Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model internetového obchodu pro multimediální oblast
Sedlář, Vítězslav ; Horejsek, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se zabýval vytvořením návrhu internetového obchodu s knihami. Součástí práce je popsání teoretických poznatků z oblasti internetového obchodování, analýza současné situace a trendy v oblasti knih a jejich prodeje, návrh modelu internetového obchodu a změn ve firmě po jeho zavedení včetně ekonomického zhodnocení.
Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012
Lepková, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012 je pojednat marketingovou komunikaci moderního zlínského nakladatelství, které chce českému čtenáři představit kvalitní, mladou literaturu, která se objevuje především na evropském trhu. Kniha Zlín na trhu funguje osm let, ale na poli marketingu se začala výrazně prosazovat až v roce 2011, kdy zároveň začala vydávat elektronické knihy. Ve své práci chci představit marketingovou komunikaci zlínského nakladatelství v letech 2011 a 2012 a potažmo jeho přínos jak v oblasti marketingu, tak v oblasti literární. Práce popisuje vznik nakladatelství, jeho vizi, ale důraz je kladen především na marketingovou strategii, respektive na komunikační aktivity v on-line prostředí, jmenovitě na sociálních sítích. Mimo to je prostor věnován i fenoménu elektronických knih, PR aktivitám, jednotnému vizuálnímu stylu, jednotlivým edicím. Důraz je kladen i na severskou literaturu, jejíž publikací se Kniha Zlín v roce 2011-2012 zabývala nejvíce. Dalším tématem je i postavení na českém knižním trhu, kde je Kniha Zlín konfrontována se svými konkurenty. Práce se krátce věnuje i literárním ohodnocením, kterými se Kniha Zlín pyšní a jejich významem v rámci marketingu.
Tištěné nebo elektronické knihy: co , jak a proč čte generace Y?
Nykl, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce "Tištěné nebo elektronické knihy: co, jak a proč čte generace Y?" se zabývá motivací mladých lidí, konkrétně dvaceti studentů pražských vysokých škol, ke čtení tištěných a elektronických knih. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem nejen zjistit, jakou roli při rozhodování hrají sociální aspekty knih a jejich nabývání, nýbrž také porozumět vnímání knih očima této generace. Zkoumání tohoto velmi aktuálního tématu může obohatit nejen akademickou sféru, ale pomoci i marketingovým oddělením jednotlivých účastníků knižního trhu. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie čtení a z popisu i charakteristiky tištěných a elektronických knih. Následuje popis současného tuzemského knižního trhu pro vytvoření představy o prostředí, v němž se všichni čtenáři nacházejí. Třetí kapitolu tvoří seznámení s generací Y, která je posléze podrobněji zkoumána, a to pomocí metod a postupů popsaných v metodologické části, z nichž je nutné zmínit zvláště zakotvenou teorii. Závěrečná část prezentuje cíle výzkumu, jeho výzkumné otázky, popisuje vzorek respondentů a průběh rozhovorů, včetně zaměření kladených otázek. Jádrem této části je předložení výsledků výzkumu a jejich následná intepretace. Kromě toho jsou uvedena omezení výzkumu a doporučení pro...
Online služby Národní technické knihovny v Praze
Hedvíková, Květa ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými službami Národní technické knihovny v Praze. Věnuje se problematice e-knih, konsorcií na nákup zdrojů, hledání v různých katalozích v NTK. Popisuje různé další služby knihovny jako Oborovou bránu TECH, Virtuální polytechnickou knihovnu, Národní úložiště šedé literatury, službu eBooks on Demand a službu Ptejte se knihovny. Cílem je zjistit přínos služeb pro čtenáře i budoucí směr vývoje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Selfpublishing v českém prostředí a změny na knižním trhu s ním spojené
Blažek, Radek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Jedna z prvních českých prací na téma selfpublishing. Ačkoliv si nepochopení, zakázaní a jinak omezení autoři v minulosti mohli vydat knihu vlastním nákladem, fenomén selfpublishingu, který spisovatelům s pomocí některého ze specializovaných portálů umožňuje zařídit publikaci díla během několika kliknutí a velice levně, je poměrně nový. Větší rozmach začíná zhruba od poloviny první dekády 21. století - a to jak v zahraničí, tak v Česku. Jak ale tato práce ukazuje, následný rozvoj se v USA, které jsou považovány za kolébku této technologie, a v tuzemském prostředí liší. První kapitola mapuje historii samopublikování a dává selfpublishing do kontextu samizdatu, vydávání knih vlastním nákladem a vydání přes klasického nakladatele, snaží se selfpublishing charakterizovat. V druhé kapitole se čtenář seznámí s technologiemi, které umožnily nástup a rozšíření selfpublishingu. Třetí kapitola analyzuje projevy selfpublishingu na knižních trzích v ČR a v USA, dává je do kontextu a porovnává také nejvýznamnější poskytovatele těchto služeb - a to jak ty americké, tak české. Stav, kdy se na veřejnost dostávají díla amatérských autorů, mnozí odborníci i zavedení spisovatelé kritizují, tato práce proto neignoruje ani kritiku, jež k selfpublishingu směřuje. Popsány jsou rovněž vzácné příklady selfpublikujících...
