Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plavání s ploutvemi jako volnočasová a výkonnostní aktivita - srovnání motivačních faktorů v obou tréninkových oblastech.
ŠVANDOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je plavání s ploutvemi jako volnočasová a výkonnostní aktivita - srovnání motivačních faktorů v obou tréninkových oblastech. Práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická, ve které blíže charakterizuji sport plavání s ploutvemi, limitující motivačními faktory působící na děti, které se tomuto sportu věnují a další faktory, které během tréninkového procesu působí na děti motivačně, anebo je naopak demotivují. Tréninkový proces jsem rozdělila do dvou oblastí zaměřených na volnočasovou a výkonnostní aktivitu. Touto problematikou jsem se zabývala i ve druhé části práce, v jejímž rámci jsem realizovala výzkum formou dotazníkové metody. Dotazovala jsem se na motivační faktory dětí a jejich trenérů. Popisovala jsem zjištěnou realitu a dávala ji do souvislostí, výsledky jsem vyjádřila v grafech. Jedná se o pilotní průřezovou studii, která může posloužit jak hlubšímu výzkumnému šetření, tak i zefektivnění trenérské praxe v dané oblasti.
Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v karlovarském kraji z pohledu trenérů
Merkl, Lukáš ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v Karlovarském kraji z pohledu trenérů AUTOR: Lukáš Merkl KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý Abstrakt: Obsahem bakalářské práce je problematika koronavirové krize ve spojení s fotbalovými tréninky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku. Cílem výzkumného projektu je zmapovat faktickou situaci v oblasti motivace a fyzické zdatnosti jedinců k trénování fotbalu v postcovidové době z pohledu samotných trenérů a popsat, zda a jakým způsobem bylo k tréninkům a k tréninkové motivaci přistupováno v průběhu koronavirové krize a po jejím ukončení. Na základě dotazníku a rozhovorů s trenéry mládeže zjistit, jak koronakrize dokáže ovlivnit tréninkové jednotky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku, a jak ovlivnila jejich motivaci. Zároveň je cílem zjistit, zda se žáci po nucené pauze zhorší či zlepší ve své tělesné zdatnosti. Získat tak představu o motivaci a fyzické zdatnosti dětí v době lockdownu. Zaměřit se na celkové počty dětí po návratu k normálním formám tréninkových jednotek. Zjistit, jak obtížné je v době vládních opatřeních trénování mládeže a jakými formami to bylo možné. Klíčová slova: koronavirová krize, motivace, tréninkové jednotky, dítě školního věku, tělesná...
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Mirovská, Kateřina ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu zjišťování úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, tedy dětí ve věku 6 - 11 let. Testování probíhalo na dvou školách, škole v Praze - ZŠ Kladská 1 a škole ZŠ Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem. Dále jsem se věnovala rozdílnosti výsledků mezi pražskou a mimopražskou školou a rozdílnosti mezi výsledky sportujících a nesportujících žáků Pro účely testování jsem použila testovou baterii UNIFITTEST. V rámci testování jsem použila těchto testů: skok do dálky s odrazem z místa, leh-sedy/60 vteřin a vytrvalostní člunkový běh. Získané výsledky jsem zasadila do norem, určených v roce 1993 Měkotou a Kovářem. KLÍČOVÁ SLOVA: pohybové schopnosti, žák mladšího školního věku, UNIFITTEST (6-60), motorické testy
Rozvoj schoností významných pro školní matematiku prostřednictvím deskovýc her ve školní družině
Ryšavá, Marcela ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Žalská, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce "Rozvoj schopností významných pro školní matematiku prostřednictvím deskových her ve školní družině" bylo zjistit možnosti zlepšení dětí mladšího školního věku ve vybraných matematických schopnostech opakovaným hraním zvolených deskových her ve školní družině. Tato práce porovnává výsledky pre-testu a post-testu během pětiměsíčního cíleného působení hraní na děti. V teoretické části je charakterizována hra, školní družina, mladší školní věk, zvolené matematické schopnosti, školní vzdělávací program a charakteristika vybraných deskových her. V praktické části je uveden popis přípravy testování, průběh testování a výsledná data. Z výsledků vyplývá, že zlepšení matematických schopností hraním deskových her je možné. KLÍČOVÁ SLOVA Mladší školní věk, školní družina, deskové hry, rovinná a prostorová představivost, ŠVP
