Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 354 záznamů.  začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Společenská odpovědnost organizace v zrcadle křesťanské sociální nauky (teologicko-etická reflexe)
Štěpánová, Helena ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Lorman, Jaroslav (oponent)
Bibliografická citace Společenská odpovědnost organizace v zrcadle křesťanské sociální nauky (teologicko- etická reflexe): bakalářská práce / Helena Štěpánová; vedoucí práce Libor Ovečka.- - Praha, 2014. - - s. 39 Anotace Bakalářská práce "Společenská odpovědnost organizace v zrcadle křesťanské sociální nauky (teologicko-etická reflexe)" nejprve stručně představuje křesťanskou sociální nauku a etiku, jejich zásady, kritéria a nástroje. Dále se zabývá křesťanskou hospodářskou a podnikatelskou etikou a jejím ryze ekonomickým pojetím. Hlavní část se týká společenské odpovědnosti organizací, jejími znaky, nástroji, formami a participujícími skupinami (stakeholders) tak, jak ji chápe manažerská literatura, a tak, jak ji pojímá sociální nauka a křesťansky smýšlející autoři. Hlavním přínosem této práce je teologicko-etická reflexe společenské odpovědnosti, vymezení jejích odlišností v křesťanském a ekonomickém pojetí a uvedení důvodů této rozdílnosti. Klíčová slova Odpovědnost, společenská odpovědnost, křesťanská sociální nauka a etika, hospodářská a podniková etika, participující skupiny 2 Obsah Úvod ………………………………………………………………………… 2 1. Křesťanská sociální nauka - principy, kritéria a nástroje ……… 4 1.1. Biblické východisko křesťanské sociální nauky………………..... 4 1.2. Sociální etika a křesťanská sociální...
Oprávněnost etických nároků zaměstnance v konceptu společenské odpovědnosti firem
Novotný, Oldřich ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Sládek, Karel (oponent)
Práce má za úkol obhájit etickou relevanci konceptu CSR (corporate social responsibility - společenská odpovědnost firem), především s ohledem na zaměstnance, jako důležitého účastníka hospodářského procesu, do jehož oblasti působnosti koncept CSR spadá. Nejprve tedy bude nutné obhájit význam a úlohu etiky v hospodářství obecně a poté osvětlit relevanci etického jednání podnikatele směrem k zaměstnanci v rámci strategie firmy, přičemž budeme vycházet z principu kategorického imperativu a konceptu přirozených práv člověka jako filozoficko-etických východisek. Dále se pak v práci budeme věnovat konkrétním etickým nárokům, jež vyplývají z filozoficko-etické obhajitelnosti konceptu, a zároveň tyto požadavky na jednání zaměstnavatele vůči zaměstnanci budeme kriticky reflektovat kritérii křesťanské sociální etiky. Při konkretizaci kritérií křesťanské sociální etiky budeme vycházet z požadavku tohoto vědního oboru, spolupracovat s filozofickou etikou a hospodářskou (podnikatelskou) etikou. V práci budu vycházet z definice konceptu CSR . Jedná se o koncept, kdy firma dobrovolně přebírá spoluodpovědnost za blaho a udržitelný rozvoj moderní společnosti a současně očekává zachování konkurenceschopnosti, přičemž se nejedná o dva protichůdné cíle. Zaměstnanec se jako stakeholder řadí do sociální sféry vnitřního...
Problematika hodnocení ředitelů škol
Špringlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení ředitelů škol zřizovaných obcemi v Ústeckém a Zlínském kraji. Cílem bakalářské práce je zjištění, zda zřizovatelé škol využívají svou zákonnou možnost pravidelně provádět hodnocení ředitelů na základě existujících kritérií, a zda se oblasti hodnocení v porovnávaných krajích významně neliší. Výběr kritérií k hodnocení je subjektivní záležitostí zřizovatelů, avšak má-li být hodnocení prováděno k užitku obou stran, měli by zřizovatelé disponovat patřičnými dovednostmi k monitorování kvality. Dalším cílem závěrečné bakalářské práce je analýza vzdělání hodnotitelů. Vedlejším cílem je ověření existence kritérií, které zřizovatelé používají při konkursním řízení k výběru vhodného kandidáta na vedoucího pracovníka ve školství. V tomto případě se jedná se o kritéria nad rámec zákonných požadavků. Úvodní kapitoly teoretické části bakalářské práce se zabývají obecnými předpisy, které se vztahují ke jmenování a hodnocení ředitelů škol. Dále práce vymezuje dva druhy hodnocení ve školství, spolu s uvedením kdo je hodnotitelem nebo zadavatelem hodnocení. Hodnocení výsledků vzdělávání je jedním z hlavních způsobů stanovení kvality výstupů vzdělávacího systému. To je důvod velké pozornosti, které je jí věnováno jak v mezinárodním rámci, tak v jednotlivých...
Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Melkus, Robert ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Lze očekávat, že po období celosvětové recese, dojde opět k ohromné expanzi v oblasti přepravy zboží, která probíhala v posledních několika desítkách let. Z důvodu flexibility, schopnosti doručovat "z domu do domu", nízkých nákladů a dalších pozitivních vlastností je neoblíbenějším druhem přepravy přeprava zboží po silnici, na kterou se tato diplomová práce zaměřuje. Cílem diplomové práce bylo popsat a objasnit právní aspekty mezinárodní silniční přepravy zboží, zvláště pak odpovědnost dopravce. Nejdůležitějším právním dokumentem, který danou oblast přepravy upravuje, je Úmluva o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR), která byla podepsána 19. května 1956. Jedná se o výjimečnou úpravu pravidel, která je v účinnosti již více jak 50 let, přičemž od svého přijetí zaznamenala jen dvě menší změny.
Ochrana autorských práv na sociálních sítích
Hoferková, Jana ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
Jana Hoferková - Ochrana autorských práv na sociálních sítích Abstrakt Cílem této práce je popsat téma ochrany autorských práv na sociálních sítích. Text práce je členěn do pěti kapitol, které systematicky popisují problematiku ochrany autorských práv na sociálních sítích. Po úvodní definici pojmu sociálních sítí jsou shrnuta hlavní právní rizika, která s nimi souvisejí. Následný výklad se zaměřuje na problematiku autorských práv na sociálních sítích, konkrétně otázku autorského díla, copyrightu a jejich srovnání, licenčních smluv uzavíraných mezi uživatelem a sociální sítí a rozhodného práva pro vztah mezi uživatelem a poskytovatelem služby sociální sítě. Další část se věnuje odpovědnosti za porušování autorských práv na sociálních sítích, a to jak odpovědnosti samotných uživatelů, kteří často dílo neoprávněně na internetovou stránku nahrávají, tak provozovatelů, na jejichž serveru je pak takové dílo umístěno. Nastíněny jsou také hlavní rysy právní úpravy odpovědnosti poskytovatelů ve Spojených státech amerických (Digital Millennium Copyright Act), Evropské unii (především směrnice o elektronickém obchodu) a konečně v České republice (zákon o některých službách informační společnosti), doplněné judikaturou, která se tématu věnuje. V závěru jsou kriticky shrnuty hlavní rysy úpravy odpovědnosti za porušení...
Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
Steinbachová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy AUTOR: Hana Steinbachová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Ředitelka mateřské školy řídí právní subjekt. Tento subjekt může být tvořen různým počtem mateřských škol. Funkce ředitelky školy s sebou přináší velké množství povinností, odpovědnosti a nezbytné znalosti dovedností manažerských. Jejich soupis poukazuje na obtížnou a nelehkou práci ředitele. Ředitelka mateřské školy dle vlastní úvahy a v mezích, které jí určují právní předpisy, stanoví určité způsoby, postupy práce, organizování a rozhodnutí tak, aby mateřská škola naplňovala svou funkci. Bakalářská práce se zabývá rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť v Plzeňském kraji. Cílem práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol. Posoudit, zda je řízení mateřských škol s jedním pracovištěm a škol tvořených více pracovišti ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek mateřských škol. Zaměřit se, jak ředitelky řeší dané problémy v jednotlivých školách, jak organizují a zvládají vedení dalších pracovišť. Blíže specifikovat, jaké spolupracovníky si volí ve své mateřské škole, jak...
