Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 340 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Wood modification : enhancing the functionality of wood products /
Čermák, Petr
The overall aim of this habilitation thesis is to improve the physical, mechanical and biological properties of native wood. This has been accomplished by thorough analysis of the current state of knowledge in the field of chemical and thermo-hygro-mechanical modification, as a basis for (a) optimising current methods; and (b) developing a new chemical and thermo-hygro-mechanical wood modification processes. The present work is focused mainly on the use of European beech wood (Fagus sylvatica L.), one of the most widespread and important broad-leaf tree species in Europe; however, other wood species presented herein are also of interest.
Udržateľnosť veľmi malých obcí na južnej Morave
Lešková, Andrea
Práce se zabývá udržitelností velmi malých obcí na příkladu obcí Jihomoravského kraje. První část výzkumu analyzuje demografickou charakteristiku a vývoj počtu obyvatel velmi malých obcí v České republice, okrajově na Slovensku a blíže v Jihomoravském kraji. Druhá část výzkumu zkoumá udržitelnost vybraných velmi malých obcí Jihomoravského kraje, jak ji vnímají jejich vlastní starostové, třetí část výzkumu zkoumá udržitelnost, jak ji vnímají jejich vlastní obyvatelé prostřednictvím dotazníkového šetření. Zatímco v České republice 70% velmi malých obcí do 200 obyvatel roste od roku 2000 a každým rokem se v této velikostní kategorii nachází stále méně obcí, na Slovensku se každým rokem v této kategorii nachází stále více obcí. Region s nejhorší demografickou charakteristikou velmi malých obcí je Jihomoravský kraj. I přesto, že většina starostů vybraných velmi malých obcí Jihomoravského kraje vnímá přibývající administrativu a náklady na infrastrukturu jako největší problém, nemají zájem o slučování obcí. Pozitivní demografická charakteristika velmi malých obcí úzce souvisí se sociálním aspektem udržitelnosti a kvalitou mezilidských vztahů mezi obyvateli.
CSR aktivity Tesco Stores ČR a.s. v letech 2009-2010
Jílková, Kristýna ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(abstrakt) Práce se zaměřuje na společensky odpovědné aktivity Tesco Stores ČR a. s. v letech 2009 - 2010, zasazuje je do kontextu marketingové komunikace a analyzuje je pomocí tří základních pilířů CSR - ekonomického, sociálního a environmentálního. Nejprve je popsáno, co koncept CSR je, jak vzniknul, které složky obsahuje a jaké nástroje může společensky odpovědná firma používat, a to i z hlediska marketingu. Jsou definovány důležité pojmy potřebné k následnému popsání aktivit firmy a práce se nevyhýbá ani kritice CSR. V následující části je představena firma Tesco Stores ČR a. s., která slouží jako subjekt případové studie. Pro účely studie byly vymezeny pouze roky 2009 a 2010, nicméně právě toto období je bohaté na aktivity v celé šíři možností CSR. Popsané aktivity jsou z hlediska každého pilíře CSR samostatně zhodnoceny a podrobeny kritice. Samostatně je zhodnocena i vnější komunikace společensky odpovědných témat. Závěr přinese shrnutí dílčích analýz a vyhodnocení zajímavých rozporů v prezentaci programu CSR společnosti Tesco v kontextu aktuální situace, trendů v oblasti CSR a trhu, na kterém společnost Tesco působí.
Komunikace udržitelnosti v kávovém průmyslu
Mičolková, Martina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou udržitelné komunikace v kávovém průmyslu, s důrazem na značky Nespresso a Starbucks, a zkoumá, jak jsou tyto iniciativy vnímány spotřebiteli. Teoretická část práce se zaměřuje na green marketing a kávový průmysl, přičemž identifikuje specifické výzvy v rámci udržitelnosti v tomto odvětví. Praktická část práce kombinuje dvě hlavní metody výzkumu: obsahovou analýzu sociálních sítí a kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Obsahová analýza sleduje udržitelnou komunikaci značek Nespresso a Starbucks na sociální síti Instagram, s cílem identifikovat, jaká témata a pomocí jakých klíčových slov značky udržitelnost komunikují a jaké jsou reakce uživatelů na tyto příspěvky. Kvantitativní výzkum pak zkoumá postoje a angažovanost veřejnosti vůči udržitelnosti v kávovém průmyslu a komunikačních inciativách značek Starbucks a Nespresso. Výsledky výzkumu této práce pak mohou poskytnout značkám údaje o preferencích a očekáváních spotřebitelů ohledně udržitelnosti a její komunikaci v tomto odvětví.
