Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of the system for the carbon composite conductive layers of the L-39NG aircraft testing and the optimization of the conductive material
Pham, Ngoc Nam ; Hönig,, Martin (oponent) ; Háze, Jiří (vedoucí práce)
In recent decades, the use of composites has been dramatically preferred in the aerospace industry. The latest projects of the Czech aviation industry also focus on increasing the use of composites in new aircraft. This thesis focusses on the research of the electrical properties of the composite in order to optimize the choice of material. The thesis presents the design of an automatic measuring station used for measuring and testing the electrical properties of composite specimens produced by the company AERO Vodochody AEROSPACE a.s. For this purpose, the device LCR bridge R&S HM8118 is used, and the control program is designed in the MATLAB environment by using the SCPI language. The proposed system is then used for experimental verification of the electrical conductivity of composite samples. The measurement results will be the basis for the development of aviation conductivity composites in new aircraft. This thesis also presents the results of the lightning strike test on the selected composite specimens. Results of the lightning strike test provide deeper knowledge about the lightning strike protection ability of specimens. The development of a Non-destructive testing system based on the method of Electrical Impedance/Resistance Tomography is also presented in this thesis. The development is in the first stages, but the system is expected to be used as a structural health monitoring system.
Využití termografické metody pro diagnostiku betonových mostů
Janků, Michal ; Hobst, Leonard (oponent) ; Matula, Radek (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena na výzkum použitelnosti termografické metody při diagnostice betonových mostů v podmínkách České republiky. Teoretická část charakterizuje vybrané poruchy betonových konstrukcí a princip jejich zjišťování. Praktická část popisuje měření provedené v laboratoři na zkušebním tělese a v terénu na betonovém mostě. Největší pozornost je věnována především infračervené termografii, georadaru a ultrazvukové pulse-echo metodě. Na základě výsledků disertační práce byly vypracovány doporučení pro použití termografické zkušební metody v praxi.
Návrh přístroje pro analýzu vzniku a šíření trhlin
Šubrt, Stanislav ; Andrš, Ondřej (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této práce je proniknutí do oblasti nedestruktivního testování pomocí potenciálových metod, které se v současné době staly standardem jak při zátěžových a únavových zkouškách, tak i v průmyslovém nasazení. Umožňují spojitá a nedestruktivní měření materiálových vzorků, sloužící k vyhodnocení tlouštěk, korozních úbytků, deformací, spektroskopii, detekci a analýze parametrů trhlin. Metody také mohou sloužit k identifikaci materiálů a změn v materiálech. Ve druhé části se práce zabývá návrhem konstrukčního řešení aparatury využívající potenciálové metody v modifikaci Ing. Ladislava Korce, CSc. pro detekci trhlin v parovodech a produktovodech. Závěr je věnován měření, experimentům a zhodnocení zkonstruované aparatury.
Detekce poruch a dutin v konstrukcích s využitím radaru
Tkadleček, Petr ; Anton, Ondřej (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá nedestruktivními metodami používanými ve stavebnictví se zaměřením na vyhledávání dutin a poruch v betonových konstrukcích. V první části práce jsou jednotlivé metody popsány a porovnány z hlediska metodiky. Druhá část popisuje experimentální měření na betonových konstrukcích s vloženými defekty. Jsou popsány a interpretovány výsledky měření. Použité metody jsou porovnány a je vyhodnocena použitelnost metod pro vyhledávání dutin a poruch v konstrukcích.
