Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Gemini
Mikulcová, Klára ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce jsou stavební úpravy střední školy pro handicapované studenty v Brně v městské části Lesná. Stávající objekt je dispozičně nevyhovující pro potřeby žáků s handicapem, proto zůstane zachována pouze stávající nosná konstrukce objektu (sloupy, strop nad 1NP, základové konstrukce), obvodové stěny a střecha budou nahrazeny nově navrženými konstrukcemi, které vyhovují současným tepelným nárokům. Objekt se skládá ze dvou částí – dvoupodlažní budovy bývalých jeslí (označeno jako budova A) s jednopodlažní prosklenou přístavbou s atriem a dvoupodlažní budovy výměníku tepla (budova B), ze které je pro potřeby školy využité pouze 2NP. Objekty školy a výměníku jsou propojeny nově navrženou spojovací částí v šířce objektu střední školy, která nahradí stávající krček. K budově A je ze severní strany navržena nová materiálově kontrastující skleněná přístavba schodiště s výtahem, která umožní bezbariérový vstup do budovy z ulice Vaculíkova. Dále je navržena přístavba ocelové konstrukce únikového schodiště s výtahem z východní strany s kovovou treláží s popínavými rostlinami. K budově B je ze severní strany (z ulice Vaculíkova) přistavěna železobetonová konstrukce vstupní rampy s terasou pro setkávání studentů. Z jižní strany je přistavěna předsazená ocelová terasa s treláží pro popínavé rostliny, která slouží v letních měsících ke stínění. Objekt školy je funkčně členěn na část ubytování pro studenty, které se nachází v 2NP ve východní části, část pro vyučování (učebny a kabinety vyučujících) v 1NP budovy A a 2NP výměníku, provozně oddělenou administrativní část (kanceláře, sborovna, ředitelna, sekretariát), která je po rampě přístupná z ulice. V západní části 1NP se nachází technické zázemí budovy – školník, kuchyně, cvičná kuchyně a sklady potravin, zázemí je přístupné samostatným zásobovacím vstupem přístupným po stávající komunikaci vedoucí z jihu. V návrhu je kladen důraz na příjemný, pohodlný a bezpečný pobyt a pohyb studentů nejen při vyučování, ale i během přestávek.
Design kompenzační pomůcky horní končetiny
Minaříková, Olga ; Krawczyk, Petr (oponent) ; Zamazal, Jan (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá novým přístupem k navrhování ortoprotetických kompenzačních pomůcek z hlediska mechanického řešení a netradičního designu. Práce byla řešena pro konkrétního pacienta s vrozeným postižením horních končetin zvaným fokomélie. Pro lidi postižené fokomélií (redukcí končetin) není v dnešní době na trhu k dispozici žádná adekvátní kompenzační pomůcka, která by plně respektovala topologii jejich těla a z toho vyplývající specifické potřeby. Řešení vzniklo na základě osobních konzultací a schůzek na specializovaném pracovišti, kde pro našeho pacienta byla vyrobena kompenzační pomůcka na míru, avšak způsobem a z dílů určených pro jiný druh postižení. Jak se ukázalo, používání této pomůcky je spojeno s celou řadou problémů, a proto se ve výsledku toto řešení ukázalo jako nevyhovující. Díky ní však bylo možné problémy blíže specifikovat, odhalit důležité zákonitosti a poukázat na nutnost vývoje zcela nové a unikátní pomůcky speciálně pro pacienty postižené fokomélií. Práce vychází z těchto nabytých zjištění a z rešeršních poznatků z oblasti ortotiky, protetiky, kompenzačních pomůcek a protetického vybavení. Následně byl proveden kompletní redesign, jehož cílem bylo odstranit všechny zjištěné problémy. Výsledkem práce, která je zde předkládána, je jedinečná pomůcka pro osoby se specifickým vrozeným postižením horních končetin, která nese pracovní označení 4TE. Hlavní důraz je v práci kladen na funkčnost, komfort a atraktivní design. Netradiční koncept a tvarování pomůcky přináší tyto výhody: široký rozsah pohybů, pocit dotyku, intuitivní ovládání, větší komfort používání, atraktivní vzhled. Tyto parametry pozitivně působí na osamostatnění handicapovaných osob, zkvalitnění jejich života a psychickou pohodu.
Architectural study of accessible / protected/ spaces
Hlista, Filip ; Vranová, Daniela (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
The subject of this diploma thesis was to elaborate an architectural study of sheltered workshops in Brno-Lesná city district. Part of the project was to design spaces of the Gemini high school for the disabled, create new functional units and increase the capacity of school facilities. The design is focused in the nearest proximity to the main building and uses its current state as much as possible. An essential part of the design was to design a new object with a mixed sports-therapeutic function, which is connected to the school by a bridge. On the other side, the former heat transfer station, used as screening hall, is also connected by a bridge. On the south side, a new dining room, kitchen and a restaurant under schools administration is being built, which serves to integrate pupils into society. The design consists of three buildings with separate functions. In the current school building aims on education and accommodation, the sports center serves as a swimming pool, gym and therapeutic areas, the heat transfer station serves as a screening hall.
