Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza otevřenosti subjektů podpořených Výzvou č. 30: obsahová analýza webových stránek
Kubátová, Vendula ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Virtuální svět má pro nás všechny stále větší význam. Zasahuje nejen náš osobní život, ale ovlivňuje také nakupovací návyky. Pro řadu společností je v dnešní době již víceméně nutností být přítomný online. Předkládaná práce je první explorativní analýzou webových stránek sociálních podniků v České republice. Vzorek se skládá ze 128 sociálních podniků, které byly podpořeny Výzvou č. 30 "Sociální ekonomika" Evropského sociálního fondu, a které jeho prostřednictvím získaly nemalé částky na svůj rozvoj. S přicházejícími veřejnými financemi je tak otázka transparentnosti a otevřenosti ještě více aktuální. Práce popisuje, které informace je možné napříč webovými stránkami sociálních podniků najít, hodnotí míru jejich transparentnosti a sleduje, zda se hlásí k sociálnímu podnikání. Detailně bylo zkoumáno zveřejňování informací, na jejichž základě by bylo možné označit organizaci za sociální podnik, který je v souladu s principy Tematické sítě pro sociální ekonomiku (TESSEA), sítě, která vytvořila první českou definici sociálního podniku. Výsledky ukazují, že většina sociálních podniků webové stránky má. Přestože informace hledané na webových stránkách byly základní, s jejich zveřejňováním mají některé sociální podniky problémy a zveřejňují necelých 40 % hledaných informací. Téměř 82 % společností se hlásí...
Srovnání stavu public affairs v České republice a Velké Británii
Bergerová, Sabina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce navazuje na vůbec první výzkumy zaměřené na stav public affairs (PA) v českém prostředí a na jeho srovnání se sousedními zeměmi a přináší tak komparaci stavu PA v ČR se stavem ve vyspělé západní demokracii na příkladu Velké Británie. Srovnání je provedeno na základě vývoje státních regulací. Regulatorní rámec je pak rovněž doplněn o vhled do fungování samoregulace. Na základě tohoto postupu je mezi stavem public affairs v obou zemích identifikována řada rozdílů a podobností - mezi nejdůležitější podobnosti patří následující: obě země (1) se vznikem samostatného zákona intenzivně zabývaly až ve velmi nedávných letech; (2) se rozhodly řešit problém nedostatečné transparentnosti návrhem na zavedení povinného registru, který by měl být veřejnosti přístupný online; (3) mimo regulaci aktivit odvětví kladou důraz rovněž na regulaci lobbovaných; (4) jako potenciální problém vyzdvihují efekt otáčivých dveří; (5) nedokázaly zajistit schválení podoby zákona tak, jak byl původně navržen; (6) v současné době pozbývají efektivní zákonnou úpravu public affairs. Mezi nejpodstatnějšími identifikovanými rozdíly mezi Českou republikou a Spojeným královstvím jsou pak: (1) orgán gestora (2) spektrum stakeholderů oslovených před tvorbou doporučení pro podobu zákona a (3) parametry navrhovaného registru.
Transparentnost nestátních neziskových organizací bojujících proti korupci v ČR
Vomastková, Tereza ; Navrátil, Jiří (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává téma protikorupčních nestátních neziskových organizací, konkrétně vztah jejich transparentnosti a zdrojů financování. Protože činnost těchto NNO probíhá ve veřejném zájmu a její výstupy by tedy měly být dostupné všem, řeší práce transparentnost organizací na všem dostupném médiu, tedy internetu. Teoretická část objasňuje klíčové pojmy, jimiž jsou protikorupční NNO, odpovědnost (accountability), transparentnost a organizační zdroje. Sběr dat probíhal prostřednictvím internetu a do zkoumaného vzorku bylo zařazeno 23 organizací, deklarujících boj proti korupci. Jelikož ještě nebyla provázána problematika českých nestátních neziskových organizacích bojujících proti korupci s jejich vlastní transparentností, pokusila se o to tato práce. Z analýzy webových stránek a výročních zpráv jednotlivých organizací vznikl přehled transparentnosti a financování. Zatímco o zveřejňování informací hovoří index transparentnosti, jeho následná korelace s podílem financí z různých zdrojů určuje, nakolik různé zdroje souvisejí s transparentností organizace. V diskuzi je provázána literatura uvedená v teoretické části a informace zjištěné během zpracovávání části empirické. Závěr obsahuje shrnutí celé práce a doporučení pro další výzkum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Central bank's Independence, Transparency and Accountability: Comparison between the National Bank of Georgia and the European Central Bank
Nakani, Nino ; Holub, Tomáš (vedoucí práce) ; Babin, Adrian (oponent)
1 Abstract The thesis constructs the indices of independence, transparency and accountability of the National Bank of Georgia (NBG) and European Central Bank (ECB). The results for the NBG are compared with the ECB and policy recommendations for the NBG based on ECB practice are suggested. The results of the analyses show that the ECB has achieved almost full independence and transparency in conducting the monetary policy but there are less favorable results in case of accountability. The NBG, even though revealed a gradual increase in its independence, transparency and accountability since 1998, still needs to put more effort into improving its autonomy, communication practices and responsibility.
