Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie
GRÜNBECKOVÁ, Magdaléna
Diplomová práce s názvem Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část popisuje jednotlivé typy postižení a jejich vliv na rodinu, zabývá se specifiky rodiny dítěte s postižením a dopadem traumatické události v podobě postižení dítěte na jednotlivé členy rodiny. Podrobně představuje také koncept rodinné terapie včetně konkrétních terapeutických technik a nástrojů. Empirická část práce je tvořena kvalitativním výzkumným šetřením, které zkoumá vliv postižení dítěte na rodinný systém a možnosti využití rodinné terapie u této cílové skupiny. Výzkum vychází z rozhovorů vedených s jednotlivými členy rodin dětí s postižením.
Využití canisterapie a hipoterapie u dětí s tělesným a smyslovým postižením a její uplatnění
Jiroušková, Alžběta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištěni vlivu terapie za asistence psa a koně na osoby s postižením pohybového aparátu a smyslového postižení. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa a koně v rámci ucelené rehabilitace klienta. V teoretické části práce je řešena problematika zooterapií a zooasistencí jako podpůrných metod pro uvolňování svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, rozvoj verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru. Ve výzkumné části diplomové práce je využito kvalitativních technik, sběru dat (anamnéza a pozorování), vše uceleno zakotvenou teorií. Provedeným výzkumem byly zjištěny pozitivní projevy jak v sociální a psychické oblasti, ta i v oblasti komunikace a rozvoji jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením.
Osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu
Osúchová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu v konkrétní fázi životního cyklu. Tato konkrétní fáze životního cyklu se nazývá vynořující se dospělost - emerging adulthood a je rámována věkem 18-25 let. Jedná se tedy o mladé dospělé, kteří zažívají důležitý milník jejich života - v tomto případě je tím milníkem vstup na vysokou školu. Tato skupina osob se musí vypořádat nejen se svým handicapem, ale také s tlakem, který je s touto fází spojený. Jedná se o tlak především ze strany rodiny, školy, ale i celé společnosti. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo tedy zjistit, jaké jsou podmínky osob se smyslovým a tělesným postižením na Univerzitě Karlově při vstupu na vysokou školu a při následném studiu na této univerzitě. Snažila jsem se u těchto osob zmapovat fázi vynořující se dospělosti a odhalit společné znaky. Dílčími cíli pak bylo odhalit nejčastější překážky, s kterými se ve své cestě za dosažením vysokoškolského titulu mohou tito studenti setkávat. Chtěla jsem také odhalit, jak funguje pomoc a podpora ze strany státu a jak funguje pomoc a podpora ze strany Univerzity Karlovy pro studenty se zdravotním postižením v této konkrétní fázi životního cyklu. To vše v kontextu možné pomoci a podpory ze strany sociální a vysokoškolské politiky. Výsledky byly zjišťovány...
Teoretické znalosti první pomoci u žáků se sluchovým postižením vzdělávaných různými komunikačními přístupy
Přibylová, Eliška ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
N e : Te e ick znalosti pomoci u k se ch i e d a ch i k ika i . C e: C e di ce je porovnat e e e ick ch a kaj c ch se k pomoci u k k l pro ch i e v i i na e a j c k ika ve ce. C e d je porovnat, zda i bjek i h d ce a pomoci a schopnosti pomoc poskytnout souviset s e e ick i znalostmi pomoci k . Metody: Pro ji a k byla i a baterie b ah j c 14 ek. Byla d a ve ech k ad ch k ch pro ch i e k . C skupinou byli ci 9. a 10. d. V k mu se celkem a i 18 e de ze 3 k ad ch k (X, Y a Z). Ve k ch X a Y bylo ve d ch h d po 5 c ch a b k a bi i g b komunikace jako h a d ac metodu, anketa jim byla e e a do ak h jazyka. Ve k e Z bylo k 8 a byli d i metodou. Data byla e ede a do e ek ick formy a graficky ac a v programu Numbers. V edk : ci d a ve k e efe j c k ika d h i v ce k h d ce a pr pomoci o 12% e ch edk , e ci d i bi i g be . Nebyla nalezena souvislost mezi bjek i h d ce a a znalostmi a i. K slova: e a , i e , komunikace, d
Využití canisterapie a hipoterapie u dětí s tělesným a smyslovým postižením a její uplatnění
Jiroušková, Alžběta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištěni vlivu terapie za asistence psa a koně na osoby s postižením pohybového aparátu a smyslového postižení. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa a koně v rámci ucelené rehabilitace klienta. V teoretické části práce je řešena problematika zooterapií a zooasistencí jako podpůrných metod pro uvolňování svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, rozvoj verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru. Ve výzkumné části diplomové práce je využito kvalitativních technik, sběru dat (anamnéza a pozorování), vše uceleno zakotvenou teorií. Provedeným výzkumem byly zjištěny pozitivní projevy jak v sociální a psychické oblasti, ta i v oblasti komunikace a rozvoji jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením.
Integrace žáka se smyslovým postižením do učebního oboru
Piklová, Martina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika, Monika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Integrace žáka se smyslovým postižením do učebního oboru pojednává o pedagogické i sociální integraci žáků s určitým zdravotním postižením. V teoretické části se práce věnuje pojmům integrace a inkluze, jeho srovnáním České republiky a dalších Evropských států. Dále se soustředí na zrakové postižení, rozvoj, příčiny a důsledky. Podrobně popisuje vzdělávání osob se zrakovým postižením, jeho historií i současností a podmínkami integrace žáků s tímto postižením. Neopomíná také práci učitele a asistenta pedagoga při výuce žáka se zrakovým postižením. Praktická část využívá nástroje pro hromadné zjišťování informací (dotazník), k tomu aby bylo zjištěno, jak jsou o zrakovém postižení informováni pedagogové na konkrétní základní škole, informovanost rodičů a názor rodičů na smyslové postižení zraku a jeho integrace na základní škole.
Zavedení sexuální asistence u osob s postižením z hlediska sociální práce a etiky
ČERNÁ, Veronika
Chtěla bych nahlédnout na sexuální problematiku u osob s postižením z pohledu sociální práce a etiky. Cílem práce je představit projekt sexuální asistence jako možnou službu pro osoby s postižením, který bude zaměřen do oblasti sociálních služeb a následně bude eticky zhodnocen. Zaměřím se na oblast sexuality, která je k pochopení tématu sexuální asistence důležitá.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.