Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezi životem a smrtí
Veljanoski, Antonio ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější případy, které se od sebe odlišují. Cílem práce je rozebrat variace různých příkladů, což usnadní čtenářům této diplomové práce pochopit, v čem a proč jsou střihová skladba a filmová dramaturgie zásadním prvkem tvorby filmového díla a jak ovlivňují chovaní postav z psychologického hlediska. Některé filmy, které se touto tématikou zaobírají, nejsou v této diplomové práci zahrnuty, protože obsahují prostředky, které jsou již použity v jiném filmu, který byl ztvárněn dřív a byl v tomto textu již rozebrán. Práce se věnuje především hraným filmům, nikoli animovaným. Součástí diplomové práce je DVD, na kterém jsou uvedeni skoro všechny rozebíráné scény.
Duální koncepce postavy
Šámal, Matěj ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; JECH, Pavel (oponent)
Diplomová práce duální koncepce postavy se zabývá existencí filmů, ve kterých protagonista není divákovou hlavní postavou. Práce zkoumá, na základě jakých principů ke zmíněnému efektu dochází. Jaký vztah k sobě tyto postavy mají a jak se v průběhu vyprávění ovlivňují. Na základě rozborů konkrétních filmových příkladů je vytyčeno několik pravidel, jejichž naplnění přispívá k tomuto efektu. Práce si klade za cíl vysvětlit rozdíl mezi funkcí protagonisty a funkcí hlavní postavy diváka. Zároveň klasifikuje typy příběhů, u kterých k efektu duální koncepce postavy dochází nejčastěji.
Základní dramatická situace v současném českém filmu
Štěpánková, Darina ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; Mašín, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem Základní dramatická situace v současném českém filmu analyzuje postavení základní dramatické situace a její vliv na strukturu vyprávění v pěti vybraných čaských filmech z roku 2014. Jedná se o hrané celovečerní snímky Cesta ven, Fair play, Díra u Hanušovic, Tři bratři a celovečerní dokumentární film K oblakům vzhlížíme. Práce je rozdělená do dvou hlavních částí. První část shrnuje teoretická východiska problematiky základní dramatické situace spolu s historickým pojímáním tohoto elementu. Druhá část práce skrze analýzu filmů a jejich literárních scénářů nahlíží na použité vyprávěcí struktury a rozebírá změny, které ji ovlivnily a ke kterým došlo v procesu střihové skladby.
Vývoj pôvodného sitcomu (teória a prax)
Nemčeková, Jana ; Baldýnský, Tomáš (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Táto práca popisuje vznik pôvodného scenára. Výroba, čiže praktická časť je podoprená teóriou ? vysvetľujem žáner, štruktúru, formát. Hovorím o postavách, príbehoch, venujem sa stavbe vtipu. Jednotlivé kroky dopĺňam o cvičenia a vlastné kreatívne texty a finálnu verziu scenára. Cieľom textu je priviesť čitateľov na rovnakú cestu.
Mozaiková Skladba
Elšík, Tomáš ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Základem této bakalářské práce jsou osobně získané zkušenousti z tvorby mého absolventského filmu Message from Dement, který využívá mozaijový systém vyprávění. Tyto zkušenost jsou obohace o postřehy z dalších filmů využívající stejnou dramaturgickou struktury a vzájemným porovnáním se snažím dohledat obecných pravide pro mozikovou strukturu s uším zaměřením na režijně střihové postupy. Cílem této práce není vytvořit návod, ale zpětné uvědomění si pracovního a myšlenkového postupu.
Čelisti: Mechanismy k vytvoření a uvolnění emocí strachu a úzkosti.
Sánchez, Jorge ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Tato práce analyzuje vytváření a uvolňování emocí v napínavých a vzrušujících scénách za použití filmu Čelisti (Steven Spielberg, 1975) jako archetypálního vzoru k ilustrování mého tvrzení. Také se snaží o definování konceptů jako jsou emoce a strach a poskytuje náhled do psycho-psychologických mechanismů spojovaných se zpracováním emocí strachu. Autor navrhuje všeobecnou klasifikaci scén strachu, vysvětluje jejich charakteristiky, vyjmenovává různé audiovizuální signály spojované s každým druhem scény a také ostatní techniky použité k udržování napětí ve vybraném filmu.
Historie vzniku traileru a jeho základní principy s přihlédnutím k jeho výrobě v období 19 20-2009 aneb jak vyrobit dobrý trailer
Šámal, Matěj ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Trailer je jen o devět let mladší než film, ale v České republice si stále ještě spoustu lidí myslí, že nepodléhá žádným pravidlům. Cílem této bakalářské práce je shrnout základní principy, které by ve funkčním traileru neměly chybět. Dozvíte se nejzajímavější události okolo jeho vzniku, včetně toho odkud se vzal název pro trailery. Vysvětlíme si jaký je rozdíl mezi trailerem a teasrem. Trailer se vyvinul v Americe a z tohoto důvodu jsem se rozhodl využívat převážně ukázek trailerů k americkým filmům. V druhé části práce naleznete rozbory 'trailerů k filmům, které se staly úspěšnými a dozvíte se jak probíhá výroba traileru na americkém trhu. Tato práce by měla pomoct v orientaci mezi základními strukturami traileru a poodhalit na jakých principech trailer funguje. Je proto základní příručkou těm, kteří se v budoucnu jeho výrobou chtějí zabývat nebo zkrátka a dobře nutně potřebují vyrobit trailer k filmu a nevědí jak na to.
