|
Zábrany/Barriers
Vybíral, Dalibor ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce reflektuje autorovy osobní pocity a emocionální posuny během období určité životní fáze během studia. Sumarizuje tak chronoligicky posun od citově a fyzicky koncipovaných performancí po dnešní stadium vztahu, kdy vše co bylo odděluje surová materiální intalace zdi. Ta symbolicky představuje onu bariéru, nepochopení, odcizení a konec dialogu mezi dvěma stranami.
|
|
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Doležel, Martin ; Sochor, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
ZAHRADA V KRIZI Problém první. Přesunutí vstupu z osy rotundy v 19. století, ze severu, do prostoru původního hospodářského dvora sevřeného skleníky. Cenou za tento krok bylo setření konceptu libosadu jako duchovní cesty, a dále zmatení návštěvníka novým excentrickým vstupem do zahrady. Problém druhý. Původní ušlechtilá náplň předpolí byla dokonale vyčištěna, a to včetně členění. Takže čestný dvůr je vklíněn mezi dva obrovské nespecifické prostory. Třetí problém. Devatenácté století je pryč. Dnešní návštěvník je náročný a nesoustředěný. KONCEPT Znovuoživení a doplnění konceptu členění předpolí na „subprostory“ je praktické a zároveň nabízí ztracenou estetickou kvalitu. Ve vztahu k osám zahrady je prostor příčně členěn novými stavbami. Tyto funkční pásy vytvářejí optické bariéry a jsou v ose průchodné. Ze dvou velkých prostorů vzniká minimálně šest menších. Přesunutí hlavního vstupu ze dvora na osu rotundy znamená možnost zahrady nadechnout se k budoucímu rozvoji bez drastických změn na památkově chráněných objektech, funkčně již definovaných. Navíc zahrada opět dostává ztracenou osovost, smysl, příběh o cestě člověka. Aplikování principů barokní zahrady do náplně zahrad předpolí je mylné nebo prvoplánové. Jiný druh prostoru vznikající v jiné době si žádá jiný přístup. Polarizované (též protilehlé) zahrady nabízí extrémní polohy dvou protichůdných vývojových tendencí. Superkoncipovaná zahrada vytvářená technologií dneška versus háj moudrosti, kde je architektem i stavitelem příroda. To vše proložené barokní zahradou někde uprostřed.
|
| |
|
ARCHEOLOGICKÉ MUZEUM - PŘESTAVBA AREÁLU HRADIŠTĚ SV.HYPPOLITA VE ZNOJMĚ
Mitáš, Petr ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Zpracování standardní architektonické studie areálu archeologické nadace do podoby polyfunkčního centra, sloužícího nejen k prezentaci archeologických nálezů, ale rovněž potřebám turistického ruchu, vzdělávání a vědecké činnosti. Úkolem je na základě územně analytických, stavebně-technických a dalších podkladů a souvislostí, zpracovat návrh zástavby hospodářského areálu klášterního areálu Sv. Hyppolita. Navržená zástavba by měla vycházet z dané lokality území a vytvořit zázemí pro trvale udržitelný rozvoj areálu.
|
| |
|
Řešení bezbariérového prostředí v intravilánu města
Elistratova, Elena ; Bret, Ondřej (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezbariérovostí, analýzou hodnotící přístupnost části města. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části je detailně vysvětleny pojmy jako bariéry, bezbariérovost, heldikep a požadavky Vyhláška č. 398/2009, která stanovuje obecné technické požadavky pro zajištění bezbariérového užívání staveb. Představuje základní možnosti využití smart city prvků které je možné využít v rámci řešeného typu území. Praktická část je pak zaměřena na bezbariérového hodnocení řešené části území a následným návrhem špatně řešených míst. Dále je práce zaměřena na návrh bezbariérového parku jako mista pro pro setkávání všech bez omezení a zvýšení atraktivity řešené lokality s důrazem na kvalitu života v daném území. Součástí návrhu je také implementace smart city technologií.