Growing Role of Switzerland in Commodity Trade
Sláma, Ondřej ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Fišerová, Tereza (oponent)
Rostoucí role Švýcarska v obchodu s komoditami Ondřej Sláma Abstrakt Tato práce shrnuje příčiny a následky růstu Švýcarska jako vedoucího světového cen- tra pro komoditní trhy. V replikaci existujících odhadů i v mém rozšíření potvrzuji hypotézu, že Švýcarsko za nestandardně vysoké ceny (re)exportuje komodity, které jsou rozvojovými zeměmi exportovány do Švýcarska naopak za ceny podprůměrně nízké. Z tohoto procesu, doprovázeného nezákonnou manipulací cen a nezákonnými finančními toky, vzniká kapitálová ztráta pro rozvojové vývozce komodit. Nejvyšší odhad roční ztráty, 117 miliard amerických dolarů pro rozvojové země jen v ko- moditním obchodování se Švýcarskem, naznačuje závažný problém v období selhání mezinárodní pomoci rozvojovým zemím. Tyto žalostné dopady přisuzuji Švýcarsku a jeho neochotě zavést standardy mezinárodního obchodu a transparentnosti. Jak ukazují data, nezákonná manipulace cen může také sloužit k praní špinavých peněz, financování terorismu, korupci či daňovým a celním únikům. JEL klasifikace F14, F23, F39, F62, F63, O24 Klíčová slova nezákonné finanční toky, nezákonná manipulace cen, transparentnost, komodity Email autora slama.ondrej@gmail.com Email vedoucího práce...
Financial Stability Transparency and Interest Rates
Pařízek, Petr ; Horváth, Roman (vedoucí práce) ; Brechler, Josef (oponent)
Transparence finanční stability a úrokové sazby Petr Pařízek Abstrakt Práce se zabývá vztahem mezi transparentností finanční stability a nominálními úrokovými mírami, očištěnými o makroekonomické podmínky. Naše výsledky vychází z panelových dat, obsahujících více než 50 zemí v letech 2000 až 2010. Stejný vztah zkoumáme také pro transparentnost monetární politiky, výsledky porovnáváme a na základě existující literatury hledáme nelineární vlivy transparentnosti. Vztah také zkoumáme zvlášť v dobách vysokého a nízkého finančního stresu. Naše výsledky ukazují negativní vztah mezi krátkodobými úrokovými mírami a oběma oblastmi transparentnosti. Zvlášť v případě transparentnosti monetární politiky naše výsledky naznačují, že nelineární vztah s optimální střední úrovni transparentnosti odpovídá re- alitě. V dobách vysokého a nízkého finančního stresu jsou naše výsledky různorodé, některé v souladu s literaturou, jiné v rozporu. Obecně naše výsledky ukazují, že vliv transparentnosti finanční stability na krátkodobé úrokové míry je menší než v případě transparentnosti monetární politiky. Pro dlouhodobé úrokové míry jsme nenalezli žádnou evidenci vztahu trans- parentosti centrální banky na...
Faktory ovlivňující detektabilitu kořisti pro vizuálně se orientující predátory
Machalková, Kateřina ; Exnerová, Alice (vedoucí práce) ; Javůrková, Veronika (oponent)
Kryptické zbarvení je jedním z hlavních způsobů ochrany kořisti před vizuálně se orientujícími predátory. Většina živočichů využívá dvou základních strategií krypse, splývání s podkladem a disruptivní zbarvení. Cílem této bakalářské práce bylo shrnutí a zhodnocení poznatků o různých strategiích kryptického zbarvení. Studie byla zaměřena hlavně na konfrontaci mezi hmyzí kořistí a ptačím predátorem. Experimentální studie porovnávají účinnost kryptického zbarvení kořisti u kombinací splývání s podkladem a disruptivního zbarvení s vlastnostmi kořisti (vnitřní kontrast vzoru, kontrast vůči podkladu, tvar a rozložení vzoru, symetrie) nebo parametry podkladu (komplexita, více různých podkladů, vzdálenost predátora od kořisti) ovlivňujícími detektabilitu. Výsledky studií konstatují, že disruptivní zbarvení ve vzorování kořisti má lepší kryptické účinky než strategie splývání s podkladem. Vlastnosti kořisti sice mohou ovlivnit detektabilitu, ale přesvědčivé závěry zatím z jednotlivých studií nevyplývají. Ani u parametrů podkladu nebyly výsledky jednoznačné, největší efektivitu na čas detekce kořisti měla kombinace disruptivního zbarvení s komplexitou podkladu. Problematika kombinací maskování je natolik složitá, že zatím nedochází ve svých závěrech většina studií k jednoznačným výsledkům. Prolomení...