Jungiánský archetyp v současné západní k inematografii aneb forma a obsah filmového vyprávění o archetypech
Reich, Michal ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Tato práce pojednává o formální a obsahové podobě jungiánského archetypu stínu v současné západní kinematografii. V úvodních kapitolách vysvětluje základní koncepty analytické psychologie, která bude použita jako hlavní metoda pro analýzu filmů Klub rváčů, Hra, Černá labuť a Král rybář. Z rozboru vyplývá, že za každým příběhem se nacházejí archetypální obsahy, ať už s nimi tvůrce pracuje záměrně, či nikoliv. Tyto obsahy jsou podle jungiánů příčinou emocionální reakce diváka, kdykoliv není schopen přesně určit její původ. Mohou být vyjádřeny buď přímo ? tedy jejich personifikací do filmové postavy, jejíž numinozita je podpořena filmovou řečí, nebo nepřímo - pouze příběhovými elementy a funkcemi, které zaujímají jednotlivé postavy. Oběma možnostmi se tato práce zabývá podrobně. Rozebírá formální prostředky, kterými jednotlivé filmy vyjadřují psychickou podstatu svých elementů. Z hlediska struktury filmu definuje tři fáze vztahu archetyp stínuhrdina, které volně odpovídají tří aktové struktuře filmu. Každá má svoje specifika, která jsou přítomna ve všech vybraných filmech. Dále se zabývá funkcí archetypu stínu nejen ve vyprávění, ale také v psychologii člověka, a zpětně uvádí získané poznatky do kontextu jungiánských koncepcí. Cílem není vytvoření komplexního systému, ale spíše nastínění jedné z možností, jak lze o filmu a filmové řeči přemýšlet.
Pablo. G. del Amo - střihačské fragmenty
Toupalová, Kristýna ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Trajkov, Ivo (oponent)
Diplomová práce vznikla jako imaginární film, který přejímá strukturu snímku Carlose Saury Elisa, vida mía (Eliso, můj živote, Španělsko 1976). Hlavními postavami jsou střihač Pablo G. del Amo, režiséři Carlos Saura a Víctor Erice a producent Elías Querejeta, kteří zanechali hlubokou stopu ve španělské kinematografii druhé poloviny dvacátého století. Můj film se ale omezuje na období 1965 ? 1976, tedy na začátek jejich spolupráce. Pro tu byla příznačná snaha točit autorské filmy, docílit jisté kontinuity tvorby a vyjádřit se jak jen to bylo možné kpolitické situaci ? jedná se o dobu konce diktatury generála Franca. Dalším zcílů Querejetovy produkce bylo vychovat kritické diváky, respektive dokázat, že takové publikum už existuje. Saurův nejosobnější film Eliso, můj živote uzavírá jednu etapu tvorby všech mých postav a znamená zlom. Jeho práce sčasoprostorem a smotivy navádí a směruje můj film tak, aby vyprávěl o zvoleném období a filmech jen zurčitých úhlů pohledu. Tak je možné pracovat srůznými druhy materiálů: shistorickými fakty, dobovým tiskem, analýzami filmů i autobiografickými údaji. To vše tvoří různé linie, které se proplétají. Životní příběh Pabla G. del Ama je natolik osudový pro jeho rozhodnutí věnovat život filmu, že mu patří několik sekvencí. Můj film by měl zprostředkovat vzpomínkový charakter, příznačný pro zkoumaný materiál. Téma paměti dává postavám impulzy kpřesunům včasoprostoru, do dětství, představ či snů. Paměť, jak osobní, tak i společenská, není pojímána jen ve smyslu vzpomínání, ale i záměrného vytěsňování.
Stručný přehled teorií filmové postavy
Remáč, Milan ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Stručný přehled teorií filmové postavy se zabývá filmovou postavou a možnostmi její konstrukce na základě různých teorií filmové postavy. V první částí přináší chronologický přehled jednotlivých teorií od Aristotela přes Michaela Bachtina a Rolanda Barthese až po Christiana Metze. Dále se práce věnuje zejména psychologii postavy, a proto v samostatné kapitole přináší stručný přehled analytické teorie podle C.G. Junga. V druhé části se práce zabývá postavou matky ve filmu ?Vše o mé matce? Pedra Almodovara, na který je nahlíženo jako na pohádku viděnou prizmatem jungových archetypů. Práce se snaží upozornit na možnosti využití teorií filmové postavy při vytváření střihové skladby, ze kterých se pro praktické využití jeví jako nejvhodnější právě psychologie a psychoanalýza filmové postavy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.