Design vany se sprchou pro tělesně postižené
Rajchl, David ; Zamazal, Jan (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je design vany pro tělesně postižené. Zařízení patří do sanitární techniky. Učelem je osobní hygiena uživatele, za případné asistence obsluhy. Použití tohoto zařízení je v ústavech důchodců, hospicech, pečovatelských domech a nemocnicích. Práce je změřena především na designérské a ergonomické řešení. Konstrukční část je pojata více koncepčně. Součástí výstupu je i grafický návrh a umístění značky.
Životní překážka
Jedličková, Eliška ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zabývat tématem z oblasti sportu, osobností sportovce a především jeho psychikou. Jde o propojení jak vnitřního pocitu sportovce, tak o daný pohyb, kterým je tentokrát skok přes překážku. Nechci poukazovat a ztvárnit realistické, dokonale vytrénované tělo sportovce, ale vnitřní rozpoložení, dynamiku, strojovost, narušenou koncentraci, kterou jsem se snažila zrealizovat pomocí jednotlivých segmentů.
Architektonická studie chráněných objektů
Kalíšková, Eliška ; Myslín, Jiří (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Architektonická studie řeší stavbu nové střední odborné školy Gemini v Brně Lesná na parcele 202/9, ulice Vaculíkova, a namísto stávající školy, parcelní č. 253, novou stavbu kulturního domu s komerčními prostory. Studie zpracovává nové parkování a zpevněné plochy ulice Vaculíkové. Výstavba nových objektů a bourání stávajících je rozdělená na 2 etapy. V 1. etapě, kde se na parcele 202/9 nyní nachází zpevněná plocha pro parkování, je navržená nová budova školy s ubytováním studentů a pronájem bytů, řešení jako bezbariérové. Budova má dva samostatné vstupy. Jeden pro školu ze severní strany objektu a vstup pro nájemníky bytů ze západní strany objektu. Prostory školy se nachází na prvních 4 podlažích, kde 1. – 3. podlaží jsou prostory pro výuku, stravování a vedení školy, 4. podlaží je vyhrazeno ubytováním studentů s přístupem na střešní terasu. Na následujícím 5. – 10. podlaží je 5 nájemních bytů složení 2+1 a 3+kk do 120 m2. V podzemním podlaží se nachází sklepní kóje, technologické zázemí bytů a technologické zázemí pro školu. Parkování pro rezidenty a návštěvníky, zaměstnance školy je na upravené ulici Vaculíkové s navýšenou kapacitou parkování. Po dokončení 1. etapy, výstavby nové budovy školy, návrh postoupí k 2. etapě výstavby. Ta se zabývá nejprve likvidací původní budovy školy, na jejímž místě je navržen objekt kulturního domu s restaurací, komerčními prostory, kinosálem, knihovnou - café a fitness tělocvičnou. V 1. podlaží se nachází restaurace, knihovna – café a kinosál. Na 2. podlaží je fitness tělocvična a komerční prostory vhodné pro nové služby. Parkování návštěvníků domu je v podzemních garážích s 52 parkovacími místy + 4 místa pro handicapované. Střecha domu je navržená, jako extenzivní zelená střecha pro vizuální pohodu obyvatel sousedních panelových domů i nově navrženého objektu. Poslední část 2. etapy je vytvoření veřejného prostoru mezi oběma budovami. Náměstí poskytne prostor pro setkávání a pořádání kulturních a společenských akcí.
HANDICAP FAVU
Máčalová, Naděžda ; Šedá, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce je snaha o rozpoutání diskuze ohledně bezbariérové úpravy Fakulty výtvarných umění VUT v Brně a následné vytvoření symbolického výtahu a sbírky na možnou úpravu. Cílem je změnit přístup osob pohybujících se a pracujících na FaVU k bezbariérovosti a možným potenciálním uchazečům či návštěvníkům z řad veřejnosti.
Design přídavného modulu k invalidnímu vozíku
Matyščáková, Petra ; Paliatka, Peter (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá designem přídavného modulu k invalidnímu vozíku. Návrh má přinést nový pohled na tvarové řešení těchto zařízení. Současně však zachovat původní konstrukci. Finální řešení je sportovnějšího charakteru, vychází z vnitřní konstrukce a potlačuje zdravotnickou sterilitu.
Přístupnost webových technologií a její standardy
Konečná, Kateřina ; Trchalík, Roman (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přístupností a webovými standardy. Vysvětluje důleţitost vytváření přístupných webových stránek vzhledem k zdravotně postiţeným uţivatelům. Jednotlivá postiţení jsou stručně popsána v samostatné kapitole. Práce prezentuje souhrn webových standardů přístupnosti v Evropě, v Americe, Austrálii a Asii. Tento rozbor je završen srovnáním jednotlivých zemí. Druhá část je zaměřena na různé moţnosti formalizace, kde tři způsoby jsou aplikované na tři různé směrnice.
Validace přístupnosti webových stránek
Krásný, Kamil ; Trchalík, Roman (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přístupností webových stránek a možnostmi její automatizované validace. Poskytuje základní pohled na přístupnost jako takovou a identifikuje postižení, kterými mohou uživatelé internetu trpět. Jádrem práce je analýza a srovnání současných metodik tvorby přístupných webových stránek platných v USA, Evropské unii a v České republice. Na tuto analýzu navazuje průzkum existujících validátorů přístupnosti, které jsou rozčleněny do kategorií online nástroje, toolbary a desktopové aplikace. Výsledkem práce je návrh a implementace vlastního validačního nástroje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.