Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava učitele waldorfské školy na výuku tělesné výchovy a německého jazyka
WEISSOVÁ, Julie
Tato diplomová práce se zaměřuje na specifika přípravy učitele waldorfské školy na výuku aprobačních předmětů autorky, jimiž jsou tělesná výchova a německý jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části práce budou objasněny základní pojmy, které jsou klíčové pro dané téma, což je alternativní školství se zaměřením na waldorfskou školu, pojem antroposofie a osobnost R. Steinera. V dalších kapitolách se autorka diplomové práce zacílí i na samotnou osobnost waldorfského učitele, problematiku spojenou se vztahem učitel a žák, a především pak na učitelovu přípravu na výuku německého jazyka a tělesné výchovy na tomto typu alternativní školy. V praktické části diplomové práce se autorka zaměří přímo na konkrétní příklady pozorovaných hodiny tělesné výchovy a německého jazyka na waldorfské škole a bude za pomoci pozorování a rozhovorů s učiteli zjišťovat, jak se jim daří z jejich pohledu dosahovat předem stanoveného cíle, a to vše z hlediska samotné antroposofie. Autorka se bude ve svém výzkumu pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Pohybová aktivita na Waldorfské škole v Českých Budějovicích
BLAJIĆ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o významu pohybových aktivit ve waldorfské pedagogice. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy a přístup waldorfské pedagogiky k pohybovým aktivitám, včetně jejich pramenů. Práce dokládá historii a vznik Waldorfské školy v Českých Budějovicích. Dále uvádí vzdělávací plán pro 1. až 9. ročník waldorfské školy ve vyučovacích předmětech eurytmie a tělesná výchova. Praktická část práce se zaměřuje na pohybové aktivity na Waldorfské škole v Českých Budějovicích v současnosti. Mapuje aktuální situaci, podmínky ve Waldorfské škole v Českých Budějovicích. Součástí praktické časti je výzkum, který je veden formou rozhovorů s pedagogy této školy. V nich jsou zachyceny jejich osobní náhledy a přístupy k jednotlivým pohybovým aktivitám. Další součástí jsou záznamy z vyučovacích hodin.
Praktické činnosti ve waldorfských školách
Vondrušková, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Praktické činnosti ve waldorfských školách ABSTRAKT: Tato práce pojednává o zařazení praktických činností ve waldorfských školách. Je rozdělena na tři části. První část obsahuje historii a východiska waldorfské pedagogiky, přípravu učitelů a možnosti jejich vzdělávání v Česku.V druhé části mapuji konkrétní praktické činnosti zařazené ve výuce a specifikuji obsah praktických předmětů.Třetí, praktická část práce, se zaměřuje na analýzu školního vzdělávacího programu ve waldorfských školách z hlediska začlenění praktických předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: waldorfská pedagogika, Steiner, Antroposofie, waldorfský učitel, praktické činnosti, Ruční práce, Dřevořezba, Dílny, Pěstitelské práce, tematické okruhy, Školní vzdělávací program
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Pastorace lidí s mentálním postižením. Příklad anthroposofického přístupu
Procházková, Petra ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Křížová, Eva (oponent)
Pastorace lidí s mentálním postižením je v českém prostředí poměrně novou disciplínou. Tato práce se tak zabývá tím, jak vypadá a probíhá pastorace lidí s mentálním postižením. Pastorace má východisko v evangeliu a snaží se nejen o rozvoj člověka v rovinách bio-psycho- socio-spirituální. Pastorace těchto lidí má také východisko v tzv. "Teologii postižení," která usiluje skrze křesťanské hodnoty a lásku o inkluzi lidí s mentálním postižením a postižením obecně do společnosti a společenství. Techniky pastorace obecně jsou zpěv písní, různé průpovědi, čtení biblických textů, modlitby, ale i podpora v rozvoji osobnosti a zvládání těžkých životních situací. Závěrem je, že pastorace lidem s mentálním postižením ať už v křesťanství, nebo skrze anthroposofii poskytuje možnost stejných základních lidských práv jako u lidí bez postižení. Poskytuje jim skrze různé techniky možnost setkat se sám se sebou a naplňovat svá přání, vize, potřeby, ale také čelit svým úzkostem a strachům. V tom je síla pastorace.
Anthroposofie v křesťanských souřadnicích Esoterní křesťanství Rudolfa Steinera
Sušer, Jan ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Práce se zabývá myšlenkovým systémem anthroposofie Rudolfa Steinera v kontextu křesťan- ství a křesťanské teologie. Je členěna do čtyř kapitol s vloženým metodologickým exkursem. První kapitola se zaměřuje na počátky životní cesty Rudolfa Steinera, zejména z hlediska du- chovních vlivů, které na něj působily před jeho veřejným vystoupením. Následuje exkurs, který řeší žánrovou strukturu sebraného Steinerova díla (Gesamtausgabe) a přináší originální návrh jeho periodizace a popis jeho přítomnosti na českém knižním trhu. Druhá kapitola nastiňuje základy teorie poznání, kterou Rudolf Steiner rozvinul a publikoval. Ve třetí kapitole jsou synteticky pojednána témata Steinerova myšlení, která jsou zajímavá z teologického hlediska a vztahují se zejména k trojiční teologii. Poslední kapitola vybírá ty prvky Steinerova ideového systému, které jsou v konfliktu s klasic- kým teologickým myšlením, a snaží se je uvést do širší souvislosti.
Vliv antroposofie na české umění počátku 20. století
LHOTSKÁ, Karolina
Rudolf Steiner, zakladatel antroposofie, svým nadsmyslovým bádáním ovlivnil mnohá odvětví lidské činnosti, mezi nimi i umění. Bakalářská práce se zabývá vlivem jeho duchovní vědy především na malířství. Toto téma také zařazuje do širšího kontextu spirituálna jako zdroje inspirace pro ranou fázi abstrakce. Poté na dvou vybraných českých umělcích prozkoumá, jak konkrétně se antroposofie promítla do jejich tvorby.
JOHANN WOLFGANG VON GOETHES UND RUDOLF STEINERS FARBENLEHRE IM VERGLEICH
TRAUBOVÁ, Monika
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním nauky o barvách Johanna Wolfganga von Goetha a Rudolfa Steinera, které vznikly jako reakce na jednu z předchozích teorií barev, která byla zveřejněna přibližně sto let před jejich vlastních verzí. V práci jsou tyto nauky o barvách představeny a na několika vybraných kategorich provedeno srovnání obou nauk. Dále jsou definovány okolnosti vzniku a vývoj obou nauk, jejich použití, mezioborovost a význam jejich zobrazení ve formě barevného kruhu. Na základě toho jsou popsány podobnosti a rozdílnosti obou nauk a jejich možný vliv na další básnická, filozofická nebo pedagogická díla obou autorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.