Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ako bysme mohli googliť efektivnejšie ?
Kolesárová, Lucia ; Shapiro, Irina (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Google v súčasnosti poskytuje takmer všetky typy informácií podobným spôsobom - užívateľovi ponúka zoznam web stránok. Ale Každá informácia potrebuje iný spôsob sprostredkovania. Iný spôsob vizualizácie. Preto som sa rozhodla vytvoriť Google budúcnosti. Zameriavam sa na nový spôsob šírenia informácií a komunikácie. Vytvorila som nové nástroje, ktoré pomáhajú k dosiahnutiu tejto vízie. Tieto nástroje fungujú v rozšírenej realite. Moja diplomová práca je predovšetkým dielom design fiction a informačného designu. Extrapoláciou vytváram možné scenáre budúcnosti. Možnosti nástrojov Googlu budúcnosti sú odvodené zo súčasných technológií.
Rodinná terapie jako nástroj pomoci a intervence rodičům nezletilých dětí v rozvodovém řízení
Cepek, Martin ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Představení rodinné terapie jako nástroje pomoci i intervence státu v rámci rozvodového řízení. A to v případech, kdy rodiče nejsou sami schopni se před rozvodem domluvit na péči o děti a jsou ve sporu. Přitom zjistit, jestli orgány veřejné moci mají o tento nástroj, kterým jim stát svěřil z důvodu ochrany rodiny, zájem, případně jaké faktory rozhodují o tom, že ho použijí. Klíčová slova děti, dohoda, edukace, integrativní přístup, intervence, krize, mediace, orgán veřejné moci, pomoc, poradenství, rodiče, rodina, rodinná terapie, rozvod, řešení, stát
Chyby ovlivňující úspěch managementu mateřských škol
Kafková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá identifikací častých chyb v managementu škol se zaměřením na prostředí mateřské školy. Porovnává poznatky získané v literatuře s osobní zkušeností vybraných ředitelů mateřských škol. Za cíl si klade vymezit rizikové oblasti pro vznik chyb a nalézt vhodná doporučení, jak k nim přistupovat. Obecné vnímání zjištěných rizikových faktorů a přístupů bylo následně ověřeno v dotazníkovém šetření. Poučení z chyb by mělo být vnímáno pozitivně jako cesta k úspěchu a pokroku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s ředitelkami mateřských škol a formou dotazníkového šetření bylo získáno více než sto dvacet výpovědí školských pracovníků. Souhrnným výsledkem obou částí práce -jsou rady a doporučení pro začínající ředitele.
Škoda způsobená informací nebo radou - česká úprava, DCFR a PETL
Mladá, Klára ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Škoda způsobená informací nebo radou - česká úprava, DCFR a PETL Abstrakt Tato práce pojednává o odpovědnosti za škodu způsobenou poskytnutím nesprávné informace nebo škodlivé rady, která se řídí § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zároveň se zabývá vztahem této odpovědnosti k dokumentům evropských legislativních skupin, konkrétně k dokumentu Principles of European Tort Law (PETL), a Draft Common Frame of Reference (DCFR). Cílem této práce je představit komentované ustanovení, jeho zařazení v systematice Občanské zákoníku a nastínit možnosti a náležitosti jeho aplikace. Tento cíl bylo nutné zároveň podrobit zkoumání z hlediska evropských dokumentů PETL a DCFR, které byly inspirací nejen zákonodárcova rozhodnutí zařadit komentované ustanovení v jeho současné podobě do Občanského zákoníku, ale i pro tvorbu zákoníku samotného. V rámci představení komentovaného ustanovení bylo nutné rozvést jednotlivá témata tvořící základ pro vznik odpovědnosti dle Občanského zákoníku obecně, konkrétně v relaci na komentované ustanovení a konečně i vzhledem k evropským dokumentům PETL a DCFR. Stěžejními tématy proto jsou subjekty škody, především výklad pojímání osoby profesionála, tzn. příslušníka určitého stavu či povolání - škůdce. Kapitola zaměřená na jednotlivé subjekty vystupující při případné aplikaci...
Komunikačně-sociální kompetence speciálního pedagoga při práci s dětmi s Aspergerovým syndromem
PISARIKOVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce jsou komunikačně-sociální kompetence speciálního pedagoga při práci s dětmi s Aspergerovým syndromem. Práce si klade za cíl sestavení souboru komunikačně sociálních kompetencí speciálního pedagoga vyplývajících ze současné situace a možností vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem. Zároveň mapuje situaci kolem zařazení těchto dětí do vzdělávacího systému a definuje různé postavení speciálního pedagoga v souvislosti s náplní jeho profese ve vztahu k této cílové skupině. Teoretická část obsahuje popis postavení speciálního pedagoga v současném systému vzdělávání a vymezuje jednotlivé role speciálního pedagoga vzhledem k náplni jeho práce. Dále se věnuje vymezení termínu Aspergerova syndromu a problémovým oblastem tohoto postižení. Náplní této části práce je rovněž pedagogická diagnostika dětí s AS a její nástroje a možnosti vzdělávání těchto jedinců. V návaznosti na uvedené informace také popisuje komunikačně sociální kompetence speciálního pedagoga potřebné k jeho práci s dětmi s Aspergerovým syndromem a potřebné legislativní a jiné zdroje, které tyto kompetence vymezují. V návaznosti na naplnění cíle bakalářské práce je v praktické části využito kvalitativního výzkumu a jako výzkumný design byla zvolena metoda případové studie. Tato část práce obsahuje předvýzkum, který mapuje současnou situaci zařazení dětí s Aspergerovým syndromem do systému vzdělávání v České republice v rámci jednotlivých krajů a dvě případové studie, které popisují postavení školního speciálního pedagoga působícího na základní škole hlavního vzdělávacího proudu a postavení speciálního pedagoga působícího ve speciálně pedagogickém centru. Výstupem bakalářské práce je kompresivní formulace souboru komunikačně sociálních kompetencí speciálního pedagoga získaná na základě závěrů teoretické a praktické části této práce. Závěry vyplývající z výzkumného šetření dokazují, že potřebné komunikačně sociální kompetence vyplývají nejenom ze specifika práce s dětmi s Aspergerovým syndromem, ale zároveň obsahují i jiné potřebné osobnostní a profesní schopnosti. Bakalářská práce může sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů a pro speciální pedagogy, kteří se této problematice věnují. Dále může tato práce poskytnout informace i rodičům dětí s Aspergerovým syndromem a širší pedagogickou veřejnost.
