Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní překážka
Jedličková, Eliška ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zabývat tématem z oblasti sportu, osobností sportovce a především jeho psychikou. Jde o propojení jak vnitřního pocitu sportovce, tak o daný pohyb, kterým je tentokrát skok přes překážku. Nechci poukazovat a ztvárnit realistické, dokonale vytrénované tělo sportovce, ale vnitřní rozpoložení, dynamiku, strojovost, narušenou koncentraci, kterou jsem se snažila zrealizovat pomocí jednotlivých segmentů.
Stylizované 3D vykreslování
Jenikovský, Daniel ; Kudělka, Vladimír (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
V mojej práci vytváram konkrétne technické riešenie na tvorbu štylizovaného renderingu. Rendering napodobňuje vizualitu hier z 90. rokov, avšak do ich pixelovej vizuality pridávam pokročilé vizuálne efekty, bežné pre dnešné tituly. Je tvorený pre konkrétny skupinový projekt - hru, avšak je možné ho používať aj nezávisle na tomto projekte a teda implementovať ho (alebo jeho časti) do iných budúcich projektov.
Vybrané malířské přístupy ve figurální malbě
Škábová, Sandra ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými malířskými přístupy ve figurální malbě. V teoretické části popisuje základní principy tradičních a digitálních technik malby prvotním zasazením do historického kontextu. Srovnává klíčové řemeslné kvality a současně upozorňuje na časté obtíže v malířské tvorbě. Jmenuje současné malíře tvořící v rámci vybraných technik a figurální tématiky. Analyzuje individuální přístupy k lidské figuře, jejichž rozsah je stanoven od realistické malby po osobité verze stylizace v moderním a současném umění. V navazující výtvarné části prezentuje vlastní figurální tvorbu autorky formou malířského cyklu Sourozenci, na který aplikuje stejný rámec jako teoretická část práce. Připojená reflexe autorky je tlumočena a vizualizována za pomoci charakteristických znaků tvorby umělců, která vykazuje shodné momenty tvorby jako Sourozenci. Narativní složka děl se pohybuje již v soukromém světě autorky a zkoumá jeho otisk v zobrazovaných subjektech. Získané výsledky dále inspirují didaktickou část a staví návrh vyučovací hodiny na základech ze zkušeností získaných prostřednictvím malířského cyklu. Skrze poznatky z obezřetné práce s intimním námětem je definována křehká hranice figurální tématiky ve výtvarně výchovném vzdělávání. Autorka uvádí opatření, která předcházejí jejímu narušení a...
Vizuální identita virtuálního města
Sodomková, Natálie ; Ondrík, Jozef (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce navazuje na esej zpracovanou v kontextu bakalářské práce Les (2020) týkající se grafického uživatelského rozhraní a infografiky. Zároveň práce vychází z prototypu digitální hry Studna. V detailu se věnuje jednomu ze segmentů herního vývoje, a to vizuální komunikaci. Cílem práce je najít stylizovaný vizuální slovník ve vztahu k architektuře, designu narativu, hratelnosti a odezvy v kontextu navigace. Textová část hledá příklady sofistikovanějších způsobů předávání informací, v již existujících videoherních titulech. Praktická část navrhuje metodiku, která se inspiruje designem a industriální architekturou z období 19. – 20. století, včetně ilustrace a malířských přístupů. Navržená metodika ověřuje, zda jsou uplatněné postupy vhodné pro další využití v praxi.
Životní překážka
Jedličková, Eliška ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zabývat tématem z oblasti sportu, osobností sportovce a především jeho psychikou. Jde o propojení jak vnitřního pocitu sportovce, tak o daný pohyb, kterým je tentokrát skok přes překážku. Nechci poukazovat a ztvárnit realistické, dokonale vytrénované tělo sportovce, ale vnitřní rozpoložení, dynamiku, strojovost, narušenou koncentraci, kterou jsem se snažila zrealizovat pomocí jednotlivých segmentů.
Skrytá typografie krajiny a její použití ve výtvarné výchově
Lochová, Monika ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Vačkář, Adam (oponent)
Klíčová slova: analogová fotografie, experiment, krajina, malířská zkratka, proměna krajiny, stylizace, transformace, typografie. Bakalářská práce s názvem "Skrytá typografie krajiny a její použití ve výtvarné výchově" se zabývá monotónností krajiny pomoci nahlížení více úhlů pohledu. Sleduje a mapuje tak její nevšední stránku a proměnlivost. Rozebírá charakter krajiny, která nás všechny dennodenně obklopuje a stává se naším domovem. V teoretické části hledá různorodost malířských přístupů a samotné pojetí krajiny jako nositele významu v historickém kontextu. Měřítkem se stává netradiční pohled na krajinu, který vymezuje široké malířské přístupy zejména 20. a 21. století. Zmiňuje autory, kteří se zabývají podobným tématem a reagují na stereotypní pojetí krajinné scenérie. V praktické části práce autorka hledá nevšednosti krajiny a zaznamenává je na film analogového fotoaparátu, který si následně samostatně vyvolá. Vznikne fotografický cyklus černobílých fotografií, které se stávají motivem pro transformaci krajiny a ke vzniku malířské zkratky. Výsledkem tohoto projektu je malířský soubor nesoucí název Abeceda krajiny, který povede nad přemýšlením mnohoznačností, rytmem a dynamikou. Stěžejní část práce se nachází ve stylizaci, pohybu a rytmu, který vede ke vzniku vlastní typografie v praktické...
