Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gemini
Mikulcová, Klára ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce jsou stavební úpravy střední školy pro handicapované studenty v Brně v městské části Lesná. Stávající objekt je dispozičně nevyhovující pro potřeby žáků s handicapem, proto zůstane zachována pouze stávající nosná konstrukce objektu (sloupy, strop nad 1NP, základové konstrukce), obvodové stěny a střecha budou nahrazeny nově navrženými konstrukcemi, které vyhovují současným tepelným nárokům. Objekt se skládá ze dvou částí – dvoupodlažní budovy bývalých jeslí (označeno jako budova A) s jednopodlažní prosklenou přístavbou s atriem a dvoupodlažní budovy výměníku tepla (budova B), ze které je pro potřeby školy využité pouze 2NP. Objekty školy a výměníku jsou propojeny nově navrženou spojovací částí v šířce objektu střední školy, která nahradí stávající krček. K budově A je ze severní strany navržena nová materiálově kontrastující skleněná přístavba schodiště s výtahem, která umožní bezbariérový vstup do budovy z ulice Vaculíkova. Dále je navržena přístavba ocelové konstrukce únikového schodiště s výtahem z východní strany s kovovou treláží s popínavými rostlinami. K budově B je ze severní strany (z ulice Vaculíkova) přistavěna železobetonová konstrukce vstupní rampy s terasou pro setkávání studentů. Z jižní strany je přistavěna předsazená ocelová terasa s treláží pro popínavé rostliny, která slouží v letních měsících ke stínění. Objekt školy je funkčně členěn na část ubytování pro studenty, které se nachází v 2NP ve východní části, část pro vyučování (učebny a kabinety vyučujících) v 1NP budovy A a 2NP výměníku, provozně oddělenou administrativní část (kanceláře, sborovna, ředitelna, sekretariát), která je po rampě přístupná z ulice. V západní části 1NP se nachází technické zázemí budovy – školník, kuchyně, cvičná kuchyně a sklady potravin, zázemí je přístupné samostatným zásobovacím vstupem přístupným po stávající komunikaci vedoucí z jihu. V návrhu je kladen důraz na příjemný, pohodlný a bezpečný pobyt a pohyb studentů nejen při vyučování, ale i během přestávek.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Dvořáková, Eva ; Bambuchová, Jarmila (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt reaguje na zkosené nároží řešené parcely pootočením hmoty menzy v přízemí a objemu kolejí nad ní. Pod vyčnívající horní hmotou vzniká krytý hlavní vstup do budovy. Přízemí budovy přímo navazuje na sousedící hotel Austerlitz, vyšší podlaží ustupují od uliční fronty. Hmota kolejí zde respektuje stávající prosklené nároží v nejvyšším podlaží hotelu Austerlitz. Fasády do ulic Táborského nábřeží a Vídeňská jsou pokryté drátěným pletivem, po kterém budou růst popínavé rostliny. V místech oken do studentských pokojů budou v pletivu vytvořeny otvory. Studentské bydlení je navrženo jako mezonetové. Tyto dvoupodlažní mezonety jsou rozděleny do několika skupin zahrnujících 5 až 8 pokojů. Každá skupina má svůj vlastní “obývací pokoj” a kuchyňku.
Buněčné procesy během ovíjení stonků a úponků
Šimečková, Jana ; Krtková, Jana (vedoucí práce) ; Skokan, Roman (oponent)
Tato práce se zabývá ovíjením pomocí stonků a úponků a buněčnými procesy, které se při něm uplatňují. Rostliny, které ke svému růstu potřebují oporu, se nazývají popínavé a jedná se o velmi rozmanitou skupinu. Pro úspěšné ovinutí je důležité, aby došlo ke kontaktu rostliny a opory. To umožňují mimo jiné pohyby zvané skototropismus a cirkumnutace. Po kontaktu s oporou dochází k ovíjení. Důležitou roli při ovíjení hrají zřejmě specializované buňky G-fibers. V souvislosti s helikálním růstem obecně jsou intenzivně studovány také mikrotubuly a celulózní mikrofibrily. Kompletní obraz buněčné signalizace při ovíjení zatím není znám, je ale popsáno mnoho chemických látek, které ovíjení ovlivňují, například jasmonáty a další rostlinné hormony. Mezi popínavé rostliny se řadí mnoho významných plodin, přesto toho o jejich ovíjení stále mnoho nevíme.
