Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 457 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontext v tvorbe krajinárskeho architekta
Krajčovičová, Sophia
Tato bakalárská práce se věnuje tématu kontextu v tvorbě krajinárského architekta. Práca je rozdelená na tri časti: literárnu, analytickú a návrh. Hlavná podstata literárnej rešerše je vymedzenie základných pojmov a pohľad na problematiku súvisiacu sa na riešené územie. Analytická časť sa riešeniami územia s jeho možným vývojem v blízkej budoucnosti. Poslednou časťou je návrhová časť, ktorá pozostáva z navrhovania najoptimálnejšieho nového priestoru pre vybrané územie. V návrhovej části sa vysktují dvě území: domov dôchodcov Senecio, kde se zaměřujeme na sociální kontext využití v kontrastu druhého návrhu školského dvora základní školy, který se nachází jako átrium obklopené múrmi školy. Návrhy budou zpracované do podoby ideovej architektonickej štúdie na základě zjištěných skutečností v analýze.
Vědomostní soutěž v digitálním prostředí a její využití ve výuce německého jazyka
KLUIBROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce německého jazyka na základních školách, překladem znalostní soutěže z oblasti historie z českého jazyka do německého a jejím digitalizováním. Na začátku zmiňuje digitální technologie obecně, jejich druhy a využití ve výuce. Dále se zabývá výběrem vhodné aplikace pro digitalizaci již probíhající soutěže. Cílem této práce je tedy zvolit vhodnou digitální platformu a vytvořit na základě odborných materiálů NPÚ využitelnou digitální verzi vědomostní soutěže pro děti a mládež do 16 let, a sice v české jazykové mutaci a verzi, již bude možné využít k výuce německého jazyka.
Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí
Cingrová, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pavlovská, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce "Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí" je zjistit a popsat, jaké strategie využívají rodiče při výběru základních škol na malém městě, konkrétně ve Vrchlabí. Text se zabývá tím, jakým způsobem rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a jaké faktory hrají roli při rozhodování ohledně výběru základní školy. V návaznosti na to se pokouší odhalit a objasnit rozdílné strategie rodičů z maloměsta oproti těm, které měli rodiče před několika lety v Praze. Práce poukazuje na rodiče jakožto na aktéry vzdělávací politiky, snaží se zjistit možnosti zapojení se do jejího utváření a následně odhalit, do jaké míry tyto možnosti rodiče využívají. Práce popisuje možné nerovnosti ve vzdělávání a jejich vliv na vzdělávací dráhu dítěte. Ukazuje odlišnosti mezi základními školami, které umožňuje současný vzdělávací systém České republiky a jaké odlišnosti existují mezi jednotlivými základními školami ve Vrchlabí. Popisuje změny, které nastaly v minulosti v povinné školní docházce. Dále se snaží ukázat, jak velký vliv na rodičovské volby má vlastní zkušenost. Další část textu vychází z rozhovorů, které byly uskutečněny s matkami dětí navštěvujících první třídy na vrchlabských základních školách. Analyzuje a popisuje rodiči zvolené strategie při výběru základních škol a jejich...
Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání
Vosková, Veronika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání Cíle: Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na problematiku ZTV v České a Slovenské republice, na její specifika, historický vývoj a současný stav. Dílčími cíli práce pak bylo navázání mezinárodní spolupráce pro získání informací ohledně zdravotní tělesné výchovy na Slovensku a rámcové zjištění stavu poskytování ZTV v ČR a SR a také osobních postojů činitelů pedagogického procesu ve vztahu k ZTV. Metody: Jedná se o práci smíšeného charakteru s převahou teoretického pojetí, která má deskriptivně analytický charakter. Potřebám práce nejlépe odpovídal přístup analýzy literárních zdrojů. Doplňkově bylo provedeno dotazníkové šetření, v němž výzkumný vzorek tvořili učitelé ZŠ a SŠ v ČR a SR. Dotazování bylo provedeno on-line formou prostřednictvím dvou nestandardizovaných dotazníků vytvořených dle specifik dané cílové skupiny. Výsledky: V rámci této diplomové práce byly shrnuty teoretické poznatky z oblasti zdravotní tělesné výchovy - jejího teoretického vymezení, funkce, cílů, úkolů, vztahu k ostatním souvisejícím vědním disciplínám, didaktiky a pedagogické diagnostiky. Dále byla ZTV zasazena do kontextu APA, popsán vývoj historie pohybových aktivit majících zdravotní charakter, historie ZTV v Československu a následně v České a...
