Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život
Maliňáková, Kamila ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Název mé bakalářské práce je Život. Mým původním záměrem bylo vytvořit monumentální, dokonalý obraz, triptych o dobru, zlu a něčím co je mezi těmito dvěma pojmy, jakýsi oltář roku 2014 dle vzoru starých mistrů. Od samého začátku mé práce ale docházelo k neustálému pochybování a nejistotám jak z mé strany, tak z pohledu pedagogů a konzultantů. Motiv obrazu se stával stále více vykonstruovanějším a složitějším, což se také potvrdilo mou následnou stagnací a závěrečnému přehodnocení práce. Došla jsem k názoru, že mnohem zajímavější, než samotný obraz, je to, co se děje kolem něj, v jeho zákulisí. To, jak mě od něj skoro všichni od začátku odrazovali, to, že jsem chtěla vytvořit dokonalý obraz, ale on se jím nestal, to jak mi babička každý týden volá, že mi drží palce,… To všechno se stalo najednou důležitější. A to teď taky maluju.
Tvorba panoramatických fotografií
Dospiva, Filip ; Sochor, Jakub (oponent) ; Behúň, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje srovnání přístupů pro implementaci tvorby panoramatických fotografií. Jsou zde rozebrány dílčí kroky tvorby panoramat a metody přístupu, které jsou pro tyto kroky používané. Je zde vytvořen náhled nad jednotlivými metodami a sepisuje jejich výhody a nevýhody. Součástí je také srovnání těchto metod a zhodnocení jejich použitelnosti.
Deníky
Silný, Ondřej ; Dočkal, Petr (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Projekt Deníky je instalovaným audiovizuálním dílem, jenž reflektuje můj snový svět. Dlouhodobě sbírané záznamy snů v podobě textu slouží jako námětové fragmenty. Sekvence z videobank a found footage se stávají obrazovým nosičem těchto fragmentů. Selekce probíhá hledáním podobnosti se zápisky a atmosférou ze snů. Záběry jsou kolážovitě kombinované s texturami a sound designem, přístupem readymade tak přejímám audiovizuální materiál, často určený i pro komerční využití, a reprodukuji ho jako estetiku snu. Dílo je instalováno v objektu, který znemožňuje přímý pohled na digitální obraz. Divák nezná přesný začátek či konec audiovizuální smyčky, instalace umocňuje snovou plynulost, chaos a fakt, že pozorovatel na dílo nahlíží jako na cizí snění.
Československo
Hrončeková, Ivana ; Stejskalová, Tereza (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Videopoézia o súčasnom Československu. Diplomová práca kombinuje textové záznamy prirodzenej formy českoslovenčiny a teoretických téz s videoperformanciami alebo videozáznamami bežných situácií. Kolážovým spôsobom pracuje s dekonštrukciou a konštrukciou textu a obrazu do lyrického celku.
Koláž žije!
Soudková, Kateřina ; Šachová, Kateřina (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstup ateliérové části diplomové práce, re-design knihy Zůstaňte s námi (autor textu Marek Šindelka), navazuje na teoretickou část s názvem Koláž v současné české ilustraci a přináší praktické vyústění řešené problematiky. Prostřednictvím knižního re-designu beletristického díla současného českého autora řeší aktuální možnosti směřování kolážové techniky, její praktické uplatnění na poli grafického designu a usiluje o její znovu dosazení do kontextu moderní české knihy.
Vícedimensionální automaty a jejich aplikace v umění
Gažo, Mário ; Klobučníková, Dominika (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá prepojením teoretickej informatiky a výtvarného umenia. Demonštruje silu a možnosti viacdimenzionálnych, najmä dvojdimenzionálnych, automatov v umení a to tak, že ich aplikuje na koláž, kde riadi pohyb jednotlivých prvkov.
Bez názvu
Nápravník, Petr ; Hošek, Jakub (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce navazuje na studentovu dosavadní uměleckou tvorbu. Tvoří ji intervence do prostoru školní kantýny, která vznikla přenášením kresebných záznamů na zeď pomocí řezání lepenek skalpelem.
Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Salát, Marek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je detekce popředí a pozadí v obrazu, anglicky označováno jako image matting, a to s minimálním uživatelským vstupem pomocí trimap. Rozpoznání popředí obrazu je využíváno při kompozici fotografií nebo při výrobě koláží. Cílem práce je aplikovat vhodné algoritmy. V  tomto případě je použito A Global sampling matting v Android aplikaci. Hlavním výsledkem je jednoduchá intuitivní aplikace, se kterou je možné snadno vytvářet kreativní virální fotografie. K vývoji aplikace je přistupováno agilním způsobem a již od počátku byla veřejně k dispozici jako minimální produkt v otevřené alfa fázi na Google Play, později uvolněna do produkce. Přínosem práce je optimalizace uvedeného algoritmu pro mobilní zařízení a také paralelizace algoritmu na GPU, společně s veřejně dostupnou aplikací.
Sběratel krystalů
Klicnarová, Dita ; Pěchouček, Michal (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce s názvem Sběratel krystalů se zabývám fenoménem sběratelství, konkrétně krystalem jako předmětem imaginární sbírky. Výběr předmětu pozornosti podléhá subjektivní fascinaci, která je vlastní sběrateli. Sbírka samotná má však vždy stejně jako krystal zákonitou vnitřní strukturu. Smysl jednotlivých prvků je až v jejich existenci v rámci celku. Hlavními artefakty sbírky jsou malby na plátnech, přičemž závěsný obraz se zde stává stejně fetišizovaným artefaktem jako sbíraný krystal. Minerál jako hlavní artefakt podléhá hlubšímu zkoumání (pokusy o růstu krystalů, studie krystalů, věci, které mají určitou příbuznost s krystalem…).
Dva tisíce osmdesát čtyři
Truncová, Eva ; Sotelo, MArch Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Projekt navazuje na předdiplomní práci tematizující otázku kontroly a dohledu ve veřejném prostoru. Tendence absolutní transparence, přehlednosti a kontroly nad prostorem, domněle implikující bezpečí jsou přítomny ve většině nově vznikajících souborů staveb a budov a strategiích územního plánování. Ať už se to děje vědomě, nebo to vyplývá ze současných trendů a požadavků na veřejný prostor a město, které málokdo zpochybňuje, prostor je vystavěn tak, aby tyto nároky na přehlednost a jednoduchou kontrolovatelnost splňoval. Druhým způsobem kontroly, který taktéž přinesla moderna, je kontrola vnitřního klimatu prostřednictvím “mechanického managementu prostředí” respektive prostřednictvím využitím energie fosilních paliv k vytápění, chlazení a větrání. Současné požadavky na komfort vnitřního prostředí předpokládají konstantně, plně a homogenně temperované prostředí bez ohledu na vnější klima nebo roční dobu. Oba režimy kontroly prostupují všemi měřítky městského prostředí a mají přímý vliv na jeho organizaci, formu a především na režimy jeho užívání. Developerské firmy a jimi pověření architekti opakují prověřené obchodní modely a formy bez většího ohledu na kontext místa a začleňují tuto “logiku kontroly” do svých staveb a jejich okolí. Bytové soubory jsou plánovány a vystavovány jako jeden celek s rigidní strukturou a jen minimální možností jejich pozdější alterace. Doména kontroly prostřednictvím transparence prostupuje z veřejného prostoru až ke dveřím jednotky bytu. V interiéru se sociální kontrola mění na totální kontrolu vnitřního klimatu bytu, kde se stírají hranice mezi jednotlivými ročními obdobími a dnem a nocí. Návrh hledá alternativní způsoby plánování území a samotného navrhování budov. Projekt se zabývá otázkou vztahu mezi budovou, jejím okolím a platnými regulacemi, normami a energetické efektivnosti společně s myšlenkou adaptivního bydlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.