Reakce na abiotický stres u rostlin zelených zdí a fasád ve městech mírného pásma
Hrochová, Růžena ; Lhotáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Se zvyšující se urbanizací se zvyšuje teplota měst a vzniká efekt městského tepelného ostrova. Tento efekt se dá zmírnit přítomností vegetace například vertikálními systémy zeleně: fasádami a zdmi. Cílem práce bylo definovat tyto systémy a jejich účinky na městské mikroklima, vytvořit přehled nejčastěji využívaných druhů rostlin pro systémy zeleně a shrnout jejich reakce na abiotické stresy měst mírného pásma. Kvůli nedostatku studií zaměřujících se na mírné pásmo jsem čerpala ze studií z diteránu, jejichž výsledky by se nám v budoucnu mohly hodit díky měnícím se klimatickým podmínkám. Pro výběr vhodné vegetace systémů zeleně můžeme využít šablonu prostředí, rostliny aklimované či adaptované k městskému prostředí. Hlavními mechanismy účinku rostlin na mikroklima je stínění a transpirační chlazení, které ideálně přispívají ke snižování efektu tepelného ostrova za optimální zálivky a ke snížení teploty ve svém okolí. Stresory sledované v této práci byly sucho, vysoká teplota a ozářenost, znečištění vzduchu a zasolení půdy. Na všechny tyto stresory rostliny reagovaly omezením fyziologických funkcí a snížením růstu. Nejčastější reakcí bylo snížení rychlosti fotosyntézy a obsahu chlorofylu. Reakce rostlin vertikálních systémů zeleně na různé stresory a jejich kombinace jsou málo studované a pro jejich účelné...
Design interiérového prvku pro popínavé rostliny
Huťková, Klára
Tato diplomová práce se zabývá návrhem interiérového prvku pro popínavé rostliny, který bude zároveň vhodný jako dělicí prvek prostoru. Teoretická část uvádí problematiku pěstování rostlin v interiéru, jejich požadavky a faktory pro pěstování, trendy a zajímavosti. Práce se zaměřuje na popínavé rostliny, jejich charakteristiku, uplatnění a nároky na opěrné konstrukce. Zmiňuje také nejčastěji používané materiály opěrných konstrukcí. Do práce je zahrnuta i problematika dělicích prvků, vzhledem k uplatnění popínavých rostlin v interiéru. Na základě poznatků z teoretické části a rešerše byla vypracována praktická část, která se zabývá vlastním návrhem prvku pro popínavé rostliny, jeho uplatněním v konkrétním typu interiéru a výběrem vhodné rostliny a substrátu. Práce je zakončena zhotovením výrobní dokumentace pro výrobu prototypu.
Popínavé rostliny a jejich význam pro zahradní a krajinářskou tvorbu
Waldhauser, Jan
Bakalářská práce ,,Popínavé rostliny a jejich význam pro zahradní a krajinářskou tvorbu" se zabývá problematikou použití popínavých rostlin. Teoretická část -- Literární přehled se pomocí dostupných odborných zdrojů zaměřuje na používání popínavých rostlin v historii a jejich charakteristiku, zabývá se různými možnostmi současného použití a typologií opěrných prvků. Práce se dále zabývá pozitivy i negativy uplatnění popínavých rostlin a jejich ekologickým působením. Pozornost je také věnována technologii zakládání a následné údržbě těchto rostlin. Praktická část je zaměřená na posouzení vybraných objektu zeleně v nichž jsou zastoupeny popínavé rostliny a vypracování projektové dokumentace ve formě studie.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Dvořáková, Eva ; Bambuchová, Jarmila (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt reaguje na zkosené nároží řešené parcely pootočením hmoty menzy v přízemí a objemu kolejí nad ní. Pod vyčnívající horní hmotou vzniká krytý hlavní vstup do budovy. Přízemí budovy přímo navazuje na sousedící hotel Austerlitz, vyšší podlaží ustupují od uliční fronty. Hmota kolejí zde respektuje stávající prosklené nároží v nejvyšším podlaží hotelu Austerlitz. Fasády do ulic Táborského nábřeží a Vídeňská jsou pokryté drátěným pletivem, po kterém budou růst popínavé rostliny. V místech oken do studentských pokojů budou v pletivu vytvořeny otvory. Studentské bydlení je navrženo jako mezonetové. Tyto dvoupodlažní mezonety jsou rozděleny do několika skupin zahrnujících 5 až 8 pokojů. Každá skupina má svůj vlastní “obývací pokoj” a kuchyňku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.