Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Institucionální nastavení vůči nebezpečnému pronásledování a překážky v jeho řešení na základě zkušenosti obětí
Karmazínová, Hana ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je zkoumání institucionálního nastavení a překážek v individuálních i kolektivních snahách o řešení fenoménu nebezpečného pronásledování prostřednictvím interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Tato kvalitativní studie vychází z feministické perspektivy a zkoumá společný sociální kontext, do které jsou jedinečné zkušenosti zasazeny, přístup bezpečnostních složek a reakce okolí obětí. Jejím výstupem je identifikace a přehled systémových mezer, které fenoménu stalkingu (a zřejmě i dalším formám genderově podmíněného násilí), umožňují přetrvávat v naší společnosti ve stávající podobě a míře. Tyto mezery jsou překážkou tomu, aby byly případy řádně nahlašovány a řešeny v rámci stávajícího legislativního systému.
Sexuální robotika: humanizace, genderizace a sexualizace sexbotů
Nováková, Petra ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu tendencí k humanizaci moderních technologií, tj. procesu přisuzování lidských charakteristik, vlastností a funkcí strojům navzdory skutečnosti, že stroje jsou anorganického původu, tedy vytvořené uměle člověkem a ze své podstaty bezpohlavní. V případě sexuálních technologií a obzvláště na poli sexuální robotiky pak dochází nejen k genderizaci, ale také k sexualizaci humanoidně vyhlížejících strojů, tzv. sexuálních robotů či sexbotů, jejichž výsledný design reflektuje binární chápání pohlaví a genderové stereotypy s tím spojené. Tento proces polidšťování je analyzován v kontextu současné populární kultury a post-humanistických teorií zkoumání vztahů mezi člověkem a strojem s přihlédnutím k binárnímu chápání pohlaví a kategorií maskulinity a feminity. Populární kultura je tedy důležitým aspektem nejen v procesu vývoje sexbotů, ale také z hlediska jejich přijetí uživateli. Pozornost je věnována možným pozitivním a negativním důsledkům používání sexbotů na uživatele v kontextu schopnosti člověka vytvářet si emoční vazby k technologickým artefaktům. Klíčová slova Technologie, robot, sex, umělá inteligence, sexbot, sexuální panna, populární kultura, gender, genderový stereotyp, pornografie, posthumanismus
Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku
Novotná, Kateřina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí předškolního věku pomocí testové baterie MOBAK-KG a porovnat jejich výsledky v závislosti na pohlaví. Dílčím cílem bylo zjistit postoje učitelů k genderové problematice ve vztahu k pohybovým aktivitám. Zjišťovali jsme, zda pohlaví dětí ovlivňuje pedagogy při výběru a nabídce pohybových aktivit. Výzkumné metody: Pro zjištění úrovně motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí byla využita standardizovaná testová baterie MOBAK-KG. Celkem bylo testováno 24 dětí z toho 12 dívek a 12 chlapců. Pro zjištění dílčího cíle byla využita metoda dotazníku, kterého se zúčastnilo celkem 13 respondentů. Obě části výzkumu byly realizovány ve vybrané mateřské škole. Výsledky: Výsledky testové baterie MOBAK-KG ukázaly, že v testech ověřující manipulační dovednost vykazuje skupina chlapců nepatrně lepší výsledky než skupina dívek. V testech zaměřených na lokomoční dovednosti se mezi skupinou dívek a chlapců rozdíly nevyskytovaly. Celkově lze říct, že zjištěné rozdíly mezi skupinou dívek a skupinou chlapců jsou minimální, statisticky i věcně nevýznamné. Tato zjištění jsou v souladu s odpověďmi pedagogů na dotazníkové šetření zaměřeného na...
Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1. stupni ZŠ
Jindrová, Zdeňka ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie DIPLOMOVÁ PRÁCE Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1.stupni ZŠ Gender relations between boys and girls in mixed class groups in the first grade at elementary school Zdeňka Jindrová Vedoucí práce: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy M7503 Studijní obor: 7503T047 Učitelství pro 1.stupeň ZŠ (OKM1STV06) Rok odevzdání: 2020 ABSTRAKT Moje diplomová práce se zabývá vztahy chlapců a dívek ve dvou smíšených třídních kolektivech státní základní školy ve městě "n" a dvou smíšených třídních kolektivech soukromé základní školy ve městě "b". Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části popisuji základní definice, týkající se klíčových slov této práce. Věnuji se zejména přístupu jednotlivých žáků a žákyň k otázkám genderu a genderovým vztahům mezi žáky a žákyněmi. Zajímá mne, jak kvalitní jsou vtahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených kolektivech. Při své práci vycházím z odborné literatury, dostupných internetových zdrojů a ze zadaných dotazníků vztahů ve školní třídě. V empirické části práce vysvětluji metody a fáze svého výzkumu. Dotazníky slouží také jako rozhodující signifikant, existuje-li rozdíl mezi vztahy žáků ve státní základní škole a v...
Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na trh práce
Kudlová, Iveta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na mužskou a ženskou identitu v současné společnosti. V úvodu práce jsou definovány základní pojmy, které jsou nezbytným teoretickým východiskem pro následný výzkum. Práce je zaměřena na pohlaví a gender a také s nimi spojené genderové stereotypy. Zaměřuje se na rovnost mezi muži a ženami včetně zakotvení v právních systémech a dostává se také k analýze současného postavení žen v Evropské unii zpracované na základě dat získaných ze studie Eurobarometer a ze statistik prováděných Českým statistickým úřadem. Cílem práce je analyzovat vnímání soudobé mužské a ženské identity, zjistit zda a jak silně jsou stereotypní představy o mužích a ženách zakotveny ve společnosti, jak je vnímána rovnost mužů a žen na trhu práce a zároveň jak se liší názory na tuto problematiku u občanů České republiky a u občanů Evropské unie.
Genderová stereotypizace u budoucích manažerů
SVOBODA, Andrea
Cílem práce je zjistit, jaké jsou genderové stereotypy a předsudky u budoucích manažerů, v tomto případě se bude jednat o studentky a studenty studijního oboru Řízení a ekonomika podniku. Bude provedena komparace názorů a stereotypních představ studentek a studentů jednotlivých ročníků. Při terénním sběru dat bude využita technika sémantického diferenciálu.
Male and female identity in contemporary society
Frolo, Radovan ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Cílem práce je poskytnout obraz o stereotypním vnímání žen a mužů v dnešní společnosti a zároveň propojit toto vnímání s úkolem mužů a žen na pozici moderátorů ve veřejnoprávních a soukromých televizích. Práce je soustředěna na dnešních vysokoškolských studentů a jejich subjektivní pohled na egalitu obou pohlaví a jejich komparaci ve veřejné sféře i v soukromém životě. Zároveň se věnuje i popsání postojů k problematice médií. Současne chce tato práce poukázat na existenci genderového stereotypu při pohledu na diferencované oblasti v hlavním zpravodajství. Práce sestává ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola představuje přiblížení základních pojmů z oblasti gender a identity obecně. V druhé části se zaměřuje výlučně na ženskou identitu, její popis a vývoj v minulosti a zároveň současný pohled na ni. Třetí kapitola je zaměřena podobným směrem jako předchozí, s tím rozdílem, že se soustředí na mužskou identitu. V závěrečné kapitole se nachází praktická část, která sestává ze tří základních částí. První z nich je analýza situace ve čtyřech konkrétních televizích. Tou hlavní je příprava a analýza hloubkových rozhovorů s respondenty a tou závěrečnou je praktický výstup v podobě anotace pro výuku nového předmětu na vysoké škole.
Gender v mateřské škole
DRYEOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se snaží zmapovat, s jakými genderovými stereotypy se setkává dítě předškolního věku ze strany učitelek, a současně zjišťuje, zda se tyto stereotypy objevují i v chování dětí. Teoretická část se zaměřuje především na popis procesu genderové socializace a některých genderových stereotypů, se kterými se setkáváme v prostředí mateřské školy. Tvůrčí část je založena na použití kvalitativních metod, kterými jsou pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Popisuje některé konkrétní situace, ke kterým došlo během šetření ve dvou mateřských školách a shrnuje výsledky rozhovorů, uskutečněných s osmnácti učitelkami mateřských škol. Současně hledá prostor pro případnou změnu v genderovém přístupu k dětem předškolního věku. Celou práci uzavírá Genderové desatero pro učitelky mateřských škol, které bylo sestaveno na základě poznatků získaných z provedeného šetření.
Česko - islámská manželství z pohledu gender
URBANOVÁ, Marie
Práce se zabývá česko-islámským manželstvími z pohledu gender. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, manželské tradice v ryze české společnosti, problematice gender u českého manželství, manželské tradice v ryze islámské společnosti, problematiku gender islámského manželství, problematiku gender v česko-islámských manželství, etické otázky dopadu migrace, včetně etické otázky dopadu kulturní migrace, možnosti zneužití institutu sloučení rodiny k zajištění pobytového oprávnění na území České republiky, příklad migrační politiky s uvedením konkrétního přístupu ve Francii. Praktická část obsahuje zdůvodnění výběru výzkumného vzorku, představení zvolené metodiky výzkumu. Na základě provedených polostandardizovaných rozhovorů je potvrzena stanovená hypotéza diplomové práce, že vliv kulturního genderu, jako nositele odlišného pojetí role muž-žena v islámské a české kultuře, resp. česko-islámských manželstvích je významným faktorem způsobující manželský nesoulad. Vzájemná obousměrná kulturní znalost,stejně jako přítomnost tolerance, lásky a opravdovosti, je předpokladem záruky funkčního vztahu. Tato skutečnost je ověřena u česko-islámského manželského páru v závěrečné kasuistice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.