Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam týmu Scuderia Ferrari pro mistrovství světa F1
Martinec, Jan ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Waic, Marek (oponent)
Název: Význam týmu Scuderia Ferrari pro mistrovství světa formule 1 Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je prostřednictvím historických událostí týmu Scuderia Ferrari analyzovat a identifikovat důvody významného postavení tohoto týmu pro mistrovství světa vozů formule 1 a potvrdit či vyvrátit obecný fakt, proč je Ferrari nepostradatelnou, těžko zastupitelnou součástí šampionátu F1. Metody: V této diplomové práci jsou použity následující metody: obsáhlá rešerše dostupných zdrojů o Scuderii Ferrari, metody používané ke zpracování historické práce - přímá metoda, metoda dedukce, progresivní metoda, komparativní metoda, biografická metoda a metoda kolektivní biografie. Výsledky: Scuderia Ferrari je pro mistrovství světa F1 jedním z její pilířů. Ferrari má své DNA založeno na závodech Grand Prix, narozdíl od ostatních automobilek působících v F1 a je rovněž nositelem hodnot odkazujících na počátek šampionátu, kdy se utvářel. Tým je svou kulturou, odvozenou ze svého italského původu, odlišným od ostatních týmů, které mají svá sídla v germánsky hovořících zemích. Potvrdilo, že za úspěšnými organizacemi stojí silné osobnosti, které utvářely historii, pozici a vnímání Scuderie Ferrari. Tým se rovněž zásadně podílel na politice F1 v průběhu jejího vývoje a zasadil se o vznik Concordské dohody -...
Elektrický pohon závodních vozidel
Nosek, Václav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kategoriemi motorsportu s vozidly využívajícími elektrický pohon. V teoretické části je nejprve zmíněna stručná historie elektrického pohonu a rozdělení jednotlivých typů elektrických vozů. Hlavní část poté rozebírá základní kategorie elektrického motorsportu a několik modelů se zaměřením na jejich technické specifikace. Praktická část práce věnuje pozornost komparaci konceptů v závodní kategorii T1. Zásadní důraz je zde kladen na ověření aktuálně dosažitelných schopností elektrického pohonu ve srovnání s ostatními způsoby využívanými v závodním prostředí dané kategorie.
Návrh marketingové strategie vybraného podniku
Verner, Pavel ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Tato Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie vybraného podniku. První část se věnuje cílům, metodikám a postupu použitého k jejich dosažení. Druhá část práce představuje teoretická východiska práce a odborné pojmy potřebné ke třetí části práce, analýze současného stavu, která se věnuje analýze stávající situace, vnitřních i vnějších faktorů a průzkumu zákaznických potřeb a preferencí. Výstupy z analýzy současného stavu jsou použity v navazujících vlastních návrzích řešení, kde je výstupem návrh budoucí marketingové strategie podniku s důrazem na online marketing a využití umělé inteligence.
Konstrukční návrh výfukové přívěry dvoudobého motoru
Hanuš, Michal ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce věnována návrhu řešení elektronicky řízených mechanismů výfukových přívěr dvoudobých motorů a důležitým aspektům při volbě konkrétní konstrukce.
Optimalizace vysoce zatěžovaných komponent pro motorsport
Šišpera, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizací zavěšení zadních kol páté generace Hondy Civic pro aplikaci v motorsportu. Cílem je snížení hmotnosti spolu se zvýšením tuhosti a přesnosti vedení kol. Práce vychází z vlastností sériových komponent, které jsou analyzovány pomocí MKP analýzy v programu Ansys. Zátěžové stavy jsou vypočteny z jízdní dynamiky a zatížení jednotlivých ramen z kinematiky nápravy. Prvky nápravy jsou nejprve vymodelovány a analyzovány a z těchto dat vychází vstupní informace pro optimalizaci. Jednotlivé prvky jsou nejprve topologicky optimalizovány, na jejichž základě vznikají modely analyzované deformačně napěťovou analýzou. Vlastnosti sériových dílů jsou nakonec porovnány s optimalizovanými v nejkritičtějších zátěžových stavech, a výsledkem práce je optimalizovaná soustava zavěšení s nižší hmotností a vyšší tuhostí.
Analytické metody v motorsportu
Růžička, Bronislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Čejka, Václav (oponent) ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je navržení jednoduché analytické metody pro vyhodnocování jízdní dynamiky sportovních vozidel s návaznosti na možnost kvalifikovaného odhadu vlivů jednotlivých nastavovacích parametrů na celkovou změnu výkonnosti vozidla. V běžné praxi je obvyklé, že dochází k překrývání efektů způsobených změnami jednotlivých prvků nastavení vozidla pokud jsou tyto prováděny současně, což má za následek nesprávné či obtížně definovatelné stanovení postupů pro hodnocení a nasměrování dalších kroků při vývoji vozidla. Pro analýzu těchto vícedimenzionálních dat je pak zvolen přístup využívající lineárního regresního modelu (LRM). V práci je navržena základní filozofie metodiky s ohledem na specifika jízdní dynamiky vozidla, proveden experiment s definovanými vstupy včetně rozboru a způsobu interpretace získaných výstupů. Toto metodika bere rovněž v úvahu možnost obecného využití vícedimenzionální analýzy dat nejen v motosportu , ale také pro diagnostiku dynamického chování technických systémů, u nichž nalezení optimálního funkčního stavu závisí na víceparametrickém nastavení, jehož kombinace musí reflektovat rovněž častou změnu vnějších podmínek.
Spalovací motory pro sportovní účely
Smékal, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje popis základního principu spalovacího motoru, součástí, které zajišťují chod motoru a také popis možných úprav pro motoristický sport. Uvedl jsem několik zajímavých řešení praktických závodních pohonů a pokusil jsem se stručně charakterizovat několik nejznámějších šampionátů automobilového motorsportu. Zaměřil jsem se na pochopení chodu spalovacího motoru, což je obecným předpokladem pro možné úpravy ať už na úrovni špičkových závodů nebo civilní úpravy sériových pohonů.
Turbodmychadla v motorsportu
Chovanec, Stanislav ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím turbodmychadel v motorsportu, nejmodernějšími použitými technologiemi a regulacemi pro jednotlivé soutěže. Dále porovnáním technologií použitých vzhledem k civilnímu užití.
Sport cars BMW - from history to present
Raffai, Peter ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis incorporates vehicles of the Bayern Motor Works, which managed to become an everlasting icon among sports cars, and also recent models, which are determined to keep this tradition alive. Presented are some interesting technical innovations of division Motorsport GmbH and their evolution until present.
Sportovní vozy BMW - od historie až po současnost
Bartoš, Martin ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této práci je uveden chronologický přehled nejvýznamnějších sportovních vozů BMW od počátku automobilky až po současné modely, které se určitým způsobem zapsali do historie motoristického sportu. V první části práce je pojednáno o historii automobilky BMW. V další části se pak práce zaměřuje na jednotlivé vozy. U každého modelu je popsáno jeho konstrukční řešení, případně poukázáno na různé netradiční konstrukce. Dále velmi stručný výčet jeho úspěchů na závodních tratích a nakonec jsou uvedeny jeho nejdůležitější technické parametry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.