Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Do the Politicians' Characteristics Determine Public Expenditures on Education in the Czech Republic?
Šímová, Tereza ; Schneider, Ondřej (vedoucí práce) ; Chiari, Alessandro (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl představit faktory určující výši veřejných výdajů na vzdělávání a ukazuje vztah mezi osobními charakteristikami členů Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a výdaji na vzdělávací systém v České republice jako podíl HDP. Práce poskytuje statisticky významný důkaz pozitivního vztahu mezi dosaženým vzděláním zákonodárců a finančními prostředky vynaloženými na vzdělávání, stejně jako dokazuje negativní vztah mezi podílem žen mezi zákonodárci a výdaji na vzdělávání. Dále byla prokázána pozitivní korelace mezi výší rozpočtů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí. Také byl zkoumán vliv složení vlády, kdy nebyly zjištěny žádné významné výsledky. Data o České republice v letech 1994 až 2023 byla posbíraná z veřejných zdrojů a analyzována pomocí metody obyčejných nejmenších čtverců.
Ctnost spravedlnosti podle Tomáše Akvinského
ZÍVALOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce je věnována pojetí ctnosti spravedlnosti podle Tomáše Akvinského. V úvodních kapitolách se seznámíme s životem a dílem svatého Tomáše a jeho myšlenek. Spravedlnosti, kterou považuje Tomáš Akvinský za jednu z kardinálních ctností se Tomáš Akvinský věnuje do hloubky, proto jí je v bakalářské práci věnována pozornost. Práce se zaměřuje na použitelnost jeho myšlenek a chápání retributivní spravedlnosti pro dnešní výchovný systém. V závěru práce jsou uvedeny nové pohledy na problematiku trestání v rámci efektivní výuky a vzájemné porovnání jejich hodnot.
Návrh změn v systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané společnosti
Halačková, Aneta ; Stražovská, Michala (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců výdejních míst ve vybrané společnosti. První část je zaměřena na základní teoretické poznatky týkající se vzdělávání zaměstnanců. Druhá část řeší analýzu vybrané společnosti a současného vzdělávacího systému. Ve třetí části jsou uvedeny návrhy na zlepšení aktuálního systému vzdělávání.
Business Plan for the Establishment of Private Nursery School
Šinko, Erik ; Andrejco, Michal (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
In the bachelor´s work I deal with creating a business plan for the establishment of private kindergarten. The first part contains a theoretical basis, the second part is analytical and examines the business environment, competition and potencial customers. In the last part I describe my particular draft business plan.
Návrh změn systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném závodě konkrétní společnosti
Valná, Denisa ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou systému vzdělávání zaměstnanců odštěpného závodu vybrané společnosti. První část je zaměřena na základní teoretické poznatky týkající se vzdělávání zaměstnanců. Druhá část řeší analýzu systému vzdělávání vybrané společnosti. Ve třetí části jsou uvedeny návrhy na zlepšení aktuálního systému vzdělávání.
Návrh změn v systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku
Vaněk, Adam ; Hanyk, Tomáš (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané společnosti. Práce obsahuje teoretické poznatky týkající se vzdělávání zaměstnanců. Následně je provedena analýza aktuálního stavu vzdělávacího systému ve sledované společnosti, na jejímž základě jsou navržena opatření vedoucí ke zlepšení vzdělávacího systému podniku.
Mediální vzdělávání na pražských gymnáziích z pohledu studentů a učitelů
Navrátilová, Tereza ; Odstrčilová, Klára (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je výzkum mediálního vzdělávání na vyšších stupních pražských gymnázií, a to kvalitativní metodou z pohledu hlavních aktérů - studentů a učitelů. Hlavním impulzem pro zaměření na gymnaziální studenty z Prahy bylo, že právě tato skupina dosahuje nejvyšších výsledků, co se týče úrovně mediální gramotnosti napříč českými studenty. Pro účely analýzy byla použita data sesbíraná skrze polostrukturované hloubkové rozhovory s pedagogy na pražských gymnáziích, ohnisková skupina se studenty druhého ročníku čtyřletého studijního programu Gymnázia Na Zatlance a online dotazník, který vyplnilo 55 studentů z různých pražských gymnázií. Data byla následně analyzována metodou otevřeného kódování a tematické analýzy. Výsledky ukázaly, že ačkoliv je mediální výchova zařazena jako průřezové téma do rámcově vzdělávacího plánu, polovina respondentů odpověděla, že se jim mediálního vzdělávání nedostává. Zároveň ukázal, že její zařazení do výuky závisí na jednotlivých učitelích a jejich osobní motivaci k její výuce. Učitelé pak cítí nedostatečný prostor a prioritizaci tématu ze strany vedení škol. Pokud se výuka na školách vyskytuje, tak spíše jako průřezové téma, pouze zřídka jako samostatný předmět. Učitelé i žáci se cítí částečně gramotní. Žáci cítí větší jistotu při ovládání nových...
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na téma odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce a jeho didaktické pojetí
Křesinová, Aneta ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce. Teoretická část je věnovaná charakteristice vzdělávacích systémů obou zemí (v případě Spolkové republiky Německo na příkladu spolkové země Severní Porýní Vestfálsko), předmětu dějepis v českých i německých kurikulárních dokumentech a obsahu ve vybraných učebnicích. V další kapitole jsou rozebrány učebnice z hlediska prezentace učiva formou slovní a názornou, dále z hlediska aparátu orientačního a řídícího osvojování učiva. Následuje kapitola o historickém pozadí česko-německých vztahů. Analytická část práce zahrnuje obsah a uchopení tématu v českých i německých učebnicích, rozbor pracovních částí učebnic a dotazníkové šetření. V poslední části jsou navržené možnosti výuky o tomto tématu. Cílem diplomové práce je srovnat vybrané české a německé učebnice dějepisu z hlediska struktury, prezentace učiva či obsahu. Stěžejním cílem práce je srovnání zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce v obou učebnicích. KLÍČOVÁ SLOVA učebnice, srovnání, odsun německého obyvatelstva, vyšší gymnázia, Česká republika, Spolková republika Německo, Severní Porýní-Vestfálsko

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.