Tištěná kniha versus elektronické čtečky knih. Budoucnost knižní kultury v 21. století
Šulcová, Lucie ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Diplomová práce bude věnována srovnání klasické knihy a elektronických čteček knih, zejména z hlediska hlavních charakteristik obou médií a výhod/nevýhod, které oba zmíněné formáty přinášejí pro recipienty. V práci bude popsán význam vynálezu knihtisku pro společnost, i to, jaké reakce vyvolal a jakou začala mít kniha roli v lidských životech po jeho objevení. Následující kapitoly budou věnovány samotné knize, zejména popisu toho, "co dělá knihu knihou", jaké jsou její přednosti a slabiny a proč je její čtenost stále populární. Jako kontrast bude dále zmíněn masový nástup elektronických čteček knih, které se staly potencionálním konkurentem knihy, zejména e-knihy v kapesních čtečkách, na internetu a v mobilních telefonech. Cílem práce je komparace tištěné podoby kultury, kterou zastupuje kniha a elektronické podoby kultury, kterou představují elektronické čtečky knih. Komparace bude založena na popsání specifik obou informačních prostředků, jednak z hlediska technologie, tak zejména s ohledem na odlišné způsoby percepce textu a požitku ze samotného čtení. Na závěr je uveden pokus naznačit možné důsledky vývoje celé situace do budoucna - hrozí knižní kultuře krize anebo si své postavení ve společnosti zachová i v nadcházejících letech?
Elektronické knihy a autorské právo
Lašková, Barbora ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
LAŠKOVÁ, Barbora ELEKTRONICKÉ KNIHY A AUTORSKÉ PRÁVO Tato rigorózní práce se skládá z osmi kapitol, přičemž první část si klade za cíl seznámit čtenáře s pojmem elektronické knihy a popsat a vyložit autorskoprávní problematiku týkající se elektronických knih, nabídnout nakladatelům, distributorům, knihovnám i uživatelům možnosti, jak legálně užít elektronickou knihu chráněnou autorským právem, a to prostřednictvím uzavření licenční smlouvy, volného užití či zákonné licence. Druhá část této práce se zabývá prostředky ochrany elektronických knih a popisem odpovědnosti za porušování autorských práv. Závěr této práce je pak věnován autorskoprávní úpravě související s elektronickými knihami de lege ferenda. Tato práce by též měla odpovědět na některé aktuální otázky k tématu elektronických knih, které lze dovodit pouze výkladem a za pomoci judikatury (evropské, německé a české) a zároveň pojmenovat právní problémy elektronických knih, jejichž řešení je do budoucna třeba vtělit do právních norem a uvést do praxe.
Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012
Lepková, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012 je pojednat marketingovou komunikaci moderního zlínského nakladatelství, které chce českému čtenáři představit kvalitní, mladou literaturu, která se objevuje především na evropském trhu. Kniha Zlín na trhu funguje osm let, ale na poli marketingu se začala výrazně prosazovat až v roce 2011, kdy zároveň začala vydávat elektronické knihy. Ve své práci chci představit marketingovou komunikaci zlínského nakladatelství v letech 2011 a 2012 a potažmo jeho přínos jak v oblasti marketingu, tak v oblasti literární. Práce popisuje vznik nakladatelství, jeho vizi, ale důraz je kladen především na marketingovou strategii, respektive na komunikační aktivity v on-line prostředí, jmenovitě na sociálních sítích. Mimo to je prostor věnován i fenoménu elektronických knih, PR aktivitám, jednotnému vizuálnímu stylu, jednotlivým edicím. Důraz je kladen i na severskou literaturu, jejíž publikací se Kniha Zlín v roce 2011-2012 zabývala nejvíce. Dalším tématem je i postavení na českém knižním trhu, kde je Kniha Zlín konfrontována se svými konkurenty. Práce se krátce věnuje i literárním ohodnocením, kterými se Kniha Zlín pyšní a jejich významem v rámci marketingu.
Ediční profil a marketingové aktivity Nakladatelství Kniha Zlín
Kajabová, Marieta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Ve své práci jsem se komplexně zaměřila na malé a relativně mladé nakladatelství Kniha Zlín. Cílem je poskytnout základní údaje o českém knižním trhu, zmapovat historii nakladatelství, s tím související vývoj jejich poměrně specifického edičního profilu, do kterého je v poslední době zahrnut také trend v podobě elektronických knih. Na základě poskytnutých statistik zhodnotím úspěšnost jednotlivých edic a konkrétních titulů, jak papírových, tak e-knih, a srovnám Knihu Zlín s konkurenčními nakladatelstvími. V další části práce shrnuji dosud vynaložené marketingové aktivity jak z prostředí internetu, tak i mimo něj a obraz nakladatelství v médiích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.