|
|
Přejezdy na železničních tratích
Nováková, Anna-Marie ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku železničních přejezdů z hlediska interpretace veškeré dostupné legislativy. Snaží se zjistit, zdali se dostupné legislativní zdroje pro projektování železničních přejezdů shodují, a tedy na železničních přejezdech nemohou vyvstat nejasnosti, které by pro řidiče vozidel na pozemních komunikacích mohly působit zmatečně, a tudíž nést vinu na stále vysokém počtu dopravních nehod na železničních přejezdech. Danou problematiku jsem řešila pomocí analýzy všech dostupných legislativních zdrojů. Stanovila jsem si, u kterých kapitol považuji výskyt neshody za možný. Dále jsem vysledovala, které konkrétní legislativní zdroje se danou problematikou zabývají a ty jsem poté jednotlivě porovnala. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že ve stávajících platných legislativních zdrojích, se v žádné ze zásadních otázek ohledně návrhu železničních přejezdů nesrovnalosti, které by nesly podíl na zmatení řidiče vozidla na pozemní komunikaci, nevyskytují.
|
|
Rozvoj komunitní energetiky
Hrdličková, Gabriela
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunitní energetiky na území místní akční skupiny Bobrava v Jihomoravském kraji. Cílem práce je zjistit, zdali na zkoumaném území již existují nějaká zařízení fungující pro energetická společenství, jaká jsou pozitiva komunitní energetiky, negativa a bariéry bránící jejímu vzniku, názory veřejnosti a budoucí plány obcí v rozvoji tohoto odvětví. Informace pro naplnění cílů jsou získány metodou strukturovaných rozhovorů, které byly provedeny se zástupci deseti členských obcí MAS Bobrava. Získané výsledky odhalily, že komunitní energetika zatím neprobíhá v žádné ze zkoumaných obcí, dále také její konkrétní přínosy, jako je například soběstačnost a modernizace. Uvedena jsou také negativa jako například vysoké pořizovací náklady a nedostatečná legislativa. Bylo zjištěno, že všechny oslovené obce plánují na svém území komunitní energetiku zavádět v rámci obecních budov.
|
|
Profesní rozvoj učitelů na vybrané střední škole
Zahálková, Laura ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů na vybrané střední škole v Ústeckém kraji. Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je průběh profesního rozvoje učitelů na vybrané střední škole a přístup k němu, identifikovat případné bariéry jejich profesního rozvoje a na základě zjištění případně navrhnout opatření ke zlepšení. Přístupem se rozumí jejich vztah k profesnímu rozvoji. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s problematikou. V empirické části autorka využívá kvalitativní přístup s designem případové studie a analyzuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný vzorek činí 8 učitelů vybrané střední škole a ředitelku školy. Závěrem autorka shrnuje získané poznatky, komparuje svá zjištění s jinými výzkumy a uvádí přínosy i limity práce. V návaznosti na výzkumná zjištění předkládá doporučení pro praxi, která reagují na mnohé bariéry, které respondenti vytyčili. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že se učitelé v různé míře profesně rozvíjí a rozvoj považují za přirozenou součást své práce. Jako bariéru identifikují například nedostatek času nebo nedostatečnou motivaci ze strany vedení. Vedení pak jako bariéru vnímá finanční zátěž a nevhodnou časovou organizaci vzdělávacích akcích. Znepokojivé výsledky souvisí se skutečností, že...
|
|
Postavení žen ve vedoucí pozici nadací a nadačních fondů
Lučanová, Tereza ; Košák Felcmanová, Alena (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem žen ve vedoucí pozici nadací a nadačních fondů. Práce je složena z teoretické a empirické části. Teoretická část práce pojednává o roli žen ve společnosti, historickém vývoji a teoretických konceptech s důrazem na vysvětlení pojmů, které se prolínají do kontextů občanské společnosti. Blíže popisuje segment nadací a nadačních fondů, objasňuje základní specifika neziskového sektoru s důrazem na hodnoty a smysl práce, vysvětluje jednotlivé pojmy, které se pojí s postavením žen ve vedení organizací. V empirické části je proveden kvalitativní výzkum, který se zabývá porozumění zkušenosti žen, které zastávají vedoucí pozici v nadacích a nadačních fondech v několika rovinách. Stěžejním prvkem je objasnění cesty jednotlivých žen do vedení konkrétní organizace, jejich motivace a případné bariéry. Jak vidí ženy samy sebe ve vedoucí pozici a jaký je jejich pohled na příběh a kulturu konkrétní organizace. Výzkumy, které by se zabývaly problematikou postavení žen ve vedoucích pozicích v neziskovém sektoru chybí, získaná data by proto mohla přispět bližší studii tohoto fenoménu.
|