Srovnání výuky Enviromentální výchovy na českých a finských základních školách
Rácová, Adéla ; Chlebounová, Irena (vedoucí práce) ; Kotvaltová Sezemská, Karolína (oponent)
Rešeršní bakalářská práce se zabývá výukou environmentální výchovy na základních školách v Česku a ve Finsku. V této práci jsou popsány možnosti definování environmentální výchovy, historický vývoj a její postavení v českém a finském vzdělávacím systému. Cílem práce je ana- lýza struktury vzdělávacího systému na základních školách v Česku a Finsku, se zaměřením na environmentální výchovu. V práci jsou srovnávány rozdíly v konceptu, obsahu, cíli, hodnotách a metodách výuky environmentální výchovy obou zemí. Závěr práce podává shrnutí dané pro- blematiky a poukazuje na možný směr výzkumu v budoucnu.
3D modelování jako prostředek rozvoje tvořivosti žáků 2. stupně základní školy
SOSNA, Tomáš
Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje tvořivosti pomocí 3D modelování. V úvodní, teoretické části práce je vymezení pojmu tvořivost prvním krokem k pochopení její podstaty a mechanismů. Vymezení pojmu 3D modelování je klíčové pro pochopení jeho role a významu v kontextu práce. Ačkoli propojení tvořivosti s 3D modelováním má velký potenciál v oblasti vzdělávání a rozvoje schopností žáků, je prakticky neprobádané. Přitom výuka 3D modelování pomalu, ale jistě proniká do osnov základních škol a jeví se jako dobrý a moderní prostředek výuky technických předmětů, který může rozvíjet tvořivost žáků. Mimo to byla zkoumána možnost vlivu kurikulárního dokumentu z oblasti techniky na tvořivost. Zmíněn je i přesah do připravovaných velkých revizí RVP ZV, a to zejména v oblasti 3D modelování. Aby byl vyjasněn vztah mezi 3D modelováním a tvořivostí, byl v praktické části práce realizován kvantitativní výzkum mezi žáky 2. stupně základních škol. Výzkum byl rozdělen do dvou oblastí A a B. V části A byl porovnáván rozvoj tvořivosti v kontrolní skupině, v níž probíhala výuka technické výchovy klasickým způsobem, s rozvojem tvořivosti v experimentální skupině, v níž probíhala výuka s podporou nástrojů 3D modelování. V části B byl porovnáván rozvoj tvořivosti v kontrolní skupině s výukou 3D modelování s rozvojem tvořivosti v experimentální skupině, v níž byla výuka 3D modelování doplněna navíc o speciálně navržené tvořivé úlohy. Sběr dat probíhal formou testování žáků pomocí Torranceho figurálního testu tvořivého myšlení. Získané výsledky byly zpracovány pomocí Wilcoxonova párového testu a U-testu Manna a Whitneyho ve statistickém programu R. Hlavní část práce popisuje výsledky výzkumu, které jsou diskutovány z pohledu cíle práce a dílčích kroků. V závěrečném shrnutí jsou navíc probírány možnosti dalšího pokračování ve výzkumu, které vyplynuly z výsledků této práce a zjištěná doporučení k dalšímu zkoumání.
Portfolio profesního rozvoje Elišky Petlanové
Petlanová, Eliška ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Portfolio profesního rozvoje Elišky Petlanové obsahuje deset kapitol. První část. Předmluva slouží jako úvodní text, který provádí celou prací. Další část je profesní životopis, který stručně popisuje autorku po stránce odborných znalostí. Následující část Odborná esej se zabývá problematikou enviromentální výchovy na základních školách a důležitostí školních zahrad. Kapitola Konspekt knihy představuje titul s názvem Co děti nejvíce potřebují? Téma této knihy je dobrým průvodcem i pro začínající pedagogy. V další kapitole Seznam literatury, který může být přínosný pro rozšíření znalostí v oboru. Profesiografický rozbor pedagogického pracovníka se zabývá pohledem na vychovatele a slouží pro představu vychovatele po profesní i po lidské stránce. V kapitole Případová studie školy je seznámení se Základní školou Hradištko, kde autorka v době vypracování bakalářské práce pracuje jako vychovatelka a asistentka pedagoga. Písemná příprava je zpracována na uskutečněné odpoledne ve školní družině v týdnu na jaře. V seznamu literatury a v seznamu zdrojů jsou uvedené tituly a odkazy, které sloužily k vypracování Portfolia profesního rozvoje. Závěr zachycuje autorčino zamyšlení nad studiem. Autorka se zde zamýšlí nad přínosem pro její další profesní cestu. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, portfolio,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 457 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.