Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 510 záznamů.  začátekpředchozí339 - 348dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)
Kolářová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Ždimera, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)" se zabývá porovnáním ročníků obou výstav před pádem železné opony. Výstava World Press Photo byla určena pro fotografy Západu, Interpressphoto pak pro fotografy východního bloku. Práce se zaměřuje především na ideologické aspekty obou výstav a pokládá si otázku, zdali byl obraz, který o sobě chtěl Západ (World Press Photo) a Východ (Interpressphoto) vyvolat, podmíněný ideologickým zřízením, jakou míru manipulace obě výstavy vyvolávaly a zdali byla tato manipulace v obou případech srovnatelná, či se výrazně lišila. Práce se dále zaměřuje na porovnávání aspektů vítězných fotografií obou výstav, jako jsou vybraná místa, z nichž jsou fotografie přinášeny, míra dramatičnosti, přístupnosti (nakolik je pro fotografa z dané země snadné/obtížné se do dané země dostat) a důležitosti (nakolik se fotoreportéři zaměřují na země, které disponují velkou rozlohou, bohatstvím a armádními silami). Na začátku práce je vyslovena hypotéza, že míra ideologičnosti byla v obou zemích porovnatelná. Tato hypotéza je pak s pomocí kódovacích tabulek ověřována.
Digitální fotografie - fotografování přírody
Neckář, Roman ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Digitální fotografie - fotografování přírody AUTOR: Roman Neckář KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ANOTACE Tato bakalářská práce "Digitální fotografie - wildlife" se zabývá tématem fotografování divoké přírody. První část technologie fotografie a příslušenství pojednává o historii a fotografie, popisuje rozdíl mezi klasickou a digitální fotografií, vybavením s ní související a fotografickými styly. Dále obsahuje popis mé fotografické cesty, fotografické vzory, ukázku mých fotografií s popisem vzniku, filozofický pohled na fotografii. Druhá, didakticky-výzkumná část, popisuje roční hostování v dětském oddíle Ranger při Národním parku České Švýcarsko. Zde byla v devíti lekcích vysvětlena a předvedena problematika digitální fotografie, cílená na fotografování divoké přírody a manuální zvládnutí fotografického vybavení. Cílem této práce je seznámení s digitální fotografií a uvedením do odvětví fotografování divoké přírody. Odhalení křehké rovnováhy ekologického soužití člověka a přírody. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální fotografie, divoká příroda, klasická fotografie, historie fotografie, fotoaparát.
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické
Folprecht, Vladimír ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Lorman, Jaroslav (oponent)
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické Tato práce se zabývá fotografií jako sociálně etickým obrazovým médiem od doby jejího vynálezu do poloviny padesátých let 20. století. Popisuji v ní historii a vývoj etických aspektů fotografie ve vzájemných souvislostech od pořízeného snímku až po jeho zveřejnění v tisku a jeho význam v kontextu doby. Snímky, které jsou v práci prezentovány, jsou vybrány z těch, které měly pro svůj účinek v době svého pořízení zvláštní význam a které mají pro etickou problematiku v průběhu historického vývoje fotografie mimořádnou vypovídací hodnotu. Uvádím fotografy a fotografie, upozorňující na nově vzniklé etické problémy a umožňující bolesti, zlořády a nespravedlnosti ve společnosti vidět ostatním, burcovat svědomí společnosti a dávat impulsy k jejich nápravě. Tady sehrála fotografie významnou a nezastupitelnou roli. Uvedeny jsou také fotografie, které dokumentují etická selhání celých národů pod vlivem zrůdných ideologií charizmatických vůdců a jsou mementem pro další generace, aby se podobné věci již nikdy neopakovaly Klíčová slova Fotografie, žurnalistika, sociální etika, dětská práce, propaganda, manipulace.
