Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazení závodní dráhy s úrovní detailu
Mohelník, Petr ; Milet, Tomáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá efektivním zobrazením závodní dráhy pomocí OpenGL. K reprezentaci terénu se používá výšková mapa. Dráha je zobrazena jako polygonální model zřetězený na křivce s využitím techniky level of detail. Je navržen algoritmus pro použití této techniky v reálném čase i na mobilních zařízeních. Mezi popsanými algoritmy jsou dart throwing, Catmull-Rom spline, kontrakce hran, view-frustum culling. Součástí práce je demonstrační aplikace implementující navržený algoritmus.
Sada weboých nástrojů pro vizualizaci výsledků geolokalizačního systému
Hodoval, Pavel ; Pavelková, Alena (oponent) ; Brejcha, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit sadu flexibilních webových nástrojů a webové rozhraní pro vizualizaci výsledků geolokalizačního systému. Práce zahrnuje úvod do problematiky vizualizace dat v kartografii a základů zpracování obrazu. Dále obsahuje rešerši existujícíchřešení v podobě různých webových aplikací či nástrojů a shrnuje dostupné technologie. Byla navržena a implementována knihovna pro zpracování a vizualizaci geografických dat a jejívýsledky jsou zobrazovány v podobě webové mapy prezentující geografická a statistická data. Kvalita implementace byla otestována jak uživatelským tak strojovým testem, jejichž výsledky byly z větší části pozitivní.
Interaktivní editor 3D terénu
Hulva, Jiří ; Vanek, Juraj (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat interaktivní editor 3D terénu. Program by měl být schopen vytvořit 3D model terénu ze vstupních dat, zobrazit jej a umožnit volný pohyb v zobrazené scéně. Uživatelům by měly být poskytnuty nástroje pro úpravu výškových map a povrchových textur. Mělo by být také umožněno načítání modelů objektů, jako jsou budovy nebo vegetace, a jejich umístění na vybrané pozice v terénu.
Vykreslování planet s využitím adaptivních úrovní detailů
Moravec, Matěj ; Milet, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vykreslováním planety v~reálném čase s~adaptivní úrovní detailu terénu v~enginu Unity. Pro adaptivní změnu úrovní detailů je použit a~modifikován algoritmus Chunked LOD. Pro efektivní vykreslování dat je použit instancing. Využívá se grafické karty pro vytvoření geometrie planety pomocí výškových map a~také je aplikována teselace pro postupné morfování při změně úrovně detailu. 
Zobrazování 3D krajiny se světelnou mapou
Fadrhonc, Pavel ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je nastudovat způsob zobrazování 3D krajiny v počítači v reálném čase a implementovat jednoduchý program, který toto demonstruje za použití vybraného algoritmu pro generování výškových a světelných map
Interaktivní editor 3D terénu
Synáček, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh interaktivního editoru 3D terénu. Je definována jeho základní funkčnost, grafické rozhraní a možná rozšíření. Existujících editorů je již mnoho, jsou proto pro srovnání uvedeni vybraní zástupci a jejich funkčnost. Je implementován editor terénu umožňující jeho jednoduché úpravy, jako jsou zvyšování, snižování a zarovnání. Součástí je i jednoduché grafické uživatelské rozhraní. Editor umožňuje vkládat do scény 3D modely, aby bylo možné reprezentovat některé objekty na textuře v prostoru. Modely lze pomocí základních transformací editovat. Jsou provedeny výkonnostní testy a diskutovány možnosti rozšíření programu.
Zobrazování rozsáhlých scén
Langer, Lukáš ; Tóth, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Práca pojednáva zobrazovanie rozsiahlych scén a terénu. Kladie si za úlohu zobrazovať scény, ktoré sa bežne nemusia vojsť do pamäti grafickej karty. Je predstavená teória zobrazovania terénov vrátane algoritmov. Práca predstavuje návrh a implementáciu aplikácie, ktorá realizuje dynamické streamovanie terénu.
Grafické demo s využitím procedurálního texturování
Drevický, Dušan ; Matýšek, Michal (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom a implementáciou grafického dema veľkostne obmedzeného na 64 kB. Pre vytvorenie štruktúry a vzhľadu realistického prírodného terénu je využité procedurálne generovanie. Terén je definovaný pomocou výškovej mapy, ktorá vychádza zo šumových funkcií popísaných v práci. Zobrazovanie je implementované pomocou metódy ray marching a prebieha v reálnom čase. Všetky v práci popísané časti implementácie sú vytvorené výlučne vo fragment shaderi grafickej karty.
Rekonstrukce výškového terénu z turistické mapy
Tuška, David ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou digitalizace turistických map. Cílem je získat z turistické mapy informace o vrstevnicích a výškových hodnotách v jednotlivých místech na mapě. Pomocí těchto informací se vytvoří výšková mapa, která je vhodná k dalšímu zpracování. Příkladem může být zobrazení trojrozměrného modelu krajiny, která může být použita při tvorbě počítačových her.
Navigace pomocí turistické mapy
Mihál, Jakub ; Babinec, Tomáš (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a vytvořením programu, který je schopen nalézt nejkratší cestu po trasách na turistické mapě mezi zvolenými body. Uživatel si může zvolit typ turistické trasy. Aplikace také vytváří výškovou mapu terénu z vrstevnic a výškový profil cesty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.