Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předvolební strategie kandidátů v prezidentských volbách 2023 v České republice
Mariašová, Linda ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Drašar, Michael (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategií předvolebních kampaní kandidátů v prezidentských volbách v České republice v roce 2023. Kampaně tří nejúspěšnějších kandidátů - Andreje Babiše, Danuše Nerudové a Petra Pavla - byly podrobeny tematické analýze, která byla založena na analýze mediálních výstupů a příspěvků na sociálních sítích kandidátů. Cílem práce bylo identifikovat použité strategie v období před prvním kolem voleb na základě typologie Dariusze Skrzypińského. Typologie definuje čtyři typy strategie - utvrzování, rozšiřování, neutralizaci a obracení. Zkoumané období bylo stanoveno od 01.10.2022 do 12.01.2023. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy potřebné k pochopení problematiky a podrobně představena výchozí typologie strategií. Metodologická část podrobně popisuje metody využité k provedení analýzy se zaměřením na sběr a následnou analýzu dat. Závěry práce mohou sloužit jako výchozí bod k dalšímu zkoumání strategií kandidátů v prezidentských kampaních či předvolebních kampaní obecně, zejména pak v rámci propojení využití strategií s konečnými výsledky voleb.
Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice
Sova, Matouš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice" analyzuje politickou komunikaci v předvolební prezidentské kampani v České republice. Politické instituce jsou stále více závislé na masových a nových médií. Pojem politainment tvoří v současné době nedílnou součást politického zpravodajství. Hlavním cílem této práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů usilujících o úřad prezidenta České republiky, Andreje Babiše a Petra Pavla. Primárně jsem se zaměřil na vystoupení obou kandidátů v televizních debatách na České televizi, FTV Prima a TV Nova, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímal jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na tyto zvolené otázky: Jakou roli zaujímá politická komunikace v politice? Jak se proměňuje její podoba od 90. let? Co si představit pod pojmem "politainment"? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Jaká byla nastolována témata během prezidentských kampaní? Odstartovaly historické první přímé prezidentské volby vroce 2013 začátek politainmentu u nás? Patří zábava do politiky a kdy je přiblížení lidem skrze zábavu únosné a co už je za hranou?
Volební kampaň Volodymyra Zelenskeho z roku 2019 jako odezva na požadavky ukrajinské společnosti
Shvets, Oleksii ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje volební kampani Volodymyra Zelenskeho, konkrétně otázce, zda byla značka Volodymyra Zelenskeho vytvořena během volební kampaně před prezidentskými volbami na Ukrajině v roce 2019. Pokud taková značka byla vytvořena, pak zda byl úspěch Volodymyra Zelenskeho ve volbách výsledkem pouze marketingových technik spojených s brandingem, nebo zda byla úspěšná značka kandidáta Zelenského nejen výsledkem kompetentního použití marketingových technik, ale také výsledkem reflexe požadavků veřejnosti na klíčové společensko-politické otázky. V teoretické kapitole se zabýváme teorií brandingu v politice a zdůrazňujeme hlavní charakteristiky, které by měla moderní politická značka mít. Ve druhé kapitole představujeme klíčové společensko-politické problémy, které znepokojovaly veřejnost v předvolebním období a přímo ovlivňovaly průběh kampaně. V další kapitole představíme několik klíčových faktorů a událostí, které nelze zařadit mezi problematické jevy, ale které rovněž pomohou pochopit důvody Zelenského volebního vítězství. V další kapitole se budeme zabývat volební kampaní Volodymyra Zelenského a odpovíme na otázku, zda byla vytvořena Zelenského politická značka. V poslední kapitole porovnáme volební rétoriku Zelenského a jeho týmu, abychom analyzovali, zda kampaň zohledňovala...
Významy slova populismus a jejich proměny v české politické debatě 2013-2021
Staněk, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce "Významy slova populismus a jejich proměny v české politické debatě 2013-2021" se zabývá tím, jak bylo zobrazováno slovo populismus a slova od něj odvozená v českých médiích mezi lety 2013 a 2021, a sice se zaměřením na období politických kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny PČR. V teoretické části práce jsou nejprve shrnuty hlavní koncepty, kterými se zabývá současné akademické bádání o tomto fenoménu, tedy teorie populismu jako tenké ideologie, politického diskurzu a sociokulturního fenoménu. Dále je představen dobový kontext zkoumaného období včetně hlavních politických aktérů, průběhu volebních kampaní a témat, které se během zkoumaného období objevovaly v politicko-mediální debatě. V metodologické části je představena použitá metoda výzkumu, tedy Berelsonova obsahová kvantitativní analýza, shrnuty jsou i její základní limity. Praktická část nejprve představuje samotný výzkum a jeho parametry, včetně předem stanovených hypotéz a výzkumné otázky, se kterými pracuje. Následně jsou představeny výsledky, které jsou konfrontovány s hypotézami a je hledána odpověď na výzkumnou otázku. Mezi hlavní zjištění praktické části práce patří odhalení rozporu mezi akademickými definicemi populismu a významy, které jsou mu přisuzovány v českých médiích. Dalším zajímavým získaným...
Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Weyrová, Dominika ; Hána, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politickými billboardy a plakáty v prostoru hlavního města Prahy před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Pro výzkumné účely této práce byly vybrány tři katastry s rozdílnou skladbou obvykle žijících obyvatel (Stodůlky, Černý Most a Dejvice) a ty následně porovnávány mezi sebou. Jejím cílem bylo zaprvé zkoumat prostorové rozmístění kampaní v těchto pražských katastrech, zda se lišila jejich četnost nebo i obsahové sdělení. Dále bylo dotazníkovým šetřením zkoumáno vnímání billboardů a plakátů v rámci předvolebních kampaní ze strany potenciálních voličů a v poslední části byly zkoumány strategie, které využívají jednotlivá politická uskupení při práci s billboardy a plakáty. Prvním výstupem byla mapová zobrazení, ze kterých vyplývá rozdílná četnost outdoorové reklamy ve vybraných katastrech, obsahové rozdíly ale v rámci katastrů ve výzkumu zaznamenány nebyly. Dalším výstupem byl fakt, že lidé si billboardů či plakátů v prostoru města obecně všímají, některé vnímají spíše pozitivně, jiné naopak spíše negativně ale ovlivnění jimi při volbách pak naprostá většina z nich odmítá. Z rozhovorů s představiteli stran o strategiích při rozmisťování vyplynulo, že se k outdoorové reklamě staví každý politický subjekt poměrně odlišně a není možné...
Proměna demokracie v digitálním věku: Cambridge Analytica & Facebook skandál
Tomšů, Adriana ; Šindelář, Jakub (vedoucí práce) ; Mejstřík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace demokracie k vzrůstajícímu vlivu digitalizace. Nejprve je v úvodní části zasazen kontext do probíhající debaty o dané problematice v rámci odborné veřejnosti. Poté jsou představeny stěžejní obavy o demokracii v digitálním věku, postoje ze strany optimistů i pesimistů a možnosti využití sociálních sítí v rámci politických kampaní. Následně praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden metodou případové studie. Vybranou případovou studií je zneužití dat v rámci brexitové kampaně známé také pod názvem "skandál Cambridge Analytica & Facebook". Závěrečná část se zabývá reakcí ze strany Evropské unie a postoji k současným opatřením. Cílem práce je poukázat na problematiku zneužití digitálních platforem v rámci politických kampaní a narušení základních principů demokracie. Práce hledá odpověď na v úvodu vytečenou hlavní výzkumnou otázku: "Můžeme považovat způsob, jakým reagovala Evropská unie k vzrůstajícímu vlivu technologií v rámci politických kampaní za dostatečný?". Na základě získaných dat a detailního rozboru dané případové studie dochází tato práce k závěru, že současná opatření v souvislosti s problematikou zneužití osobních dat nejsou dostačující a digitalizace by měla být vybrána jako jedna z hlavních priorit v rámci...
Intertextualita politické celebrity na příkladu Volodymyra Zelenského a jeho role v seriálu Sluha národa
Bessarab, Mariia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Kárníková, Lydie (oponent)
Táto bakalářská práce se zabývá zkoumáním propojení obrazu prezidenta v ukrajinském seriálu Sluha národa a reálného kandidáta na prezidentskou funkci Volodymyra Zelenského, a to proto, že právě on roli prezidenta ve zmíněném pořadu zahrál. Cílem je zjistit, zda filmová postava Vasyla Goloborodka měla potenciál přispívat do předvolební kampaně Zelenského, v jaké míře se zkoumané postavy shodují a liší. Teoretická část práce popisuje fenomén televizního seriálu, samotný seriál Sluha národa, konkrétně děj, obsazení, divácký ohlas a kritiku seriálu ve vztahu ke kandidování Zelenského ve volbách, a také přibližuje problematiku propojení celebrit a politiky, vysvětluje pojem politická celebrita a jeho odborné kategorizace. Praktická část se věnuje zkoumání postavy Vasyla Goloborodka ve vybraných dílech seriálu a Volodymyra Zelenského ve videoobsahu jeho předvolební kampaně pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Výsledky následné komparace ukazují, že se zkoumané postavy do značné míry shodují, nicméně nejsou úplně stejné. Přesto vzhledem k množství podobností lze vyvodit, že seriálový prezident mohl přispívat k obrazu kandidáta Zelenského.
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.
Porovnání nastolování agendy Donalda Trumpa v amerických prezidentských volbách 2016 a 2020
Kratschmer, Adam ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Význam sociálních médií v politice USA stoupá a ovlivňuje to, o čem novináři píší, což ovlivňuje to, co čtenáři považují za důležité. Během posledních prezidentských voleb se Twitter stal pro Donalda Trumpa významným komunikačním nástrojem. Diplomová práce v první části zkoumá Trumpovu komunikační strategii na Twitteru během obou prezidentských voleb v letech 2016 a 2020. Jsou analyzovány konkrétní nástroje Twitteru, které mohly ovlivnit výsledný počet reakcí. Větší počet reakcí na tweetech zapříčiňoval, že se častěji dostávaly k novinářům, kteří o obsahu informovali své čtenáře, čímž Trumpův účet získával více pozornosti. V druhé části je zkoumán efekt intermediálního nastolování agendy mezi nejvíce cirkulovanými americkými deníky a Trumpovými tweety a ve vybraných médiích je během obou prezidentských kampaní sledováno, jak často bylo na Trumpa a jeho twitterový účet odkazováno. Za pomocí kvantitativní obsahové analýzy bylo zjištěno, že využívání twitterového účtu se během kampaní výrazně odlišovalo a různé nástroje získávaly jiné reakce. Ukázalo se také, že existují společná témata, ale také témata velmi odlišná. Při porovnání zmínek bylo zjištěno, že Trump i jeho twitterový účet byl výrazně méně zmiňován ve druhé kampani než v předchozí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.