Stylizované 3D vykreslování
Jenikovský, Daniel ; Kudělka, Vladimír (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
V mojej práci vytváram konkrétne technické riešenie na tvorbu štylizovaného renderingu. Rendering napodobňuje vizualitu hier z 90. rokov, avšak do ich pixelovej vizuality pridávam pokročilé vizuálne efekty, bežné pre dnešné tituly. Je tvorený pre konkrétny skupinový projekt - hru, avšak je možné ho používať aj nezávisle na tomto projekte a teda implementovať ho (alebo jeho časti) do iných budúcich projektov.
Analýza slohových prací žáků základních škol
Vodová, Veronika ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá analýzou písemných projevů žáků 7. ročníku základní školy. Konkrétně analyzuje slohové práce, které reflektují dovednosti a znalosti, ale i neznalosti žáků napříč všemi rovinami českého jazyka, a tedy slouží jako hodnotný materiál ke zkoumání nedostatků, popř. předností v psaném projevu. Jde o velmi aktuální téma vzhledem k tomu, zda žáci zvládají své učivo a jak ho aplikují na psaný text. V sedmém ročníku je podstatné, zda je přelomový v rozvoji znalostí či nikoli, poněvadž z něj mohou žáci přestoupit na víceletá gymnázia, a tudíž je důležité, aby zvládali předepsané učivo. V teoretické části popíšeme metodologii zkoumání práce a také se zmíníme o ostatních pracích zabývajících se tímto tématem. Dále se budeme zabývat pojetím jazyka a slohu obecně a následně vzájemným vztahem těchto dvou složek. Je zde zmíněn popis specifik slohových prací, kritéria jejich hodnocení a popis jednotlivých slohových útvarů. Obsahuje i požadavky na žáky dle školního vzdělávacího plánu, na jehož pojetí a cílech je založena praktická část. Závěrem je rozebírán psychický vývoj a stav žáka v období, ve kterém je zde posuzován. Většina teoretických poznatků je dokazována v praktické části. Praktická část obsahuje jednotlivé rozbory slohových prací žáků 7. tříd z hlediska kompozice, pravopisu, stylizace vět, lexika a...
Věčné jinošství Jiřího Karáska ze Lvovic
Kolařík, Karel ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Lishaugen, Roar (oponent) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Cílem disertační práce je přiblížit život a dílo Jiřího Karáska ze Lvovic prostřednictvím rozboru jeho životního stylu, tj. způsobu, jakým organizoval svůj život, estetizoval jej a individualizoval. Karásek se dlouhodobě snažil formovat svou existenci - v souladu s inspirativními pojetími soudobých i předcházejících myslitelů a umělců (mj. Oscar Wilde, Walter Pater, Maurice Maeterlinck) - jako umělecké dílo. Zdůrazňoval jeho integritu a orientaci ke kráse. Ve shodě se svým estetickým zaměřením (a uměleckým dílem) podmiňoval krásu smutkem a bolestí a snažil se i v obrazu svého života zdůraznit melancholickou krásu, jednotu v nejednotě. Za tím účelem pak akcentoval především rozkladné, krizové prvky a navozoval dojem neúspěšného, sebezničujícího úsilí dosáhnout vysokého životního ideálu, což odpovídalo jeho tragickému pojetí umělce, obětujícího se vlastnímu dílu. Karáskovu životnímu stylu se přibližuji prostřednictvím pojmů jinocha a (věčného) jinošství, jichž Karásek ve svém díle využil jako symbolů bolestně krásné krizové existence. Jinocha v souladu s jeho romantickým a symbolistním výkladem charakterizuji jako postavu vymezující se vůči skutečnosti (dobovým pravdám, zvykům, pravidlům), osamocenou, jedinečnou a snažící se utvořit nový svět - jen ze sebe sama, z vlastní imaginace a touhy. Věčné...
Styl divadelních her Arnošta Goldflama
Denková, Magdaléna ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Práce představuje Arnošta Goldflama jako autora divadelních her se svébytným postavením v české kultuře. Shrnuje základní poznatky o povaze a stylu dramatických textů a na jejich základě se zabývá stylovou a jazykovou analýzou omezené části jeho díla, původních dramatických textů. Vychází z korpusu dvanácti her, které reprezentují tento druh autorovy tvůrčí práce od 80. let do nedávné doby. Za cíl si klade stanovit jejich základní charakteristické rysy a jazykové prostředky podílející se na struktuře a smyslu jednotlivých her. Na základě rozboru prostředků stylové výstavby z jednotlivých rovin a oblastí jazyka definuje nejvýraznější společné stylové rysy všech zahrnutých textů a také autorův vývoj v oblasti užívání jazyka a utváření stylu. Goldflamova divadelní práce je charakteristická nejen výběrem témat, ale i způsobem jejich jazykového a inscenačního podání. Tvůrčí činnost autora je stále neuzavřená, práce nabízí pohled pouze do vybrané oblasti jeho práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.