulu dětských skupin, představuje dokumenty, z kterých lze čerpat při tvorbě formálního kurikula, charakteristiku kinestetických výukových metod a význam pohybu pro pozitivní rozvoj dítěte. Kapitola pojednávající o pohybu a vymezující pojem kinestetika je pro celou práci stěžejní. Praktická výzkumná část ve svém úvodu reprezentuje cíle výzkumného šetření, popis metodologie, charakteristiku rozhovoru, výzkumné předpoklady a analýzu školního prostředí Dětské skupiny Sluníčko, kde byla celá práce realizována. Následuje představení mnou navržených pohybových aktivit s využitím kinestetických výukových metod a jejich zhodnocení formou reflexe. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakou funkci dětských skupin rodiče oceňují, do jaké míry se děti aktivně podílejí na pohybových aktivitách a zda zapojování pohybových aktivit...
Vizualizační didaktické prostředky ve výchově ke zdraví se zaměřením na 2. stupeň ZŠ
Cajthamlová, Daniela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Práce je zaměřena na vizualizační didaktické prostředky do výuky Výchovy ke zdraví. Je rozdělena do tří částí. rvní část se zabýv cíli a pojetím vzdělávání. Charakterizuj předmětem Výchovy ke zdraví. Zaměřuj se na didaktické prostředky, jejich typy, organizační formy a metody výuky Výchovy ke zdraví. Nakonec se konkrétně zaměřuj a vizualizační pomůcky hodící se do výuky Výchovy ke zdraví. Druhá část práce popisuje výzkum. Třetí část práce obsahuje popis vytvořených vizualizačních pomůcek sketchnote, koláž) do výuky Výchovy ke zdraví. Kromě jiného zde najdete i hotové přípravy hodin, kde jsou konkrétní vizualizační pomůcky použity. Cílem této práce bylo vytvořit soubor vizualizačních pomůcek, který by pomohl pedagogům, jako inspirace do výuky. Dále bylo cílem zjistit, jak se žákům s vyrobenými pomůckami pracuje, jak se jim líbí, zda si takto mocí metody kvantitativního výzkumu. Konkrétně formou online dotazníkového šetření. výzkumu vyplynulo, že téměř 87 % žáků má zkušenost s vizualizačními pomůckami předmětu Výchova ke zdraví. 39, 3 % žáků používá nějakou formu vizualizace svých Více než 85 % dotazovaných si myslí, že informace zpracované do vizualizačních pomůcek typu sketchnote, komiks nebo koláž, mohou pomoci lepšímu zapamatování tématu. 91, 8 % vnímá pomůcky jako zajímavé. Žáky výuka s pomůckami bavila....
Tvorba školního vzdělávacího programu vybrané školy se zaměřením na výchovu ke zdraví
Pavlíčková, Kateřina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl aktualizovat školní vzdělávací program vybrané školy v oboru Výchova ke zdraví a bezpečí. Konkrétně se jedná o návrh povinně volitelného předmětu (PVP) podpora zdraví a bezpečí. Vybraná Základní škola si klade za cíl od školního roku 2022/2023 nabídnout žákům rozšířenou nabídku PVP. Teoretická část práce mapuje preventivní programy Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje a Policie ČR, sociální služby a neziskové organizace ve městě, kde se Základní škola nachází. Součástí je i popis vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a bezpečí (VKZB), průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova (OSV) a doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova (EV). V praktické časti je vyhodnocení dotazníkového šetření, které probíhalo na sledované škole. Do šetření byli zapojeni učitelé prvního a druhého stupně a žáci druhého stupně. Cílem dotazníkového šetření bylo vymezit vzdělávací obsah předmětu. V druhé části praktické části je uvedena charakteristika povinně volitelného předmětu a vzdělávací obsah pro 7. - 9. ročník. Vzdělávací obsah je sestaven z oborů VKZB a EV a průřezového tématu OSV. Konkrétní učivo je z velké části navrženo i podle možností organizací podporující zdraví a bezpečí v komunitě. Na základě dotazníkového šetření došlo k přeřazení některých témat do jiných...