Boj proti korupci v Praze - protikorupční strategie státní správy a občanské společnosti za "Nečasovy vlády"
Urbanová, Hana ; Guasti, Petra (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Předkládaná práce je věnována problematice boje proti korupci. V teoretické rovině práce seznamuje s příčinami korupce a s nástroji, které jsou pro její potírání v současné době využívány. V praktické části zjišťuji, jakým způsobem lze zlepšit situaci v oblasti korupce podle aktérů, kteří působí na území hl. m. Prahy. Cílem práce je identifikovat, jak je možné boj proti korupci v rámci kooperace neziskových organizací a veřejného sektoru zefektivnit. Analytická část práce proto mapuje situaci v oblasti vztahů mezi vybranými neziskovými organizacemi navzájem a vztahů mezi nimi a veřejnou správou zastoupenou v této práci Magistrátem hl. m. Prahy - institucí, která zde zastupuje samosprávní činnost.
Financování politických stran - právní úprava, kontrola, transparentnost
Valenta, Jakub ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza stávajícího modelu financování politických stran v České republice. Cílem práce bylo kriticky zhodnotit právní úpravu a poukázat na její potenciální nedostatky a na možnosti jejího vylepšení. V době, kdy se důvěra občanů v politické strany vyznačuje soustavnou a dlouhodobě klesající tendencí se jedná o aktuální a hojně diskutované téma. Je na místě se ptát, zda právní regulace této materie neskýtá prostor pro zlepšení a inovaci. Práce k rozsáhlé problematice přistupuje za prvé z pohledu finančních zdrojů politických stran, za druhé z pohledu transparentnosti a kontroly jejich hospodaření. Práce je rozdělená do pěti kapitol. Kapitola první se zabývá politickými stranami a právem politických stran, především pak ústavním zakotvením těchto institucí. Druhá kapitola je věnována samotnému financování politických stran, jeho základním principům, modelům a dělení. Stručně se dotýká i vývoje financování politických stran. Předmětem kapitoly třetí je popis konkrétní podoby financování politických stran v České republice. Ve čtvrté kapitole se práce zabývá problematikou kontroly, transparentnosti a vynutitelnosti, a to jak v poloze obecné, tak konkrétní, když je opět rozebírána úprava v České republice. Kapitola pátá je nejobsáhlejší a její snahou je zhodnotit poznatky...
Regulace lobbingu v ČR - doporučení na základě zahraniční zkušenosti
Kraus, Lukáš ; Wintr, Jan (vedoucí práce) ; Ondřejek, Pavel (oponent)
Resumé Lobbing je přirozenou součástí dnešního globalizovaného světa, kde dochází k intenzivnímu setkávání politických a ekonomických či jiných sokromých zájmů. Za účelem posilování principů, jako jsou zejména transparentnost a odpovědnost, přistupují některé země k regulaci lobbingu. USA, Kanada, Polsko, Maďarsko, Litva a instituce Evropské unie přistupují k lobbingu v jistých ohledech stejně, v mnoha však velmi odlišně. Odlišná historická a společensko-ekonomická zkušenost těchto subjektů má často podstatný vliv na rozdíly v jejich pojetí regulace. Česká republika sdílí s mnohými uvedenými zeměmi historickou zkušenost postkomunistického státu, který nemá příliš zažitou demokratickou politickou kulturu a jenž má velké problémy s korupcí v oblasti veřejného rozhodování. Lobbingová regulace v českých podmínkách je proto zejména potřebná pro zvýšení transparentnosti a odpovědnosti politiků. Při přípravě budoucí regulace je třeba respektovat doporučení mezinárodních organizací a důkladně analyzovat zkušenosti ostatních zemí. Nutnou součástí budoucího zákona by měly především být jasné definice lobbingu a lobbisty, předmětu lobbingu a lobbovaných, výčet povinností lobbistů (zejména v souvislosti se zavedením registru a výkazů) i lobbovaných (zejména doba vychladnutí, ke zvážení pak veřejné seznamy schůzek) a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.