Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 214 záznamů.  začátekpředchozí205 - 214  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rekonstrukce náměstí ve Svitavách
Voříšková, Zuzana ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh zpevněných ploch na náměstí Míru ve Svitavách (Pardubický kraj). Cílem návrhu je zvýšení a zkvalitnění kulturní a občanské využitelnosti veřejné plochy náměstí prostřenictvím změny architektonického členění prostoru a reorganizací dopravy spojívající v jejím částečném odklonění a přemístění parkovacích ploch.
Technologické a inovační centrum Telč
Rašovská, Michaela ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Zadání bakalářské práce řeší Technologické a inovační centrum ve městě Telč, určené pro malé a střední podnikatele. Parcela se nachází na okraji města, dříve sloužící jako orná půda. V novém územním plánu je tato oblast určena k průmyslové výstavbě. V nejbližším okolí se nachází několik stávajících výrobních podniků a obytná zástavba. Navržený areál se skládá z několika řad soběstačných výrobních jednotek dvou velikostí, administrativní budovy se stravováním a budovy technického zázemí areálu. Výrobní jednotka se skládá ze dvou výškově rozdílných hmot. Z jedné nižší se zázemím a z druhé, vyšší, s výrobní halou a skladem. Na terénu je řešeno i parkování pro zaměstnance. Vstup zaměstnanců do výrobních jednotek je řešen odděleně od zásobování. Důležitým výrazovým prvkem je vytažení nosné skeletové konstrukce nad střechu nižší hmoty objektu, který zmenšuje měřítko staveb a lépe tak zapadá do kontextu města. Dalším prvkem je optické oddělení těchto dvou hmot vytvořením předstěny z děrovaného plechu.
Sledování statické dopravy na parkovišti před Fakultou stavební a v okolí
Strmiska, Tomáš ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem tématu je sledování statické dopravy v okolí Fakulty stavební VUT v Brně. Cílem práce je zjištění vlivu provedené rekonstrukce a současného zpoplatnění parkoviště Veveří na parkovací návyky řidičů. Těžištěm práce jsou měření realizovaná v terénu. Získané hodnoty byly využity pro analýzu obsazenosti parkovacích míst v průběhu pracovního dne a doby stání jednotlivých vozidel. V závěru práce jsou naměřená data z parkoviště porovnávána s dalšími možnostmi parkovaní v dané lokalitě a je předložen návrh optimalizace využití parkovacích ploch.
Polyfunkční dům Křenová
Nunvářová, Marie ; Ing.arch.Ludmila Manová (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Polyfunkční dům Křenová je situován na rohovou proluku mezi ulicemi Křenová a Skořepka. Urbanistický návrh je založen na vybudování Nové městské třídy podle územního plánu Brna. V parteru jsou navrženy travnaté plochy, stromy i stylizovaná vodní plocha připomínající řeku Ponávku. Polyfunkční dům je tvořen čtyřmi propojenými bloky. Bílé linie budov jsou ozvláštněny zasouváním a vysouvání oranžových kvádrů. Každá z hmot má odlišnou funkci. V podzemí se nachází rozsáhlé parkovací prostory. Jižní šestipodlažní administrativa je ozvláštněna zasunutými oranžovými lodžiemi, které jsou určeny k pěstování zeleně, což má zpříjemnit výhled z kanceláří. Vnitroblok tvoří jednopodlažní prodejna se zelenou střechou. Na severní straně pozemku se nachází šestipodlažní obytná část s vysunutými oranžovými kvádry teras. Hmotné budovy harmonicky spojuje ocelová konstrukce knihovny vynesená na subtilních sloupech v úrovni třetího podlaží.
Objekt pro malé a střední podnikání
Kopřivová, Nikola ; Šuhajdová, Eva (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Objekt pro malé a střední podnikání se nachází na okraji města Brna v Modřicích. V těsné blízkosti se nachází nákupní centrum Olympie, Giga sport a Skonto nábytek. Objekt je řešen jako kompaktní hmota, která je horizontálně dělena na dvě různá odvětví výrobního průmyslu a administrativních kanceláří. Výrobní hala se vertikálně rozprostírá přes první dvě nadzemní podlaží a část administrativy k ní příslušné má v jižní části objektu. V severní části se nachází prostory skladů a zásobování výroby. Ve třetím nadzemním podlaží jsou prostory k samostatným administrativním účelům s vlastním vstupem z východní části. Objekt splňuje standart pro nízkou spotřebu energie a celá plochá střecha může být využita pro uložení solárních kolektorů pro získávání energie a ohřevu teplé vody. Každé místo v objektu je řešeno bezbariérově. Vnější fasáda je dělena horizontálně třemi barvami černé, šedé a bílé. Okenní otvory jsou řešeny jako francouzská vertikální okna kontrastem k barevnosti fasády. Objekt nabízí maximální variabilitu, funkčnost a možnosti pracovních míst.
