Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Působení zřizovatelů na determinaci vztahů vzdělávání a kultury školy na základních školách
Šagátová, Iva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá determinací vztahů mezi vzděláváním a kulturou školy. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura, vzdělávání a hlavní determinanty jejich vztahů z hlediska národní kultury, globalizace, socioekonomických vlivů, politického prostředí a společenské poptávky. V praktické části je na příkladu pražských základních škol zjišťována míra vlivu zřizovatele, coby klíčového představitele managementu vzdělávání, na tvorbu kultury školy ve vztahu k procesu vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, kultura školy, organizační kultura, zřizovatel, základní škola
Hodnocení ředitelů škol zřizovateli
Vodrážková, Eva ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku hodnocení ředitelů škol z pozice jejich zřizovatelů. Zabývá se zejména zjišťováním způsobů hodnocení, vymezováním kritérií hodnocení a celkovým přístupem zřizovatelů ke zjišťování kvality práce ředitelů škol. Hlavním cílem je vytvořit přehled zřizovateli nejčastěji používaných forem hodnocení ředitelů škol. Dílčími cíli je zjistit a porovnat různé přístupy k hodnocení ředitelů škol různými zřizovateli v regionu hlavního města Prahy. Zmapovat a porovnat co považují zřizovatelé ve kvalitě práce ředitelů jako prioritní a čemu nepřikládají přílišný význam. Zjistit, zda mají zřizovatelé stanovena kritéria pro hodnocení ředitelů a zda jsou ředitelům známa či někde zveřejněna. V jakém časovém horizontu je hodnocení ředitelů zřizovateli prováděno a jaké formy hodnocení jsou považovány za motivační. Teoretická část je zaměřena na vymezení a přiblížení základních pojmů, které s problematikou hodnocení ředitelů škol přímo souvisejí. V této části práce je věnována pozornost teoretickým poznatkům o způsobu a možnosti hodnocení, jeho typům, formám a nástrojům. Dále pak je vymezen pojem ředitel školy po stránce zákonné, jeho pravomoc, role a kompetence a také pojem zřizovatel. Praktická část se zabývá empirickým šetřením formou dotazníků pro ředitele škol a zřizovatele....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.