Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické zpracování tematického bloku "Moje rodina" v občanské výchově na 2. stupni ZŠ
Sanetrníková, Tereza ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato práce předkládá analýzu pojetí tématu rodina v RVP, ŠVP několika škol a v současných učebnicích občanské výuky. Analýzy dává do kontextu současného společenskovědního poznání o české rodině a na tomto základu vytváří vlastní didaktický návrh pro výuku tématu rodiny v občanské výchově na 2. stupni základní školy, který si klade za cíl pomoci žákům zorientovat se v jejich reálné situaci i v situacích budoucích s ohledem na soukromí žáků. Návrh je postaven na metodách kooperativní výuky, kompetenčního učení a práce pomocí nestrukturované inscenace. Žáci v něm vytvářejí ve skupinách fiktivní rodiny a přebírají na sebe role jejich členů. Práce v příloze předkládá i sadu pracovních listů, jejichž pomocí žáci vytvářejí rodinná portfolia. KLÍČOVÁ SLOVA didaktika, rodina, 2. stupeň základní školy, problémy rodiny, občanská výchova
Psychická pohoda dětí umístěných v zařízení pro preventivně-výchovnou péči
Sedláčková, Magdaléna ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá psychickou pohodou dětí v konkrétním středisku výchovné péče s internátním provozem. Teoretická část práce si klade za cíl shrnout odborné poznatky týkající se problematiky dětí umístěných v takovém typu zařízení. Popisuje příčiny umístění dětí do střediska výchovné péče. Charakterizuje děti a mládež v obtížných životních situacích, věnuje se specifikům krize u dětí a dospívajících a popisuje klima výchovných zařízení. Dále se věnuje fenoménu psychické pohody a jejímu výzkumu. Cílem empirické části je prozkoumat oblast psychické pohody dětí umístěných v konkrétním středisku výchovné péče internátního typu. Pro získání potřebných dat byly zrealizovány rozhovory s dětmi v tomto konkrétním zařízení. Jako doplňující výzkumná metoda byla použita obsahová analýza dokumentace klientů střediska výchovné péče. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že děti ve středisku výchovné péče všeobecně svůj subjektivní pocit psychické pohody spojují se standardními faktory, ale mají i požadavky pro tuto skupinu dětí specifické. Jejich psychickou pohodu ve středisku výchovné péče významně formují vztahy s ostatními klienty i pedagogickými pracovníky. Významně jejich subjektivní pocit psychické pohody taktéž ovlivňují pravidla střediska. Adaptace na podmínky zařízení byla u dětí značně...
Multidisciplinární přístup při sanaci rodiny
Hoznauerová, Viola ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
RESUMÉ Teoretická část práce si klade za cíl shrnout základní informace o sanaci rodiny, jako poměrně novém fenoménu v české sociální práci s rodinami. Nejprve na základě dostupné literatury popisuji funkci rodiny, její důležitost pro dítě i nejčastější problémy, které se v rodinách objevují. Dále zařazuji přístup sanace rodiny do systému péče o ohrožené děti v České republice a popisuji současné nedostatky tohoto systému. Nakonec shrnuji základní charakteristiky sanace rodiny jako multidisciplinárního přístupu k práci s rodinou. Empirická část práce se zakládá na polostrukturovaných rozhovorech s odborníky v oblasti sanace rodiny a klienty služeb sanace rodiny. Klade si za cíl zjistit možnosti využití vzdělávacích aktivit pro rodiny ohrožené sociálním selháním. KLÍČOVÁ SLOVA: sanace rodiny, multidisciplinární přístup, rodiny ohrožené sociálním vyloučením, případová konference Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.