Využití dramatické výchovy v dětském folklorním souboru
Urbanová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato práce pojednává o využití prvků dramatické výchovy při práci s dětmi v dětském folklorním souboru. Hlavním cílem práce je ukázat možnosti uplatnění metod dramatické výchovy při práci s dětmi a při přípravě jevištního tvaru. Cílem je dále zjistit, co dramatická výchova přináší do dětského folklorního souboru a jaké zde najde uplatnění. Jelikož v dětském folklorním souboru najdeme velmi specificky heterogenní skupinu dětí, zabývá se práce i jejím složením a postavením předškolního dítěte v takovéto skupině. V teoretické části jsou vymezeny pojmy lidová kultura, folklor a folklorismus, je zde blíže popsán dětský folklor. Práce se podrobněji zabývá propojením dětského folkloru s dramatickou výchovou. V teoretické části jsou dále uvedeny metody a cíle dramatické výchovy obecně i s ohledem na předškolní dítě. Zabývá se také teoretickým hlediskem propojení různých věkových skupin dětí od předškolního věku až po starší školní věk s ohledem na jejich sociální vyspělost. V praktické části je popsán a zreflektován akční výzkum, který zkoumá využitelnost rolové hry, improvizace a dalších metod a principů dramatické výchovy při procesu vzniku inscenace v konkrétním dětském folklorním souboru. Prostřednictvím akčního výzkumu byly ukázány možnosti uplatnění dramatické výchovy v dětském folklorním souboru při...
Vliv pohybové aktivity na poruchy posturální funkce u dětí školního věku
Voldán, Jiří ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název: Vliv pohybové aktivity na poruchy posturální funkce u dětí školního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je zhodnocení stavu posturální funkce u žáků 4., 7. a 9. tříd a zjištění míry jejich pohybové aktivity a následné zhodnocení vlivu pohybové aktivity na výskyt funkčních posturálních poruch u těchto dětí. Metody: V diplomové práci jsou použity metody pozorování a dotazníků. Zhodnocení stavu posturální funkce proběhlo metodou pozorování s využitím testu hodnocení postury dle Jaroše a Lomíčka. Míra pohybové aktivity dětí byla zjištěna metodou dotazníku. Výsledky: Bylo zjištěno, že u žáků, kteří se nevěnují žádné organizované pohybové aktivitě, je větší výskyt funkčních posturálních poruch a celkový stav posturální funkce je horší než u žáků sportujících. Klíčová slova: pohybová aktivita, posturální funkce, školní děti, hodnocení
Odhad množství svalové hmoty u dětí pomocí alternativních metod
Halounková, Markéta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Odhad množství svalové hmoty u dětí pomocí alternativních metod Cíle: Cílem práce bylo na základě dat získaných z Festivalu sportu dětí a mládeže zjistit, zda existují jednoduché alternativní metody k odhadnutí množství svalové hmoty u dětí mladšího školního věku. Metody: Práce má charakter průřezové studie. Do výzkumu bylo zahrnuto 101 dětí, které se zúčastnily měření ve třech městech České republiky. K měření tělesné kompozice byla použita bioelektrická impedance InBody 720, k měření obvodů byl využit krejčovský metr. Výsledky: Byla zjištěna silná závislost svalové hmoty na obvodu předloktí a na jednotlivých poměrech obvodů a hmotnosti. Klíčová slova: tělesná hmotnost, obvod dlaně, obvod předloktí, děti školního věku
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Mirovská, Kateřina ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu zjišťování úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, tedy dětí ve věku 6 - 11 let. Testování probíhalo na dvou školách, škole v Praze - ZŠ Kladská 1 a škole ZŠ Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem. Dále jsem se věnovala rozdílnosti výsledků mezi pražskou a mimopražskou školou a rozdílnosti mezi výsledky sportujících a nesportujících žáků Pro účely testování jsem použila testovou baterii UNIFITTEST. V rámci testování jsem použila těchto testů: skok do dálky s odrazem z místa, leh-sedy/60 vteřin a vytrvalostní člunkový běh. Získané výsledky jsem zasadila do norem, určených v roce 1993 Měkotou a Kovářem. KLÍČOVÁ SLOVA: pohybové schopnosti, žák mladšího školního věku, UNIFITTEST (6-60), motorické testy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.