"Instrukcí neb Krátké naučení mladému hospodáři" Šimona Lomnického z Budče
Heřmanská, Kateřina ; Matějec, Tomáš (vedoucí práce) ; Andrlová Fidlerová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku edičního zpracování tištěného textu z konce 16. století, prováděné úpravy v rámci hláskosloví, pravopisu, interpunkce, gramatických jevů a syntaxe v daném textu, vypořádává se problematikou rozkolísanosti určitých jevů jako je například vokalická kvnatita nebo odlišný pravopis velkých písmen oproti dnešnímu usu. V rozboru pak analysuje život Šimona Lomnického z Budče a jeho kontroversní osobnost, která po několik desetiletí vyvolávala odpor literárních vědců pro svou bezcharakternost a která byla očištěna až v počátku 20. století. Dále se soustředí na literární a jazykový rozbor textu editovaného díla v kontextu děl stejného žánru a zkoumá míru adaptovanosti z populární mravoučné knihy.
"Instrukcí neb Krátké naučení mladému hospodáři" Šimona Lomnického z Budče
Heřmanská, Kateřina ; Matějec, Tomáš (vedoucí práce) ; Andrlová Fidlerová, Alena (oponent)
The abstract The main aim of the thesis is preparation of the edition of an educational text by Simon Lomnický from Budeč. My work is aimed on the adaptation and analyse of a moralizing text by Lomnicky. I have analysed his book, Instruction or The short eduction for young hundsman, her evolution during three centuries, differences among editions from 16th, 18th and 19th century and her dependence on source book, The sentences and educations of the great philosophes. The reflection of Lomnicky's life has been changing very fast and dramatically, I have tried to find out reasons of peremptory changes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úloha edukace při ukončování ústavní výchovy v přípravě na samostatný život
Novotná, Mariana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se věnuje vzdělávání a přípravou dětí z ústavní výchovy na samostatný život. V teoretické části najdeme především okolnosti a příčiny pobytu dětí v ústavních zařízeních, funkce jednotlivých zařízení a také, jak se této přípravě jednotlivé organizace pro děti s nařízenou ústavní výchovou věnují. Nedílnou součástí je analýza jednotlivých nevládních organizací na území hlavního města Prahy, které děti v tomto směru vzdělávají a pomáhají jim s přechodem do samostatného života. Praktická část se zaměřuje na jeden ze střednědobých vzdělávacích projektů, který umožňuje svým klientům vyzkoušet si úkoly patřící k samostatnému životu v bezpečném prostředí, ještě než ústavní zařízení opustí. Praktickou část tvoří především kvalitativní výzkum provedený metodou rozhovoru, které vycházejí z cílů projektu. Výzkum zjišťuje znalosti a dovednosti klientů, které si během kurzu osvojili. Annotation: This diploma thesis is dedicated to education and training of children in institutional care to independent life. In the theoretical part we can find especially the circumstances and causes why children have to stay in institutions, the functions of individual institutions, as well as the preparation of individual organizations for children in the institutional education pay. An integral part is an...
Chyby ovlivňující úspěch managementu mateřských škol
Kafková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá identifikací častých chyb v managementu škol se zaměřením na prostředí mateřské školy. Porovnává poznatky získané v literatuře s osobní zkušeností vybraných ředitelů mateřských škol. Za cíl si klade vymezit rizikové oblasti pro vznik chyb a nalézt vhodná doporučení, jak k nim přistupovat. Obecné vnímání zjištěných rizikových faktorů a přístupů bylo následně ověřeno v dotazníkovém šetření. Poučení z chyb by mělo být vnímáno pozitivně jako cesta k úspěchu a pokroku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s ředitelkami mateřských škol a formou dotazníkového šetření bylo získáno více než sto dvacet výpovědí školských pracovníků. Souhrnným výsledkem obou částí práce -jsou rady a doporučení pro začínající ředitele.
Ako bysme mohli googliť efektivnejšie ?
Kolesárová, Lucia ; Shapiro, Irina (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Google v súčasnosti poskytuje takmer všetky typy informácií podobným spôsobom - užívateľovi ponúka zoznam web stránok. Ale Každá informácia potrebuje iný spôsob sprostredkovania. Iný spôsob vizualizácie. Preto som sa rozhodla vytvoriť Google budúcnosti. Zameriavam sa na nový spôsob šírenia informácií a komunikácie. Vytvorila som nové nástroje, ktoré pomáhajú k dosiahnutiu tejto vízie. Tieto nástroje fungujú v rozšírenej realite. Moja diplomová práca je predovšetkým dielom design fiction a informačného designu. Extrapoláciou vytváram možné scenáre budúcnosti. Možnosti nástrojov Googlu budúcnosti sú odvodené zo súčasných technológií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.