Regionální doprava z hlediska institucí
Líbalová, Zuzana ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv vybraných formálních institucí -- zákonů a vyhlášek, na individuální automobilovou dopravu. V práci je charakterizována doprava v Praze se zaměřením na situaci v Praze 3. Jsou zde uvedeny všechny formální instituce v podobě zákonů a vyhlášek, které se týkají zřízení zón placeného stání. Podrobně jsou popsány právě zóny placeného stání, které fungují na území Prahy. Konkrétně je zde uvedeno, kde přesně zóny jsou, kdo na nich může parkovat a také za jakou cenu. Popsáno je jejich dělení na modrou, zelenou, oranžovou a smíšenou zónu. Pozornost je také věnována dopravní politice a v jejím rámci hlavně parkovací politice. Tato část je zaměřena na potřebu regulace této politiky. Zejména z důvodu rozrůstání měst a zvyšování počtu automobilů. Práce se týká institucí. Popsána je obecná charakteristika institucí, jejich dělení na formální a neformální. Dále je zhodnocena situace s parkováním na vybraném území Prahy 3. Zvlášť je popsána situace v části Jarov, kde se zóny teprve zavádět budou. Na poznatky navazuje část praktická. V té je zhodnocen vliv vybraných formálních institucí, které jsou podrobně rozebrány již v teoretické části, na individuální automobilovou dopravu.
Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady
Malinová, Kateřina ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Ropický, Jan (oponent)
Rozvoj automobilismu přispěl k lepší mobilitě, ale také zatížil veřejné komunikace nejen z hlediska počtu projíždějících automobilů, ale také počtem odstavených aut na veřejném prostranství obcí. Na to zareagoval stát vytvořením regulace, konkrétně požadavkem minimálního počtu odstavných a parkovacích stání ke každé nové stavbě. Tato politika s sebou může nést pozitivní dopady jako je zlepšení průjezdnosti veřejných komunikací a větší bezpečnosti, ale také přináší vícenáklady pro majitele nových staveb. Diplomová práce se zabývá regulací minimální počtu odstavných stání u rodinných domů v České republice a je zde provedena analýza odlišností v přístupu obcí ČR k této regulaci. Metodou šetření byla zvolena kombinace řízeného rozhovoru se zástupci stavebních úřadů náhodně vybraných pěti obcí ČR a následného elektronického dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami pro širší vzorek obcí ČR. Analýza došla k závěru, že forma aplikace této regulace se u jednotlivých obcí ČR významně liší a existují tak např. rozdíly ve vynaložených nákladech pro majitele domů, jelikož někteří jsou nuceni stavět zpevněná či garážová odstavná stání a jiným postačí jakákoliv i travnatá plocha na jejich pozemku.
Podnikatelský plán MSP - distribuce automatických parkovacích systémů v podobě výhradního zastoupení
Kouble, Jiří ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Šlambora, Pavel (oponent)
Diplomová práce se nejprve v teoretické rovině zaměřuje na strukturu podnikatelského plánu a dále popisuje charakteristiky a specifika podnikání v podobě výhradního obchodního zastoupení. V praktické části práce analyzuje na reálné obchodní společnosti tvorbu podnikatelského plánu a přesný proces realizace podnikatelského záměru, který se snaží napomoci při řešení problematiky "dopravy v klidu".
Vyplatí se krátkodobě parkovat v modré zóně?
Vokálová, Michaela ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Bakalářská práce zkoumá, zdali se vyplatí řidičům neoprávněně parkovat v modrých zónách. Práce je soustředěna na krátkodobé parkování ve všední dny v časovém intervalu 8:00 -- 18:00 se zaměřením na oblast náměstí Barikád na území Prahy 3. Na základě vlastního sběru dat v 8 ulicích jsou vypočteny pravděpodobnosti penalizací neoprávněného parkování v modrých a oranžových zónách. Následně jsou vypočteny očekávané újmy v optimistické, průměrné a pesimistické variantě výše obdržené pokuty, které jsou porovnávány s jistou újmou v podobě hodinového parkovacího poplatku 40 Kč. Výsledná zjištění prokazují, že v optimistické a průměrné variantě se řidičům vyplácí parkovat neoprávněně v zónách placeného stání, přičemž neoprávněné parkování v oranžových zónách se jeví jako výhodnější varianta. Data byla získána z vlastních pozorování, dále potom poskytnuta od městské policie pro Prahu 3 a z odboru dopravy MČ Prahy 3.
Řešení dopravy v centru města Tábor
Kubíčková, Klára ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje současnou situaci v dopravě v centru města Tábor se zaměřením na problémy spojené s rostoucím vlivem individuálního automobilismu na dopravu ve městech, jako jsou především kongesce a komplikace s parkováním. Práce dále analyzuje návrhy, které byly pro řešení této situace vypracovány. Patří mezi ně především vhodná tarifní politika v systému parkování, podpora městské hromadné dopravy a také zásahy do městské infrastruktury s dlouhodobým cílem zklidnit dopravu a redukovat počet automobilů v centru města.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 214 záznamů.   začátekpředchozí205 - 214  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.