Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace k aktivnímu využívání sociálních sítí mladou generací
SALVOVÁ, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi a motivací, která nabádá mladé jedince k jejich aktivnímu využívání. Hlavním cílem práce je zjistit, zda a proč mladá generace využívá sociální sítě a kdo nebo co je k tomu motivuje. V teoretické části práce je v první řadě definován pojem sociální sítě, zde jsou rozebrány jejich druhy a analyzována rizika, která mohou nastat při jejich užívání. Následně se práce zaměřuje na propojení tématu mladé generace v kontextu sociálních sítí. Tato část se rovněž věnuje i starším generacím, které se těchto platforem účastní. Poslední téma, které teoretická část akcentuje, je motivace, kde je pozornost zaměřena na faktory, jež ovlivňují mladé lidi k zapojení do online komunit a aktivní participaci na sociálních sítích. Praktická část práce popisuje samotný výzkum, jeho cíle, metodologii a výsledky. Ke zjišťování informací byla použita kvantitativní metodologie s využitím dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvořili studenti druhého stupně základní školy v Českých Budějovicích.
Manipulativní techniky v multi-level marketingu
Staňková, Tereza ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje psychické manipulaci během náboru v multi-level marketingových společnostech. Přesto, že multi-level marketingové společnosti často používají neetické praktiky a představují nejen finanční riziko, počty jejich členů u nás dlouhodobě narůstají. Obzvlášť nebezpečné jsou pro zranitelné skupiny, mezi něž patří matky na rodičovské dovolené, nezaměstnaní a studenti. Téma ovšem zatím není dostatečně prozkoumáno, a chybí tak teoretický základ pro vytvoření metodiky prevence škodlivého působení multi-level marketingu. Cílem práce je popsat, jak probíhá nábor u multi-level marketingových společností, které působí v České republice, včetně konkrétních manipulativních technik, jež při něm využívají. K dosažení cíle byla využita metoda zúčastněného pozorování procesu náboru u tří vybraných multi-level marketingových společností - Amway, Herbalife a Nu Skin. Pozorování bylo doplněno o sběr dokumentů. Výsledky této práce mohou v pedagogické praxi sloužit jako základ pro rozšíření povědomí o problematice psychické manipulace v multi-level marketingu a vytvoření metodiky prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje multi-level marketing jako obchodní model, objasňuje jeho souvislost s pojmy přímý prodej, pyramidové schéma a komerční kult, popisuje...
Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí
Běhounková, Anežka ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce "Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí" je seznámit se s motivacemi pozdních adolescentů, které vedou k dobrovolnému neužívání alkoholu. Práce je dále zaměřena především na vnímání role sociálního okolí v tomto typu abstinence. Východiska tvoří texty týkající se konformity a vlivu sociálního okolí, dále výzkumy a statistiky, které demonstrují atmosféru prostředí, ve kterém se dobrovolní abstinenti pohybují. Výzkum je založen na výpovědích osmi studentů vysoké školy, kteří byli dotazování za využití metody polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsou zaměřeny na to, jak informátoři vnímají postoje k požívání alkoholu ve své rodině, u svých vrstevníků a přátel, dále jaký dojem mají z celkového přístupu společnosti ve vztahu k alkoholu. Součástí výpovědí je také pohled dobrovolných abstinentů na reakce sociálního okolí vůči nim. V neposlední řadě jsou zmíněny důvody, které informátory k abstinování vedou. Na základě analýzy vyšlo najevo, že dotazovaní si neuvědomují přímý vliv rodiny na svou abstinenci. Pomáhá jim ale zkonstruovat hranici toho, co se dá v oblasti požívání alkoholu považovat za normální. Od toho se odvíjí i velmi skeptický pohled informátorů na pití ve společnosti. Negativní dopady požívání alkoholu jsou také nejvýznamnějším...
Maso ne, raději salát? Vliv dynamických norem na preferenci bezmasých pokrmů
Weikertová, Štěpánka ; Urban, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Světová spotřeba masa představuje jednu z největších zátěží pro životní prostředí. Přestože si současná situace žádá změnu směrem k udržitelnějšímu stravování, konzumace masa stále narůstá. Minulé výzkumy ukázaly, že dynamické sociální normy, tj. informace o probíhajících kolektivních změnách chování ve společnosti, mohou motivovat k proenvironmentálnímu chování, a to i v kontextu spotřeby masa. Ve dvou předregistrovaných online experimentálních studiích jsme na vzorku vysokoškolských studentů (Studie 1, N = 227) a na vzorku dospělé české populace (Studie 2, N = 462) ověřovali, zda dynamická normativní sdělení informující o měnících se trendech v oblasti konzumace masa navýší preferenci bezmasých pokrmů. Nenalezli jsme přímý ani celkový efekt dynamických norem na preferenci bezmasých pokrmů. Mediační analýza odhalila velmi slabý nepřímý efekt dynamických norem na bezmasé preference zprostředkovaný vnímanou dynamickou normou. Ve Studii 2 jsme dále testovali efekt intenzity dynamických norem (silnější vs slabší dynamická norma) a také, zda dynamické normy vyvolávají sebeobranné mechanismy, které racionalizují konzumaci masa a brání změně chování. Silnější dynamická norma nezvýšila preferenci bezmasých pokrmů oproti slabší dynamické normě. Dynamické normy obecně nezvýšily, ale ani nesnížily úroveň...
Principles of social influence in religious recruitment. The case of a Christian organization affiliated with Charismatic Renewal.
