Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Institucionalizace Public-Private Partnership v dopravní infrastruktuře
Novotný, Michal ; Witz, Petr (vedoucí práce) ; Plaček, Michal (oponent)
Bakalářská práce se věnuje institucionalizaci Public-Private Partnership (PPP) v dopravní infrastruktuře. Pohybuje se v kontextu od představení pilotního PPP projektu D4 po současnost. Hlavním cílem je analyzovat naplnění předpokladů pro úspěch PPP v rámci vývoje a stavu aspektů institucionálního pole PPP. To zahrnuje analýzu kapacity a know-how veřejného sektoru, politické podpory, její formy a stability a analýzu právního rámce PPP. Práce prozkoumává pojetí PPP v politické rovině a veřejném sektoru, kde sleduje východiska know-how a postoje politické reprezentace. Zejména pak východiska pro rozhodování i faktory, které institucionální pole ovlivňují. Dále analyzuje přímé i nepřímé zapojení poradců a multilaterálních finančních institucí do přípravy PPP projektů.
Řízení projektu opravy dálnice
Čermák, Adam ; Tesárek, Václav (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá projektem na opravu dálničního úseku a navržení nejvhodnější varianty výstavby. Cílem práce je vybrat nejvhodnější variantu opravy dálničního úseku a navrhnout opatření na snížení možných rizik. V práci byly navrhnuty celkem tři varianty výstavby, ze kterých byla vybrána časově nejkratší varianta 3 s nejnižšími náklady a s maximálně využitými zdroji sdružených firem. U vybrané varianty bylo zapotřebí snížit potencionální rizika, a to především riziko doby pro dokončení před zimní technologickou přestávku. Pro eliminaci rizika byla použita metoda stlačování a zrychlování. Výběru jedné z navržených variant předcházelo ekonomické zhodnocení stavební firmy, v rámci kterého bylo podle finančních ukazatelů zjištěno, že se firma nachází v dobré finanční situaci pro realizaci projektu opravy dálničního úseku.
Městský inženýr a jeho role ve stavební praxi
Tlamková, Anna ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce ve své úvodní popisné části vymezuje veškeré teoretické základy a souvislosti spojené s pojmy městské inženýrství a městský inženýr. Na teoretické informace navazuje analytická část práce, jež obsahuje rozhovory se skutečnými autorizovanými městskými inženýry. S pomocí odborných zkušeností zúčastněných respondentů je následně zformována skutečná role městského inženýra ve stavební praxi a činnosti, které jsou s touto rolí spojeny. Získané informace jsou na závěr transformovány do praktického příkladu, který prokáže názornou implementaci znalostí městského inženýra v rámci reálného fungování praxe.
Management stavebních investic regionů
Vaňková, Lucie ; Tomšík,, Pavel (oponent) ; Tomášková,, Eva (oponent) ; Puchýř, Bohumil (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá managementem stavebních investic regionů. Cílem práce je sledování výkonnosti regionů České republiky pomocí ukazatele hrubý domácí produkt, a investiční činností, která se v regionech odehrává. Investiční činnost je sledována v podrobnějším členění na projekty pozemního stavitelství a dopravní infrastruktury. Velmi významným zdrojem stavební činnosti se v posledních letech stávají evropské fondy. Proto je v práci sledována závislost projektů na finanční podpoře EU. Hlavním výstupem práce je nalezení možné souvislosti mezi výkonností jednotlivých regionů České republiky a investiční činností v nich se odehrávající.
Efektivnost a rizika dopravních staveb
Vrtal, Vojtěch ; Vítková, Eva (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se soustředí na finanční a ekonomické hodnocení projektů dopravních staveb a na analýzu rizik s nimi spojených. Práce se zabývá teoretickými koncepty veřejných investic a životního cyklu projektu v kontextu veřejného sektoru. Součástí je také vymezení metody hodnocení těchto projektů a jejich rizikového ohodnocení, včetně plánování opatření k jejich redukci. V praktické části je pozornost zaměřena na konkrétní projekt dopravní infrastruktury. V rámci této části je zpracována finanční a ekonomická analýza projektu silniční infrastruktury s aplikací teoretických znalostí. Riziková analýza zkoumá konkrétní aspekty a proměnné spojené s projektem. Práce se tak snaží poskytnout komplexní pohled na rizika a hodnotu projektů v rámci dopravní infrastruktury, což má klíčový význam pro rozhodování o jejich realizaci.