Zodpovědnost jako hodnota u žáka gymnázia a střední školy
Slunečková, Zdena ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Má bakalářská práce je založena na dosavadních studiích, které by měly objasnit širší souvislosti spojené s hodnotou odpovědnosti u žáků gymnázií a středních škol a kategorizovat hodnoty odpovědnosti a jejich proměny v určitých životních etapách. V první části práce se zaměřuji na hodnotu odpovědnosti především ve spojení s některými představiteli existencionalismu jako je Sören Kirkegaard, Gabriel Marcel a Jean-Paul-Sartre. V druhé části práce se okrajově dotýkám psychologických aspektů vědomí a vymezuji základní pojmy spojené s hodnotou odpovědnosti. V třetí části práce se věnuji poznatkům hodnoty odpovědnosti na základě teorie morálního vývoje jedince. Dále se zabývám teorií morálního vývoje, na jehož základě rozebírám hodnotovou orientaci mládeže dle výzkumu Saka a Sakové a nakonec nahlížím na hodnotu odpovědnosti z hlediska sociologického pojetí. Klíčová slova hodnota, odpovědnost, morální vývoj, existencionalismus
Filosofie jako zaujetí (Hra - hraní, sen - snění, báseň - básnění - tělo, mocné i nemocné)
Strobachová, Ingrid ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Haškovcová, Helena (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
V práci je ve třech základních částech analyzováno a rozvedeno základní téma z úvodu práce - společné otázky nenáhodně a nutně položené v medicíně i ve filosofii a společné zaujetí. První část je teoretickou přípravou v podobě předvedení některých základních pojmů, které jsou dále v práci používány. Druhá ústřední část je ve třech nabízených možnostech - ve hře, hraní, ve snu, snění a v básni, básnění - ukázáním míst porozumění, slyšení (řeči i ticha), odpovídání. Hraní, snění, básnění nabídne každodennosti krásu přesahů bez rušení hranic, nabídne svobodnou zaujatost jako východisko každodennosti a konečnosti ceněné pro ně samotné. Svoboda a odpovědnost, Já a ten Druhý, nemoc a naděje - vše v dimenzích vážnosti a nevážnosti, rozumu a nerozumu, s tělesným rozměrem - nám v hraní snění a básnění umožní nová nahlédnutí zaujatého filosofování a medicíny. Třetí část v aplikaci na dvě oblasti - Já, dítě a rodičovství a Terapeut a klient - vykáže hraní, snění a básnění jako varianty vztahových rámců.
Sebepéče jako projev autonomie člověka v procesu péče
Halmo, Renata ; Šimek, Jiří (vedoucí práce) ; Ivanová, Kateřina (oponent) ; Dolista, Josef (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou vztahu pacient - zdravotník, potažmo sestra, a to z pohledu sebepéče pacienta jako vědomého chování (jednání), které je pacientem uskutečňováno s cílem udržet zdraví a uskutečňovat životní plán. Etický rozměr Teorie deficitu sebepéče (Oremové) je spatřován v pojetí osoby, které vyzvedává povahu lidské bytosti, jež se ve společenství s druhými lidmi vyvíjí, stává se jedinečnou a stará se o své bytí. Teorie deficitu sebepéče je srovnávána s NANDA taxonomií II s ohledem na respekt k autonomii pacienta. Oba ošetřovatelské přístupy jsou zkoumány z pohledu jejich východisek, teoretického základu, diagnostického procesu, komunikace, personální kompetence sester a cílů péče. Pozornost je také věnována situaci, kdy pacient není ochoten se na procesu péče podílet (noncomplianci) a odpovědnosti. Na základě provedeného zkoumání je možné říci, že Teorie deficitu sebepéče vede sestru k respektu autonomie pacienta více než NANDA taxonomie, a to svými diagnostickými koncepty zohledňujícími pacientovo pojetí péče a ošetřovatelskou moudrostí sestry. Důležitou roli hrají také způsoby podpory pacienta a hlavní cíl péče, kterým je snaha zvýšit pacientovy kompetence sebepéče, a tím i jeho nezávislost na okolí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 354 záznamů.   začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.