Kuzmina, Ekaterina ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mladou křesťanskou organizací působící v České republice a v jedné z postsovětských zemí. Cílem práce je poskytnout originální data o vybrané organizaci. V centru pozornosti jsou náboženské poměry dané organizace, praktikované ritualy a způsoby navazování komunikace s potenciálními konvertity. Podstatou teoretické části je poskytnutí přehledu o hlavních souvisejících oblastech, jakožto: hnutí obnovy, fenomén náboženské konverze a principy sociálního vlivu v kontextu náborových strategií náboženských organizací. Praktická část práce prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného s použitím metody zúčastněného pozorování. Pozorování bylo provedeno autorkou práce společně s asistentem. KLÍČOVÁ SLOVA psychologie náboženství, náboženská organizace, náborové techniky, charismatická obnova, sociální vliv, principy vlivu
Body image - boj za nové tělo
VOLDŘICHOVÁ, Štěpánka
Tato bakalářská práce se zabývá tématem body image, tedy otázkou tělesného sebepojetí. V teoretické části shrnuji dosavadní poznatky v této oblasti se zaměřením na neklinickou populaci a specifikuji body image z hlediska formujících faktorů, jako je gender, věk, sociokulturní zázemí, sexuální orientace či významní druzí. Dále jej popisuji v kontextu působení společensko-mediálního vlivu, internetu a sociálních sítí. V práci se zároveň věnuji negativnímu pojetí body image s jeho dopady na život jedince a stavím ho do kontrastu s významem jeho pozitivního pojetí. V závěru zmiňuji možnosti měření body image pomocí subjektivních a objektivních metod hodnocení. Empirická část je věnována výzkumu, jehož cílem je popis možného rizikového vlivu sociálních sítí, konkrétně Facebooku, na body image jedince, a to skrze obsahovou analýzu příspěvků ve skupině "Boj za nový tělo".
Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí
Běhounková, Anežka ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce "Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí" je seznámit se s motivacemi pozdních adolescentů, které vedou k dobrovolnému neužívání alkoholu. Práce je dále zaměřena především na vnímání role sociálního okolí v tomto typu abstinence. Východiska tvoří texty týkající se konformity a vlivu sociálního okolí, dále výzkumy a statistiky, které demonstrují atmosféru prostředí, ve kterém se dobrovolní abstinenti pohybují. Výzkum je založen na výpovědích osmi studentů vysoké školy, kteří byli dotazování za využití metody polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsou zaměřeny na to, jak informátoři vnímají postoje k požívání alkoholu ve své rodině, u svých vrstevníků a přátel, dále jaký dojem mají z celkového přístupu společnosti ve vztahu k alkoholu. Součástí výpovědí je také pohled dobrovolných abstinentů na reakce sociálního okolí vůči nim. V neposlední řadě jsou zmíněny důvody, které informátory k abstinování vedou. Na základě analýzy vyšlo najevo, že dotazovaní si neuvědomují přímý vliv rodiny na svou abstinenci. Pomáhá jim ale zkonstruovat hranici toho, co se dá v oblasti požívání alkoholu považovat za normální. Od toho se odvíjí i velmi skeptický pohled informátorů na pití ve společnosti. Negativní dopady požívání alkoholu jsou také nejvýznamnějším...
Vliv nevládních organizací na dodržování lidských práv. Případová studie: Írán.
Pešková, Eva ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidsko-právních organizací, konkrétně Amnesty International a Human Rights Watch, a jejich vlivu na dodržování lidských práv v Íránu. V první části je vymezen význam, funkce, limity a metody, pomocí nichž nevládní lidsko-právní organizace naplňují své cíle. Další část se věnuje Íránu, struktuře rozdělení moci, pro něj závazným lidsko-právním úmluvám a jeho moderní historii v kontextu lidských práv. Praktická část analyzuje nástroje používané sledovanými organizacemi, míru naplňování čtyřech vymezených metod a na tomto základě v závěru srovnává jejich působení a vliv s přihlédnutím k vnějším i vnitřním limitům. Jsou vyhodnocena pozitiva, příklady úspěchů, i nedostatky spolu s doporučením, jak zvýšit efektivitu nátlaku.
Vliv internetu a sociálních sítí na spotřební chování
Grigarová, Pavla ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bilal, Linda (oponent)
Metody používané při zpracovávání práce zahrnují online dotazování a osobní rozhovory s odborníky. Cílem práce bylo teoreticky pokrýt oblast internetového marketingu a analyzovat uskutečněný vlastní výzkum. Výzkumem bylo odhaleno, že internet měl u posledních nákupů respondentů největší vliv na fáze hodnocení možností, nákup a hledání informací. Z kategorií byly internetem nejvíce ovlivněné nákupy elektroniky a služeb cestovního ruchu. S rostoucí cenou zboží bylo možné sledovat rostoucí vliv internetu. Nejvýznamnější nástroje internetového marketingu byly webové stránky firmy, vyhledávání pomocí vyhledávačů a nástroje na porovnávání cen. Pokud jde o sociální sítě, byl jejich vliv na spotřební rozhodování pouze okrajový. Práce zahrnuje i porovnání teoretických poznatků s výsledky výzkumu a zároveň názory odborníků.
Vnímání sociálních kampaní mezi českými spotřebiteli
Bláhová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním marketingem a tím, jak jsou sociální kampaně vnímány mezi českými spotřebiteli. V teoretické části jsou představeny základní principy sociálního marketingu, jeho specifické rysy, vývoj, témata kampaní, také je zde vymezena sociální reklama. Dále jsou v této části zmíněny příklady tří českých sociálních kampaní, které jsou využity ve výzkumu v praktické části. Ta má za cíl zjistit povědomí a vnímání sociálního marketingu a vliv kampaní na chování mezi českými vysokoškolskými studenty. Ke splnění tohoto cíle je využita analýza primárních dat získaných internetovým dotazníkem, který zjišťuje, zda sociální kampaně ovlivňují chování obyvatel ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.