Dopravní infrastruktura v Moravskoslezském kraji
Grossmannová, Michaela ; Kocourková, Gabriela (oponent) ; Vaňková, Lucie (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je dopravní infrastruktura v Moravskoslezském kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá charakteristikou regionu, regionálním rozvojem a dopravní infrastrukturou včetně jejího financování. Praktická část je zaměřena na analýzu dopravní infrastruktury kraje, která je podrobně zmapována a popsána. S využitím definic z teoretické části je zpracován výstup popisující vliv dopravní infrastruktury na rozvoj regionu.
Návrh udržitelné městské struktury - na bázi středověkého města - pro 21.století.
Bušinová, Eva ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem udržitelné městské struktury, na bázi středověkého města, ve 21. století. Hlavní myšlenkou návrhu je vytvoření nové části města Náměště nad Oslavou s cílem propojit ji se stávající městskou strukturou a zároveň ji rozšířit o chybějící prvky rozvíjejícího se města. Nově zastavěné území je koncipováno s důrazem na výstavbu nového rezidenčního bydlení se službami občanské vybavenosti a současně navržení a vytvoření veřejných prostranství a soukromých částí vnitrobloků a viladomů. Snahou diplomové práce bylo navrhnout rozrůstající se území tak, aby se přizpůsobilo potřebám dnešní společnosti a zároveň se stalo součástí stávajícího města. Z urbanistického hlediska, na základě tématu diplomové práce, je cílem spojit prvky středověkého města s prvky města budovaného v 21. století. Koncept vychází z plánovitě rozvržené sítě ulic s polyfunkčními objekty určenými pro obchod a výrobu v parteru a bydlení v dalších podlažích, které vznikaly ve středověkém městě. Znakem středověkého města bylo emocionální vnímání propojení striktních linií a podivných tvarů do jednoho celku, a proto byly navrženy v nové části města budovy pro bydlení s téměř čistými geometrickými liniemi, zatímco objekty občanské vybavenosti jsou organických tvarů.
Analýza soupisů prací, dodávek a služeb u veřejných zakázek
Petláková, Lenka ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá veřejnými zakázkami dopravních staveb v Jihomoravském kraji. Práce je zaměřena na analýzu soupisů prací vybraných veřejných zakázek, která spočívá v dodržování Vyhlášky č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr. Závěr této práce se zabývá vyhodnocením analýzy a soustřeďuje se na příčinu a následek nedostatků soupisů prací.
Kácení dřevin rostoucích mimo les a dopravní infrastruktura
Bilanin, Petr ; Rajchl, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Kácení dřevin rostoucích mimo les a dopravní infrastruktura Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právním režimu kácení dřevin rostoucích mimo les nacházejících se v blízkosti silniční a železniční dopravní infrastruktury. Zaměřuje se na analýzu a zhodnocení předmětné právní úpravy, společně s nastíněním návrhů de lege ferenda, které by mohly vést ke zlepšení této právní úpravy. Práce je rozdělena do tří částí, které jsou dále děleny na jednotlivé kapitoly a body. V první části je nastíněna obecná právní úprava kácení dřevin rostoucích mimo les, která tvoří základ zvláštních právních úprav kácení dřevin rostoucích v blízkosti silniční a železniční dopravní infrastruktury. Je zde podán výklad centrálního pojmu dřevina rostoucí mimo les, vysvětlení tří základních principů předmětné právní úpravy a především nastínění jednotlivých režimů, za kterých je možné kácet dřeviny. Krátce je také pojednáno o zvláštních režimech ochrany dřevin rostoucích mimo les. Druhá část je věnována kácení dřevin rostoucích v blízkosti silniční infrastruktury (na silničních pozemcích) a souvisejícím otázkám. Je zde podán výklad specifických pojmů vážících se k silniční infrastruktuře, popis právního režimu kácení dřevin rostoucích na silničních pozemcích a jsou zde nastíněny návrhy de lege ferenda, které by mohly vést ke...
Dálniční poplatky v ČR
PANSKÁ, Jiřina
Tato bakalářská práce je zaměřena na dálniční poplatky v České republice. První část práce definuje pojmy jako silniční daň, historie a vývoj daní a poplatků souvisejících s provozem motorových vozidel. Je zde popsána dopravní infrastruktura, doprava a současné trendy v dopravě. Zabývá se také rozvojem silniční dopravy a zpoplatněním. Druhá část práce porovnává zavedené modely ve vybraných zemích Evropské unie - Německo, Rakousko, Slovensko, Polsko. Následuje analýza příjmů a výdajů na známky v České republice. Závěrem jsou zpracovány dopady zavedení elektronických poplatků pro motorová vozidla do 3,5 tuny v České republice a jsou zpracovány grafy odhadovaných počátečních výdajů a odhadované návratnosti investic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.