Monitorování a analýza koroze výztužné oceli v železobetonových prvcích a konstrukcích akustickými metodami
Timčaková, Kristýna ; Semerák,, Petr (oponent) ; Medveď,, Igor (oponent) ; Vaněrek, Jan (oponent) ; Chobola, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá studiem nedestruktivních akustických metod jako nástroje pro monitorování a analýzu koroze výztužné oceli v železobetonových prvcích. Pro tento úkol byly vybrány čtyři akustické metody – metoda impact-echo, metoda nelineární akustické spektroskopie, metoda akustické emise a ultrazvuková průchodová pulzní metoda. Pro ověření funkčnosti těchto metod bylo provedeno testování na třech sadách železobetonových vzorků, které byly vystaveny působení chloridu sodného, což vedlo ke korozi zabudované ocelové výztuže u těchto vzorků. Pro jednotlivé akustické metody byly navrženy vhodné parametry pro sledování koroze výztuže a byly navrženy experimenty, které prokázaly schopnost jednotlivých akustických metod korozi ocelové výztuže a její vliv na betonovou matrici odhalit a posoudit stav degradovaných prvků a konstrukcí. Rozbor výsledků měření na základě jejich porovnání ukazuje výhody a nevýhody jednotlivých metod a jejich praktického použití. Pro ověření výsledků byla provedena korelace s běžnými metodami, které jsou v současné době používané pro studium koroze, jako je například metoda měření elektrického odporu výztuže a zároveň byl povrch vzorků sledován pomocí konfokálního mikroskopu, který zachytil vývoj mikrotrhlin v průběhu degradace.
Stavební průzkum a diagnostika železobetonové konstrukce
Filipu, Martina ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá vlastnostmi betonu a uvádí do problematiky stavebně technického průzkumu. V jednotlivých částech se pak věnuje metodám užívaným k diagnostice stavebních konstrukcí. Blíže se zabývá vybranými metodami, které jsou aplikovány pro detekci ocelové výztuže v železobetonových konstrukcích. Cílem praktické části, v rámci které byly provedeny dva stavební průzkumy železobetonových průmyslových hal, bylo stanovení polohy výztuže u vybraných prvků jeřábové dráhy a také vyhodnocení kvality použitého betonu v konstrukci. Poslední část práce se věnuje statickému posouzení krátké konzoly jeřábové dráhy.
Rozvoj a využití nedestruktivních zkušebních metod z hlediska soudního inženýrství
Bílek, Petr ; Vala, Jiří (oponent) ; Vodička, Jan (oponent) ; Hobst, Leonard (vedoucí práce)
Betony vyztužené rozptýlenou ocelovou výztuží (drátky) jsou známé pod názvem drátkobetony. Při vzniku poruch nebo havárií betonových konstrukcí vyztužených drátky je nezbytné pečlivě zkoumat skutečné provedení rozptýlené výztuže. Drátkobetony patří k moderním stavebním materiálům, jejichž možnosti využití nejsou dosud zcela vyčerpány. Používány jsou především na podlahové konstrukce zatěžovaných továrních hal a skladů. V posledních letech se díky dobrým fyzikálně mechanických vlastnostem drátkobetonu velmi často vyskytuje snaha projektantů a investorů, využít tohoto materiálu také pro nosné konstrukce. Příznivých vlastností drátkobetonu lze využít, pokud potřebujeme zvýšit odolnost betonu vůči napětí překračujícímu jeho pevnost, cyklickému namáhání, nebo rázovému namáhání. Praxe ukazuje, že aplikace drátkobetonu na takto namáhané konstrukce je cestou, která vede k pozitivním ekonomickým efektům. Podmínkou využití drátkobetonu v konstrukcích je však zajištění rovnoměrného rozptýlení, tedy homogenního rozložení drátků v celém objemu konstrukce. Nevhodným zpracováním a ukládáním směsi během výrobního procesu drátkobetonu jsou vlákna často nerovnoměrně rozložena. Samotné drátky jsou tvarově nepříznivá složka směsi a velmi zhoršují její zpracovatelnost. Může docházet k seskupení drátků, což snižuje celkovou homogenitu a tím i kvalitu drátkobetonových konstrukcí. Pokud homogenita