Návrh a ověření intervenčního pohybového programu zaměřeného na zlepšení kondice u rekreačních sportovců a sportovkyň
KŘÍŽ, Pavel
Cílem této práce je sestavit intervenční program zaměřený na zlepšení kondice. Cíl se podařilo splnit. Intervenční pohybový program si může dle návrhu zacvičit každý sám a kdekoliv, a to i v případě zavření posiloven, například z pandemických důvodů. Intervenčního pohybového programu se účastnilo jedenáct lidí, kontrolní skupina čítala také jedenáct lidí. V rámci metodologie byla zvolena testová baterie EUROFIT, složená z devíti testů. Z výsledkové části je třeba zdůraznit, že experimentální skupina se v průměru zlepšila o 0,1 pokusu na cvik plameňák, 1,89 sekundy na tappingu, polepšila se také v přesahu v předklonu o 3,23 centimetrů, 13,96 ve skoku z místa, 3,17 opakování ve cvičení sed lehů, 4,79 sekund ve výdrži ve shybu, k jedinému zhoršení experimentální skupiny došlo u člunkového běhu a to o 0,2 sekundy, v posledním testu měření dynamometrie došlo ke zlepšení o 7,14 Newtonů. U kontrolní skupiny došlo v prvním testu k mírnému zhoršení o 0,1 pokusu, zhoršení jsme také mohli pozorovat v testu tapping o 1,33 sekundy, k mírnému zlepšení o 0,98 centimetrů došlo v předklonu, skupina se už pak dále pouze zhoršovala ve všech testech. Konkrétně o 0,54 centimetru ve skoku, o 0,84 opakování v sed lehu, 2,56 sekundy ve výdrži ve shybu, 0,29 v člunkovém běhu a o 2,23 Newtonů v dynamometrii. Všechny výzkumné předpoklady se naplnily.
Výchova ke zdraví v rodinné výchově
CHOCHOLOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zmapování výchovy ke zdraví v rodinné výchově na základní škole v České republice a zahraničí. Rodinná výchova je důležitou součástí výchovy ke zdraví v rámci vzdělávacího systému a obecného života. V historii byly pokusy o zavedení rodinné výchovy jako výukového předmětu, které byly kvůli nedostatku akreditovaných učitelů zrušeny. Místo rodinné výchovy začala výuka výchovy ke zdraví. Výuka je uskutečněna pomocí kurikula Školního vzdělávacího programu a Rámcového vzdělávacího programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Vysoká úroveň výuky výchovy ke zdraví je ovlivněna nízkým počtem odborníků a vyspělostí států. Podle většiny autorů je největším problémem výchovy ke zdraví nedostatek veřejných informací a nezájem občanů o vedení zdravého způsobu života. Tuto skutečnost mají změnit programy pod záštitou Světové zdravotnické organizace.
Úroveň zdravotní gramotnosti u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
HUMŇALOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností učitelů 1. stupně základní školy. Teoretická část se věnuje problematice zdraví a zdravotní gramotnosti. Ke zkoumání zdravotní gramotnosti byl využit standardizovaný kvantitativní dotazník. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden u studentů - budoucích pedagogů 1. stupně základních škol, kteří aktuálně studují tento obor na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný vzorek tvořilo 68 respondentů. Proces sběru dat probíhal od listopadu 2021 do ledna 2022. Anonymním dotazníkem byly získány výsledky reflektující zdravotní gramotnost budoucích učitelů.
Rozdíly v negativních aspektech životního stylu u žáků na 2. stupni několik škol v Českých Budějovicích a v Praze
KŘIVÁČKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá negativními aspekty životního stylu u žáků na 2. stupni základních škol. První část bakalářské práce zahrnuje teoretické poznatky o životním stylu a faktory ovlivňující jeho podobu, poté zkoumá závislosti a zabývá se problematikou některých druhů závislostí. Jsou zde také zdůrazněny příčiny jejich vzniku. Druhá část práce se zaměřuje na dotazník, který byl vyplněn žáky ve školách a zkoumá, jaké výsledky v něm byly zjištěny. Dotazník se zabývá jejich životním stylem a zahrnoval otázky týkající se oblasti negativních aspektů jako je alkohol, drogy a sociální sítě. Posuzoval dotazníkové šetření u dětí, které jsou na druhém stupni základních škol v Českých Budějovicích a v Praze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.