Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace typologie a užití televizních žánrů v hlavních zpravodajských relacích ČT a ruské 1TV
Tkačenko, Jekatěrina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce pomocí komparativní analýzy srovnává typologii a užití zpravodajských televizních žánrů v ruském a českém vysílacím prostředí. Analýze podlehl pořad Události a Vremja, hlavní zpravodajské relace ČT1 a ruské televizní stanice Pervyj kanal. Cílem práce bylo porovnat prostředí, ve kterém se zformovaly zpravodajské televizní žánry daných zemí. Nejprve z teoretického hlediska, které zahrnuje mimo jiné historický a normativní základ televizního vysílaní v jednotlivých zemích, a poté z praktického hlediska, kdy autorka vybrala dva květnové vysílací dny, a podrobila je analýze. Výsledkem práce je ucelený komparativní výklad o podobě televizního vysílání v České republice a Ruské federaci. Dále pak komparace dvou konkrétních zpravodajských pořadů, jejich formy a užití zpravodajských žánrů. V závěru práce autorka formuluje několik doporučení pro tvůrce pořadů Události a Vremja, kterými by se navzájem mohli obohatit.
Vývoj programové nabídky TV stanic Nova a Prima v letech 2002-2012 se zaměřením na vlastní tvorbu
Slavíková, Klára ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem programové nabídky největších českých komerčních stanic TV Nova a TV Prima v letech 2002 - 2012. Zaměřuje se výhradně na vlastní tvorbu televizí a zachycuje proměnu vysílaných žánrů, které se od těch původních (estrád, vědomostních soutěží) přesunuly k reality show a mýdlovým operám, jež udávají charakter současných programových schémat. Většina televizní produkce staví právě na platformě tzv. reality TV, která klade důraz na zobrazování reality divácky atraktivním způsobem a prochází napříč žánry a styly. Pod tímto vlivem se hranice jednotlivých žánrů začínají zamlžovat a přestávají být určující. Signifikantní je přístup jednotlivých televizí k tvorbě programové nabídky, neboť každá se během období jasně vyprofilovala a zvolila specifický přístup. Celá práce je ukotvena v teoretických východiscích, vymezuje důležité mechanismy ovlivňující českou televizní krajinu ve třech základních oblastech (globální, technologické a ekonomické). Všímá si, že globalizace přinesla homogenizaci kultury a mezinárodní integraci, proto je řada pořadů v dnešní době realizována na základě zahraniční licence. Navíc dochází k internetizaci a konvergenci televizních obsahů, do kterých stále více promlouvají moderní technologie. To vše se děje za účelem dosažení dobrých výsledků...
Zábavná tvorba v českých televizích, s důrazem na zábavnou tvorbu veřejnoprávní televize
Hirsch, Cyril ; MYSLÍK, Václav (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Zábavná tvorba je jedním ze zásadních televizních žánrů v rámci celé historie tohoto média. Bavící funkci plnila již od svého vzniku. S nástupem duálního systému vysílání jde také o kontroverzní žánr v kontextu veřejnoprávní služby občanům. Diplomová práce pojednává o vývoji zábavných pořadů v českém televizním prostředí, s důrazem na Československou a později veřejnoprávní Českou televizi. Komplexní obraz tohoto žánru dává nejprve do souvislostí s historickým vývojem Československé televize a později s nástupem komerčních vysílatelů v ČR. Dále se věnuje developmentu zábavných televizních formátů z hlediska programového a možnostem a typům jejich výroby. Zásadní je pak srovnání přístupu soukromých vysílatelů a veřejnoprávní instituce k žánru zábavy, který svou podstatou tíhne spíše ke komerčnímu pojetí.
Domácí vaření v televizi kulturální analýza českých pořadů o vaření
Adámková, Tereza ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; REIFOVÁ, Irena (oponent)
V diplomové práci provádím kulturální analýzu českých kulinářských pořadů o domácím vaření. Konkrétně jde o pořady Deník Dity P., Karolína domácí kuchařka, když vaří táta, Kluci v akci a Levně a chutně s Láďou Hruškou. Zároveň práce stručně uvádí kontext britských kulinářských pořadů. Cílem práce je vyvodit, jaké hodnoty mohou tyto pořady divákům předávat. Inspirací v tomto směru jsou kulturální texty zabývající se food/tv studies zmíněné v úvodní části práce. Vzhledem k tomu, že konkrétní aspekt, který je v pořadech sledován, je v úvodu vymezen příliš široce, dochází v závěru k formulování pouze velmi obecných charakteristik hodnot, které analyzované pořady prezentují.
Vývoj pôvodného sitcomu (teória a prax)
Nemčeková, Jana ; Baldýnský, Tomáš (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Táto práca popisuje vznik pôvodného scenára. Výroba, čiže praktická časť je podoprená teóriou ? vysvetľujem žáner, štruktúru, formát. Hovorím o postavách, príbehoch, venujem sa stavbe vtipu. Jednotlivé kroky dopĺňam o cvičenia a vlastné kreatívne texty a finálnu verziu scenára. Cieľom textu je priviesť čitateľov na rovnakú cestu.
Dokudramatické aspekty seriálové tvorby Československé televize v období sedmdesátých a osmdesátých let
Kohoutová, Rozálie ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá žánr dokudrama využívaný komunistickou propagandou v období tzv. normalizace. Popisuje úlohu Československé televize v období pražského jara a její následný význam pro režim ustanovující se po roce 1968. Z hlediska dokudramatické formy, historického obsahu a manipulace s fakty jsou nahlíženy tři seriály vzniklé během tohoto období: Třicet případů majora Zemana Gottwald Povstalecká historie Zaměřuji se hlavně na vztah historických faktů a dokudramatického zpracování a v kapitole Závěr se zamýšlím nad všeobecným významem televizní tvorby pro vytváření historie a novodobých mýtů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.