drátkobetonu není dodržena, dochází k nepříznivému jevu, kdy v různých částech konstrukce má materiál jiné charakteristiky (např. tahovou pevnost), což může vést k poruchám konstrukce, tj. vzniku a vývoji trhlin. Případná nižší spolehlivost konstrukce, způsobená nerovnoměrným rozptýlením drátků v objemu betonu, může znamenat nejen škody na majetku, ale především ohrožení bezpečnosti a životů lidí. Je proto potřebné zajistit účinnou kontrolu homogenity drátkobetonu ve zhotovené nosné drátkobetonové konstrukci. Současná kontrola homogenity probíhá dosud na čerstvé směsi, ale pokud drátkobeton ztvrdne a je součástí konstrukce, nejsou v současnosti vyvinuty žádné známé spolehlivé metody, jak homogenitu drátkobetonu na konstrukci ověřit, aniž by došlo k jejímu znehodnocení. Vyvíjené metody na kontrolu koncentrace drátků v drátkobetonových konstrukcích jsou založeny většinou na magnetických nebo elektromagnetických vlastnostech drátků. Práce se zabývá rozvojem magnetické metody in situ za použití permanentních magnetů pro kontrolu rozložení vláken ve ztvrdlém drátkobetonu. Princip zkoušky je založena na měření změny intenzity magnetického pole permanentních magnetů, vyvolané změnou koncentrace drátků v drátkobetonové konstrukci. Metoda má charakter zkoušek tzv. lokálního porušení, jádrovým vývrtem malého průměru. Jedná se tedy o metodu semidestruktivní.
Primární kalibrace snímačů akustické emise
Keprt, Jiří ; Mazal, Pavel (oponent) ; Hájek, Karel (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce je věnována problematice primární kalibrace snímačů akustické emise (AE). V úvodních kapitolách jsou shrnuty výsledky literárního průzkumu v oblasti AE, snímačů AE a primární kalibrace snímačů AE. Praktická část práce je zaměřena na realizaci primární kalibrace snímačů AE více metodami. V rámci výzkumu byly na jednom zařízení zrealizovány standardizované metody kalibrace skokovou funkcí a reciproční kalibrace. Dále byla zrealizována metoda reciproční kalibrace se širokopásmovým buzením. Bylo provedeno srovnání jednotlivých metod primární kalibrace, prozkoumán vliv různých zdrojů nejistot a různých konfigurací aparatury na kalibraci skokovou funkcí a na reciproční kalibraci. Pro všechny realizované metody byly určeny nejistoty měření. Pro použitou kalibrační aparaturu byla sestavena konkrétní doporučení pro kalibraci jednotlivými metodami. Celý proces primární reciproční kalibrace byl automatizován pomocí SW a přepínače kanálů. Jako kalibrovaný snímač pro srovnávání výsledků kalibrací byl použit UT 1000 (výrobní číslo 169) firmy Physical Acoustic Corporation.
Automatizace linky pro defektoskopii železničních kol
Hubený, Marek ; Matz,, Václav (oponent) ; Pásek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací řídicího systému pro testovací linku využívající ultrazvukové defektoskopie a magnetické práškové defektoskopie. Testovací linka je určena pro nedestruktivní testování železničních kol s možností detekce a lokalizace povrchových a podpovrchových vad. Práce popisuje uspořádání a princip funkce testovací linky. Na tomto základě je proveden návrh řídicího systému, který řídí jednotlivé procesy v rámci celé testovací linky. Navržený řídicí systém byl realizován v průmyslové aplikaci.
Indukčnostní snímač
Koleček, Tomáš ; Bejček, Ludvík (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou indukčnostního snímače s vnesenou impedancí, která je využívána pro nedestruktivní zkoušení materiálů. Popisuje a realizuje postup při měření metodou vířivých proudů s použitím příložné cívky. Práce obsahuje výsledné hodografy odpovídající literatuře pro magneticky vodivý a magneticky nevodivý měřený materiál. Poslední část práce se zabývá rozborem vhodné volby pracovního bodu snímače odvozeného od naměřených hodnot.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.