Jedlý hmyz ve výživě
Lampová, Barbora ; Chrpová, Diana (vedoucí práce) ; Pánek, Jan (oponent)
Světová populace lidstva prudce roste a očekává se, že do roku 2050 dosáhne 9 miliard, což vede k zvýšené poptávce po potravinách. Jedním z hlavních globálních problémů je nedostatek kvalitních bílkovin. Konzumace jedlého hmyzu, známá jako entomofagie, je perspektivním řešením tohoto problému, poskytujícím nový zdroj bílkovin, tuků, vitaminů a minerálních látek. Tato alternativa může být ekologicky šetrnější než tradiční metody produkce potravin, přispívající k uspokojení rostoucích potřeb populace. Cílem této bakalářské práce bylo zjištění postojů a přístupu českých konzumentů k jedlému hmyzu a rovněž zjištění dostupnosti výrobků z jedlého hmyzu na českém trhu. V rámci této práce bylo zjištěno, že značná část respondentů měla předchozí zkušenost s konzumací jedlého hmyzu. Téměř 90 % respondentů v rámci tohoto hodnocení jedlý hmyz ochutnalo, přičemž většina konzumaci jedlého hmyzu zopakuje. Konzumenti obecně nejvíce preferovali skrytou formu jedlého hmyzu, která byla následována kulinárně upraveným hmyzem ve viditelné podobě. Podstatným zjištěním bylo také to, že nikdo z oslovených respondentů se s produkty z jedlého hmyzu nesetkal v kamenné prodejně, což bylo také potvrzeno průzkumem trhu, který poukázal na absenci těchto produktů v běžných kamenných provozovnách obchodních řetězců. Internetový...
Vývoj a implementace green marketingu v hodinářském průmyslu od roku 2019 do současnosti
Donnerová, Denisa ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Práce na téma vývoj a implementace green marketingu v hodinářském průmyslu od roku 2019 do současnosti má za cíl zjistit, jak moc hodinářské značky green marketing využívají, a jak jej implementují do své strategie. Zároveň je cílem zjistit, zda má sociální třída cílové skupiny značky vliv na množství využití green marketingu značkou. V teoretické části práce vysvětluje koncept green marketingu, který je stěžejní pro celý výzkum. Dále jej propojuje s konceptem sociální odpovědnosti firem. Zbylé kapitoly jsou věnovány vztahu spotřebitelů s udržitelným chováním a představení hodinářského průmyslu, jeho vývoje a environmentálních otázek s ním spojených. Mimo jiné jsou představeny i značky Citizen, Oris a IWC, které jsou dále zkoumány. Samotný výzkum byl proveden kvantitativní obsahovou analýzou a na sociálních sítích Facebook a Instagram i na webových stránkách pomocí klíčových slov zjišťoval, jak moc značky komunikují green marketing. V závěru práce jsou diskutovány nejen výsledky výzkumu, ale také jeho limity a příležitosti pro budoucí výzkum.
Vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu
Janoušková, Barbora ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu. Začíná popisem současného stavu módního průmyslu v digitálním prostředí a analýzou fungování trendů na sociálních sítích. Dále se zaměřuje na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu a zkoumá, jak popularita mikrotrendů může souviset s negativními dopady rychlé módy na životní prostředí. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají mikrotrendy na nákupní chování generace Z, a na základě získaných dat odvodit, jakým způsobem toto chování ovlivňuje udržitelnost v rámci módního průmyslu. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. V diskusi jsou analyzovány výsledky výzkumu, následně jsou zařazeny do teoretického kontextu a využity k zodpovězení výzkumné otázky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že móda inspirovaná mikrotrendy často nese charakteristiky fast fashion, což má negativní dopad na udržitelnost v rámci módního průmyslu. To bylo doplněno o zjištění, že příslušníci generace Z projevují snahu o udržitelné praktiky při zacházení s módou inspirovanou mikrotrendy.
Požadavky na dodržování etických standardů v kontextu B2B kupní smlouvy
Kurková, Natálie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Požadavky na dodržování etických standardů v kontextu B2B kupní smlouvy Abstrakt S rostoucími požadavky na nefinanční reportování, kdy se dodržování etických standardů dostává do popředí zájmů podnikatelů, nabízí právní řád efektivní mechanismus pro zajištění jejich dodržování - smlouvu. V prvé řadě se tato práce zabývá terminologií související s etickými standardy, která je bohatá a roztříštěná. Tato rozmanitost terminologie vede k nedorozuměním a komplikuje zkoumání možností začlenění etických standardů do smluvních vztahů. V rámci práce je kladen důraz na identifikaci, definování a sjednocení klíčových termínů, což je nezbytné pro jasné porozumění tématu a usnadnění dialogu mezi odborníky napříč disciplínami. Hlavním zaměřením práce jsou možnosti začlenění etických standardů do B2B kupních smluv v rámci právního rámce ČR. Práce si klade za cíl prozkoumat, zda a jak je možné začlenit etické standardy do smluvního vztahu, přičemž identifikuje a zkoumá dvě primární metody: prostřednictvím vlastnosti předmětu koupě a začlenění oddělené od předmětu smlouvy. Práce se zaměřuje na analýzu aplikačních problémů spojených s těmito přístupy v kontextu tradičních institutů kupní smlouvy. Významná část práce je proto věnována identifikaci a řešení potenciálních komplikací, které mohou při aplikaci institutů v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 340 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.