Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti
Svozil, Milan ; Krýsová, Jana (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je dílčí součástí celkového projektu na stanovení všeobecné metodiky výpočtu ušlého zisku. Zabývá se technickými a ekonomickými daty nákladních vozidel, analýzou nákladů a vyčíslení ztráty zisku v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti.Tato práce je přínosem pro znalce a odborníky ze soudního inženýrství, kteří na základě podkladů mohou snadněji stanovit metodiku pro výpočet ušlého zisku. Velmi se poté zrychlí a zjednoduší likvidace pojistných událostí a vyplacení ušlého zisku poškozeným.
Návrh řídícího algoritmu ABS pro nákladní vozidlo
Slepánek, David ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řídícího algoritmu ABS pro nákladní vozidlo. V první části je čtenář seznámen s historií a prvním použitím anti-blokovacího systému, jeho principy a hlavními funkcemi. Jsou zde také nastíněny algoritmy řízení a kontrola funkčnosti systému. Druhá část je věnována dynamickému modelu, programům a prostředím ADAMS Car a MATLAB Simulink. Dále se v této části nachází popis algoritmu, jeho parametrů a základní ověření funkčnosti. Popsána je také simulace, propojení programů, testování a odladění. Závěrečná část je věnována výsledkům a jejich vyhodnocení.
Budoucí trendy pro pohonné jednotky nákladních vozidel
Střítežský, David ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato rešeršní práce se zabývá možnostmi alternativních pohonů nákladních vozů. Zhodnocuje jejich výhody, nevýhody a pravděpodobnost jejich budoucího rozšíření, především v Evropě. V práci je uvedeno několik příkladů alternativních pohonů, které jsou v různých stádiích realizace. Na závěr následuje zamyšlení nad pohonem, který by v budoucnu dokázal nahradit tradiční spalovací motor.
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
Aerodynamické parametry nákladních vozidel
Šilar, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zachycení a popis termínů z oblasti aerodynamiky, za účelem pochopení problematiky aerodynamiky vozidel. Je zde vytvořen souhrnný přehled konstrukčních prvků snižujících aerodynamický odpor nákladních automobilů a metod zjišťování aerodynamických parametrů. Práce také zahrnuje rozdíl zmiňovaných parametrů u osobních a nákladních vozidel.
Vliv nastavení geometrie podvozku nákladního vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky a spotřebu paliva
Sláma, Vladimír ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivem nastavení geometrie přední nápravy u nákladních vozidel na spotřebu paliva a opotřebení běhounu pneumatik. Za účelem vyhodnocení vlivů byla provedena série testů v provozu na několika nákladních vozidlech s rozdílně nastavenou geometrií přední nápravy. V průběhu jízdních testů byla sbírána data o opotřebení a o spotřebě paliva. Vyhodnocení dat vedlo k určení vlivů. Vliv nastavení geometrie přední nápravy na opotřebení běhounu pneumatik se podařilo prokázat. Vliv nastavení geometrie na spotřebu je též možný, ale v porovnání s ostatními faktory ovlivňujícími spotřebu je spíše minoritní.
Vliv nastavení geometrie podvozku nákladního vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky a spotřebu paliva
Sláma, Vladimír ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivem nastavení geometrie přední nápravy u nákladních vozidel na spotřebu paliva a opotřebení běhounu pneumatik. Za účelem vyhodnocení vlivů byla provedena série testů v provozu na několika nákladních vozidlech s rozdílně nastavenou geometrií přední nápravy. V průběhu jízdních testů byla sbírána data o opotřebení a o spotřebě paliva. Vyhodnocení dat vedlo k určení vlivů. Vliv nastavení geometrie přední nápravy na opotřebení běhounu pneumatik se podařilo prokázat. Vliv nastavení geometrie na spotřebu je též možný, ale v porovnání s ostatními faktory ovlivňujícími spotřebu je spíše minoritní.
Zdanění nákladních automobilů v České republice a vybraných státech EU
Kladivo, Lukáš
KLADIVO, L. Zdanění nákladních automobilů v České republice a vybraných státech EU. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce se zabývá zdaněním nákladních vozidel v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Cílem bakalářské práce je za pomoci analýzy daňových systémů vybraných evropských zemí navrhnout alternativní možnosti zdanění nákladních vozidel pro Českou republiku. V teoretické části jsou zanaly-zovány daňové systémy jednotlivých zemí, se zaměřením na nákladní vozidla a harmonizační snahy Evropské unie, týkající se pozemních motorových vozidel. V praktické části je provedena komparace jednotlivých faktorů týkajících se zda-nění motorových vozidel, na jejichž základě jsou poté navrženy možné úpravy zdanění nákladních vozidel v České republice. Tyto návrhy se zaměřují nejen na omlazení vozového parku, které by vedlo k omezení vypouštěných emisí, ale také na omezení zbytečné nákladní dopravy.
Environmentální aspekty zdanění provozu nákladních motorových vozidel
Podlasová, Michaela
Diplomová práce se zabývá environmentálními aspekty zdanění provozu nákladních motorových vozidel. V úvodu práce je popsán vliv silniční dopravy na životní prostředí. V literární rešerši je uvedena problematika zdanění silničních motorových vozidel s důrazem na nákladní vozidla včetně teoretických přístupů a provedena deskripce a analýza zdanění nákladních motorových vozidel v ČR a Evropské unii s přihlédnutím ke snižování množství škodlivých látek. Na základě zjištěných poznatků je v praktické části provedena vícerozměrná regresní analýza vybraných nezávisle proměnných na proměnnou závislou metodou OLS, za účelem ověřit degresivitu sazeb daně silniční z hlediska počtu náprav. S cílem odstranit degresivitu sazeb daně silniční z hlediska počtu náprav jsou formulovány návrhy zdanění silničních nákladních vozidel s přihlédnutím k jejich realizovatelnosti a schopnosti snížit množství vyprodukovaných škodlivých látek.
Regulace environmentálních dopadů dopravy pomocí alternativních daňových nástrojů
Kolouchová, Hana
Tématem diplomové práce je regulace environmentálních dopadů silniční dopravy daňovými nástroji alternativními k silniční dani. Cílem práce je zhodnotit daňové nástroje vhodné k ekologizaci vozového parku a zodpovědět otázku, zda jsou tyto nástroje cílené spíše na obnovu vozových parků vozidly produkujícími nižší emise nebo spotřebovávajícími alternativní pohonné hmoty. Dalším cílem je formulace závěrů, zda alternativní daňové nástroje slouží jako doplněk nebo nahrazení environmentální silniční daně. Výsledkem práce bylo zjištění, že používání alternativních environmentálních daňových nástrojů spíše souvisí s použitím právě alternativní silniční daně a státy většinou vyvíjejí tlak na používání vozidel spotřebovávající alternativní pohonné hmoty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.