Fotografický plakát ve výtvarné výchově
Tomanová, Jana ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání diskursu fotografie a plakátu. Tyto dva fenomény se snažím propojit do jedné průřezové teorie a vytvořit jejich obecnou charakteristiku. Práce hledá vzájemné průsečíky fotografie a grafického designu/plakátu a aplikuje je v teorii plakátové tvorby. Teoretické principy jsou v didaktické části uvedeny do vyučování výtvarné výchovy na ZŠ. Stejný přístup je uplatněn ve vlastní výtvarné práci. Klíčová slova: Fotografie, grafický design, plakát, fotografická plakát, nová média, typografie
Paparazzi a jejich fotografie v českém tisku
Nohejlová, Markéta ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Paparazzi a jejich fotografie se stali neodmyslitelnou součástí novodobého žurnalismu, Ačkoliv s sebou tato skutečnost přináší vlnu odporu jak ze strany mediálních konzumentů, tak z hlediska mediálních odborníků. Obliba bulvární fotografie však neustále stoupá, média se proto snaží svou nabídku tomuto faktu přizpůsobit. Ačkoliv je paradoxně na paparazzi fotografy v mnoha ohledech nahlíženo negativně, poptávka po jejich fotografiích neustále roste, čímž se přirozeně zvyšuje i jejich aktivita. Cílem této bakalářské práce je uvést čtenáře do problematiky současné bulvární fotografie, analyzovat její specifické znaky a přiblížit metody, které jsou v praxi fotografy využívány. Práce obsahuje také komparaci české a zahraniční bulvární fotografie a snaží se definovat základní rozdíly s důrazem na český mediální trh. Studie se věnuje vzniku a následně vývoji bulvární fotografie, charakterizuje periodika, ve kterých jsou snímky publikovány a snaží se o deskripci základních znaků bulvární fotografie. Dále se soustředí na popis výzkumu, který autorka absolvovala spolu s paparazzi fotografem a v metodologické části analyzuje a vyhodnocuje výsledky, ke kterým v průběhu zkoumání došla. V příloze má čtenář možnost přečíst si rozhovory s paparazzi fotografy působícími v českých médiích.
Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky
Králová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Diplomová práce Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky se zabývá fotografií, která byla pořízena prostřednictvím tzv. chytrých telefonů, neboli smartphonů. Práce se dělí na pět částí. První část práce se soustředí na fenomén obratu k vizualitě, vizualizovaní informací a ústupu od textových informací. Druhá část práce představuje vhled do historie chápání fotografického obrazu a seznamuje s proměnami tohoto média. Třetí část se zaměřuje na představení fenoménu smartphonů a tabletů, jejich historie, rozšíření. Také se zabývá aplikacemi pro editaci a sdílení fotografií ze smartphonů a tabletů. Čtvrtá část práce se věnuje konkrétním případům užití smartphonové fotografie v médiích. Samostatně se věnuje smartphonové fotografii ve válce, v rizikových a vzdálených oblastech, při živelných katastrofách a v další profesionální fotografii. Pátá část přináší hloubkové rozhovory s fotografy, kteří se smartphonovou fotografií zabývají nebo s ní mají nějaké zkušenosti. V rozhovorech s Tomášem Tesařem a Milanem Jarošem se práce zabývá smartphonovou fotografií z hlediska jejich profesionálních zkušeností.
Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách)
Havlovicová, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Tématem diplomové práce Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách) je porovnání podob fotografického eseje z doby klasického fotožurnalismu, v padesátých a šedesátých letech 20. století, a z doby současné ovlivněné digitálními technologiemi. Diplomová práce zkoumá fotografický esej na příkladu válečné fotografie. Pro větší přehlednost byly zvoleny dva významné válečné konflikty vážící se vždy k jednomu stanovenému období. V době klasického fotožurnalismu padesátých a šedesátých let 20. století práce analyzuje fotografické eseje z války ve Vietnamu publikované v americkém zpravodajském týdeníku LIFE. V současné době studuje fotografické eseje z války v Iráku publikované členy obrazové agentury VII Photo Agency. Kromě analýzy jednotlivých fotografií, které jsou v esejích zastoupeny, práce sleduje i celkovou podobu fotografických esejů a popisuje rozdíly mezi nimi. Ambicí této diplomové práce je na příkladu rozboru fotografických esejů z doby klasického fotožurnalismu a ze současnosti dokázat, že vývoj digitálních technologií zásadně ovlivňuje tvorbu a výslednou podobu novinářských fotografií.
Zpětný pohled
Ivanová, Karolína ; Hládeková, Katarína (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat souvislostí mezi pozorováním a procesem fotografování. Sleduji jak se proces fotografie rodí ve své nejprostší a nejzákladnější podobě a to- v prvotní myšlence. První část mé bakalářské práce se skládá z audio nahrávek kde zachycuji každodenní všední momenty které mne zaujaly. Zajímá mě vztah mezi fotografií slovem/ jazykem, jak jazyk vstupuje do fotografie a naopak. Stačí abychom se na fotografii podívali a asociace a vzpomínky a představy se promítnou do slov a obrazů. Jde mi o vyvolávání „mentálních“ fotografií v mysli. Druhá část mé bakalářské práce se skládá ze zrcátkového objektu, který je aktivován až zapojením diváka do procesu pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 510 záznamů.   začátekpředchozí339 - 348dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.